Transalpclub Forum
Techniek => Honda Varadero => Topic gestart door: VaradeRichard op 14 maart 2014, 12:48
-
Ten eerste een kleine introductie va mezelf:
Ik ben Richard, 33 jaar
woonachtig in Overijssel en honkvast hobbymatig varadero rijder (al de 3e nu)
ik heb qua lengte nog geen andere motor kunnen vinden waar ik zo goed op zit als deze.
Alleen blijft mij het turbulentie probleem achtervolgen, heb alles al geprobeerd
andere ruit (Mra) originele afzagen, gaten erin, helemaal zonder scherm, maar niets helpt genoeg.
nu kwam ik net het onderstaande tegen:
heeft iemand dit? en waar kan ik het krijgen? volgens mij moet dit voor mij ook de oplossing zijn (op ebay staat het iig niet)
alvast bedankt
groeten,
Richard
-
Zie hier:
http://www.freewebs.com/laminar-flow-windscreen-adjuster/apps/webstore/products/show/1464963
en hier:
https://sites.google.com/site/crackingsolutionsgbbo00/products/laminar-flow-windscreen-adjuster
-
Op www.vci-forum.com worden deze 'brackets' toch wel met veel lof toegezongen.
Ben zelf bezig met mijn 4e Dero, en toch wel heul erg tevreden met de MRA ruit (die dus ook dapper weer is meeverhuisd ;) )
Meer over die beugels:
http://www.vci-forum.com/index.php?topic=226.0
3x een Dero en nóg geen lid van de TCN? :o
-
Bedankt voor de feedback.
Het zou een oplossing zijn zeg dat ding, ik had het echt in de planning om na dit seizoen over te stappen naar wat anders, zo erg is de turbulentie.
Ik heb al een mail gestuurd naar het bedrijf.
Geen lid van TCN. . Ik ben ooit lid geweest van de varadero vrienden. Zonder ook maar 1 keert mee te gaan. ..(druk eigen club programma.)
-
Hou ons op de hoogte van je ervaringen, Richard. Eneh... De TCN is écht een andere club dan de VV... ;)
-
Nou de status is dat Crackingsolutions ze niet neer gaat leveren.
Heb ik verder gezocht naar alternatieve beugels en kwam uit bij de robobracket van madstad.
Ook niet leverbaar op dit moment. ...
Nog ideeën iemand?
-
http://www.mymotor.nl/bodywork/kuipruit
Zit hier mss iets bij wat aansluit op je wensen ?
-
Bedankt voor je informatie, maar ik zoek echt van naar de grotere mogelijkheden van instelling van het scherm.
Ik ga zelf maar wat proberen te fabriceren...
-
Update, zojuist een soortgelijk systeem besteld bij een andere fabrikant in Engeland.
"Palmer products" levertijd is een week dus we zullen zien!
-
Zo, na een paar uur testen met hoogtes en hoeken
Is het opgelost! Alleen nog maar een beetje windgeruis.
Turbulentie is weg ;D
Eindelijk!
-
Richard, goed te lezen dat je het hebt opgelost.
-
Nou super dat het opgelost is.
-
Hoi Richard,
Kun je een paar foto's meer posten? Bv vooraanzicht, zij aanzicht, schuin van voren... Ben nieuwsgierig.
-
Hallo allemaal,
Eerste post op dit forum (wat het beste forum schijnt te zijn?! ;)).
Had via een ander forum vernomen dat er een "oplossende bracket" bestaat voor de ruit i.v.m. het turbulentieprobleem.
Kwam net zoals VaradeRichard uiteindelijk ook uit bij Palmer products in de UK.
Met de vorige Varadero, een SD01, al meer dan 20 ruitjes/configuraties/gaten/inkortingen/verlengingen/spoilers/et. geprobeerd met nooit het gewenste resultaat.
Met mijn huidige Varadero (SD02) van hetzelfde laken een pak.
Aankomende week ontvang ik HET...als het goed is en zal het laten weten incl. foto`s rondom als ze nog niet geplaatst zijn.
Fijne dagen.
-
Hallo allemaal,
Beetje late reactie, over foto's: of het "mooi" is valt te discussiëren maar zolang het helpt ben ik blij.
Heb nog niet veel foto's gemaakt (zie bijlages), zal zsm wat meer posten
-
Zo te zien valt het met dat lelijk zijn wel mee en als het helpt so what.
hopelijk geniet je nog lang van de dero op deze manier.
-
Even een update,
Bracket van Palmer Products binnen en gemonteerd, proefgereden (vele "stelstops" ;)) en inderdaad is de turbulentie zo goed als weg.
Het "smoelen" valt reuze mee.
Maar.....ben nog niet helemaal tevreden en dus nog een scherm van diezelfde Palmer in de bestelling staan.
Kom er nog op terug. (met foto`s)
-
Nou 4real, hoe gaat het met het palmer screen? Alles weg?
Ik ben terug van vakantie met de varadero (Harz) en loop toch weer tegen wat dingetjes aan.
toch wel weer turbulentie met (tegen)wind boven de ongeveer 90kmh.
Rij inmiddels met het originele gehalveerde scherm op de palmer beugels! dat gaat nog beter dan met de mra vario erop.
Nu komt de turbulentie nog wel maar alleen bij 110/120 en hoger.
ik kan de originele nog eem cm of 5 inkorten en dan houdt het op.
nog een andere vraag: ik ben jaaaaaren geleden precies met mn staartbotje op een wat hoger liggende steen gevallen.
iedereen kent het gevoel wel denk ik. Maargoed ik krijg daar dus best wel ernstig last van na een flinke tijd rijden.
zo erg dat ik bijna helemaal niet meer kan zitten.
is hier iets voor te krijgen? Ik zag al wel van die vals lelijke airhawk dingen op een site.
Maar er is vast ook nog wel wat anders te krijgen lijkt me?
gelzadel? Heeft iemand dat? Of de originele aanpassen door bv een stuk uit het schuim te halen, iemand ooit gedaan?
-
Misschien een idee om eens met een stuk te rijden met een stuk schuim/gelpad oid onder je achterwerk en op die manier je stuitje te ontzien. Met duc tape vastplakken en onderweg evt. te verplaatsen tis maar een idee...
-
Ik denk dat je het beste eens langs kunt gaan bij Viking Seats.
Hij kan alles handmatig aanpassen en voor een heel leuke prijs.
Ik heb in elk geval heel goede ervaringen met hem.
http://www.vikingseats.nl/
-
nog een andere vraag: ik ben jaaaaaren geleden precies met mn staartbotje op een wat hoger liggende steen gevallen.
iedereen kent het gevoel wel denk ik. Maargoed ik krijg daar dus best wel ernstig last van na een flinke tijd rijden.
zo erg dat ik bijna helemaal niet meer kan zitten.
is hier iets voor te krijgen? Ik zag al wel van die vals lelijke airhawk dingen op een site.
Maar er is vast ook nog wel wat anders te krijgen lijkt me?
gelzadel? Heeft iemand dat? Of de originele aanpassen door bv een stuk uit het schuim te halen, iemand ooit gedaan?
Heb het zelfde "probleem" na BHV oefening op een matras de trap af :'(
Misschien is dit iets. En dan met name de laatste. Heb vorig jaar ook zo iets zelf gefabriceerd en het leek redelijk te helpen.
(http://www.salusi.nl/wp-content/uploads/2011/06/Stuitkussens-pijn-stuitje.jpg)
-
Bedankt voor jullie tips!
@Bill, van welk materiaal heb je de laatste gemaakt? En heb je het nu in je buddyseat of erop?
-
Test gedaan met schuim, kussen. helpt niet
ik heb besloten de motor te verkopen helaas, zie verkoophoek bij interesse.
Iemand nog tips voor een ander type?
-
Nog een vraag... Rijden jullie ook met gehoorbescherming? Ik rij al jaren met zachte ottoplastieken van Alpine en dat bevalt in combinatie met de MRA Vario uitstekend.
-
Ik rij alleen maar met otoplastieken en een schuberth concept helm en stap met fluitende oren af..
Vandaag op een 2009 kawasaki Z750 gereden. Wauw..wat een fijne motor zeg! Uiteraard geen turbulentie want geen raam. En zit wat meer voorover en dus niet op mn staartbotje.
De motor zaak wou echter alleen een lullig bedrag voor mn dero geven. Dus ben tot ons beider spijt weggelopen.
Maar dat gaat het worden.
-
Mag ik vragen wat dat lullig bedrag was.
Heb dezelfde in de aanbieding namelijk.
-
Nou er was echt met veel pijn en moeite en wegloop acties maximaal 2600 voor terug te krijgen.
Waar ik zelf dacht dat de motor toch wel echt tegen de 4000 waard is. Al helemaal met de leo ' s en Mra scherm
-
Die 4 is hij wel waard, maar dan particulier verkopen.
Je hebt dezelfde als ik en de mijne moet 4500 opbrengen.
Anders maak ik er een tuk tuk van. ;D ;D
Ik weet zeker dat ik dan de aandacht heb. 8)
-
Ja ik zal inderdaad geduldig moeten zijn, al is het lastig als je zo iets leuks hebt gezien.
Ik verkoop ook in het verkeerde seizoen, de meesten zijn al voorzien.
Wat ervaren jullie trouwens nog meer als stille helm?
Ik heb al 7 jaar deze schuberth concept1(volgend jaar vervangen)
Ik heb een best groot hoofd maat 64/65 en kijk al wel wat rond
-
Tis al weer een tijdje terug m.b.t. mijn laatste reactie maar wilde nog wel even reageren op de beugels en scherm van Palmer UK.
Het is een verbetering t.o.v. origineel en de X-Creen ruit en MRA X-creen Spoiler maar de turbulentie is niet weg te krijgen, dit is dan ook de reden waarom ik niet eerder gereageerd heb omdat ik dit wilde afsluiten met een positieve oplossing.
Alle standen, maten en configuraties geprobeerd maar niets maakt het dat je ontspannen even naar b.v. Winterberg rijdt.
De enige optie die voor mij nog open staat is de Palmer set te combineren met de losse MRA spoiler maar dit probeer ik na de winter, moet nu de oogjes voor op de weg gebruiken. ;)
V.w.b de gehoorbescherming, rij altijd met de otoplastieken van Alpine maar heb eergisteren NoNoise pluggen gekocht en ga deze uitproberen, reden hiervoor is dat de turbulentie samen met de otoplastieken meer "gedreun"in het hoofd veroorzaakt dan de lichtere pluggen.
En voor iedereen...FIJNE DAGEN!!!
-
ho nou even,
lang leve internet,
Als iemand zijn motorfiets particulier wilt verkopen begint het vaak met te kijken wat deze doet op internet en wat schept de verbazing
de vraagprijzen zijn nagenoeg gelijk aan die van de dealer .
echter de voorwaarden zijn wel verschillend
want van de dealer verwachten we garantie en een fiets die in mint conditie is
De inruilprijzen zijn een afspiegeling van dit belang want hierdoor is het risico voor de ondernemer nog draagbaar te houden
en dat de koper particulier net zo veel wilt betalen als bij een dealer is ook zijn keus
gelukkig heeft de klant het recht om eer niet mee akkoord te gaan maar ik vind het onterecht om te setlen dat de dealers je een onredelijk bod doen
het is een markt conform bod dat past in het beleid van de meeste dealers
op dit moment wordt de handel overspoeld met inruil fietsen en dat merkt de klant
nieuwe motorfietsen worden vaak heel goedkoop aangeboden waardoor er minder vraag is naar gebruikt
dit is ook marktwerking en ondanks dat de varadero een mooie fiets is is deze gewoon out dated ten opzichte van wat er te koop is