Transalpclub Forum
Techniek => Honda Transalp => Topic gestart door: Miquel op 27 april 2014, 21:54
-
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik met mijn AT ga doen (lage compressie op beide cilinders en nokkenasketting versleten).
Een Transalp XL650V staat zeker ook op de lijst, ik vroeg mij af wat de zwakke punten zijn van dit model. Google,n leverde niet veel op (of ik kan niet zoeken) Graag advies.
-
verdere contructies zijn iets meer als een tour motor uitgevoerd
ook bij dit type is de achterbrug bout een vastzitter.
de windruis is ook bij dit type behoorlijk, (iig ook bij de Varadero als ik dit forum zo volg)
en inderdaad veel plastic, maar dat went wel, maar is irritant
de latere versie heeft licht knippers en zwarte velgen mooier en beter?
volgens Ad is de 650 technische een van de betere club motoren
ik rij er met veel plezier mee.
wel wat minder sexappeal dan de AT .
-
Wanneer de AT verder goed is reviseren!!!!!!!!!!!!! T zou zonde zijn dat je 1500 uitgeeft voor een TA terwijl je voor dat geld waarschijnlijk je AT prima kan oplappen.
-
Verder is de 650 een prima reismotor. Inmiddels 80.000 op de teller en ben er letterlijk de wereld mee rondgereden! ???
En nee.... hij is niet te koop... voor geen prijs :))
-
inderdaad een super motor hoor de TA650,
maar financieel is het maar de vraag of je er mee wint,
nieuwe vloeistoffen, eventueel veren, en een remrevisie gluren wel om de hoek waarschijnelijk
maar het heeft misschien een reden dat het moeilijk was echt kritische dingen te vinden over deze motor
succes met je zoektocht en het traject waar je inzit
-
Panelen loshalen om te sleutelen duurt 3x zo lang als bij een 600
Als je het onderhoud netjes uitvoert hoef je niet te sleutelen want die motor is door en door betrouwbaar.... onderhoud doe je lekker op het gemakje in de winter, wat maakt het uit of je de panelen er in 5 of in 20 minuten af hebt, tis toch geen wedstrijd ofzo.
-
inderdaad een super motor hoor de TA650,
maar financieel is het maar de vraag of je er mee wint,
nieuwe vloeistoffen, eventueel veren, en een remrevisie gluren wel om de hoek waarschijnelijk
maar het heeft misschien een reden dat het moeilijk was echt kritische dingen te vinden over deze motor
succes met je zoektocht en het traject waar je inzit
vloeistoffen is sowieso normaal onderhoud bij iedere motor, remrevisie lijkt me bij aankoop van een frisse 650 niet direct aan de orde. En als je voor de financien motorrijd kun je beter stoppen en een Toyota Aygo kopen.
-
beter stoppen en een Toyota Aygo kopen.
Volgens mij heeft Miquel al een Suzuki Alto van 1983 of zoiets.
Is zelfs een paarse 8) 8)
-
Die heb ik al :)een hele tijd niet meer oldie.
ps op onderhoud heb ik nooit bespaard.
-
Vandaag kwam ik voor het eerst deze website tegen: http://www.motoravonturist.nl/how-to-transalp/ Over de 650 zijn ze iig erg te spreken!
-
uiteraard hoef je niet sowieso een rem revisie te doen, dat was niet wat ik wilde zeggen hoor
-
Het
Wanneer de AT verder goed is reviseren!!!!!!!!!!!!! T zou zonde zijn dat je 1500 uitgeeft voor een TA terwijl je voor dat geld waarschijnlijk je AT prima kan oplappen.
Aan materialen ben ik zo,n 1100,- kwijt:
-Nokkenaskettingen, spanners en geleiders
-Nieuwe overmaat zuigers + veren en zuigerpen.
-Pakkingen cilinders
Zonder de zuigers (alleen de veren) rond de 800,-
De kosten gaat het mij niet om maar waarschijnlijk heeft het blok meer gelopen dan de 76000km die er nu op de teller staat.
De AT schakelt goed er er komen geen rare geluiden uit het onderblok.
-
nu op Marktplaats set 1ė overmaat zuigers + zuigerveren voor in totaal €230,- vraagprijs (2 verschillende advertenties, wellicht interessant )
-
C:-)
Re: Zwakke punten XL650V