Nog steeds maar een prototype.
Mooie hé, Marketing
Enige wat de Africa Twin en Dakar winnaars met elkaar gemeen hebben is dat er een X en een R in de typenaam staan.
Als een XLV iets anders is dan een XRV dan is een NXR zeker iets anders als een XRV
Mooie hé, Marketing
HO! HRC heeft met de NXRs de Dakar gedomineerd.
Er hebben in 1989 wel een hele batterij Honda-France XRV650 meegedaan.
En uit mijn hoofd nog aardig gedaan ook...
Honda Marketing gooit het uiteraard allemaal op een mooie hoop voor de verkoop van nieuw speelgoed.
Maar dat ding was ook inferieur aan de NXR... potentiele verkoopcijfers gingen boven kwaliteit.
En datzelfde gaat nu weer gebeuren. Mensen kopen een Merk, goeie Marketeer kan dikke stront als vla verkopen.
Het is dat het nooit mocht van Den Organisatie.
Wilde ooit rijders geblindoekt op verschillende fietsen laten rijden en dat ze dan moesten aangeven WAT ze gereden hadden.
Haha 2 plugs ,, dus honda heeft dus nooit met de xrv650 le dakar gereden....
greetsz
18 inch?
deze proto ziet er niet slecht uit. Hopelijk wordt hij niet te hoog voor mij.
Vast een beetje opgeshopt ter inspiratie. ;)
2 cylinder lijn 1000 cc...
Ik dacht al wat komt die nieuwe AT me bekent voor...
200 cc verschil maar verder..
(http://)
Yamaha XT1200ZE Super Tenere
Maar die Tenere-1200 is wel heel erg op de weg gericht, net als 'n 1200GS. De Tenere is lomp, zwaar en heeft weinig vermogen voor zo'n groot blok. Al eens goed gekeken waar het oliefilter zit bij de Tenere! Suc6 in Africa... :-S
Als die nieuwe AT echt onder de 200 kg komt, met '990-vermogen' wat tussen de 100 en 117 pk moet vallen dan..... dan is het wel echt een andere fiets!
Emigreren is True Adventure ;-)
Maarruh: back to the new AT: al meer specs bekend?
met injectie en abs kun je ook echt motorrijden hoor.
Als bij jou schakelen met een knopje of met je voet het verschil maakt tussen wel of niet plezierig motor rijden is het denk ik tijd voor een nieuwe hobby.
Het argument dat de motor geschikt moet zijn voor verre reizen en dus simpel moet zijn begrijp ik ook niet zo....alsof ze in de rest van de wereld achterlijk zijn en nergens onderdelen verkopen.
En op een verre reis op onbekende wegen kan dat abs misschien nog eens net wel jou lijf en je motor redden, terwijl je daar met die simpele xt500 zou zijn verongelukt.
Als je die 12+ ruggen kan betalen, kan er ook wel een TCN lidmaatschap af ... RADFC
Ik kan me niet anders dan afvragen wat de reacties geweest zouden zijn als Honda de "Crossrunner" "Africa Twin" had genoemd.
Al hadden ze maar een paar fotootjes gemaakt dat dat ding onder de blubber zat...
Kwam dit verhaal (http://idratherberiding.com/2014/11/05/the-honda-africa-twin-is-really-back-sort-of/) tegen, waarin Cesar toch nog wel wat leuke nieuwe observaties heeft. Lezenswaardig!
Hij denkt alleen dat het een aluminium frame is, veel anderen houden het op staal......
Begin er idd voor te voelen om het Forum die mede met mijn contributie in stand wordt gehouden 'members only' te maken...
Ik vind hem elke keer gaver als ik die plaatjes weer zie!
Ik vraag me af of ik nog wel ergens anders ping voor heb als ik hem bij de dealert wegsleep :)
Wanneer komt dat ding nou?? ;D
Leuk filmpje weer.
Stond niet in Utrecht... :(
Honda's crossplane crank Africa Twin ready for launch!
Leaked details of Honda’s prototype True Adventure concept suggest it will be called Africa Twin and will feature a new crossplane crank 1000cc motor.
New details of the True Adventure concept, shown at last year’s international motorcycle shows, have now been leaked to Bike Social by numerous sources close to the project.
It looks increasingly more likely the bike will be called Africa Twin after the legendary 650 and 750 twins of the eighties and nineties. When referring to the bike, the Africa Twin name was used by our sources, even though the previous XRV750 Africa Twin road bike was dropped in 2003.
The 1000cc parallel twin version is also expected to use new crossplane crank technology which gives the bike uneven firing intervals, improves traction and gives more character.
The crossplane crank system (whatever Honda has decided to call it) will be a first for Honda, although Yamaha use a similar set-up on the MT-07 and MT-09 range, and also on the YZF-R1.
Honda's XRV750 Africa Twin. It went off sale in 2003.
A new version of Honda’s Dual Clutch Technology (DCT) will also be used on the bike. It’s believed to use a new variation of the system so it stays in gear at low speed. The current system, like the one used on the Honda Crosstourer engages neutral at low-speed and essentially coasts.
The new DCT system improves the bike's ability off-road and plays to Honda’s press release last year which set it up as a true adventure bike that was able to cope off-road.
An advanced range of electronics is also expected to feature the biggest range yet of settings for different riding conditions on an adventure bike. Like the KTM advcenture bikes and BMW GS, the system will allow different levels of sliding, and ABS when on or off-road.
The prototype of the bike first shown at the Milan Show was mud splattered and taken straight out of Honda’s testing programme, stripped of sensors and taken to the show. It was parked next to the NXR 750 Dakar bike (which the Africa Twin road bike was based on), and the CRF450 Rally bike to show its off-road heritage and intent.
Honda Insiders have revealed that a whole host of video promotional films are continuing to be filmed building up the hype for the new bike ready for its release, expected to be at Milan in November.
Three videos have been released so far to build a vision for the bike and reaffirm Honda's off-road and Dakar heritage.
Tering, wat een gaaf filmpje.
We hebben nu dus wel een probleem,
AT=Africa Twin
TA=Transalp
TA= True Adventure
Zou toch wel graag TA-oud en TA-nieuw in de schuur zien staan....
één ding weet ik zeker.. DIE GA IK RIJDEN!! ::)
Proefritje moet wel een x kunnen Tim :)
behulpzame kerel uit Nigeria
aah...toe!! aah? ;D Ik zal er best heel voorzichtig mee zijn hoor!
Maar nie op de mijne :P
Hij kijkt wel een beetje boos. Dat word wel wennen.
(http://images.gizmag.com/gallery_lrg/honda-crf1000l-africa-twin-5.jpg)
er heeft in iedere geval niemand op het zadel gezeten toen de modder erop kwam.op de stepjes gestaan.....
Nee, die foto van dat viesgemaakte lekkermakertje is realistisch Geert ;)
"Also die neue Africa Twin wird ein Neumodell für die Saison 2016, erhältlich wird sie ab
November/Dezember sein und auch zu diesem Zeitpunkt bei den Händlern stehen.
Die neue Africa Twin wird über einen ca. 19 Liter grossen Tank verfügen, weitere Daten:
Zweizylinder Reihenmotor mit Hubzapfenversatz
19 Liter Tank
Leistung ca. 85 – 95 PS
Optional erhältliches Doppelkupplungsgetriebe
So nun aber zu dem Teil der Zahl, auf die alle warten:
Die AT wird mit dem Doppelkupplungsgetriebe vollgetankt ca. 220-225 kg wiegen, so dass das
Bike mit Schaltgetriebe tatsächlich nur knapp über 200 kg wiegt.
Wir hoffen derzeit, dass die interne Vorstellung für die Händler irgendwann im September/Oktober sein wird,
bis dahin werden dann auch die restlichen Daten veröffentlicht werden, derzeit wird sie wohl eine
Kette (sonst wird das Gewicht nicht erreicht) haben, der Preis dürfte sich dann um die 12.000 Euro bewegen, je nach Ausstattung und Getriebe.
Eines ist jedenfalls sicher, sie wird kommen, seit geraumer Zeit ist die Crosstourer in der „Wanted Kampagne“ erhältlich, das ist ein sicheres Zeichen dafür, dass entweder die Crosstourer ausläuft (was wohl zu erwarten ist), oder die Crosstourer überarbeitet wird (eher unwahrscheinlich), weil das Ding einfach zu schwer ist."
Elders gevonden :
Ich habe gestern von meinem Honda-Mann aktuelle Infos zu neuen AfricaTwin bekommen:
Die uitlaat van die camouflage-twin, die hoort er gewoon op ! ;D
Maar speciaal voor hun heeft Honda nog iets achter de hand, de Elsinore.
Machine met 650 cc parallel tweecilinder met 70 PK, afgeleid van de populaire 700 cc serie. Gewicht 185 kg, 21-17 spaakwielen, uitschakelbare abs en geen selecteerbare rijmodi, zo'n beetje de liefdesbaby van de NC700X en CFR 450.
Nogmaals, zomaar een ideetje........
http://www.1000ps.de/motorrad-bildergalerie-africa-twin-2016-design-12742?seite=1(http://www.motorrad-bilder.at/slideshows/291/012742/Honda_CRF1000_Africa_Twin_Original.jpg)
Maar wat voor vork steekt daar nu in? Foutje van fotoshop?
Doe mij maar een witte dan! Effe de mooie zwarte wielen van die rooie er in en klaar ;DNou...die Rothmans uitvoering vind ik ook niet verkeerd... :P
Rothmans? Bedoel je de NXR?Even terug scrollen.
Of bedoel je die in Honda-kleuren, wit-blauw-rood(HRC)?
Zeer mooie motor, beide kleurstellingen zijn mooi.
Nu de specs nog en de prijs. En dan sparen... ;D
Wat moet-ie nou eigenlijk gaan kosten? Dan weet ik hoeveel ik moet gaan sparen, want mijn postcode schijnt nog steeds niet te deugen :P .
En Lennert zo'n stoere Fries als jij knalt die 220kg toch zo naar Mongolie, die technische snufjes houden je overeind als je over de steppen blaast.Bedankt, denk ik... En je hebt gelijk mocht hij voor mijn neus staan zou ik best op een nieuwe AT over de steppen in Mongolie willen rijden, ik zou het ook op een Varadero doen als die voor me stond.
rijd die van jou nog? ;)
Ik ben alleen bang dat de basis uitvoering in europa wel degelijk voorzien gaat zijn van ABS.Correct! Dat vermoed de ANWB ook. Alle brommers boven 125cc moeten ABS hebben schijnt. Geen stoppies dus ;)
En wat ik van de ABS lees, is dat alleen die aan de achterkant uit te zetten zou zijn !!
Hallo, wil iemand mij even uitleggen waarom sommigen van jullie het voorwiel willen kunnen blokkeren?
Bij voorbaat dank,
Marc.👍🏼
Haha, nee, ABS op het voorwiel zou zelfs ik als Dinosaurus geen groot probleem vinden (als het niet 10 kilo weegt tenminste !).
En trouwens, als die ABS je niet bevalt, dan haal je het er toch gewoon af, simpel de remleidingen rechtstreeks doorverbinden van de rempomp naar de klauwen ! En vervolgens alle overbodige rommel er af halen, misschien even bij Gert langs om die zooi ook uit de boordcomputer te halen.
Dat moet toch als je er een normale uitlaat onder zet zonder katalysatoren en andere belachelijke obstakels die in die "Brussel-buis" zitten. Kan het mengsel ook meteen fatsoenlijk worden afgesteld, zodat hij niet standaard veels te rijk staat (omdat de uitlaatgassen dan veel heter worden, voor de KAT), is hij meteen ook veel zuiniger !
Zolang slechts 300 zeeschepen, niet gehinderd door welke regel dan ook net zo veel ellende de lucht in braken als alle auto's en motoren in de hele wereld, dan heb ik daar geen moeite mee.
http://www.tenkatemotoren.nl/nieuws/item/213-honda-crf-1000-africa-twin
Op dat filmpje met die witte en die rode zie je telkens die vent op die witte stoere dingen doen, zo nu en dan een wheely maken, de kont even laten uitbreken waardoor er vertraagde steentjes de lucht in vliegen en zo.
Die rode kan dat niet, want dat is zo'n automaat, wat zal die vent balen dat hij niet op die witte mocht ! ;D
Even bij een delaer geinformeerd:Hmmm....
De CRF1000L gaat 12.890,- kosten, met DCT 13.890,-
Dat wordt sparen. 8)
gelijk alles opnemen op je Gopro
maar ja als je makkelijk 400 km kan afleggen maak ik mij daar niet zo druk over
We zullen zien, ik mag hopen dat hij zuiniger is dan 1 op 22 als je gewoon snelweg rijdt, mij lijkt 1:24 niet onrealistisch. Maar het hangt natuurlijk altijd af van je rechterhand.
Als er 30 liter in de tank had gepast ........................... d iedereen wil weer net wat anders, gewoon zelf even mee aan de slag jongens ! :-)
[..]Dan lijkt het best mogelijk om met een moderne parallel twin 1 : 24 te halen.
Ander ding; heeft iemand van jullie wel eens met zo'n DCT bak gereden? Lijkt dat nog een beetje op motorrrijden (laat staan allroad!) of word het dan echt scootah rijden?
Even bij een delaer geinformeerd:
De CRF1000L gaat 12.890,- kosten, met DCT 13.890,-
Dat wordt sparen. 8)
Een automaat op een motor, aaarg, de naam Africa Twin wordt door het slijk gehaald !Ben het helemaal met je eens, je rijdt motor en schakelt gewoon of niet.
Ik rij nog liever op een GS met 3 snavels.
Natuurlijk zijn die jongens van het Honda-automaatjeforum positief, die hebben gekozen voor een automaat, en Honda heeft een automaat gemaakt die niet stuk gaat, dus het hele forum blij !
Een automaat schakelt wanneer de "computer" zegt dat dat moet, ook als je net op een bocht af komt rijden en wilt remmen (dat weet die computer nog niet en schakelt op), ook als je in een bocht zit schakelt hij op of terug.
Als je even wilt inhalen en dat bijv. in z'n 3 wil doen, gaat die automaat toch schakelen, en zo kan ik nog wel 100 redenen bedenken waarom een automaat shit is, het is voor luie mensen, bejaarden, invaliden, mensen zonder gevoel voor machines, praatpakken, etc.
Natuurlijk werkt dat schakelsysteem wel zoals Honda dat bedacht heeft, zeker de eerste 10 jaar wel, maar waarom dan niet meteen een CVT in zo'n blok zetten, dat is een stap verder in de ontwikkeling als een gerobotiseerde handbak !
Geen 6 stappen, maar continu variabel, dat is een veel betere automaat.
Maak maar een AT met een CVT (=scooterblok) er onder, daar zijn ze vast nog enthousiaster over op het crosstourer (die naam alleen al) forum, kunnen ze meteen fuseren met de Vespa en Lambretta-club. (gelijk een blauwe plaat er op en geen helmplicht !)
Iemand met een automaat is geen motorrijder.
Ik ben vreselijk tegen (maar dat was al duidelijk denk ik... ;D)
Een automaat op een motor, aaarg, de naam Africa Twin wordt door het slijk gehaald !
Ik rij nog liever op een GS met 3 snavels.
ook als je in een bocht zit schakelt hij op of terug.
Als je even wilt inhalen en dat bijv. in z'n 3 wil doen, gaat die automaat toch schakelen
Iemand met een automaat is geen motorrijder.
Ik ben vreselijk tegen (maar dat was al duidelijk denk ik... ;D)
Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)
Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)
Als Honda de nieuwe AT levert met en zonder DCT bak dan kies je toch gewoon
wat jezelf wil, ik snap niet dat er al weer lieden zijn die rood gloeiend van nijd
hun gal moeten spuien. Ieder zijn ding toch?
( De zon schijnt, De nieuwe AT komt eraan, Je moet" Happy Wezen Jongen") 8)
:'(, mensen, lees toch eens eerst voordat je een bericht plaatst. ::)
Nou goed gelezen ???
Dat basismodel is dat de BMW of de Twin.
Tis maar hoe je het wilt lezen.
Maar ik denk dat Arthur gelijk heeft en de Twin niet zonder wordt geleverd.
....... de nieuwe AT, het beste van twee werelden, een nieuwe AT en Varadero ineen!
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-africa-twin-gaat-%E2%82%AC-12000-kosten
Met een nieuwprijs van € 12.100 gaat Honda’s nieuwe Afirca Twin € 3.350 minder kosten dan zijn grootste concurrent: de BMW 1200GS. Het gaat hier overigens over een basismodel, zonder ABS en traction control.
Ik vind het een jammere oefening om een nieuwe AT op de markt te zetten die niets meer van het origineel in zich heeft behoudens het feit dat je er noppen banden onder kan schroeven. Je proeft bijna het avontuur zou je kunnen zeggen maar de echte smaak ontbreekt.
Het is gewoon een andere fiets met als marktsegment die van crosstourders die zich als adventurers willen gaan profileren.
maar dan dit vervoermiddel.... decennia's oud en nog steeds volg zaam
het ultieme vervoermiddel voor echte die hards everywhere arround
heeft in al die jaren niets ingeboet aan rijbelevenis en karakter
Stond dees ook al hier?
https://youtu.be/wMmShk1lJ9M
Wow...die zien er echt SUPER uit.
Een Alp 400 had ik nog nooit gezien, bijzonder!
En daar is hij de nieuwe Transalp 2016
Ik vind de witte nieuwe AT het mooist met een 3-color-zadel.
Kan niet genoeg krijgen van de foto's en filmpjes over de nieuwe AT, weet nog niet welke ik zou moeten kiezen.
Ik denk dat in dit en (rode)prototype en een (witte)productie versie in dat filmpje.
Als je kijkt naar de rode
Geen carter beschermer
Knipperlichtjes met gloeilampen i.p.v LED
Geen handkappen
Hand geschakeld ( zie duidelijk een koppeling hendel op de foto van Erbodereo)
Mooi natuurfilmpje Eelco, en echt hard gaan ze niet.;D Zou ik ook zijn als ik er op mocht rijden! Tegen de tijd dat ik een derdehandsje aanschaf in 2025, zal het wel meevallen.
Bang voor de lak denk ik >:D
Ik hoop stiekem op een CRF750L Transalp ::)Leuk beredeneerd alleen zal Honda daar dan wel weer 12 jaar
benzineverbruik:
Honda CRF1000L: DCT: 21.8 km/l (WMTC (http://world.honda.com/news/2015/2151016eng-crf1000l.html)) (Africa Twin) actieradius 409 km (theoretisch)
NC750X: DCT: 28.9km/l (WMTC (http://www.nc700.nl/nc750-serie/129-2014-honda-nc750x-model-updates-and-tech-specs.html) mode-Tested in D-Mode) 407km (theoretisch)
Een CRF750L met 18.8 liter CRF1000L tank en een NC750X verbruik: actieradius 543km :-) (theoretisch!)
zal even een mail naar sint Nikolaas mailen wat die kan doen voor mij
en voor ons allen
;) :)
Is het in deze configuratie niet nodig de inlaatklep speling te stellen?
Lijkt mewel toch, dan moet de nokkenas er toch uit denk ik :P
Het beperken van gewicht (1 nokkenas en/of minder tuimelaars), maar ook minder bewegende delen zal er zéker ook mee te maken hebben, maar ik vermoed dat het ook wat compacter bouwt zo.
Vermogen lijkt me in deze fiets niet zo'n issue :)
Het beperken van gewicht (1 nokkenas en/of minder tuimelaars), maar ook minder bewegende delen zal er zéker ook mee te maken hebben, maar ik vermoed dat het ook wat compacter bouwt zo.
Vermogen lijkt me in deze fiets niet zo'n issue :)
Wat dan wel weer grappig is om te zien op de 4e foto is dat de nok van zowel in- als uitlaat precies op dezelfde plek zitten. Omdat de ene direct en de ander via de tuimelaar bediend klopt de timing uiteraard wel, maar het is wel opvallend.
Toeval, of expres zo geconstrueerd?
bijzondere constructie van de klepbediening! Direct boven de kleppen (dus met plaatjes vermoed ik) aan de inlaatkant en tuimelaars aan de uitlaatkant. Wat zou het voordeel hier van zijn vraag ik me af?een lichter blok dus.
Ik had dat kereltje wel eens willen zien opstappen en wegrijden.
Gegarandeerd dat hij op zijn snufferd gaat, hij kan amper over het zadel kijken.
mss toch niet gemaakt voor de Japanners ??
Gewoon aanpassen aan de motor :)
Gaston Rahier kon ook best aardig wegkomen op tamelijk hoge fietsen
Beetje oefenen dan kan iedereen dat ;D
Dat is toch een vrouw in dat filmpje?
De Belg Gaston Rahier (..) ging met zijn linkervoet op de linkervoetsteun staan, begon te rijden en zwiepte dan zijn rechterbeen over het zadel heen
Als je een motorfiets koopt waarmee je op de openbare weg gaat rijden en je kunt met gestrekte voetjes nog net met de punten van je laarzen het wegdek raken, dan heb je de verkeerde motorfiets gekocht, levensgevaarlijk!
Meoni deed dat ook. In zand kom je dan makkelijker weg omdat de motor gaat rijden voordat hij volledig belast is door het rijdergewicht. PimW stap soms zo af, weet ik toevallie ::)
Welnee. Een toenmalig meissie was 1.64 op mijn Twin. Met bergstappers aan kon ze nèt met de puntjes van d'r teentjes bij de grond. Nee wat deed die, d'r kontje van het zadel af met 1 volle voet op de grond en de ander hing er half overheen. Ging het licht op groen, gas erop en onderweg hees ze zichzelf er weer op. Lekker wijf!
Mijn meisjes.. :)
Ik vind t wel makkelijk zo op en af stappen af en toe
Ik had dat kereltje wel eens willen zien opstappen en wegrijden.Volgens mij zegt ze (denk ik) ook "Kolere" bij een poging van opstappen om seconde 0:46 ;D ;)
Gegarandeerd dat hij op zijn snufferd gaat, hij kan amper over het zadel kijken.
mss toch niet gemaakt voor de Japanners ??
...jonge mensen...
De opstap en afstapkunsten op het filmpje van Peter zijn leuk om naar te kijken maar je hebt ook hier te maken met jonge mensen en een gecontroleerde situatie op een oefenterrein.
Poznan, Poland ;DDat is snel; maar wel te ver Szybko ale zbyt daleko
nu even geduld voor de 600 CCtjes want die gaan straks tegen dump prijsjes een afgetrapt twinnetje of aftands gereden varaderotje op de kop tikken.
inruil prijsjes zullen net als VW aandelen gaan reageren.
waarmee de lijn van low budget rijders toch enigzins voorgezet kan gaan worden.
Hj is zonder meer mooi maar ik verwacht dat menig potentieel nog even door kan gaan met sparen want een koopje is het zeer zeker niet .
Er is ook veel keus in die prijsklasse
ik ben dus ook benieuwd hoeveel we er in de praktijk bij de tcn gaan tegen komen
COMMUNITY
Slightly odd, to have a panel headed with that one word: community. But this is important and it will link to eventual success or otherwise for the new Africa Twin. You see BMW does community extremely well, they’ve created for the GS own- ers a brother- (and sister-) hood. There are rallies, gatherings and there’s the bi- ennial GS Trophy, and on top of this BMW consistently engage in the wider adventure community. You buy the BMW GS and you get more than just a bike.
The Japanese brands, by contrast, have been particularly slow to pick up on this aspect. For them, you buy the bike and that’s the end of the relationship, save for servicing. So unless their national marketing and after-sales teams get their heads around this - and from experience I wouldn’t go holding my breath on this one - they are still only offering a one-dimensional package. The Africa Twin will still sell. But we think it would sell a hell of a lot more given the right ‘packag- ing’. Yep, the Africa Twin is a great bike, here’s hoping it comes with great backup.
Ik heb geen TCN uitnodiging voorbij zien komen om gisteren naar Lelystad te komen, jullie?
Gisteren was alleen op asfalt. TCN mag de off-road test doen. >:D
Nou de hamvraag; wie moet er uit:
- Kawasaki ZZR1400 '2012
- Kawasaki KLX450 '2006
- Honda Africa Twin '1999
Ik heb geen TCN uitnodiging voorbij zien komen om gisteren naar Lelystad te komen, jullie?
Een heerlijke toerfiets voor de lange afstanden, maar als je geen lange afstanden rijdt heb je er inderdaad weinig aan.
Maar toch een rijkdom zo'n dikke Kawa, ook erg geliefd in de Tour de France.
Gaat een moeilijke keuze voor je worden maar ik zou het wel weten..................De dikke Kawa en de nieuwe Africa Twin en de rest weg 8)
Two Plugs: So I am happy to throw in another review live from South Africa, this time from SA's leading enduro magazine:
"I honestly never expected to be nearly as impressed as I am with the new Honda CRF1000 Africa Twin. Honda have gone against the current trend of making soft adventure bikes that are more road orientated - this is a proper adventure bike! And it's gorgeous."
Twoplugs is al een jaar niet meer actief hier. Is iemand vergeten hem te vertellen dat Danny weg is? 8)
Sssssssssst Jeroen! ;) ;) ;)
]De eerste 50 klanten ontvangen gratis de Africa Twin kalender
zullen we eens kijken of ik de kriebels krijg 8) 8) 8) 8) [/size][/font][/color]
motor oost
Vrijdag 11 december van 16.00 tot 21.00 uur de Honda Africa Twin als eerste bij ons in de showroom De eerste 50 klanten ontvangen gratis de Africa Twin kalender
zullen we eens kijken of ik de kriebels krijg 8) 8) 8) 8)
motor oost
En verder....
Zie http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=184379.msg3426957#msg3426957 (http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=184379.msg3426957#msg3426957)
Wie kan mij uitleggen hoe en waarom?
Misschien een beetje onbalans creëren voor het ultieme twingevoel?
Zie hier de vraag en zijn antwoord.
Niet helemaal, onbalans is niet het juiste woord, dan hadden ze die balansas er niet in hoeven bouwen, ze hebben de kruktappen 90 graden ten opzichte van elkaar gezet en creëren zo op onregelmatige tijden een arbeidsslag, dit geeft een "V-motor-gevoel".
Door de kruktappen ten opzichte van elkaar te verdraaien, en ook nog de mogelijkheid hebben om de arbeidslagen van de cilinders te kunnen bepalen (vlak na elkaar of juist niet), kan een fabrikant in principe elk "gevoel" en geluid uit een lijnmotor halen die hij wil.
Hij voelt dan aan en klinkt als een V-twin met een bepaalde blokhoek.
Een viercilinder kun je nog meer variëren, die kun je in principe laten klinken en lopen als een 1 cilinder, of als stermotor, als twin, V-twin, V4 en alles er tussenin..
vroeger ging men ook met paart en wagen op vakantie het is nu 2015
je moet met de tijd mee gaan anders hoor je de niet meer bij ;)
Op zondag 13 december is er open huis bij
Motor Centrum Eibergen
Nijverheidsstraat 12
7151 HN Eibergen
met de HONDA CRF1000L Africa Twin als speciale gast.
Excuses Geert :-[, je bent idd geen fossiel, eerder een masochist ;D
Prangende vraag ook: Wordt dit een clubmotor? >:DDe fabrikant zet er "Africa Twin" op en dat is volgens de statuten een clubmotor ::)
Waardoor is er zo'n prijsverschil met België? De fiscus?
Daarna wordt de nieuwe Africa Twin nu al neergezet als een slappert die in de praktijk net als alle andere allroads alleen maar asfalt zal zien !!In Drenthe kan je nog een flink stuk rijden zonder asfalt. Klinkers, kinderkopjes, modder.
Waar staat die L eigenlijk voor? in CRF1000Lhttp://www.autoevolution.com/news/motorcycle-name-abbreviations-explained-81377.html
Is dat zadel niet elektronisch verstelbaar? Gewoon op een knoppie drukken?
Ah, dan weet ik je daar ook te vinden als nobilta :)
Yes.
En voor mij ook liefst zo basic-mogelijk.
Misschien ga ik morgen weleens kijken. En misschien een testrit vastleggen.
zeker voor de gemiddelde tcn lid niet direkt de keuze bij uitstek(te duur !)Nou ja, stel dat je je oude AT goed kan verkopen.
Zo zie ik een Varadero en Crosstourer echt niet als alternatief voor een Twin.(te zwaar en bijvoorbeeld gietwielen in de verkeerde maat)
De nieuwe Twin is volgens mij de eerste die echt ook meer off-road gericht is, en daarom ook de eerste die in aanmerking komt als vervanger van de huidige twin. (als ik tenminste Honda wil blijven rijden).
Dus ook al is de Varadero aantrekkelijk als occasion, voor mij is het geen alternatief.
je hebt net even + 16.000 uit gegeven omdat je huidige twin het net niet meer trekt
de nieuwe twin is een mooie fiets maar zal zich toch vooral op de verharde weg gaan manifesteren (net als met de BMW GS gebeurt)
voor dat ruigere werk zijn betere en zeker goedkopere oplossingen (CRF )
Weegbrug bij de RDW zegt 283 kg, dat heb ik voor het gemak afgerond naar 285. Die twee kg heb ik wel in de topkoffer. ;)Met of zonder koffers, originele uitlaten en valbeugels?
Mijn Vara is een Engelse brommer die ik zelf heb ingevoerd. 8) (2005 abs)
Met of zonder koffers, originele uitlaten en valbeugels?
Met de Touratech shock zakt hij iets minder in als je er op gaat zitten.
Mijn Showa ging dan een stuk verder inzakken.
Het is nu weer verings technisch een nieuwe :)
Nee niet ect klein maar als je mensen zoals Menno hebt ontmoet voelt dat wel zo :o
Voor degenen die al op de nieuwe AT gezeten hebben en een oude AT hebben: hoe zit het met de zithoogte t.o.v. de oude?
Een nieuwe AT kost nog geen 14.000 hoor, als je meer dan 16 nodig hebt (automaat) ben je oud en heb je geld zat (hypotheek afbetaald) :))
een nieuwe twin kost je gewoon 16.000 euri voordat hij op je oprit klaar staat
14.000 + afleveringskosten + verzekering + wegen belasting en een beetje optie
Die 2 exemplaren die hier in NL de dealers af gaan hadden beide runninglights! Dacht zelfs dat dat hier verboden is, toch? :-\
ik vraag me af of de niet abs uitvoering hier uberhaupt wel aangeboden gaat worden ?
zoooo ontzettend benieuwd naar je auto
Wat ik me nog steeds afvraag; Waarom is Honda begonnen met het ontwikkelen van automaatblokken !?
1) vroeger hadden ze ze ook, dat was ook al een financieel debakel, niemand wilde ze. (niets van geleerd zeker)
2) Ook nu ken ik geen enkele motorrijder die dat als wens had, en waarvoor ze het ontwikkeld zouden kunnen hebben (zou een goede reden kunnen zijn)
3) Ze maken reclame voor een "dubbele koppeling", wat boeit dat nou, één was altijd genoeg, waarom nu ineens twee, het wordt er alleen maar zwaarder van, en er kan meer kapot (waarschijnlijk wilden ze de "snelle" DSG-bak van Volkswagen imiteren, ook al zo'n rampzalige ontwikkeling, een drama is het als ze wat ouder worden...)
4) Een echte adventure-motor moet simpel overal te repareren zijn en zeer betrouwbaar zijn, elke elektronische of mechanische toevoeging maakt het concept ingewikkelder, dus zwakker, net als bij moderne auto's gaat altijd de elektronica het eerst stuk. Zonde voor zo'n waarschijnlijk erg betrouwbaar Honda-blok.
5) wat is er mis met de continu variabele transmissie als je dan toch een scooterblok wilt maken, dat had heel wat ontwikkelingskosten uitgespaard.
Misschien is het omdat ze de jeugd die met scooters is opgegroeid en niet kan schakelen tegemoet willen komen ? :-\
Of juist de vergrijzende "echte motorrijders" die de koppeling niet meer in kunnen knijpen willen helpen ? ???
Of de DSG-leasebakken-brigade op de motor willen krijgen ? :o
We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar ik hoop toch echt heel erg dat ze nooit echt een voet aan de grond krijgen met die automaten, stel je voor dat er aantrekkelijke motoren in de toekomst worden gemaakt die alleen nog maar leverbaar zijn als
automaat. Dat zou ik echt heel erg vinden...
Wat ik me nog steeds afvraag; Waarom is Honda begonnen met het ontwikkelen van automaatblokken !?
zoooo ontzettend benieuwd naar je auto
Maar op de Honda Goldwing zie ik een automaatblok wel zitten
Lekker lui rond toeren
Vraag en aanbod. De markt bestaat niet uit puristen zoals jij. Innovatie is bedenken wat je klant nog niet weet wat hij wil.
Honda doet een poging.
Fisher Fury Spider le Mans
Moest laatst nog max in de ankers om me hachje te redden ,ondanks regen vol remmen
en toch niet onderuitgaan wie dat zonder ABS kan is een kei en is weinige gegeven denk.
Was je ABS toen ook werkelijk geactiveerd Ron?Ik neem aan van wel maar het was een rem actie waarbij ik niet na kon denken of mijn rem
http://youtu.be/lbeS4uaxzLM
En speciaal voor jou zal het wel een DCT versie van de AT zijn :D ;D
En speciaal voor jou zal het wel een DCT versie van de AT zijn :D ;D
Ruitje met turbulentie( Is traditie van Honda altijd slecht dus.
Lelijke uitlaat ( oer lelijk zelfs, maar vooral veel te plomp vergeleken met de (te) ranke tank)
Ben ik nu "DE azijn zeikerd " van 2015 & 2016 ???? ( oordeel zelf en ventileer)! >:D
Heb net MotoPlus (24) gehaald met een test van de At erin, dat wordt weer kwijlen. :P
Ik denk dat de combo DCT/TC/ABS een killer is! Alleen, je zult alleen een beetje opnieuw moeten leren rijden.
Honda trekt je uit je comfort-zone, Geert :)
Ik denk dat de combo DCT/TC/ABS een killer is!
echte kerels kopen natuurlijk een XT 500 uit 1975 en rijden daarmee naar Timboektoe.
Nog een paar jaar en je wilt niks anders meer dan de DCT omdat dat zo lekker offroad rijd.
ik zo uit het hoofd niet precies hoe het werkt :-\
Ik heb hem (heel langzaam rijdend) ingeknepen en hij werkte prima, stond meteen weer stil ! ???
En wát is dat verschil dan? :)Bij mijn vorige motortraining was het verschil dat je met ABS niet onderuit gaat.
Bij mijn vorige motortraining was het verschil dat je met ABS niet onderuit gaat.
Ik ook Cas :). De uitlaat bedoel ik, dat grijs is zo....... grijs :-\. Heb van mezelf al genoeg grijs ;D
maar in de testen lees ik dat de rechtuit stabiliteit en de wendbaarheid van de nieuwe twin wel erg goed zijn.
Ben stiekem al een beetje aan kijken voor de opvolger van de Dero.
En zo beleeft ieder et op zijn/haar eigen manier. Ik vind het rijden met de Varadero juist wel het beleven van motorrijden.
Sowieso word ik vaak onpasselijk van hoe de BMW rijders met hand en tand het merk verdedigen en in het zelfde gesprek vele mankementen noemen. Er is in hun ogen werkelijk niets beters, en als je vraagt of ze wel eens serieus wat anders gereden hebben blijft het vaak stil.
Dit is idd een optie. Maar om nou een kleine 1000 euro te investeren in een fiets van 6 jaar oud. Ik investeer het dan liever in een nieuwe fiets. Vwb GS jacht, heb een paar keer op een GS1150 en 1200 gereden, was nou niet wild van het vermogen. Vond het eerlijk gezegd ook maar een suffe fiets.
Dan istie pas 13 jaar oud, toch?
..ik roep wel vaker wat.
Gereden goed bevonden en besteld
En gaat kingcoder ons nog vertellen waar dat feest gaat plaats vinden.
Arie Molenaar staat ook op mijn lijstje.....
Arie als in Molenaar?
Zal wel worden:
- AT met abs (geen dct) in de kleur zwart
- valbeugels
- kofferset
- pro-oiler
- nieuwe garmin (blijft de oude 660 op de oude AT)
Geen dct denk ik want duur en wat moiet je ermee.... maar ik wil het wel een keer voelen
Heeft Molenaar een demo staan dan? Ik kreeg een mailtje van Molenaar dat de demo pas eind januari, begin februari beschikbaar was
Proficiat met je nieuwe bestelling.
En geen middenbok?
Zitten de handvatbeschermers er standaard op?
beste
proeven is altijd leuk maar hij is gewoon erg prijzig in een markt waar veel keus
is,
zeker voor de gemiddelde tcn lid niet direkt tot de mogelijkheden bij uitstek(te duur !)
wil je wat aapassingen )die we allemaal willen gaan we richting de 18.000
en dan gaan we lekker raggen....
Die plastic koffers zijn echt bagger-kwaliteit
... mijn Alibaba LED-stralers stralen als een dolle, al jaren, en kosten €9,-/stuk ! ;D
Dan hebben wij vast ongeveer dezelfde, ik betaalde dacht ik €5,20 incl. verzendkosten uit China. :)Cool. Ga ik ook doen. Ik loop al tijd met het idee rond. Lampjes besteld.
Geweldige zichtbaarheid, niet verblindend en ook gekocht bij Aliexpress.com Zoeken op: eagle eye led
Cool. Ga ik ook doen. Ik loop l tijd met het idee rond.
Dan hebben wij vast ongeveer dezelfde, ik betaalde dacht ik €5,20 incl. verzendkosten uit China. :)
Geweldige zichtbaarheid, niet verblindend en ook gekocht bij Aliexpress.com Zoeken op: eagle eye led
Rechtstreeks op het stadslicht aangesloten, wel met een SW-motech (bij Louis €12,99) waterdichte schakelaar er tussen. Het beugeltje heb ik zelf gemaakt van een stripje aluminium.
Kosten alles bij elkaar nog geen € 20,-
(http://i74.photobucket.com/albums/i250/ErBo59/Mijn%20Varadero/20140730-EJB1826f_zpsqe6v4lbp.jpg)
(http://i74.photobucket.com/albums/i250/ErBo59/Mijn%20Varadero/detail_zpsvctvb9cc.jpg)
Gister even wezen passen bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Eerste indruk is dat de standaard uitvoering niet echt hoog is. Hij voelt lager aan dan mijn RD04 met Hyperpro achterveer en Technoflex voorveren. Om hetzelfde gevoel en kniehoek te krijgen als wat ik met mijn RD07A heb zal er dus echt een hoger zadel op moeten komen. Dus in die zin is het potentieel aan rijders wat met een AT kan gaan rijden groter geworden zeker als je nog eens, voor een redelijke prijs, een lager zadel kunt plaatsen.
Vrijdag 15/1 ga ik een rondje rijden ben erg benieuwd :P Binnenlandse Zaken heeft al fijntjes opgemerkt dat er geen drie AT's in de garage kunnen. Volgens mij wel dus dat zal nog wel een discussie worden...................................
...
Vrijdag 15/1 ga ik een rondje rijden ben erg benieuwd :P
...
Ik ben gewoon 'op de zaak' vrijdag ;)
Ik ben gewoon 'op de zaak' vrijdag ;)
enfin, kom ik bij Arie Molenaar.... hebben ze 'm helemaal niet staan. Is niet geleverd op de afgesproken datum.
enfin, kom ik bij Arie Molenaar.... hebben ze 'm helemaal niet staan. Is niet geleverd op de afgesproken datum. Ze probeerden me nog te bellen maar twee cijfertjes in mij telefoonnummer omgewisseld dus kansloos. Shit.
Afgelopen week, vanaf 6 januari zijn de eerste uitleveringen gedaan. De zgn "Honda exclusive dealers" hebben voorrang en krijgen als eerste de nieuwe motoren uitgeleverd. Tot nu toe is zeker dat Motoport Goes, Motoport Breda en Pols motoren de eerste Twins binnen hebben. Volgende week volgen ook de overige dealers. Mijn dealer verwacht ze komende woensdag 14 januari.
zocht je dit Pim, http://www.touratech-usa.com/Adventure/Blog/vRiOTf/The-Africa-Twin-is-Here
De Franse website http://www.moto-station.com (http://www.moto-station.com) heeft de CRF1000L Africa Twin getest en een vergelijk gemaakt met 2 concurrenten.
Op 6 januari met de Yamaha XT1200ZE Super Tenere. Zie http://www.moto-station.com/article17416-comparatif-africa-twin-vs-super-tenere-duel-de-legendes.html (http://www.moto-station.com/article17416-comparatif-africa-twin-vs-super-tenere-duel-de-legendes.html)
Op 8 januari met de BMW R1200GS. Zie http://www.moto-station.com/article17417-comparatif-honda-africa-twin-vs-bmw-r1200gs-le-boxer-au-tapis.html (http://www.moto-station.com/article17417-comparatif-honda-africa-twin-vs-bmw-r1200gs-le-boxer-au-tapis.html)
Nu spreek ik geen woord Frans, maar in de staatjes van de conclusies valt me wel iets op.
In het vergelijk met de Yamaha krijgt de Africa Twin 52 punten, en is daarmee de 'winnaar' in het vergelijk.
In het vergelijk met de BMW krijgt de Africa Twin ineens 51 punten, en is daarmee de 'verliezer' in het vergelijk.
(http://i74.photobucket.com/albums/i250/ErBo59/diverse%20motor/Africa%20Twin%20vs%20Super%20Tenere_zpsfldhls00.jpg) (http://i74.photobucket.com/albums/i250/ErBo59/diverse%20motor/R1200GS%20vs%20Africa%20Twin_zps8r68cbxc.jpg)
De verschillen zijn minimaal, maar toch. Heeft deze site het niet zo met Japanners en een voorkeur voor BMW of ... ??
... zit er ook erg veel plastic aan als "afscherming" ....
BMW wint
* 95 PK is offroad beter dan 100+ (GS/tenere)
wat jij wilt zien Daan komt toch vanzelf als dat ding eens bij klanten terecht komt, ff geduld
..als dat ding bij mij terecht komt ga je dat echt niet zien hoor ;D
Als dat ding bij mij terecht komt zal het het echt wel meer zó uit zien :)
(http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=11784.0;attach=23749;image)
Hoe zit dat met DCT en, eh, niet-DCT? Word het blok er breder van? Vroeg me af of dat een in/aanbouwsel is of echt een ander blok (heb me er niet echt op ingelezen).
Blok wordt van een DCT NIET breder, heb dat eerder in de documentatie van Honda gelezen.
Ja klopt, op het rechter carterdeksel (koppelingkant) zit een extra uitstulping, niet heel breed, centimeter of 3 a 4 schat ik.
Was vanmiddag bij Motoport Den Bosch en daar waren ze net afgeleverd! 4 stuks, géén DCT exemplaar er bij :-\
Ze wisten het nog niet zeker, maar wsl is er 1 van die 4 bedoeld als demo 8)
Waar zie jij een valbeugel ? 😂
Met DCT is ook met valbeugel of is dat "toevallig"?
*kuch* Mooi nieuw buigijzer*kuch*
;D
Dat filmpje van Voorstad is (hoewel het waarschijnlijk wel in scene is gezet) ook gewoon de waarheid, de DCT-motoren rijden best goed, een beetje als een eh...Yamaha T-max ! Die rijdt ook verassend goed.
Laat Japanners maar zoiets bouwen, sensoren overal, een boordcomputer met een polsdikke kabelboom er naar toe, reken maar dat het de perfectie behoorlijk benaderd.
Ik val maar met de deur in huis - ik vond 'm 'in real life' best tegenvallen.Hij is wat ranker dan andere motoren, dat lijkt braver. Hij had er sowieso met noppen moeten staan.
Geert, je moet vast erg lachen als je het MCN artikel leest:
Succes Kingcoder, mooi die zwarte. Zit zelf te twijfelen tussen rood of zwart. 8)
Heb je er op gereden Kingcoder?
Gr
Ruud
Die RNS is achterhaalde technologie nog voor het op je nieuwe motor zit ;D
Maar gefeliciteerd metde aankoop, ik heb net weer een remrevisie kitje besteld om mijn roestbak maar op de weg te houden. Helemaal niet jaloers ;D 8)
haha ik weet niet eens wat ik met dat ding moet maar het ziet er wel cool uit toch?
ik heb die carterplaat niet voor het mooie, je zet er ook helemaal niks van omdat hij echt onder het carter zit. maar mijn vorige blok is daar kapot gegaan, en toen zag ik even geen varadero carterplaat in jou prijslijst staan Pim
Touratech vind ik echt een showmerk, vooral voor de BMW GS hebben ze zo'n beetje een RVS kapje, stripje of beugeltje voor elk denkbaar onderdeel. Het ziet er voor de liefhebber allemaal erg cool/stoer uit, maar het is dure zooi en veel is uitsluitend voor de show.
Ik weet niet of jullie de motoren van de DAKAR-rally hebben gezien ? Hoeveel Touratech spullen zaten daar op ? :-\
Vraag ook eens een echte wereldreiziger (die niet wordt gesponsord door Touratech), die rijdt er niet mee, die heeft goede bescherming waar nodig, en geen bescherming waar het niet nodig is. (kapjes voor rempotjes en spoilertjes om andere spoilertjes weer uit de wind te houden en andere onzin... ;D
Als ik dit (mijn mening) op het GS-forum zet wordt ik gelyncht denk ik... ;D
Goede schokbrekers; http://reigersuspension.com/wordpress/motor/enduro/shockabsorber4/
http://reigersuspension.com/wordpress/motor/enduro/frontfork2/
Kost wat, maar dan heb je wel het beste ! 100x beter dan Touratech...
Sja..
[...]
Maar zonder een meter ermee gereden te hebben, de ABS set-up i.c.m. DCT lonken!
Zelfs een DCT-rijder kan en mag zich purist voelen. Gevoel is voor een ieder onbetwistbaar!
Bij de Buren uit hun New AT-topique gesnaaid, color-scheme brainstorming:
(http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=11784.0;attach=23822;image)
(http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=11784.0;attach=23824;image)
(http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=11784.0;attach=23826;image)
Allemaal errrugg lekker! :)
Zijn er al mensen die hun oude AT in dezelfde kleuren gaan maken als de nieuwe? Met wrap-folie?Kijk zoiets bedoelde ik dus, maar dan net andersom.
Kijk zoiets bedoelde ik dus, maar dan net andersom.Dat je je nieuwe AT in die paars/groene RD04 combi wrapt? ;)
Dat je je nieuwe AT in die paars/groene RD04 combi wrapt? ;)Nee de oude AT in kleuren van de nieuwe.
(niet te volgen, maar laat wel een hoop details zien)mowie tylko troche po polsku.
Ik geloof niet dat Honda nog met de Rothmans mag komen, maar tis wel een mooie ;D
het kost meer , het weegt meer en er zit weer meer kwetsbare techniek aan je brommer . Ik vind het
wel erg mooi gemaakt en ik denk dat het ook wel erg goed werkt , maar voor het moment heb ik er nog geen behoefte aan.
Iemand nog info over levertijd?
Er blijken problemen te zijn met het registreren van de motoren. Er is nog geen één motor in Nederland op kenteken gezet. Tevens zijn er ook problemen met de DCT modellen. Deze blijken wegens een fout in de software terug naar Japan te moeten!
oeoe dan ben ik misschien de eerste? Kenteken is deze week aangevraagd.. tenminste, dat zei Arie toen ik 'm zaterdag kocht.
Haha zou ik dan #1 van die tripcomputer hebben? Die waren toch genummerd?
Aanvragen is iets anders dan ook daadwerkelijk krijgen. Er zijn al talloze kentekens aangevraagd, maar nog geen één is er uitgegeven door de RDW. De tripcomputer is trouwens niet gelikt aan het kenteken. En je hebt ook zeker niet de eerste.
Dat setje mislampjes voor € 1000,- is wel helemaal van de pot gerukt,
Het gaat om de uitstraling
Leuke discussie. Ik zie het zo: over een paar jaar wordt de 2e hands markt overspoeld met GS- en. Simpelweg omdat de gemiddelde GS rijder dan 58+ is, en deze motorfiets niet meer kan handelen. Veel te veel gewicht, zweet op je rug bij het achteruit duwen van de motor uit de garage. Het niet durven draaien op een weggetje etc etc. Ik denk ook dat veel brokken ontstaan omdat de steeds grotere en zwaardere motorfietsen (GS, Ktm-s) de rijders de baas zijn, ook qua pk-s en Abs. Door extreme remcapaciteit gaan rijders onderuit.
Zelf ben ik ca 45 jaar, maar hoe licht en fijn stuurt mijn AT uit 1997 na 10 jaar een K-100. Sterker nog, ik heb een TA uit 1987 erbij gekocht, wat rijdt dat leuk. Altijd controle en toch strak sturen.
Hé kingcoder, waar zijn die foto's van je nieuwe AT? :P
Gaaf Kingcoder, mooie kleur!
Oppassen voor pekel!!!!!!!!!!
het is uiteindelijke een gebruiksvoorwerp toch?
Want een modje zei me dat het hier wellicht op slot ging. Dus.