Transalpclub Forum

Algemeen => Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden => Topic gestart door: Blommetje op 31 oktober 2016, 12:36

Titel: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 31 oktober 2016, 12:36
Hi,

3 weken geleden een Transalp 600 gekocht via Marktplaats. Mintgroen. Ziet er nog redelijk uit naar mijn idee.
Het is mijn eerste motor en rijdt lekker. Wil de motor inzetten voor woonwerk en vakantie. En gewoon de leuke dingen.

Opgehaald, rondje gereden en de eerste probleempjes komen boven. Stuur lijkt tikkie scheef te zitten, en voelt alsof dit lossig zit. Alsof er een rubberen ring tussen stuur/vork zit.. heel klein beetje wiebel.

Tevens - ernstiger - reed ik gisteren 135 op de A15 en blokkeerde mijn blok volledig. Achterwiel dus meteen stil en heb 150 meter rubber streep getrokken in de linkerbaan. Net bij een Tankstation bij Knooppunt Deil. Motor achtergelaten, vriend gebeld en met de schrik in het lijf naar huis.

Nu dus de eerste problemen. Motor weer ophalen, laten controleren of het uberhaupt nog te maken is en dan zien we weer verder. Morgenavond hopelijk een boedelbakje en een auto te leen (heb ik zelf niet) om de motor op te halen.

Ik ben er erg verdrietig over, ik reed zo lekker!

Enfin. Ik reed. Ik slipte. Ik sta nu stil. Tips/ideeen zijn altijd welkom!

Groetjes,

Alexander
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: xrvtuur op 31 oktober 2016, 13:20
Welkom hier, als je de motor in zijn vrij zet en je wiel.draait nog niet staat waarschijnlijk je remklauw vast, je kan proberen om met een waterpomp rang de remblokken iets terug te duwen, kun je in ieder geval weer rijden. En dan moet je remklauw uit elkaar, das allemaal geen drama hoor. Dus check eerst je remklauw even.
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 31 oktober 2016, 16:59
Als je 135 rijd en dan een streep trekt ga ik er maar vanuit dat je blokje vastgelopen is.

Enige oplossing is dan een ander blokje zoeken.,
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 31 oktober 2016, 20:58
Ja, in zn vrij / met de koppeling in kan in gewoon rijden/rollen. Dus tja, het blok zit vast.

@ Oldtimer; Altijd een ander blok? Is er niks te repareren? Dat zou wel treurig zijn. 

Waarom loopt een blok vast? Olie?
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 01 november 2016, 08:52
Tja, olie of oliepomp die het begeeft.
Vloeistof in het algemeen, dus ook koelvloeistof kan je nekken.
Blok vervangen is over het algemeen goedkoper dan reviseren.afhankelijk van wat er vast zit uiteraard.
Krukas, of alleen de cilinders ?? wie zal het zeggen
Maar om de schade te achterhalen moet wel het blok open.
Met in en uitbouwen kan ik je wel helpen en mss weet ik nog wel een blokje.
Meestal ben je dan rond de 400 euro wel klaar.

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 01 november 2016, 10:14
Hi Oldtimer,

Oke, mijn situatie is als volgt.
1) ik ben verre van rijk
2) ik ben handig en kan best veel zelf (wel veel brommerblokken gereviseerd dus weet hoe het er uit ziet, wat wat is, etc)
3) Ik woon in een beroerde buurt op 3 hoog achter dus kan thuis op straat in het donker/koud niet veel doen MAAR mijn ouders hebben een lege garage waar alles mag!
4) Het is mijn enige vervoer dus ik wil dit graag best snel gerepareerd hebben

Dus dan het volgende:
Hoelang duurt het om een blok te wisselen? Want ik heb dan liever een ander blok, dan kan ik weer touren. En dan kan ik dit blok in de tussentijd reviseren.


Ik baal er flink van. Ik woon in Den Haag en de motor staat nu nog bij een tankstation op de A15. Dus ik moet hem eerst ophalen.

Waar zou jij een blokje vandaan kunnen halen? Want dat moet dan ook vervoert worden...

Bedankt voor het meedenken!

ik ga ook een Haynes guide bestellen, dan weet ik in elk geval waar alle schroefjes, boutjes en moertjes zitten.

Thnx!!
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: PimW op 01 november 2016, 10:59
Controleer als je bij de motor bent eens of er nog olie in het blok zit. Dat is de meest voorkomende reden van motorschade bij de transalp.

Een vastloper bij 135km/u is niet niks en mocht dat het inderdaad wezen (lijkt het wel een beetje op helaas) dan zul je behalve cilinders en zuigers ook goed naar de krukas (big- en small end krijgen ontzettend op hun sodemieter, alsmede de lagers in het carter) moeten kijken.

Maar: dat gaat je even tijd kosten en de onderdelen zijn prijzig.
Een wisselblok vinden is ook niet eenvoudig (marktplaats/ebay) en lijkt erg duur maar als je het vergelijkt met de nieuwprijs van de benodigde onderdelen waarschijnlijk goedkoper.

Als je krap bij kas zit: Haynes kun je ook als pdf downloaden (alle beetje helpen nietwaar).

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 01 november 2016, 11:29
Citaat
Dus dan het volgende:
Hoelang duurt het om een blok te wisselen?

Wisselen is ongeveer 1 dag werk als alles compleet aanwezig is.
Maar reageer even via PM. Ik kan even kijken naar een blokje en kan je dan vertellen wat de prijzen zijn.

Mag eventueel ook via m.janssen19apedingchello.nl
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 01 november 2016, 11:56
Thnx.

Als ik de motor vanavond haal gooi ik die bij mijn ouders in de garage. Dan kan ik eventueel naar het olieniveau kijken. Maar let maar op, zal wel kurkdroog zijn! Slecht gevoel bij...

Gebeld met een motorzaak die ik viavia ken, onderdelen + arbeidsloon om het blok te reviseren is niet mals. 2500 euro dacht hij zo ongeveer. Een ander blok heeft hij niet dus niks over te zeggen.

Maar 2500 is een no go, dat slaat nergens op.

Ik kan het blok zelf wel reviseren, maar ook hij zei dat onderdelen erg duur zijn (afhankelijk van wat er allemaal krom/stuk is).

Dus dan moet het een blokwissel worden... dat is wel te doen en ook niet goedkoop, maar goed, dit is ook niks.

@ Oldtimer; Ik stuur een mailtje !

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 01 november 2016, 12:02
Over het algemeen kost een blokje tussen de 3 en 500 euro.
Afhankelijk van km stand enz.

Er komen wel kosten bij van pakkingen e.d. en reken daar ongeveer 75 euro voor.
Voor de rest is het dubbeltjes werk.  ( exclusief de uren uiteraard ).
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 01 november 2016, 12:20
Als ik voor rond de 500 euro weer kan rijden - en kan blijven rijden - ben ik zeer gelukkig. Ik vond en vind het echt een leuke motor! En aangezien het mijn enige vervoer wil ik graag verder er mee. En ik heb wel wat wensen om een wereldreis te maken (en dichterbij huis) en daar lijkt deze motor mij ook erg fijn voor!

Ik had net dit weekend een gps op het stuur gezet.. was zo trots dat ik al niet meer verdwaalde!

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Rob de Bob op 01 november 2016, 14:43
Welkom en balen dat het zo snel einde blokje was  :'( God zij dank dat er geen ongeluk gebeurd is!
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Raymond op 01 november 2016, 15:47
Zo dan, blokkeren met 135 km/h is heftig. Wat een geluk dat er niets verder gebeurt is.
Aangezien je 'm pas aangeschaft heb, ben ik wel benieuwd naar een aantal dingen.
Weet je hoeveel km het blok gelopen heeft?  Waar had je de TA gekocht ? Veel voor betaald? Weet je iets over het onderhoud van de TA?
Gelukkig zitten er hier mensen met veel kennis, goude handjes en veel onderdelen die je graag willen helpen.
Succes iig
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Floris op 01 november 2016, 17:06
Aangezien je 'm pas aangeschaft heb, ben ik wel benieuwd naar een aantal dingen. Weet je hoeveel km het blok gelopen heeft?

Ik heb ook nog vragen:
- Hoeveel km gereden tussen aanschaf en vastloper?
- Na de aanschaf nog olie bijgevuld?
- Na aftappen: zit er metaalgruis in de afgetapte olie?

Mijn advies: laat je helpen door iemand die vaker een blokwissel heeft gedaan, ookal kost dat wat extra. Als je het niet goed doet, heb je kans op een nieuwe tegenslag en daar zit je echt niet op te wachten.

Succes!
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 01 november 2016, 18:30
 >er staat 80.000 op de teller. Of het de waarheid is weet ik niet...
Verder oogt alles keurig... geen olievlekken , geen kapotte andere delen.

Na aanschaf olie gepeild en dat was laag. DUS bijgevuld. MAAR ik weet niet met hoeveel, maar 'best wat' .  Althans, ik vond dat r el wat in inging... maar dus te weinig.

Ik ga de motor straks ophalen. MAG ik nu e oor koud is proberen te starten?  Of juist niet doen?

Metaalgruis zal ik checken!
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 01 november 2016, 18:30
Oh, en niet meer gereden na de vastloper...
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: duikie op 01 november 2016, 19:42
Hier op het forum heeft Waffie loop en sloop blokjes in de verkoop. Misschien is dat een optie.
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 01 november 2016, 19:42
ben bang dat starten niet lukt. maar proberen kan altijd.
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 01 november 2016, 21:11
 EN zoals verwacht.. startte niet. DE startmotor pruttelt wat... er klinkt een soort van slagje en dan niks.
1x geprobeerd.

Motor staat nu bij mn ouders in garage te wachten op het volgende stapje in dit avontuur.

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Waffie op 01 november 2016, 22:55
We kunnen alles oplossen.....maar ik ga je eerst op je donder geven, ;)

De enige reden dat een transalp blok echt stuk gaat is oliegebrek

ik weet dat  niet iedereen het doet maar olie controleren is een wezenlijk onderdeel van onderhoud en daar komt bij dat een v twin olie verbruikt als deze aangesproken word met ca 7000 rmp (jouw 135km/h)
Er zit ca 2,7 ltr olie in het blok en als deze is vast gelopen vind ik vaaknog maar 200 ml terug
met een verbruik van ca 1liter/1000 km (met zulke snelheden)rijd je hem dus droog in 2000 km terwijl het verschil in max/min peil slechts 400 ml is
okee dat is jouw leer moment,

ik hoeft niet te demonteren om te weten dat je carter helft is beschadigd (ingeslepen)
je drijfstang waarschijnlijk krom is en je krukas blauw want de reden dat je niet kunt starten is omdat de lagerschalen van je drijfstang over elkaar zijn geslagen.
je oliepomp vol met grijs zit
samengevat
te duur om te maken

alternatief is een ander blok
 en als we dat hebben kunnen we verder
 gaat wel weer goed komen

mooie dwarrel ben je :angel:



Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 02 november 2016, 09:27
@ Waffie; Ik denk dat je gelijk hebt. Helaas wist ik gewoonweg niet... Heb dat ding meegekregen, olie gepeilt (was laag), bijgevuld en ben gaan rijden. Bij mn andere voertuigen hoefde ik dit niet bij te vullen... althans, niet zo vaak. En gaat er een olielampje branden als het te laag wordt. Bij een Alp niet?

Oke, dus een ander blok. Dat ga ik opdiepen.
Straks mn agenda even leegschudden en een lijstje maken met alle shit die ik moet verzamelen, dan kan ik dat naar mijn ouders sturen, dan ligt het daar klaar. Dan kan ik er een weekend heen en proberen het in orde te maken!

Dwarrel... ja, maar wel een knappe! Dankje;)
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 02 november 2016, 09:31
Citaat
dan kan ik dat naar mijn ouders sturen, dan ligt het daar klaar.

Dus je hebt een blokje gevonden. ?

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 02 november 2016, 09:49
ohnee! nog geen blok gevonden! Dus tips zijn welkom!!

Maar ik ben niet wekelijks @ ouders, dus wil eerst alles verzamelen... heel irritant als ik daar op een zondag aan het knutselen ben en je mist 1 bout... dan vervloek ik alles!

Dus pakkingen, keerringen, bougies..etc, dat het er maar klaar ligt.

En wil niet teveel en te lang rommel maken bij hun in de garage.. anders ligt dit motor daar weken in onderdelen..
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: PimW op 02 november 2016, 10:16
Er zit een oliedruk lampje op je dashboard, die zou aan moeten gaan als het oliepeil gevaarlijk laag is.

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 02 november 2016, 10:30
Lampje werkt wel, bij starten... maar heeft verder nooit gebrand..  :-[
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Waffie op 02 november 2016, 13:41
is het geen idee om die motorfiets  bij een van de club specialisten te krijgen

waar staat de motorfiets ?

ik denk dat dat vlotter gaat

ps

ik heb ergens nog een blok liggen dat  niet vast gelopen is (olie verbruik zeg ik niets van)
je zult het alleen zelf in de stelling moeten zoeken en eruit moeten komen trekken
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: James Bond op 02 november 2016, 19:51
Tip: koop een zilverkleurig blok ipv een zwarte. Dat zijn de sterkste bolkken. Wel ff de opnemer verwisselen (naast de koppeling) en het is plug en play. Zie ook voor ombouwfotos in dit voorsteltopic: " AT en TA rijder ".
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Jeroen op 02 november 2016, 22:11
Er zit een oliedruk lampje op je dashboard, die zou aan moeten gaan als het oliepeil gevaarlijk laag is.

Mijn ervaring met olie lampjes van Honda is dat die pas gaan branden 14 dagen NADAT je had moeten bijvullen...
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Waffie op 03 november 2016, 00:08
Het olie controle lampje werkt op olie druk in het druk smeer systeem

als deze gaat branden is er  al totaal geen oliedruk meer.
echter er zijn een aantal delen die gesmeerd worden door de spat smering  voor smering van de zuigerhemden en de koeling

de interne wrijving is zeer groot op het moment dat er geen smering meer is en dat heeft gewoonweg grootte gevolgen

7000 rpm betekend ook dat de zuigers 14.000 keer per minuut in beweging zijn een krukas ruim  100 rondjes maakt per seconde
je kunt bijna geen voorstelling maken dat dit technisch mogelijk is met enkel wat druppels olie er tussen

en of juist niet   
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 03 november 2016, 08:06
Hi!

Leuk dat iedereen zo meedenkt. Fijn!

Ik had een zilverkleurig blok. GEEN idee verder Hoe en wat het verschil js maar oké,  zal een zilver blokje zoeken.

De motor staat nu in Leerdam. Ik heb geen auto/trekhaak/bakje dus vervoeren is lastig. 


@ Waffie; waar staat die stellingkast? 
Wat weegt een blokje? Kan vast wel de auto van mn ouders lenen en t achterin kieperen.


Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 05 november 2016, 17:17
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-honda/a1045004725-honda-transalp-motorblok-1987-1993-no-200931646.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr&pos=18

Kan dit blok er "gewoon" onder?

Vind het niet goedkoop, maar goed..
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 05 november 2016, 18:05
Ja, dat blokje past.

Maar vergeet dit ff niet.
Exclusief startmotor, vliegwiel, dynamo en dynamodeksel.

Moet je dus over bouwen.
Prijs is idd vrij hoog, maar ik zou garantie afdwingen.
Meestal wordt het blok dan verzegeld.


Ik zou nog even rondneuzen.her en der
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Floris op 05 november 2016, 18:18
Ik zou nog even rondneuzen her en der

Ik sluit me aan bij dit advies.
Persoonlijk heb ik zeer matige ervaringen met motorparts-online.
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 06 november 2016, 11:19
Kijk ook even op de originele pagina.
Dar zijn de verzendkosten ineens 91 euro.
Wordt wel een heel duur blokje dan.

https://www.motorparts-online.com/nl/honda/transalp/1987-1993/motorblok/200931646
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Waffie op 06 november 2016, 13:06
ik heb eventueel een blok voor je gevonden

stuur me een pm

mvg ad
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 06 november 2016, 17:03
Ik stuur je een PM!

Ja, ik vond het al een beetje vaag, dat die onderdelen er niet bij zitten en vond het te duur. Maar het ging ook een beetje om het blok zelf, of ik goed zocht zeg maar.

Wordt vervolgd
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 08 november 2016, 08:10
Ter info, misschien volgende week een blokje. Dus dan kan eea worden overgezet.

Anagezien ik niet ruim in de tijd zit dacht ik het volgende.  Is het slim het huidige blok alvast uit te bouwen? KOMEND weekend ben ik onverwacht vrij, dus kan dat al doen.
Dat scheelt straks weer dacht ik.

Of komen er dan zaken open te liggen? En roest t dan weg?

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: de sjeng op 08 november 2016, 08:20

Maak er genoeg (digitale) foto's van. Zodat je nog weet hoe het zat.
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 09 november 2016, 11:54
Oke, dan ga ik dat zaterdag proberen. Alvast een begin maken.
Ook meteen een kabeltje trekken voor de voeding van mijn GPS en voor de Handvatverwarming (vandaag gekocht!)

Wish me luck!
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 02 december 2016, 21:15
Er staat hier inde buurt een blokje voor je.

Misschien is het iets voor je. De prijs is in elk geval prima.

http://link.marktplaats.nl/m1113036774
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 12 december 2016, 13:35
Hi,

als het goed is heb ik een blok !
Nog niet gezien, maar zou in orde moeten zijn.

Nu nog inbouwen, maar tof dat je het laat weten. (Had al eerder gezien maar zat in t buitenland, vandaar de late reactie).


Alexander
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 12 december 2016, 14:41
Mogen wij  vernemen waar je dat blokje hebt gescoord. Puur uit nieuwsgierigheid hoor. 8)
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 13 december 2016, 21:27
Eh, geen idee eigenlijk, via forummer AdMies.. maar ik heb het zelf niet gezien nog  ::)
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Waffie op 13 december 2016, 23:21
Ik heb een blokje voor hem, (met geschiedenis en km stand)


 ik ga deze dagen zijn motorfiets ophalen om dan op zeer korte termijn  de transplantatie samen uit te voeren dus voor  die foto's heeft hij zelf alle tijd voor

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 16 december 2016, 14:56
BroemBroem op de bak van Ad! Wel heel veel zin om weer te rijden!
@ Ad; heb je geprobeerd te bellen maar... niet thuis?  ::)

En nu NOG een kapotte motor gekregen! Ook stuk, maar dat kan ik thuis wel zelf doen! Staat wel in Amsterdam, maar deze past wel in de tas;)
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Rob de Bob op 16 december 2016, 15:59
Fijn dat je binnenkort weer kunt rijden!

@Ad: is dat je nieuwe bus? Gefeliciteerd!
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 21 januari 2017, 18:40
Vandaag begonnen samen met Ad om het blok te wisselen. De motor stond al keurig klaar op de brug, de koffie was heet en de garage koud. Al het plastic los, zadel weg, tank weg, alle kabels/slangen los en de vloeistoffen eruit. De achterbrug los. Helaas daarbij er wel achter gekomen dat de driehoek in de achtervering niet goed is, daar is een lager ingeknutseld. Maar dit gaan we oplossen, en hopelijk dan weer in orde.

Blok gelost, dat staat er naast. Nieuwe blok even geschuurd om alle oude verf en geoxideerde alu fliebels weg te poetsen, gespoten in de blanke lak.

Bijgesloten ook allemaal foto's.

Volgende keer gaan we door, blok poetsen, iets van de ontsteking omzetten en de boel weer monteren. Nog genoeg te doen...

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: luwe op 21 januari 2017, 18:55
 8) 8)
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Oldtimer op 21 januari 2017, 18:57
Hmmmmm, begint al aardig op de werkplaats van Oldie te lijken.
Ad heeft er duidelijk zin in.
Goed voorbeeld enzovoort  ;) ;)

Suc6 met de revisie en ik weet dat het goedkomt.


Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Trigger op 23 januari 2017, 13:00
Hey, die motor heb ik zien staan toch ik pas bij Waffie was om een paar steuntjes te halen!

Mooi ding hoor, jammer van de vastloper. Ik was van plan aan te bieden het blok naar het noorden te brengen voor je (Waffie woont dichtbij mij en ik kom regelmatig bij Utrecht) maar ik zag daarna pas dat dit draadje al een tijdje loopt en toen viel mijn frank pas :).

Hopelijk kun je snel weer doorrijden! Gelijk ook een goede reminder voor mij om, zoals Waffie ook mij op het hart heeft gedrukt, altijd op de olie te letten :).
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Rob de Bob op 23 januari 2017, 14:54

Gelijk ook een goede reminder voor mij om, zoals Waffie ook mij op het hart heeft gedrukt, altijd op de olie te letten :).

Jep, n.a.v. dit en andere verhalen controleer ik het oliepeil elke week wel een keer! Kleine moeite, groot plezier  C:-)
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 26 januari 2017, 17:08
Ja, de achterbrug moet nog gefikst worden en dan uiteraard het blok erin.
En ja, ik ga nooit meer rijden zonder oliepeil te checken. Wat een gedoe is dit.. en totaal niet nodig geweest. Nooit aan gedacht dat er zoveel olie doorheen zou gaan.

Anderzijds, ik vind het heel leuk om te sleutelen. Leerzaam en leuk!

Binnenkort weer verder en zodra t beter weer is, weer rondjes rijden
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 28 januari 2017, 08:40
En mn scharrel gisterenavond maar klagen over de rommel in de keuken...   sommige vrouwen. 
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 28 januari 2017, 21:26
 Nieuwe blok zit erin, frisse olie erin dn de lagers van de brug/veer gesmeerd en gemonteerd.  Nieuwe band.. en nog veel klein grut. 

Langzaamaan de goede kant op!

Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Trigger op 01 februari 2017, 09:07
Netjes Blom! Wat tof dat je hiervoor bij Waffie terecht kan, je kan wel merken dat de Transalp Waffie echt aan het hart gaat :).
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Blommetje op 27 februari 2017, 11:55
Laatste update voor de meedenkers en lezers.
Vrijdag op werk ietsje eerder vertrokken en rond 1900 stond ik bij Waffie in de garage, laatste dingetjes zoals de uitlaat, tank en kappen erop geschroefd.
Alles doet het weer Bijna alles doet, het knipperlicht aan de achterkant is het stekkertje denk ik van los, maar verder doet alles het weer!!

Naar huis gereden en dit weekend alweer heerlijk door Den Haag en omstreken rondgereden! WoooOOhhOOOO ;D ;D ;D

Mijn dank aan Ad en Jaq en Nico voor het meedenken, de uurtjes inzet en de hulp! Zeer, zeer gewaardeerd!

Volgende maand nog even terug om de valbeugels op te halen, en dan is alles weer helemaal PUIK!

Vele veilige en leuke kilometers hoop ik nu te kunnen maken

Blommetje
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Sopa op 27 februari 2017, 12:24
Mooi dat je zo goed geholpen bent, geniet ervan!
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Trigger op 27 februari 2017, 12:35
Wat gaaf dat het bij Waffie opgelost kon worden :).
Titel: Re: Nieuw lid, nieuwe Transalprijder
Bericht door: Rob de Bob op 27 februari 2017, 14:14
Lekker, en nu volle bak toeren! Fijn zo net voor de lente :)