Transalpclub Forum
Algemeen => Algemene discussie => Topic gestart door: luwe op 20 januari 2017, 19:32
-
kan de Honda 500 x een plaats krijgen binnen onze club
denk dat het een plaats mag hebben 8)
ik heb op ja gestemd nu jullie nog :D
-
maar moet je dan gelijk ook de NC 750 X toelaten?
-
ik denk als daar belang bij is kunnen ze ook een oproep doen
-
als de club leden hun keuze ook nog willen toelichten zou ik dat zeer waarderen
want NEE is zo makkelijk gezegd
met JA mag natuurlijk ook
en ook met GEEN MENING
dit vraag ik om dat ik van plan ben een 500x te kopen
denk dat hier wel meer interesse is bij de leden
alvast bedankt ieder (heb het in de jaarvergadering ook naar voren gebracht )
-
Ik heb "Nee" gestemd.
Wees gerust, ik heb helemaal niets tegen de CB500X, noch de Crosstourer, noch enige ander niet-Transalp-clubmotor.
Ik heb ook niets tegen de berijders van deze 'andere' motoren. Ik maak ook heel graag contact met allerlei motards, maakt niet waarop men dan zit te sturen.
Waar ik wél moeite mee heb is dat de identiteit van onze mooi club lijkt te vervagen. Het lijkt erop dat het zo geweldig gezellig en goed georganiseerd is binnen onze club, dat leden wel een andere motor willen, maar geen andere club. Begrijpelijk.
Punt is dat we steeds verder afdwalen van de Transalp en meer beginnen te lijken op een kruising tussen allroadmaniacs en een algemene heel gezellige club met Honda motoren. Niets mis mee, maar het bestaat al en waarom zouden wij dat ook willen worden.
Geef toe, een Transalp is een ideale allroad fiets, waarmee je ook nog wat gekke fratsen uit kan halen. Met een Varadero, Crosstourer of een CB500X gaat dat om heel veel redenen een heel stuk minder. Wat betreft onze club vind ik zelfs de 700 een beetje buiten de boot vallen, maar daar staat dan nog wel Transalp op.
Wat zou er gebeuren als er ineens wel definitief een nieuwe Transalp uitkomt, die helemaal geweldig is? Hoe komen we dan ooit weer terug bij onze roots?
Misschien ben ik een purist, maarja, die Transalp is wel waarom we als club zijn ontstaan en nog steeds bestaan. We heten toch ook niet voor niets Transalpclub? :))
-
xrvtuur ooit zijn er toch meerdere modellen toegelaten wat geen transalp is dat gaat ook prima :) :)
-
ik heb ja gestemd omdat ik denk dat de club anders op den duur een oldtimer club wordt,op zich niks mis mee, maar als je een beetje kilometers wilt maken moet er af en toe iets nieuws komen, en dan is die 500X een leuke motor, en die NC 750X ook wat mij betreft
-
Arjen er zijn op youtube zoveel filmpjes te zien van mensen die met varadero's crosstourers en 500x tochten maken waar jij en ik alleen maar van dromen, dat het niet zou kunnen zit puur tussen je oren.
verder kan ik me in je identiteit verhaal ook wel vinden maar dan had de africa twin er ook nooit bij moeten komen, de meeste landen hebben dit ook gescheiden.
-
Hier ook nee gestemd, sorry :-\. Ben het grotendeels met Arjen eens!
Zoals wellicht bekend hebben we een aantal jaren terug een stemming gehad op de ALV, waarbij er een aantal modellen wél en een aantal niet toegelaten werden. De CB500X heeft het toen nét niet gered dacht ik.
Ik ben er gewoon niet zo'n voorstander van om nu wéér dat hele circus door te gaan. Met het risico dat er dan het jaar er ná weer een groepje op staat en dan stemmen we weer wat weg, of nóg weer wat er bij?
Vind het eigenlijk wel goed zo binnen de club. Wellicht komt Honda wel weer met een leuke Domi of Alp binnenkort 8) Op de Twin hebben we ook 16j gewacht en dat is ook weer goed gekomen ;D
Begrijp me goed, ik vind de CB een erg leuke fiets! Hij heeft zelfs mijn warme belangstelling mocht ik een A2 motor nodig gaan hebben, maar wmb hoeft hij niet zonodig als clubmotor er bij.
Maar goed, de leden beslissen uiteindelijk Luwe ;)
Grtz,
René
-
horseman wat bedoel je met circus ??
weke motor heb ij toch wel een alp denk ik ;)
-
Ja gestemd. Want Honda + allroad. Is prima.
Ook omdat er niet echt een alternatief is als je een nieuwer model wil.
Ik vind het ook jammer dat mensen de club zouden moeten verlaten als ze een nieuwere motor willen, en geen 16k neer willen of kunnen leggen voor een nieuwe at.
De identiteit van de club gaat sowieso vervagen, simpelweg omdat de transalp niet meer word gemaakt en de at, varadero, en crosstourer ook zijn toegestaan.
Maar als je er graag een oldtimer transalp club van wil maken is dat ook goed. Dan zal ik ook eens na gaan denken over mijn lidmaatschap hier.
-
Waarom beperken dan tot Honda.
-
Als je je beperkt tot honda allroad, hou je toch nog een eigen gezicht. En dit is al eerder ter sprake geweest maar je zou de club naam kunnen wijzigen in honda allroad club
-
horseman wat bedoel je met circus ??
weke motor heb ij toch wel een alp denk ik ;)
Ik bedoel het 'circus' van het wel/niet toelaten van nieuwe/andere modellen, wélke type's dan wel, welke niet, compleet met de club van 'wijze mannen' etc..... Dát circus :)
Jawel, ik heb 2 Alpjes in de schuur staan, zie mijn onderschrift ;)
Aan de andere kant, toen ik ook nog een niet-clubmotor had ging ik daarop ook wel eens mee met een ritje en dan werd ik écht niet weggehoond of verketterd en juist dát is nou 1 van de leukere dingen bij deze club 8)
Grtz,
René
-
horseman
als ik geen honda allroad had gehad was ik hier nooit terecht gekomen
mijn vorige motor van een ander merk toen nooit gekeken bij honda
het circus is toch geen moeilijke zaak het is wel of niet ;) hoef je geen wijze man of vrouw voor te zijn
maar de 500x is wel een allroad en het is ook nog een honda alleen 500
de transalp is ook allroad van toen stond er transalp op en geen 600 of 650
in het bedrijfsleven is het zo geen investering in nieuwe dingen is achter uit gaan
vroeger gingen ze met paard en wagen op vakantie nu ook niet meer (op de motor )
ik probeer met de tijd mee te gaan en ben in voor nieuwe ideeën en mogelijkheden
en op dit moment zij er geen nieuwe modellen bij honda voor de klein portemonnee
we zullen wel zien waar het schip strand :) en 16 jaar wachten dan loop ik met een rollator :(
-
Een allroad met 17 inch voorwiel? Nope, geen allroad, wat honda of de media ook roept, nope!
-
wat is er mis met een 17 inch voor wiel :D vertel
-
Heb ja gestemd omdat de modelontwikkelingen doorgaan. Vasthouden aan de oude modellen gaat op den duur denk ik niet werken.
Vind de suggestie om de naam t.z.t. te wijzigen in " Honda allroad club" wel een goede.
Gr. Jan
-
Ik heb neen gestemd omwille van de eigenheid en het doel van dit forum. Ik verkies mij hier te blijven focussen op de Transalp. De oude AT hoort er ook wel bij, zowel technisch als spiritueel, evenals enkele voorgangers.
Ik heb twee oude transalpen en een GS, maar als ik een nieuwe zou kopen zou het de 500X of de 700X zijn... maar dan heb ik dit forum voor die nieuwe misschien ook niet echt nodig...
En ja, misschien verwordt deze club dan tot een club van oude zakken op oude bakken, maar zo'n club heeft dan ook toch wat unieks?
-
Ik ben wel benieuwd wat volgens jullie de definitie van een allroad is?
Tot nu toe zie ik: als je ermee kunt reizen en als Honda zegt dat het een allroad is.
deX-ADV is ook een allroad dan, en de cbr ook, CUB... ;D
-
als er in het instructie boekje van de motor staat dat je er mee op onverharde wegen kan rijden. De Varadero valt dan af. Maar een crosstourer weer wel, en inderdaad die nieuwe scooter van honda ook. Je kan het ook wel een beetje zien in de filmpjes van honda zelf.
https://www.youtube.com/watch?v=jX5BesziiPI
-
Wat ik probeer te zeggen is dat het toelaten van één extra motor het ''probleem'' niet oplost. De vorige verkiezingen hebben ook niets opgelost.
Ga je elk jaar nieuwe verkiezingen houden? Om de 5 jaar?
Maak je een Allroad club van moet je vastleggen wanneer een motor allroad is. En als de focus op allroad ligt waarom blijven bij Honda?
Er zijn betere plekken voor dat spul namelijk.
Of ga je kijken naar een verschil in lidmaatschap?
Ik weet het niet maar deze discussie komt steeds weer terug en een modelletje toevoegen is gewoon een plijster plakken tot er iemand weer wat anders wil kopen (en het zich wat aantrekt of het een officiele clubmotor is).
-
wat is er mis met een 17 inch voor wiel :D vertel
Een klein wiel gaat moeilijker over obstakels. Offroad machines hebben om die reden 21 en 18 inch wielen. De allroad krijgt steeds kleinere wielen omdat de markt om een image vraagt en niet om een motor die daadwerkelijk meer kan dan een gravelpad.
Ik ben het op zich met Pim eens behalve dat ik moeite heb met fabrikanten die iets allroad noemen. Je kan met praktisch iedere motor offroad. Wat een motor beter geschikt maakt voor offroad is een lange veerweg, veel grondspeling, grote wielen en een laag gewicht. Maar de club heeft volgens mij meer asfaltridders dan moddervreters dus tja...
Ik zal bij een nieuwe stemming niet meedoen. Er zijn andere oplossingen voor dit probleem. Geef de mogelijkheid tot erelid, transalp-fan-lid oid en laat de motor-eis los.
-
Ja, psies dát Pim :).
@luwe: ik weet zo gauw niet uit het hoofd wat de clubregelementen er over zeggen, maar wmb ben je met een CB500X óók gewoon welkom bij de ritten hoor 8)
Persoonlijk vind ik een CRF250L Rally wel een gaaf dingetje!
Kwa DNA past die imho dan weer prima binnen de clubmotoren, maar ik ga t niet aanzwengelen ;)
-
Honda geeft zelf aan wanneer een model allroad is, dat hoeven wij niet te doen. En eerdere stemmingen hebben wel iets opgelost want er zijn modellen toegevoegd . En je kan verkiezingen houden als zich een nieuw model aandiend , ieder paar jaar een knopje ja of nee indrukken word je ook niet echt moe van. Ik snap het probleem niet zo.Lennert heeft het over offroads met lange veerwegen en dat soort zaken, maar dat is weer minder geschikt voor op de weg en is het dus ook geen allroad meer maar meer een crosser.
-
Ja maar Tuur dat zijn jouw opvattingen toch? En wat is er nu opgelost? Discussie komt toch weer boven en er is nog altijd geen manier om ermee om te gaan.
In mijn ogen is een allroad een motor waarop je alles kunt en dan zie ik dat als het downgraden van een offroader tot meer straatgeorienteerde reisfiets en als het upgraden van een straatgeorienteerde fiets naar offroad gebruik.
Het is maar net wat je belangrijk vind.
En daarom vind ik het ook moeilijk/stom om op basis daarvan onderscheid te maken.
De club moet een richting zelf kiezen, niet Honda. Het gezicht van de club word toch niet door dat bedrijf in Japan bepaald? Inderdaad een paar keer ja/nee op een knoppie rammen is geen probleem, ware het niet dat het weer via de transalper en een notaris moet.
-
Honda geeft zelf aan wanneer een model allroad is, dat hoeven wij niet te doen.
Dat vind ik weer erg makkelijk. Is Radler 0.0 frisdrank of bier? Is een product met het groene vinkje gezond? Is Trump eerlijk?
Lennert heeft het over offroads met lange veerwegen en dat soort zaken, maar dat is weer minder geschikt voor op de weg en is het dus ook geen allroad meer maar meer een crosser.
Wanneer je naar de ontwikkeling van de allroad als product kijkt begon het met motoren die erg dicht bij de Dakar-machine's lagen, 21 inch voorwiel, langere veerweg en redelijk hoog op de poten. Inmiddels schurken de nieuwe modellen tegen de tourmotor aan en staan ze steeds verder van waar het mee begon.
Dat een motor met een langere veerweg ed minder geschikt is voor op de weg hangt van je rijstijl af. Ik heb pure wegfietsen gehad maar heb nooit het gevoel gehad dat de TA 600 het minder goed deed op de weg. Laatst heb ik op een oude Yamaha 660 Tenere gereden, heerlijke gooi en smijtfiets! Mijn TTR600 gaat ook erg lekker over kleine weggetjes en ik heb geen 'drempelstress' ;). Dus allroad, crosser of tourfiets? Tja, waar trek je de grens?
-
Tja, wanneer is een motor een allroad...
Dit was ik op de Col de Parpaillon en de Maira kamstrasse. Maar wees gerust, voor dit type motor is al een club ;) Ik heb overigens geen echte mening, ik kan me in beide zienswijzen verplaatsen. Ik denk dat er mensen zijn bij wie een crosstourer en CRF1000 deel op dit forum al de nodige irritaties wekt, maar het idee dat de naam van de club is genoemd naar een uitstervend model maakt wel dat dat de levensvatbaarheid van deze club op termijn zal uitdagen...
(https://photos.smugmug.com/photos/i-cJLQrTT/0/X2/i-cJLQrTT-X2.jpg)
(https://photos.smugmug.com/photos/i-Rt5GL42/0/X2/i-Rt5GL42-X2.jpg)
-
Inderdaad mijn opvattingen Pim, dat geld voor jouw verhaal ook toch. Evenals Lennert zijn opvattingen heeft. Geeft niet ,het maakt mij ook niet zoveel uit eigenlijk. Ik ben wel heel benieuwd naar een mogelijke nieuwe transalp en zijn gebruiksdoel. Want zeg nou eerlijk een alp 700 is met jullie visie toch ook een geen allroad meer. Maar dat mag dan wel omdat er transalp op de tank staat.
-
Ik ben wel heel benieuwd naar een mogelijke nieuwe transalp en zijn gebruiksdoel. Want zeg nou eerlijk een alp 700 is met jullie visie toch ook een geen allroad meer. Maar dat mag dan wel omdat er transalp op de tank staat.
Ach de nieuwe AT is wat mij betreft wel een allroad dus wie weet wordt gaat evt een nieuwe transalp ook terug naar de roots. Zoals gezegt ieder zijn mening en gevoel bij de club. Het maakt mij niet uit, ondanks mijn mening... De Drenthe allroad tocht zou ik ook wel op de Yamaha willen doen ;D
-
mensen kijk eens op youtube en niet naar de honda volder
en een varadero en de 700 die ik heb heben ook geen 21 wiel
en hier laat ik het bij en ben benieuwd wat er uit komt :)
maar we kunnen wel lang discussies voeren (is wel interessant )
laten we stemmen bedankt ;)
-
Precies Tuur, dat probeer ik duidelijk te maken.
Als je namelijk voor een hele club wilt bepalen dat alle Honda allroads toelaatbaar zijn krijg je per definitie de vraag wat is dan een allroad. En daar is men het meestal niet over eens. Als je het mij z vraagt zijn de 700, Varadero en crosstourer geen allroads.
Dus denk ik dat de club ipv een tijdelijke uitbreiding een meer structureel antwoord moet formuleren op dit terugkerende fenomeen.
Ik snap jouw redenatie, maar ook die van René en Arjen. Ik lig er zelf niet echt wakker van als er motoren bij de club komen of niet, ik geef mijn eigen invulling aan mijn lidmaatschap en dat staat een beetje los van welke brommers wel en niet op het forum besproken mogen worden.
-
https://www.youtube.com/watch?v=nBMqQ... (https://www.youtube.com/watch?v=nBMqQq0BfWM)
kijk dit filmpje 8)
https://youtu.be/S7jpOMaGnps (https://youtu.be/S7jpOMaGnps)
https://youtu.be/S7jpOMaGnps
-
https://www.youtube.com/watch?v=nBMqQ... (https://www.youtube.com/watch?v=nBMqQq0BfWM)
kijk dit filmpje 8)
https://youtu.be/S7jpOMaGnps (https://youtu.be/S7jpOMaGnps)
https://youtu.be/S7jpOMaGnps
Het gaat daar over de rally raid versie. Andere wielen en vering dan de standaard versie. Je kan een kit kopen zodat de motor wel leuk mee kan doen in het terrein. En nee, die kit is niet van Honda ;)
-
dit is het laatste
welke transalp is nog we origineel met honda onderdelen ;)
hier dan de originele
https://youtu.be/QiH6u8hoGHw (https://youtu.be/QiH6u8hoGHw)
daar kunnen wij alleen maar van dromen
op een paar na 8)
-
De club heeft zijn oorsprong bij de Transalp en de Africa Twin heeft om duidelijke redenen (beiden echte Allroads) aansluiting gekregen. Later zijn afgeleide motoren als de Varadero en CrossTourer als club motor toegelaten. In het verlengde hiervan is het moeilijk te beargumenteren waarom de kleine kleine broer 500x niet toegelaten zou mogen of kunnen worden.
Als purist zou je van mening kunnen zijn dat alleen de TA en AT bestempeld moeten worden als clubmotor maar ik denk dat het in het belang is van de club ook de motoren die het DNA hebben van de oer-motor (ook al is het maar een klein beetje) toe te laten. Daarom stem ik ja op deze vraag.
-
Dus wat nu? Gun je iemand een 500X in deze club of niet. Als dat niet kan vind ik eigenlijk dat de dero, crosstourer, dominator en alp 700 er ook uit moeten.
-
sorry dat ik het zeg maar vind dit eigenlijk een onderwerp van niks. Snap totaal het probleem niet. Volgens mij blijft het een motor van het prachtige merk HONDA en zit hij in het segment transalp (net als de AT en de crosstourer!). Blijkbaar zijn er mensen die alleen de transalp 600 en 650 binnen dit forum willen. Zelfs de 700 TRANSALP hoort niet meer op het TA forum volgens sommigen schijnbaar.... Snap best dat het hen gaat om de offroad mogelijkheden maar kijk een beetje verder...
Ik zeg dus zeker toelaten!
mijn bescheiden mening voor zover om mijn mening wordt gevraagd.
-
Wanneer je er over nadenkt zijn er een aantal redenen voor ja en evenzoveel voor nee.
Wanneer we puur een Transalpclub zouden hebben zou ik zeggen, nee, daar houden we het bij.
Er zijn meerdere clubs die merk en type als uitgangspunt kennen, denk maar aan de diverse honda types die allemaal een eigen clubje hebben.
De Pan bijvoorbeeld, daar komt geen Varadero tussen.
Anderzijds heeft een toenmalig bestuur ervoor gekozen om meerdere modellen toe te laten en daarmee de deur opengezet voor ook andere types binnen de V Twin allroad motoren van Honda. De AT en de Varadero als voorgangers hiervan.
Dit is dus een besluit geweest waar de leden akkoord voor hebben gegeven, net als in de laatste ronde voor de Crosstourer.
De weg terug gaat niet lukken denk ik, waarmee ik bedoel dat er alleen nog Transalpjes mee mogen doen.
Vooruitdenken is dus gewenst en de ingeslagen weg vind ik in elk geval prima.
Wel zullen we op termijn moeten bekijken of de naam nog wel de juiste is en hiermee verder willen.
In de geest van het allroad rijden en als uitgangspunt een Honda, vtwin of niet, maakt de club alleen maar veelzijdiger.
De sfeer, gezelligheid, aanbod van activiteiten en het enthousiasme worden er in geen geval minder door in de club en daar gaat het volgens mij in eerste instantie om.
Mijn stem zal dus duidelijk zijn alhoewel dit slechts een poll is en geen directe stemming.
Die zal moeten plaatsvinden in de volgende alv of anders per decreet.
-
Ik kan me daar heel goed in vinden, Oldtimer!
-
Bij de vorige stemming heb ik ook "nee" gestemd, omdat ik in beginsel dicht bij het DNA van de TA en AT wil blijven.
Gevolg was, omdat er een krappe meerderheid "ja" koos, vervolgens alleen de ja-stemmers hebben mogen besluiten WELKE modellen erbij mochten. Daar had je als nee-stemmer geen zeggenschap meer over. Met als gevolg dat bijvoorbeeld de Crosstourer en Dominator het wel gehaald hebben, maar andere gegadigden zoals de NC700 op 1 of 2 stemmen net niet.
Ik ben van mening dat, nu we de deur toch op een kier gezet hebben, we niet weer de deur dicht kunnen doen. En dan inderdaad beter op z'n minst alle Honda's (vooruit dan) met een TA of AT allroad DNA bij de club zouden moeten verwelkomen.
-
Heb zelf nog ook nog een Xl 500 s in aan bouw maar daar op het xl - xr forum was mijn transalp ook niet welkom
ik heb ook nee gestemd het lijkt me dan te massaal worden.
Als ik ook naar het V-strom forum heeft ook daar de dr 650 -- 800 ook daar niet toe gelaten .
Misschien dan toch voor het hele moderne spul een eigen forum op richten en die zal er vanzelf toch wel komen al blijft het een beetje moeilijk ;) de mensen zoeken toch een forum op waar ze zich het prettigs voelen .
-
Wanneer je er over nadenkt zijn er een aantal redenen voor ja en evenzoveel voor nee.
Wanneer we puur een Transalpclub zouden hebben zou ik zeggen, nee, daar houden we het bij.
Er zijn meerdere clubs die merk en type als uitgangspunt kennen, denk maar aan de diverse honda types die allemaal een eigen clubje hebben.
De Pan bijvoorbeeld, daar komt geen Varadero tussen.
Anderzijds heeft een toenmalig bestuur ervoor gekozen om meerdere modellen toe te laten en daarmee de deur opengezet voor ook andere types binnen de V Twin allroad motoren van Honda. De AT en de Varadero als voorgangers hiervan.
Dit is dus een besluit geweest waar de leden akkoord voor hebben gegeven, net als in de laatste ronde voor de Crosstourer.
De weg terug gaat niet lukken denk ik, waarmee ik bedoel dat er alleen nog Transalpjes mee mogen doen.
Vooruitdenken is dus gewenst en de ingeslagen weg vind ik in elk geval prima.
Wel zullen we op termijn moeten bekijken of de naam nog wel de juiste is en hiermee verder willen.
In de geest van het allroad rijden en als uitgangspunt een Honda, vtwin of niet, maakt de club alleen maar veelzijdiger.
De sfeer, gezelligheid, aanbod van activiteiten en het enthousiasme worden er in geen geval minder door in de club en daar gaat het volgens mij in eerste instantie om.
Mijn stem zal dus duidelijk zijn alhoewel dit slechts een poll is en geen directe stemming.
Die zal moeten plaatsvinden in de volgende alv of anders per decreet.
Zo zie ik het ook en zal zeker ja stemmen.
-
We kunnen ook het beste van twee werelden combineren: de club zelf verruimen, maar het forum ontdubbelen of dupliceren zodat oude en nieuwe technologie elk een apart forum krijgen op hetzelfde digitaal platform.
Zo vindt iedereen op zijn forum gemakkelijker wat hem aanbelangt of interesseert.
-
heb weer met aandacht gelezen
maar wat hebben wij als transalp club te maken wat andere clubs doen
dit is de transalp club als men mij begrijpt ;)
en de TRANS ALP CLUB en de leden bepalen stemmen of een andere manier wat wel en niet kan of mogelijk is denk ik :)
en heb vanavond lekker geschaatst op natuurijs en net zo genoten als op de motor 8)
-
Ik heb "Ja" gestemd.
Ik ben (pas geleden) lid geworden omdat de Trans Alp al vele jaren tot mijn verbeelding sprak en ik sinds oktober eindelijk zelf eigenaar ben van deze geweldige motor.
Dit fantastische forum laat geweldige topics zien van meester knutselaars die oude beestjes in nieuwstaat weten te veranderen.
(Meester knutselaars, ik schrijf dit met het aller hoogste respect)
Helaas is niet iedereen zo bedeeld en ook niet iedereen heeft de mogelijkheid of toegang tot een fantastische sleutel plek.
Zelf zal ik elke sleutel handeling midden op straat in Amsterdam moeten doen.
Met de mogelijkheid om met een 500x of iets dergelijks (HONDA) in te stappen bij deze club zal de liefde voor de "oude beestjes" makkelijker door gegeven kunnen worden aan de jeugd.
Over een jaar of 10 zullen er steeds minder van onze geweldige fietsen over zijn en zal die jeugd versteld staan van de exemplaren die bij de club rond rijden.
Waar zij begonnen met laat zeggen een 500x, zullen er zeker een stuk of wat bij zijn die het stokje over willen nemen om een fantastische Trans Alp te restaureren.
-
Geef de mogelijkheid tot erelid, transalp-fan-lid oid en laat de motor-eis los.
In al z'n simpelheid vind ik dit een briljant idee.
De die-hard Transalp-rijders kunnen zich blijvend goed identificeren en de club houdt het open karakter waar we naar op zoek zijn. Nog eens even op broeden....
-
Voorkomt in ieder geval een terugkeer van deze discussie en is imo een betere oplossing.
-
zijn dit alle leden
waar zijn die andere leden :(
-
40 stemmen is toch wel zo'n beetje het actieve deel van de club? ;D
-
En de CRF lijn ook toevoegen dan?
-
En de CRF lijn ook toevoegen dan?
En de HRH lijn dan ook maar want ook goed offroad en iets minder op asfalt :P
-
En de HRH lijn dan ook maar want ook goed offroad en iets minder op asfalt :P
Ga je toch niet iets te ver met die HRH-lijn? Is wel off-road maar toch niet zo opwindend?
-
De Honda BF250 is anders ook heel goed off-road >:D
-
Ga je toch niet iets te ver met die HRH-lijn? Is wel off-road maar toch niet zo opwindend?
Mwhoah, zo'n Honda maaier kén bést hard ;D
https://www.youtube.com/watch?v=DFo7ztlMlmg
Ik ben (nog) geen clublid maar ik zou ook denken: Er komt een tijd dat deze motoren bijna niet meer te vinden zullen zijn, ondanks onze goede zorgen, dus dat spreekt voor het (uiteindelijk) inzetten van een transitie naar een club gebaseerd op andere modellen.
Dat roept dan wel direct de vraag op: Op basis waarvan moet het lidmaatschap dan gelden? Merk? Uitvoering? Misschien wel de toepassing? Elke Honda motor die als 'allroad' bestempeld kan worden? Dan krijg je van die creatievelingen die met een paar noppenbanden ook met een CBR1000F over een modderpad durven scheuren :).
-
'Allroads' zijn natuurlijk brommers waarvan de fabrikant aangeeft dat die zowel op de verharde als onverharde weg goed en dus veilig mee kunnen komen. Ze zijn met die bedoeling gemaakt.
Van beide typen motoren (weg- en offroad) zijn dus een paar typische eigenschappen in een compromis gecombineerd.
Voor het offroad deel (deels al genoemd) geldt bijv. de afwijkende voorwielmaat, langere veerwegen, de grotere bodemvrijheid, het brede stuur enz.
Maar de belangrijkste voorwaarde is de geometrie van de motor, en dan met name de balhoofdhoek.
Denk aan die laatste maar zoals bij racefietsen, opoefietsen en mountainbikes.
-
Dus... de 'allroad' classificatie zou nog best wel een zinnige richtlijn kunnen zijn?
-
De Honda allroad dan wel te verstaan?
-
Uiteraard, Honda maakt immers de mooiste ;D.
-
Het was uiteraard maar een invalshoek in de discussie
Dus luwe, heeft in dat licht de 500x van Honda 'de allroad classificatie'..?
-
http://www.honda.nl/motorcycles/range/adventure.html
-
Ik kan de Xrunner met de beste wil van de wereld geen allroad noemen, ook niet na de ritten die ik er mee gedaan heb. Het is gewoon een comfortabeler zittende VFR...
-
waar moet ik dat zoeken xrunner
-
X = cross.
-
ik denk voor 2017 is de 500x een alroad
tijden veranderen modellen ook en je moet met de tijd mee gaan als het kan :D
ik heb het niet over andere modellen maar over de 500x
alleen daar kun je geen gras mee maaien ;)
-
ik heb het niet over andere modellen maar over de 500x
alleen daar kun je geen gras mee maaien ;)
Mja weenie, als je hard genoeg op z'n kant gaat..
Geeft misschien alleen wat minder net resultaat ;D
-
x=cross oké
kan het model xrunner niet vinden bij honda
hij bedoeld de crossrunner maar ik wil geen xrunner maar de 500x
geen appels met peren vergelijken
en als ik het geld had kwam er een A twin 8)
-
Ik refereer naar de link van de Hondapagina die ChristianG plaatste, daarop staan de Crosstourer, Crossrunner en CB500X. Nu is er van de CB500X echt wel een leuke allroad te maken, van de Crossrunner NIET. Over de Crosstourer zeg ik na 85000 km ervaring, ja allroad.
https://player.vimeo.com/video/66770040
-
Het meest voor de handliggend lijkt mij wat Honda er zelf over zegt in het instructieboekje, als je er mee op onverharde wegen mag rijden staat dat er in en vind ik het een allroad.
-
mooi filmpje maar mijn portemonnee is niet dik genoeg en de motor te log en te zwaar
dan toch liever de a twin 2016 maar voor de meesten niet betaalbaar
snap wat je bedoeld maar kijk is wat je allemaal met een standaard 500 kan
ik zit ook niet altijd in de zandbak en hij is handelbare dan de 700
ben ook de jongste niet meer :-[ en hij is voor mij nieuw betaalbaar :)
ONTWORPEN VOOR OP DE WEG EN OFFROAD dat zecht honda
-
De standaard 500X kan ook wel een grindpaadje aan, maar:
- de standaard banden zijn type asfalt (niet allroad of dualsport)
- de vering heeft relatief weinig 'travel'
- de voorband is een tikkie te klein voor obstakels
Naar mijn mening is dit echt de absolute instap voor het 'allroad' principe, ondersteund door het feit dat er dus wel ombouwkits voor zijn die hem een stuk capabeler maken.
Nu moet ik bekennen dat ik wel bewondering heb voor deze trend naar kleinere, zuinigere motoren. Ik vind de CB500 serie gaaf omdat ze A2 klasse en brandstof besparing hebben weten te combineren in een complete motor die goed smoelt en ook nog eens heel betaalbaar is, gewoon een hele goede zet van Honda.
Maar goed, dat is geen argument voor de discussie. In mijn beleving is de CB500X wel degelijk een allroad motor, maar dan gewoon een hele lichte uitvoering.
-
(..) tijden veranderen modellen ook en je moet met de tijd mee gaan als het kan :D (..)
Daar heeft luwe dan ook wel een goed punt.
Bedenk dat de Transalp, XRV en XLV hun roots vinden in de blik naar Dakar. Natuurlijk hebben die niet veel meer met die rallye te maken, maar wat vonden/vinden wij ze gaaf!
Tegenwoordig heb je allemaal cross-overs van verschillende typen. Het beste voorbeeld hiervan is denk ik wel de SM's, ras-enduro's op kleine brede racevelgen en dito bandjes. Dat voorwiel zie je dan weer terug in de Tigers, GS en Alp 700 enz. De benaming lijkt ook wat verschoven naar een breder toepassingsgebied, de zgn. 'Adventure's'.
'Wij' (oldskool allroadeigenaren) kunnen die nieuwe trend misschien niet allemaal meer waarderen, maar blijkbaar vind het nieuwe publiek ze, net als wij toen, echt heul gaaf en identificeren zij zich daar nu mee.
-
ik begin ook maar net en heb net mijn rijbewijs
en ergens moet je beginnen dus klein
de meeste alpen hebben straat banden
waar word met de transalp 600-650 het meest gereden op straat
en welke transalp is nog origineel banden vering enz ik denk niet een
en nu een borrel :)
-
de meeste alpen hebben straat banden
De meeste ja, niet allemaal ;D.
-
Wat mij wel opvalt is dat iedereen de 500X een mooie/leuke motor vind ( dat heeft tie alvast mee)
Persoonlijk vind ik hem best dicht bij de Transalp staan (hij had ook Transalp 500 kunnen heten)
Ik ben voorstander van deze fiets bij TCN . ( Dat gaat weer stemmen worden op de ALV ) ;)
-
Net de 500x bekeken. Dan vind ik de Tiger 800 of B*W F800gs dichter bij de Transalp liggen.
Daarnaast hebben we toch al een prachtige CRF1000l om de club geen oldtimer club te laten worden?
Hoge uitlaat, 21" voorwiel en Honda betrouwbaarheid is toch op z'n minst te verwachten van een clubmotor? C:-)
-
maar wie kan dat betalen de twin tweede hans (demo) nog gouw 13.miel
we hebben het over honda niet over andere merken
-
Behoorlijk duidelijk hoe honda het heeft verzonnen
http://www.honda.nl/motorcycles/range/adventure.html
-
Dus wat wordt het dan, Honda Adventure Club Nederland :D
-
Net de 500x bekeken. Dan vind ik de Tiger 800 of B*W F800gs dichter bij de Transalp liggen.
Daarnaast hebben we toch al een prachtige CRF1000l om de club geen oldtimer club te laten worden?
Hoge uitlaat, 21" voorwiel en Honda betrouwbaarheid is toch op z'n minst te verwachten van een clubmotor? C:-)
Varadero heeft ook geen 21" voorwiel ,ook eigenlijk niet nodig 98% +van alle club kilometers word
op asfalt afgelegd .
TCN is eigenlijk verdeeld in 2 kampen " Allroad en Offroad liefhebbers, beide kampen denken patent
te hebben op het DNA van onze club.
We zijn aan elkaar veroordeeld hoe je het ook wend of keert ,toch???
Met de nieuwe AT en de nieuwe 500x erbij zijn beide kampen weer tevreden. :) (gun elkaar de ruimte) :))
-
Dat. Ik vind de sfeer erg goed hier op het forum, en iemand die geld in een 500x investeert doet dat klaarblijkelijk (zo zie ik het) omdat hij/zij de allroad look mooi vind en/of hier ook iets mee wil doen, en dat is volgens mij helemaal in de spirit van de Transalp (die ook gekocht werd door beide type mensen).
-
Ik vind de 500x een hele gave motorfiets en past m.i. prima in deze club. Stoer, slim, allroad, adventure model.
Verheug me op een nieuw techniek-topic.
En dat dit: Stel als wij allemaal nog motorrijden als wij 70plus zijn: wie gooit zijn been nog over een hoog zadel heen en wie krijgt dan zijn loaded bmw gs (die iedereen schijnt te rijden) nog in en uit de garage ?.
Juist: h-e-l-e-m-a-a-l niemand.
En dan lach je iedereen uit met de 500x. Ik voorspel dat de prijzen van 2e-hands grote allroads kelderen zodra deze 45-plus generatie deze fietsen te zwaar vinden worden (dus over ca 10jaar). Vergelijk het met trends in de autowereld: geen particulier wil nog een zware grote diesel stationwagen hebben.
Ik heb zelf een fraaie AT maar mis de TA uit 1986 wel door zijn uniek handelbaarheid. Lichte motorfietsen zijn sterk ondergewaardeerd.
-
Ik vind de 500x een hele gave motorfiets en past m.i. prima in deze club. Stoer, slim, allroad, adventure model.
Verheug me op een nieuw techniek-topic.
En dat dit: Stel als wij allemaal nog motorrijden als wij 70plus zijn: wie gooit zijn been nog over een hoog zadel heen en wie krijgt dan zijn loaded bmw gs (die iedereen schijnt te rijden) nog in en uit de garage ?.
Juist: h-e-l-e-m-a-a-l niemand.
En dan lach je iedereen uit met de 500x. Ik voorspel dat de prijzen van 2e-hands grote allroads kelderen zodra deze 45-plus generatie deze fietsen te zwaar vinden worden (dus over ca 10jaar). Vergelijk het met trends in de autowereld: geen particulier wil nog een zware grote diesel stationwagen hebben.
Ik heb zelf een fraaie AT maar mis de TA uit 1986 wel door zijn uniek handelbaarheid. Lichte motorfietsen zijn sterk ondergewaardeerd.
Goede analyse, James ! Zeker om over na te denken !
Ik heb een GS en kan dat enkel beamen. Maar over de toekomst van mijn GS maak ik mij geen zorgen... ik heb twee schoonzonen die op mijn GS azen sedert ik de Transalpjes kocht. Mijn tweede alpje (nog een pareltje) kocht ik van een zeventiger die zijn been er niet meer over kreeg.
En ja, ik zie de 500X wel zitten voor de toekomst (dus binnen tien jaar)! Misschien toch de 500X omarmen en expertise opbouwen om hem om te vormen in een kleine Transalper.
-
Eerlijk gezegd, het is dat ik 1,95 ben en te zwaar anders had ik al een NC750X gekocht, goedkoper kan je als rij-instructeur niet rijden....
-
Rally Raid Adventure
https://www.youtube.com/watch?v=CRlSJ0MJ09k
https://www.youtube.com/watch?v=nBMqQq0BfWM
-
-
Van mij zou de 500X toegelaten mogen worden als Honda allroad alternatief voor de Transalp. Ik denk dat dit goed kan zijn voor de club om zo meer (jong) leden binnen te kunnen halen. Als kopers van een 500X zich niet bij de Transalpclub thuisvoelen, is het sowieso geen "probleem" meer. Ik heb de crosstourer volgens mij ook nog nooit bij een clubrit gezien.
Zijn de clubmotoren niet eens omschreven als "allroad met een V-twin motorblok"?. Aldus pasten daar inderdaad de Transalpen, XRV en Dero bij. Toen kwamen daar de Dominator (ééncilinder!) en de Crosstourer, niet met één V-twin, maar zelfs met 2 V-twins uitgerust. ;)
De huidige CRF zou er dan eigenlijk ook niet meer in mogen passen, want geen V-Twin, maar een parallel-twin. Er zitten dan weliswaar stickers op met "Africa Twin", maar technisch hebben de oude- en nieuwe AT nog maar weinig overeenkomsten. En dat is ook niet zo vreemd gezien het grote ontwikkelingsgat tussen de XRV en CRF.
De vraag is of Honda vind dat er niet genoeg opvolging voor de Transalp is met modellen als de CB500X en de NC700X.
En dan rest nog de vraag hoe offroadgeschikt de oer Transalp wel of niet is. De meeste die-hard offroad clubleden hebben er waarschijnlijk meer dan de dagwaarde in geďnvesteerd om de TA betere terreineigenschappen mee te geven. ::) :P
Kortom, wat mij betreft mag er best wat vernieuwd worden :D
-
pfff het zal je vrouw zijn, lekker onbehouwen offroad rijden :-\
-
Nog erger, mag je je de pleuris werken voor het inschrijfgeld van Dakar, en Baja, en daarvoor Heroes Legend op een veel te zware Tenere oid ?. :D
-
Een crosstourer zal je hier niet gauw zien omdat het blok heel goed aansluit bij de VFR serie, daarom zat ik ook op het VFRforum toen de ik crosstourer reed. Sluit technisch het beste aan. Daarbij zijn er maar heel weinig mensen die de Crosstourer offroad nemen... de CB500X leent zich daar beter voor
-
Lekker toelaten, niet moeilijk doen.
De TCN is toch geen specifieke all- off- of on-roadclub.
De 500x is een leuke fiets en net als de Alp, de Twin en heel veel andere motoren een all-road motor.
Of dat nu wel leuk/fijn/practisch met een klein voorwiel is, is niet aan ons maar aan de gebruiker.
Kijkend naar andere brommers met een klein voorwiel zie ik heel veel blije gezichten van die rijders in de prut, maar ook die beslissen, "zo dat was het dan, leuk, maar niet meer met deze motor"
Daarnaast, waarom een muur bouwen om deze club? We hebben/willen met ons allen toch een gedeeld plezier?
Aspirant leden met all-road Honda motoren die met ons samen plezier willen hebben/maken, zijn toch altijd welkom?
Het argument om de club te blijven te verjongen met nieuwe modellen is een goede, zo blijft de club op lange termijn leven.
De Club heet nu Transalp Club Nederland, een mooie naam waar we ook best trots op mogen zijn, genoemd naar de inmiddels al legendarische "Transalp".
Maar om nu die mooie naam te veranderen omwille van een stel die ook van het asfalt af willen of juist er op willen blijven met een moderne All-road Honda is mijn inziens een dure en zinloze actie.
Het toelaten van nieuwe modellen zal via het huishoudelijkregelement geregeld mogen worden, veel minder rompslomp.
-
de naam van de club veranderen ? is niet van toepassing vind ik mooi zo laten :)
het gaat mij alleen om de motor en de lol en saamhorigheid enz.enz
-
de naam van de club veranderen ? is niet van toepassing vind ik mooi zo laten :)
het gaat mij alleen om de motor en de lol en saamhorigheid enz.enz
Vind ik ook, Transalp is uiteindelijk de 'basis' van deze club :)
-
het is als een gevoel van tweede familie 8)
noord zuid oost of west TCN best :)
-
https://youtu.be/vpfOUTai_Uk (https://youtu.be/vpfOUTai_Uk) vond dit wel een leuk filmpje :)
-
Ik heb ook Ja gestemd: Toen ik de 500x voor 't eerst zag op de motorbeurs had ik zo iets van: hier had een transalp stikker op gemoeten: Betaalbaar, licht, met wat aanpassingen goed aanpasbaar voor alles wat je nog een weg kan noemen.
We moeten ons toch de vraag stellen: zijn we een club omdat honda marketing een bepaalde naam ergens op plakt, of maken we onze eigen afbakening. Honda allroad club zou een prima omschrijving zijn voor mij. Naam gewoon 't zelfde houden, als mensen zich daar door af laten schrikken prima. Maar iemand die actief op 't forum is, allroad rijd, leuk vindt om mee te doen, etc. maar die op een cb500x met rally pakket rijd niet welkom heten? Tja...
-
maar warom ombouwen kan ook zo ombouwen is een optie
elke alp is aangepast de zijn nog maar weinig orgineel
club naam niet veranderen is niet mijn bedoeling vind het prima zo :)
maar wat je zegt betaalbaar ja en een nieuwe transalp laat nog wel even op zich wachten
denk als deze 500x binnen de club mag dat er meerdere volgen :) [size=78%] [/size]
-
NEE gestemd..
Vind de transalp en de africa twin het zelfde karakter hebben. - heb niks tegen de CB500X of de NC750X-
Maar het zijn iets stoerder gemaakte normale modellen. het zijn aftreksels van de gewone CB500, een soort opgewaarderde Naked bike..
(zelfde geld voor de NC750) De clubmotoren die er nu zijn zijn allemaal modellen met karakter en dat is iets wat ik persoonlijk mis bij de CB500X en de NC750X
"Van mij zou de 500X toegelaten mogen worden als Honda allroad alternatief voor de Transalp. Ik denk dat dit goed kan zijn voor de club om zo meer (jong) leden binnen te kunnen halen. "
"Kortom, wat mij betreft mag er best wat vernieuwd worden :D"
Jonge leden werven door een CB500X? Meeste jongeren kopen nog steeds een naked of racer.. puur om imago, van alle jongens waar ik mee rijd ben ik de enige met een all-road motor (tevens ook de enige die alle bagage van de rest mag meenemen tegenwoordig)
laatste tijd zie ik steed meer jongeren met een alp, ikzelf (21 jaar) rij ook een Transalp 700..
lekker laten wat het is over een paar jaar komt honda misschien wel weer met een andere.. dan word het een hele algemene bedoeling.. niet meer puur de motoren wat het nu is..
Hoe meer motoren als "Clubmotor" worden bestempeld hoe meer vlakke kennis je krijgt, je krijg niet meer de diepe tips and tricks van de motoren. - Gok ik -
-
Als er 1 motor is die van mij toe mag worden gevoegd aan deze club dan is het de CB00X Ziet er goed uit en is toch nog steeds een all-road hoor..... Dat hij een 'aftreksel' zou zijn van een van een gewone CB500 vind ik niet.
De motoren worden gewoon moderner, zelfs de transalp 700 is al niet meer de transalp zoals de oudere PD modellen. Herbert is na 8 jaar overgestapt van een PD10 van '98 naar een alp700. Het is volgens hem minder offroad en meer wegmotor, betere wegligging ook.
Ik ben ook overgestapt van een PD10 naar een NC750S . Proefgereden met een CB500C : geweldige motor en het vermogen komt er op een super manier uit, niet meer te vergelijken met de oudere motoren. Ook de NC750X is een heerlijke (lange slag) motor met veel koppel.
Echter dat kuipwerk van zowel de oude transalp en de nieuwe NC750X zorgde bij mij voor teveel turbulentie, vandaar de keus voor de NC750S. Heerlijk stil om mijn hoofd....
Je kunt wel vast willen houden aan het oude maar daar schiet je uiteindelijk geen moer mee op....we rijden met de auto toch ook niet allemaal meer in een kever of kadett.
-
Als er 1 motor is die van mij toe mag worden gevoegd aan deze club dan is het de CB00X Ziet er goed uit en is toch nog steeds een all-road hoor..... Dat hij een 'aftreksel' zou zijn van een van een gewone CB500 vind ik niet.
De motoren worden gewoon moderner, zelfs de transalp 700 is al niet meer de transalp zoals de oudere PD modellen. Herbert is na 8 jaar overgestapt van een PD10 van '98 naar een alp700. Het is volgens hem minder offroad en meer wegmotor, betere wegligging ook.
Ik ben ook overgestapt van een PD10 naar een NC750S . Proefgereden met een CB500C : geweldige motor en het vermogen komt er op een super manier uit, niet meer te vergelijken met de oudere motoren. Ook de NC750X is een heerlijke (lange slag) motor met veel koppel.
Echter dat kuipwerk van zowel de oude transalp en de nieuwe NC750X zorgde bij mij voor teveel turbulentie, vandaar de keus voor de NC750S. Heerlijk stil om mijn hoofd....
Je kunt wel vast willen houden aan het oude maar daar schiet je uiteindelijk geen moer mee op....we rijden met de auto toch ook niet allemaal meer in een kever of kadett.
maar een CB500X IS een aftreksel van een CB500 omdat het er 1 is met een iets andere opbouw.. het is een opgekrikte naked bike..
Zelfde voor de NC.. ook gebaseerd op een naked.
het is niet vasthouden aan het oude het is vasthouden aan de naam... als je een club wilt met alle motoren dan krijg je een algemene honda club niet meer een echte CLUBmotor.. want als je dan als transalp club samen komt.. en je hebt een zooi verschillend.. want dat ga je krijgen..
de transalp word toch ook niet in een andere groep gebruikt?
Of dat de pan european club (toevallig hier in huis dat we die ook hebben en ook op die club zitten) opeens bij de goldwing club hoort... want ja t zijn allebij toermotoren.. de achterlijk zwaar zijn
-
Tja jong, tis maar net hoe je het bekijkt! ;)
-
Tja jong, tis maar net hoe je het bekijkt! ;)
dat klopt, haha
iedereen zijn eigen mening.
-
we kunnen ook op de tank een stikker pakken met transalp >:D
-
die 700 is ook een aftreksel van de out alp en heeft geen 21 voor wiel
maar de 500 is wel een alroad van de moderne tijd
de 500 stuurt afroad beter dan de 700 en ook op de weg :)
-
die 700 is ook een aftreksel van de out alp en heeft geen 21 voor wiel
maar de 500 is wel een alroad van de moderne tijd
de 500 stuurt afroad beter dan de 700 en ook op de weg :)
de 700 is een opvolger van de vorige versies. steeds altijd allroaders geweest.
als ik me niet vergis heb je niet een (van fabriek af) Naked Alp.
dat is wel degelijk een verschil..
de 500 is niet mijn ding.. vind hem te dun niet de stoere look.. vind het een beetje een brugklasser die net op de middelbare school angstig om zich heen kijkt..
-
Waarom krampachtig vast houden aan de naam transalpclub? Best een mooie naam hoor, maar het zorgt er misschien ook wel voor dat je als club niet verder groeit op een gegeven moment. Als ik af en toe eens aanhaak op een toertocht, zie ik over het algemeen veel ouwe lullen (moi included). Als je de jeugd wilt toelaten en je je als club toegankelijker wilt opstellen, maak er dan maar bijv. een Honda Allroad Club Nederland (HACN ;D) van, en laat oa die 500X toe.
-
Het hele circus met stemmen over welk model ER wel of niet bij mocht is al geweest en ik Ben het ook met Arjen eens dat we bij de les moeten blijven en ALS we Dan deels een oldtimerclub Worden Dan is dat maar zo met de huidige clubmotoren is ER al keuze voldoende om vooruit Te kijken. Anders krijg je elk jaar weer dit soort verzoeken.
-
https://youtu.be/dZxZ4yZZ_9E 8) 8) kan het niet laten ;)
-
https://youtu.be/dZxZ4yZZ_9E (https://youtu.be/dZxZ4yZZ_9E) 8) 8) kan het niet laten ;)
Begin met kijken en dacht die komt uit op een oude Alp.... 8)
-
https://youtu.be/DWmke46ug78 (https://youtu.be/DWmke46ug78)
ben hem nog niet vergeten :)
https://youtu.be/frsotJqBYWU :)
-
halo
lang geduurd maar hij is er de cb 500x
dus de alp 700 gaat straks in de verkoop :D
-
Pfff alweer die discussie als we Dan een oldtimerclub worden sowhat ik kom uit die wereld en Dan is een Alp nog een jonkie. Laat ons bij de roots blijven zoals Piet dat ooit gedacht heeft.
-
halo
lang geduurd maar hij is er de cb 500x
dus de alp 700 gaat straks in de verkoop :D
Gefeliciteerd! 8)
-
halo
lang geduurd maar hij is er de cb 500x
dus de alp 700 gaat straks in de verkoop :D
Van harte gefeliciteerd. En nu optuigen met rally raid producten?
Afgelopen dagen ook aardig wat km's gereden op een cb500x, maar persoonlijk vind ik de 700 prettiger rijden, zeker op de snelweg.
Qua kilograms zou ik wel direct voor een cb500x gaan, wat een verschil!
Heel veel leuke km's toegewenst.
-
hij dropje
je leest niet water er staat
zeg alleen dat ik een andere motor heb gekocht
geen discussies ;)
-
Ik heb nog een kaal frame + kenteken staan van een Alp uit '88, kun je geschorst laten! Kun je toch lid blijven van de club zonder dat het al te veel plek inneemt ;-).
-
Luwe gefeliciteerd met jouw aankoop !
Die Honda's zien er fraai uit en zullen bijzonder goed rijden. Ik hou zelf ook van "less is more" en rij regelmatig op de cb500 (2002) van mijn vrouw. Groet uut Borne.
-
Luwe gefeliciteerd, heel veel geluk ermee. op 1 tank naar zuid frankrijk ;)
-
Van harte gefeliciteerd. En nu optuigen met rally raid producten?
Afgelopen dagen ook aardig wat km's gereden op een cb500x, maar persoonlijk vind ik de 700 prettiger rijden, zeker op de snelweg.
Qua kilograms zou ik wel direct voor een cb500x gaan, wat een verschil!
Heel veel leuke km's toegewenst.
Maar die kilo's zijn nou net de reden dat die alp op de snelweg beter aanvoelt dan die cb500x
-
halo
lang geduurd maar hij is er de cb 500x
dus de alp 700 gaat straks in de verkoop :D
Gefeliciteerd! Leuk apparaat! Mijn vrouw heeft een cb500x overwogen, maar is uiteindelijk voor een nc met dct gekozen.
Maar waar blijven de foto's? :)
-
Gefeliciteerd! Leuk apparaat! Mijn vrouw heeft een cb500x overwogen, maar is uiteindelijk voor een nc met dct gekozen.
Maar waar blijven de foto's? :)
Deze staan waar ze horen, namelijk hier. (http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=5225.msg161358#msg161358)
-
Luwe leuke Motor. Maar je wilt hem als clubmotor toegelaten hebben en die discussie hebben we al eens in den treure gehad en daarmee komen we naar mijn idee steeds verder Van de Basis af. Maar goed ik moet oppassen die discussie niet zelf weer op te stoken.
-
Mooie motor Luwe, ik verwacht dat je er veel plezier aan gaat beleven. Lekker smeuig blok en desgewenst eenvoudig te pimpen tot meer adventure als je dat zou willen.