Transalpclub Forum
Techniek => Honda Africa Twin => Topic gestart door: bartjanm op 13 september 2017, 16:09
-
Vroeg einde van m'n alpen trip :( relatief kleine val,
Relatief kleine val, maar wel m'n voetstepsteun in tweeen :(
Meer mensen die dit gehad hebben? Internationaal heb ik 't vaker gehoord.. Is er trouwens iemand die dit succesvol geclaimed heeft onder garantie?
-
Ik heb het nog niet gehad, wel van gelezen. Je kan het onder garantie proberen maar je weet denk ik ook wel dat dat niet gaat gebeuren, want je bent immers gevallen en dan kan alles stuk. Nu is het maar een voetsteun. Ik zag bij de Oost Europa rally ook een kleine val met een BMW Xchallenge en die juffrouw brak het versnellingspedaal af op zo`n wijze dat het blok gesplitst moest worden. 3 x raden wat BMW dan zegt ;-) Bij mij is afgelopen vakantie het kopframe gescheurd waarop ruit en navi zitten. Ook daar is het gewoon vette pecht, want Honda zegt doodleuk dat er teveel gewicht op de steun zit en daar is ie niet voor gemaakt. Camel maakt mooie brackets vor de voetsteunen.
-
Ik zou juist blij zijn dat hij daar breekt i.p.v. de rest van de boel ontzet! Wel klote dat dat je een paar dagen van je trip kost natuurlijk.
-
Ik zou juist blij zijn dat hij daar breekt i.p.v. de rest van de boel ontzet! Wel klote dat dat je een paar dagen van je trip kost natuurlijk.
Inderdaad net zoiets als valbeugels die nooit zouden vervormen / verbuigen. Die zou ik ook niet willen hebben.
@bartjanm behoudens het feit dat het natuurlijk voor jou heel vervelend is, is fabrieksgarantie natuurlijk geen verzekering voor alles wat maar stuk kan gaan bij een incident. Is die voetstepsteun overigens het enige wat je aan de val hebt overgehouden? Als je boven je eigen risico komt zou je natuurlijk aan de verzekering kunnen denken als je ten minste AllRisk verzekerd bent.
-
NAtuurlijk weet ik dat op onverharde wegen rijden risico's met zich meebrengt, geen discussie: vraag is wel of dit zo snel af moet breken.. maar inderdaad, weinig kans :) ga de camel adv beugel maar kopen voor m'n volgende trip!
Zelf heb ik weinig, enkel en knie doen nog steeds pijn, dus voor de zekerheid even een dokter.
Verzekering heeft geen zin: ik verwacht +/- 1000€ schade, en de extra premie vanwege terugval in no-claim kost mij de komende jaren een veelvoud..
En ben heel,blij met m'n valbeugels! Die hebben erger voorkomen :) maar veel trainen in NL komende tijd! Zodra ik m'n motor terug heb :)
-
1000 euro schade vanwege een gebroken voetsteun? Hoe komt dat zo
-
Ik kan op je foto niet goed zien wat er precies kapot is maar schetsplaat kost rond de 230 en alleen de voetsteun rond de 60.
-
Ruime schatting: de boel moet er op en af, er is een spiegel stuk (toch weer paar tientjes :p) de motor moet in z'n geheel even nagekeken worden er dan komt altijd wel iets bij. Liever een bedrag in m'n achterhoofd dst te hoog is dan andersom!
-
MOnteer dan gelijk doubletake spiegels! Scheelt je een kapotte spiegel als je hemweer laat pleuren
-
We all know the Honda Africa Twin is great but like any bike, it has some weak spots. Unlike the bike's beefy left side peg mount which is made of cast iron, the right side footpeg mount is brittle cast aluminum.
Camel ADV heeft daar een footrest protector voor ontwikkeld !
https://camel-adv.com/collections/honda/products/africa-twin-camel-brace
USD119,-- + USD39,-- verzend en EU??? belasting en invoerkosten ....
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170830/d92acfd8b561faaeded260571fe2dc0b.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170830/3e8204d7f266749b5040df8dbbc2c478.jpg
iets voor een group buy!??
-
...of een Pim build?? ;D
Groet, Jan
-
Ik hou mij zeker aanbevolen voor een Pim build :) Anders gaat deze die van camel er zeker op :)
-
ZO, motor staat bij de dealer. Was eerst aangegeven dat zaterdag de boel in NL zou staan, krijg ik een belletje "Hallo met transporteur, ben over 45 minuten bij je!" Onderzoek gaat nu plaats vinden, ben heel benieuwd wat er allemaal mis is. Hoop dat 't een beetje meevalt.
-
De vraag die het Camel verhaal bij mij oproept is waarom Honda voor de rechter zijde voor ander materiaal gekozen heeft dat zachter / brozer is. Het lijkt mij dat ze dat niet zonder reden doen.
-
Misschien met de benodigde geometrie makkelijker gieten. De oude alpen en Twins zijn gewoon las-samenstellingen. Relatief duur om te maken maar met gieten ben je ook weer afhankelijk van het vloeien van je materiaal.
Kan me niet voorstellen dat er een structurele noodzaak voor is die niet op een andere (betere) manier opgelost kon worden.
Als iemand het zeker weet, ik ben wel benieuwd ;D
Ik heb binnenkort geen tijd om dit na te maken.