Transalpclub Forum
Techniek => Techniek Algemeen => Topic gestart door: honda2x op 27 september 2017, 20:06
-
zo heb de stoute schoenen aan getrokken en is op zoek gegaan naar een hef brug was het zat om elke keer op de knieen
ver beneden wat werkzaamheden te doen een beetje op hoogte is dus na wat op marktplaats rond te hebben gekeken .
En na wat aan bieden gemaild en die natuurlijk net voor je neus weg zijn of aan de ander kant van Nederland zijn dus een
hoop km maken en ook niet weet wat je krijgt .
Besloten om er zelf 1 proberen te maken met idee dat moet toch kunnen dus hoop eerst foto's verzameld van hbm en van datona en ook nog ver over de grens gekeken en ook op youtube voor wat meer ideeën .
denk ik nu wat te kunnen doen dus op naar de ijzer boer met de maten en daar ijzer op gehaald 21 meter maar er komt nog wel tzt bij .
Is een beetje zwaarder ik dacht is ten slotte een construtie bedrijf en die heb niet echt licht spul dus beter te zwaar en goed
dan later denken dat had zwaarder gemoeten die fout heb wel eens gemaakt .
kan dus nu nu aan vangen .
-
Gaat dus nu lekker ;D je moet altijd even in komen daar in nu op zoek naar nylon blokken of wielen
-
Actieve rommelaar dus.
Gaat zo te zien helemaal goedkomen ;)
-
Goed bezig Frits 8) Altijd leuk als je zoiets zelf kunt :)
-
dank heren :)
een stukje verder even wat aan kopen gedaan me aan slag blok die word stuk gezaagd als glij blokjes
de elektro motoren die van mijn schoon vader had gehad voor het heffen dat gaat niet lukken :( het gaat omhoog wel met ondersteuning
had gedacht dat die wel wat zou doen 1 voor het ijzer op heffen dus 2 voor het geheel DUS NIET mag dus in de buidel tasten voor wat beters . :'( jammer
Ook nog wat nadenk foutjes gemaakt 8) das altijd achteraf dat zal nog even het 1 of ander moeten veranderen :))de hecht lasjes kunnen dus weer los wat zakken en div. veranderen .
maar gaat de goede kant op meeste is nadenk werk en hoe iets voor mekaar geflans kan worden
omdat natuurlijk niet de maten hebt je moet het zelf allemaal uitdokteren .
als het goed is kan ik morgen de ander pomp en handpomp ophalen eeehhh kopen .
-
het foutje dat kan ik nog afslijpen of verwerken in de plaat multieplex ;D
-
en dat moet nog naar beneden dat gebeurt als de ander pom komt kan geheel nog zakken ;)
groet Frits
-
Ik denk dat als je de motor meer horizontaal legt en de schuivende kant laat drukken/trekken je minder kracht nodig hebt.
Maar zelfs in de meest gunstige opstelling kan je 1000N motor maar 100 kg omhoog drukken. Alleen jetafel weegt al een kilo of 60, komt er nog 200 bij voor de motor.
-
Jaloers dat ik nog steeds niet kan lassen..
Voor degenen die dat ook niet kunnen:
(https://i.imgur.com/N1GtwcX.jpg)
Ben je voor 80 euro klaar, aangezien met 215 KG die Alp lichter is dan 250 KG
400 KG is het 100 euro
-
tafkad ;D
Gewoon zo een apparaat kopen heb ik ook toen gedaan , heb je voor de rest van leven plezier van voor allerlei klusjes --- boek mig en tig lassen aanschaffen voor noodzakelijke in en outs en dan veel filmpjes kijken op YouTube :)en veel doen zo heb ik het geleerd ;)
Anders kun je nog denken aan ander materialen dus in hout kijk ander is onder wood motorbike lift onder afbeeldingen .
Pim
Dank voor het meedenken en inderdaad een probleempje of uitdaging voor dit geheel dus toch maar wat ander gekomen ;)
-
onder tussen een stukje verder heb nu een echte pomp gekocht om het geheel omhoog te brengen met 8 ton moet dat lukken
tevens deze aanschaf gedaan voor mijn auto poets brug die ik ook gemaakt had maar nog geen pomp voor had dus kan nu af toe dan wisselen geld ontbreekt nog even voor 2 pompen :))
had vanmiddag wel rusie met kruis deze pomp is eigelijk te groot hart op hart 64 cm zat dus te dicht op mijn kruis om te heffen
dus met wat kunst en vlieg werk gelukt >:D
En van middag nu ook alles af gelast moet nog wel wat her en daar nog wat verstevigd worden en kan dan aan ander dingen denken
voor het geheel .
-
Daar moet het wel mee lukken denk ik :)
Maak je er wel een soortvan valbeveiliging/mechanische rem/slot op?
-
jep daar gaan ik morgen aan beginnen ;)
-
begon dus niet aan het klepje >:D kwam bij het loshalen dat er toch te veel krachten op kruis stonden daardoor was de boel verbogen .
dus de boel herzien alles onder de loep genomen en het 1 en weer verandert duw gedeelte 25 verplaatst en de pomp gedeelte bij gebouw is even anders kam wel mooier uit met slang van pers
ben nu ongeveer op 80 % gaat weer de goede kant op morgen staal halen voor de valklep en afrij beveiliging maken ;D
-
En het laatste nu dan kan de plank erop :)
-
Aan de onderkant heb je nu een geleiding gemaakt met kunststof blokken als ik het goed zie? Klopt het dat de schaar in feite op die draadstangen/bussen/bouten staat naar dat C profiel?
Met name op de een-na-laatste foto lijken die wat lang, is dat sterk/stijf genoeg denk je?
Word wel een mooi brugje, waar heb je die hydraulische pomp vandaan?
-
klopt pim
zag het ergens ander op een andere brug op kale staal glijd het als een sjoelbak de pijpjes zijn pijpje is 22 mm met wanddikte van 4 mm rondom met een bouten van 12 mm ---- in geboord in de arm rondom gelast 11 cm lang waarvan je echt maar 8 cm overhoud
de rest zit in de schuif arm .
alle bruggen ? die ik tot nu gezien hebt op fotos hebben de druk pennen op die plek de druk word wel verdeelt van onder maar ook nog naar boven .
of houd zal de tijd uitwijzen ;)
-
En we gaan gewoon door vandaag weer ijzer gehaald en een crea bea bezig geweest doorrijdstop gemaakt met uit schuif mogelijkheid voor misschien ook voor lossen voor wiel . :)
Ook aan de zijkant uitklapbare steunen gemaakt voor planken links en rechts met extra af leg ruimte tzt die in klapbaar zijn met verlenging of het nodig ? ---- maar je ben toch bezig ;D functioneren tevens als afstand houders voor onder en boven .
-
:)
-
we zijn weer verder hij is bijna af :)
de beugels voor de spanbanden die zitten erop val beveiliging is ook bijna klaar verder met de plank .
-
Haha, ándere merken tilt 'ie niet? ;D
Lekker bezig hoor, word mooi 8)
-
Gaaf hoor dat je dat allemaal zelf doet. Overigens wordt dat een collectors item met het merk erop 8)
-
horse man
is honda geworden 5 letters kon ook suzuki doen 6 letters kawasaki 8 letters daar had ik zeker geen ruimte voor hahaha .
daarom honda ;)
Vandaag de hef test gedaan eitje ;D staat mooi stabiel moet bij de midden bok alleen een extra versteviging steun bij lassen dat is in middels gebeurt ook gebeurt daar zakte nog iets door .
-
De neus wiel verlenging had ik aardig goed in geschat daar kan die nu nog naar voren . bij het op trekken op de midden bok .
pakt die daar 23 cm naar achteren die heb je dus weer nodig aan de voor kant .
Ga ook nog 2 steun bij plaatsen op de bij verlenging om het voor wiel met spanband ook te kunnen vast zetten .
de hoogte is toch behoorlijk hoog >:D bij erbij rechtop staan staan bijna de carburateurs bijna op oog hoogte
Alles is in middels afgelast en klaar en schoon geslepen en weer uit mekaar gehaald morgen schilderen dan kan die rustig drogen van het weekend .
-
Goed gedaan,is alleen geschikt voor HONDA???
Mag dit soort creatieve bezigheden gaarne zien!!
-
Goed bezig! Altijd mooi om te zien dat een idee werkelijkheid wordt!
-
Wat is nu de laagste en hoogste hoogte van de tafel Frits?
-
mijnheer Headless :D
En dank heren ;D
laagste stand is 19 a 20 cm
hoogste stand is ben even kwijt 85 cm +- 87 cm
breed 75
lang 200 cm ben blij moet niet korter zijn >:D
-
Oh, da's idd een errug mooie hoogte om aan te werken 8). Die van mij doet 80cm en dat is ook al prima :)
-
Hr Headless
nog even gemeten 85 hoog scheelt dus niks met die van jouw ;) en zal me ook een worst wezen we hoefen tenminste niet meer op de knieën
nu van het weekend geschilderd is nog niet erg uit gehard maar kon wat doen slag doppen zitten erin
alles op zijn plaats .
verder met de plank die uit gehold en 2 keer plaatje van de buurman met alum traan plaat net als de multiplex plank ons ben zunig :D die is gelijmd met een restje sikaflex daar staat nu 20 kilo ijzer op het alum om het op zijn plaat te houden om te drogen
-
En nog wat daar zijn de zijkanten nu ook al half rond gefreesd . :)
-
de laatste hand er aan gelegd heb de planken niet in de lak gezet maar in de polyesterhars met een rolletje hars aan gebracht .
beter dan lak en olie en iets beter bestand deuken en gereedschap wat je daar op laat vallen . 8)
heb ook nog verijbeugel gemaakt zodat die tegen de muur gezet kan worden .
Zo eigenlijk is die nu klaar de rest komt nog wel een keer na een paar gebruikt te hebben wat handig is in gebruik .
ben er even klaar mee ;)