Transalpclub Forum
Techniek => Honda Transalp => Topic gestart door: Steffie op 05 oktober 2017, 20:58
-
Zoals gemeld in het kleine klusjes topic heb ik eindelijk mijn stuur verhogers gemonteerd.
Rij er nu een paar dagen mee en begin er een beetje aan te wennen.
Bij recht toe recht aan snelweg werk moet ik zeggen dat de zithouding werkelijk een stuk comfotabeler is.
Ik zit voor mijn gevoel een stuk meer recht op.
In het stadverkeer moet ik echter het meest wennen.
Ik heb het idee dat ik een stuk meer moet werken om het stuur om te gooien.
Niet hinderlijk of zo maar door de meer rechtop houding lijkt het of het iets meer kracht kost.
Nogmaals echt niet hinderlijk.
Staan op de motor voelt iets natuurlijker maar van mij mogen de voetsteunen toch iets lager om voor mij het vertrouwde gevoel van mijn crosser te geven om off road te gaan rijden.
Mijn eind conclusie omtrent de stuurvehogers......
Zit houding is veel comfortabeler en de beste 30 euro die ik de laatste tijd gespendeerd heb.
Steffie
-
Wat was de reden om stuurverhogers te monteren?
De reden voor mij was dat Ik jaren geleden veel last van mijn nek en de verhogers maakten het voor mij wat comfortabeler.
-
Welk type verhogers heb je gebruikt?
-
Sandra:
Ik heb de stuurverhogers gemonteerd om niet zo dubbel gevouwen op de motor te kunnen staan, mocht ik off road gaan rijden.
Ook omdat ik tijdens een proefrondje op de motor van Hans Schaap aangenaam verrast was van de zithouding.
Dit was echter een heel kort stukje dus een echt gevoel heb ik daar niet aan over gehouden.
Nu, na een paar dagen wel.
Guidonno:
Ik heb ze besteld bij Louis.nl of was het Louis.de ;)
Zijn van het merk LSL en was iets als stoerboecke of zo.
In het topic van de XL700 mbt verlaagde voetsteuntjes heb ik volgens mij ook het bestelnummer vermeld.
Steffie.
-
Artikel nummer 10021305 Riseup Distanzboecke van LSL
-
Dank, eens even kijken :) Ik heb net nieuwe stalen remleidingen. Die kabels zijn precies om maat, en hebben weinig speling.
Daarom twijfel ik al lang of ik dit moet doen. Ik ga nog eens opnieuw passen en meten. Om uit te zoeken wat de maximale speling is.
Het plaatsen van de stalen remleiding was echt een prutsklus xD, doe ik liever niet nog een keer.
-
Het gevoel wat je in het stadsverkeer hebt klopt wel.
Dit geldt ook voor bochtige wegen.
Om je bochten wat makkelijker te laten lopen moet je voor je gevoel iets meer voorover buigen.
Je schouders wat meer richting je balhoofd brengen, dan zit je actiever en gaat het sturen makkelijker.
Door de verhogers zit je wat meer achterover wat voor de rechtuitstabiliteit weer beter is.
Daar komt dit gevoel vandaan.
Groet Hans
-
Spijker op zijn kop Hans.
Binnen no time heb je het door en ben je er aan gewend.
Die eerste rondjes om de kerk denk je bij jezelf "Hee dat is even anders" en lijkt het wat minder soepel of wat zwaarder te gaan.
Maar na die paar rondjes denk je "Hoe heb ik het al die tijd toch zonder die dingen uit gehouden"
Steffie.
-
Dank, eens even kijken :) Ik heb net nieuwe stalen remleidingen. Die kabels zijn precies om maat, en hebben weinig speling.
Daarom twijfel ik al lang of ik dit moet doen. Ik ga nog eens opnieuw passen en meten. Om uit te zoeken wat de maximale speling is.
Het plaatsen van de stalen remleiding was echt een prutsklus xD, doe ik liever niet nog een keer.
Ik had achter stalen leidingen van Melvin.de op m'n XL600V
In combinatie met 30mm stuurverhogers werkte het goed.
-
Niet achter, daar had ik de originele leiding nog. Ik bedoelde voor! Oepss...
-
Het hangt een beetje van het merk remleidingen af, over het algemeen kun je stellen dat er voor 25mm verhoging ruimte is.
Als je een standaard set gebruikt en zonder doorgestoken voorpoten.
Zijn je leidingen precies op maat gemaakt dan wordt het een ander verhaal en zul je moeten proberen wat bij jou mogelijk is.
Je moet ook nog rekening houden met de koppelingskabel.
Het opzetten en vullen en ontluchten van een remslang zou normaal gesproken binnen 15 a 20 min gebeurd moeten zijn.
Groet Hans
-
Tja, daar heeft Hans een punt, ik had ook 20mm doorgestoken voorvorkpoten. Idd dąt maakt ook nog weer wat uit natuurlijk!