Transalpclub Forum
Techniek => Honda Africa Twin => Topic gestart door: Lucatonie op 11 oktober 2017, 15:12
-
Ik heb problemen met opwaartse wind via mijn voorvork omhoog blaast. Heb hiervoor een oplossing gevonden in Amerika bij http://www.swegotech.com/index.html maar als ik die wil bestellen wordt het dubbel zo duur dan het product kost. Weet iemand in BE OF NL een leverancier. Zie foto
-
Ik ben ook een keer op een forum een do it yourself oplossing tegengekomen. Even doorzoeken kan dus wel lonen
-
Is al eesn een topic over geweest inderdaad. Volgens mij stond er op facebook een schets/omtrek van dat ding.
Veel meer dan een vlakke plaat met wat kleine busjes en boutjes is het niet, als je een beetje handig bent....
Edit: https://www.dropbox.com/s/foxuc0fxecadvhh/Forkshield%20Deflector.pdf?dl=0
-
Heb hier niet de luxe dat ik zo'n nieuwe twin heb staan, maar kan daar niet een zelfde soort oplossing voor gemaakt worden als op de alpjes zit ?
Die zwarte plaat onder je kroonplaten ???
Vindt het nl. een beetje lelijk uitzien zo ....
-
Heb hier niet de luxe dat ik zo'n nieuwe twin heb staan, maar kan daar niet een zelfde soort oplossing voor gemaakt worden als op de alpjes zit ?
Die zwarte plaat onder je kroonplaten ???
Vindt het nl. een beetje lelijk uitzien zo ....
Ah! Zijn die daar voor! Nooit geweten.
-
Verzendkosten zijn inclusief douane kosten, daarom is het zo prijzig.
Ik heb hem zelf ook, werkt verrekte goed
-
Ja ik heb hem ook en het werkt erg goed :) zeker voor de snellere ritten.
-
Heb deze ook nagemaakt :P werkt super >:D
-
Ha Crejo,
Wat zijn de hart op hart maten van de bevestiging gaten van de plaat?
Ik wil de .pdf tekening eerst op de juiste schaal zetten voor ik 'm uitprint
alvast bedankt!
groet, RENO
-
Vanwege de aankoop van een ATAS heb ik er nog eentje liggen voor de gewone AT.
Als je interesse hebt stuur maar een PN
-
Ha Crejo,
Wat zijn de hart op hart maten van de bevestiging gaten van de plaat?
Ik wil de .pdf tekening eerst op de juiste schaal zetten voor ik 'm uitprint
Gewoon ff een belangstellend vraagje; nou heb je een motor van €15000+ onder de billen en dan ga je zelf iets fabriceren om 4 tientjes uit te sparen op iets dat je rijgenot enorm vergroot? Of is dat te kort door de bocht?
-
ja hoor, dat mag je weten,
Kunststof plaatje van 2 Euronen en een kleine 10 minuten werk voor het uitprinten en uitsnijden
zoiets hoeft m.i. toch niet meer te hoeven kosten dan 20 euronen.
Zelf zoiets stom eenvoudigs maken en uitproberen of het wel voor je werkt is m.i. slimmer dan domweg 40 neuronen neertellen
zeker als na een ritje blijkt dat het niet voor je werkt.
Dus heeft niets te maken met verhouding van 15k staat tot 0,04k, maar met nuchter nadenken. ;D
-
Ha Crejo,
Wat zijn de hart op hart maten van de bevestiging gaten van de plaat?
Ik wil de .pdf tekening eerst op de juiste schaal zetten voor ik 'm uitprint
alvast bedankt!
groet, RENO
voorzijde kuip-boutjes staan 337mm uit elkaar, van tank-boutje naar voorzijde 155mm. ff checken in je pdf schaal en uitprinten die mal !
-
Gewoon ff een belangstellend vraagje; nou heb je een motor van €15000+ onder de billen en dan ga je zelf iets fabriceren om 4 tientjes uit te sparen op iets dat je rijgenot enorm vergroot? Of is dat te kort door de bocht?
Een heerlijk gezonde instelling bugeater! Stoppen met nadenken wanneer je meer dan 15 mille uitgeeft aan een motor en er dan alleen maar dure Touaratech meuk opschroeven hoort bij een ander merk. :angel:
-
Ik heb wel de genoemde motor van xxk€ onder de kont maar ben me niet bewust van een opwaartse luchtstroom langs de voorvork. Dan zou je offroad ook zand meekrijgen, niks van gemerkt. Weet wel dat de BMW 800GS daar blijkbaar een slimme ronde schijf voor heeft onder de onderste kroonplaat, veel beter en mooier dan aan de bovenkant lijkt mij.
-
Ik heb wel de genoemde motor van xxk€ onder de kont maar ben me niet bewust van een opwaartse luchtstroom langs de voorvork. Dan zou je offroad ook zand meekrijgen, niks van gemerkt. Weet wel dat de BMW 800GS daar blijkbaar een slimme ronde schijf voor heeft onder de onderste kroonplaat, veel beter en mooier dan aan de bovenkant lijkt mij.
Niet alleen de 800GS heeft daar een oplossing voor, ook de ouwe alp heeft daar wat voor, zoals Rob enige posts hiervoor al schreef:
Heb hier niet de luxe dat ik zo'n nieuwe twin heb staan, maar kan daar niet een zelfde soort oplossing voor gemaakt worden als op de alpjes zit ? Die zwarte plaat onder je kroonplaten ???
-
Ben benieuwd of topic starter uberhaubt nog mee leest ???
-
Ik had wel flink last van zowel de wind, mn op hogere snelheden, als opspattend zand tijdens zandpaadjes afraggen.
He zo'n airdam-ding gekocht via Marktplaats, staat er nog steeds op trouwens.
Kan maar 1 ding zeggen: zeer wel besteedde €40,00 want het ding doet meer dan zijn werk.
Binnenkort het zadel aan laten passen en hopen dat ik daar net zoveel gemak van ga hebben.
Verder geen klachten, >6000 km sinds 31 maart en ik ben er zoooo blij mee.
-
"ben benieuwd of topicstarter nog meeleest"
not
-
"ben benieuwd of topicstarter nog meeleest"
not
Precies :o, gelukkig hebben anderen nog nut van dit topic. :)