Transalpclub Forum
Algemeen => Algemene discussie => Topic gestart door: Trigger op 15 mei 2018, 21:11
-
We hebben met een aantal mensen besloten een Huzar uitlaat te willen kopen bij de fabrikant in Polen.
Het gaat dan om deze roestvrij stalen uitlaat van Huzar:
http://huzarexhaust.eu/honda-transalp-600v/58-tlumik-50-cm-ze-stali-nierdzewnej-polerowany-honda-transalp-600v.html
deze kosten 530 echte zloty's, ofwel 123.33 euro tegen de huidige koers.
Het betreft hier een uitlaat voor een XL600V (ofwel PD06) Alp, maar ze hebben ook uitlaten voor andere motoren (o.a. de 650).
Ik heb reeds contact met ze gehad, we zijn met 4 man momenteel en van 4 tot 10 uitlaten in 1 bestelling is hij bereid 10 procent korting toe te kennen (dit is nog niet verwerkt in de prijs die ik hier noem).
Let wel: De uitlaten komen inclusief twee (2) voorgeinstalleerde DB killers, (verwijderbaar, mocht je dat willen) maar zonder E-keur. Desalniettemin produceren ze met de killers erin een zeer beschaafd geluid en ik verwacht dat het zeker beter is dan de verrotte produro die ik er nu onder heb hangen :o.
De prijs is inclusief de complete montagekit. Wie doet er mee?
-
We hebben op dit moment:
Ikzelf
Helikees hij wil een E-keur hebben, dus valt uit
Nemo
Steffie
Raymond (nog niet zeker)
Bruudmartijn
Nader
downunder (nog niet zeker)
Edxrv (nog niet zeker)
Dat is al 5 man, dus die 10% korting hebben we al. De 50cm is 530 zloty, maar de 40cm is maar 490 zloty.
Ik weet niet zo goed welke lengte de juiste is voor de Alp 600.
-
Ik denk erover mee te doen voor de RVS uitlaat voor Africa Twin RD07a. Telt dat mee voor de korting? Dan ik de originele eraf halen in de winter en blijft die netjes. Is het RVS 304 of RVS 316?
-
Wanneer heb je uiterlijk bericht nodig? Ik heb wel interesse maar moet nog even mijn huidige (originele) uitlaat van dichtbij bekijken in hoeverre die nog te redden is.
Neem aan dat er ook nog verzendkosten bijkomen trouwens?
-
Ik heb net controle gehad in Luxemburg, zonder E-keur heb je wel een probleempje. Hou daar wel rekening mee. Verder mooie prijs.
-
Ik ben ook benieuwd voor waneer je dit moet weten. Dit word mijn winter project. Zag wel op de website dat de 650 en 600 de prijzen gelijk zijn. Voor de gene met een 650 met kat is er voor 99 zloty een tusse pijpje te bestellen
-
Laten we zeggen het eind van de maand bestellen? De dertigste dan, de dag erna zit ik op het ITT.
-
ik doe ook mee.
1x demper (ik zou eerlijk gezegd niet weten of ik nu voor de 40 of 50 cm moet gaan) voor de xl650
1x kat vervanger buis van 99 zloty op hun website.
iemand tips of ideeën of je voor de xl650 beter voor de 40 of 50 cm kan gaan?
-
Beste Trigger,
ik doe ook mee:) heel graag 1x de 40 cm voor de transalp 600(pd10),
volgens mij passen zowel de 40 als de 50 op de alp 600( afgaand van de foto's op de site)?
groeten Nader
-
Ik zou ook graag de 40 willen. Denk dat de 50 net wat te kolosaal en aanwezig is
-
Nou, we hebben dan toch al 8 man te pakken :) nog 3 man erbij en we kunnen voor meer korting onderhandelen :).
Ik heb me nog eens ingelezen in de hele e-keur en alhoewel ik absoluut binnen de lijntjes wil blijven kleuren (de hele reden dat ik wat nieuws wil is omdat ik mijn eigen produro asociaal luid vind worden) heb ik wat tegen (in mijn beleving onnodige) bureaucratie.
In Nederland worden schijnbaar niet heel veel officiele metingen meer gedaan, ze doen het vooral op gehoor: Maak je onnodig geluid (gasgeven bij het stoplicht of in tunneltjes bijvoorbeeld) en heb je de db-killers er (nog) wel in zitten. De E-keur is sowieso in Nederland niet van belang en is vooral in Duitsland een dingetje, maar niet iedereen is het er over eens dat dit rechtmatig zou zijn: Het voertuig is in het gekentekende land 'road legal' en dat is je uitgangspunt. Een voertuig dat in Spanje of Duitsland gekeurd is mag hier ook gewoon rijden.
De Grens voor een PD06 is 86db bij 4000 toeren en je mag er 2db boven zitten, en ik heb goede hoop dat de Huzar daar (met killers) wel binnen blijft. Ik heb er eentje gehoord op het kampeer weekend en die vond ik uitermate beschaafd klinken.
-
Mag je ervan uitgaan dat de 50cm versie stiller is dan de 40cm? Ik heb weinig verstand van uitlaten maar ben niet van overbodig lawaai. De originele demper mits niet lek vind ik toch netjes qua geluid.
Edit: en kun je beide lengtes zonder aanpassingen aan de motor monteren zonder negatieve gevolgen?
-
In Nederland worden schijnbaar niet heel veel officiele metingen meer gedaan, ze doen het vooral op gehoor: Maak je onnodig geluid (gasgeven bij het stoplicht of in tunneltjes bijvoorbeeld) en heb je de db-killers er (nog) wel in zitten. De E-keur is sowieso in Nederland niet van belang en is vooral in Duitsland een dingetje, maar niet iedereen is het er over eens dat dit rechtmatig zou zijn: Het voertuig is in het gekentekende land 'road legal' en dat is je uitgangspunt. Een voertuig dat in Spanje of Duitsland gekeurd is mag hier ook gewoon rijden.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er bij de politie momenteel in een inkoop plaatsvindt van nieuwe geluidsmeters. De oudere versies waren zeer omslachtig in het gebruik en de versie die nu ingekocht gaat worden zou alle praktische gebruikersproblemen wegnemen.
Overigens kan er ook in Nederland opgetreden worden zonder geluidsmeting als duidelijk is dat er van demping geen of amper sprake is. In de selectie welk voertuig gemeten wordt is veelal het E-keur wel een aspect. Ik heb in Nederland nog geen voorbeelden gehoord dat sec het ontbreken van het E-keur tot verbaliseren lijdt mits de geluidsnorm maar niet overschreden wordt.
Doe je voordeel er mee zou ik zeggen.
-
Goedendag heren en dames. :))
Wat is de stand van deelnemers nu?
Ik heb aan mijn mede motor vrienden gevraagd maar daar was geen intresse omdat ze allemaal tevreden zijn met hun huidige uitlaten.
Volgende week word er besteld neem ik aan? Kan niet wachten om hem binnen te hebben ;D
-
Voor mij de 40 cm, ik denk dat 50 cm net te lang wordt i.v.m. de knipperlichten. Graag een voor een ta 600, waar mogen we straks het geld naar overmaken?
-
We hadden 8 deelnemers, maar dat is teruggevallen naar 6 mensen, er bestaan twijfels over de wijsheid van een demper waarvan we weten dat er geen E-Keur voor is. Ik heb nu ook begrepen dat ondanks dat er nu niet gecontroleerd word op geluid als zodanig omdat de apparatuur ontbreekt, maar de politie die wel weer aanbesteed heeft.
Ik begrijp de twijfels uiteraard, en vraag me zelf nu ook af wat hiermee te doen. De Huzar uitlaat is 'bang for buck' maar aldus het Youtube materiaal moet ik dat letterlijk nemen >:D al weet ik niet of daar de dempers gebruikt zijn.
Er is nieuw niks origineel te koop voor de Alp (of je moet grof willen betalen) maar na hard zoeken heb ik welgeteld 1 leverancier gevonden (in Nederland) die een E-Keur demper voor de Alp verkoopt. Ik heb met Ad gezocht naar alternatieven maar die hebben we niet gevonden voor enigzins schappelijke bedragen.
De keuze blijft dus voorlopig
1) een goede/nette gebruikte originele uitlaat (gevonden vanaf 150 omhoog)
2) een Huzar nieuw (125 euro)
3) een duurdere E-Keur nieuw (ongeveer 280 euro voor de goedkoopste, daarna 600 euro en omhoog)
Ik heb bericht terug van Huzar dat verzenden enige dagen gaat duren en de verzendkosten tot 10 uitlaten in 1 zending ongeveer 250 zloty's kost aan verzendkosten. Da's ongeveer 55 euro.
-
nou noteer mij ook maar voor een 600 pijpje 40 cm is genoeg en in de kleur zwart
-
Maar Ad, jij hebt die dingen toch eerder ook ingekocht?
Is het dan niet eenvoudiger dat alle deelnemers het geld naar jou overmaken en we het pakket bij jou laten afleveren? :).
-
Voor mij alsnog graag de 40cm pot voor de xl650 alp
met de decat pijp van 99 zloty http://huzarexhaust.eu/honda-transalp-650/242-kolektor-zastepujacy-katalizator-decat-honda-transalp-650.html (http://huzarexhaust.eu/honda-transalp-650/242-kolektor-zastepujacy-katalizator-decat-honda-transalp-650.html)
Zolang het een beschaafde brom is en een niet overdreven hard geluid trek je ook geen aandacht van oom agent. Ik ben er in ieder geval niet bang voor dus ik doe nog steeds mee.
Benieuwd waneer er besteld gaat worden :))
-
Ik doe ook mee voor mij graag de glanzende RVS 40cm demper met DECAT pijp voor een XL650.
Mocht je twijfels hebben over het geproduceerde geluid kun je altijd bij mij terecht voor een controle-meting.
Groet Hans
-
Ik wil de 40 rvs voor een Xl600v pd06 '94.
Hoe dat zit met zo' n aansluitpijpje heb ik geen idee van. Maar begreep dat het een complete set is toch, dus dat komt wel goed
-
Dat aansluit pijpje is voor de xl650 aangezien die een kat hebben tusse de voorpijp en de demper. Dat heeft de 600niet
-
Ok top
-
Tot nu toe hebben we de volgende mensen en wensen verzameld:
Raymond: 40CM RVS voor een XL600V
Waffie: 40CM RVS voor een XL600V (zwart doen ze helaas niet meer)
Nemo: 40CM RVS voor een XL600V
Nader: 40CM RVS voor een XL600V
Hans: 40CM RVS voor een XL650V incl. DECAT pijp
BruudMartijn 40CM RVS voor een XL650V incl. DECAT pijp
We hebben nog twijfels van:
The Headless Horseman
EDxrv
Downunder
Zelf doe ik niet meer mee ::) de ironie ontgaat me niet, ik heb de actie immers zelf opgezet en zal hem ook blijven uitvoeren voor jullie :) maar gezien de vele controles de laatste tijd, de getuigenissen hier op het forum en het feit dat ik toch regelmatig in Duitsland kom en zal blijven komen, heb ik zojuist een E-Keur demper besteld bij een winkel in Nederland (Bolski, mocht je het ook willen). Toch een tikkeltje duurder maar behalve E-Keur ook met goedkeuring van de vrouw C:-).
Mochten een van de heren dealers (Ad of Hans) de bestelling via hun garage kunnen laten lopen hoor ik dit uiteraard graag, nog steeds ben ik dan bereid de begeleiding te blijven doen.
-
Ik haak denk ik ook af, ondanks de mooie prijs. Maar de ekeur zit me ook beetje dwars, en aangezien de eifel om de hoek ligt wil ik dat risico niet lopen..
-
Hmmm na het lezen van een aantal berichten op het www omtrent het e-keurmerk in Duitsland bekruipt mij een onbehagelijk gevoel. Ik ga net als Trigger toch voor de e-keur demper, nu even wat meer betalen maar uiteindelijk zal het bij eventuele controle een hoop frustratie schelen. Ik haak ook af.
-
Ik doe nog mee! ;)
-
Ik doe ook nog mee ;D
-
Allen,
we zijn teruggevallen naar 5 mensen, en het lijkt erop dat er geen mensen meer bij gaan komen. Ik denk dat we de bestelling door kunnen zetten, maar ik ben aanlopend naar het ITT en mijn agenda erna heel weinig thuis. Ik had beloofd te blijven coordineren.. dus:
Ik ben een prijs overeengekomen met de leverancier in Polen, de volgende stap is dus nu bepalen wie de betaling overmaakt, of wellicht willen jullie allemal individueel overmaken? Ik kan ook kijken of Hans of Ad intermediar willen zijn hiervoor. Uiteraard moeten alle deelnemers het bedrag bij die persoon binnen hebben zodat die persoon zelf geen risico hoeft te lopen voor andermans uitlaat :).
Vraag twee: Wie word de 'ontvanger' van het pakket? Idealiter de intermediair natuurlijk. Ik kan tussen de bedrijven door (ben voor mijn werk veel onderweg) wel een beetje meehelpen met noord-zuid verkeer.
-
Al zou ik graag helpen. Mijn werkgever vind het niet zo fijn om pakketen die voor prive zijn aan te laten komen op de zaak.
Zodra er iemand is waar de betaling naar toe moet zal ik het direct over maken.
-
Trigger,
Ik wil het volgende voorstellen.
Maak jij de deal af.
Laat de uitlaten bij mij afleveren.
Het makkelijkst lijkt mij als wij allemaal jou betalen waarna jij het in 1 keer met de verkoper kunt regelen.
Dan is de deal zoals jij die hebt gemaakt rond en worden de uitlaten bij mij afgeleverd.
Let wel: mijn afleveradres is anders dan mijn bezoekadres.
Dit regelen we dan wel via PB
Verder kunnen de uitlaten bij mij worden opgehaald, door bevriende koeriers worden meegenomen of opgestuurd.
Groet Hans
-
En dan mogen we bij jou nog een keer langskomen voor een meting, toch? C:-)
Zolang we hier goede afspraken over hebben is het mij ok. Ik verzorg de verzameling van het te betalen bedrag inclusief de gezamenlijke verzendkosten verdeeld over de deelnemers en maak deze na ontvangst van de laatste deelnemer direct over naar Huzar onder vermelding van de data op de verzamelfactuur/order, waar ik dan binnenkort even om ga vragen na een laatste bevestiging, in dit topic, van de te bestellen modellen.
-
Noteer mij tóch maar Trigger :) Graag de RVS 40cm voor een XL600V PD06!
-
Prima,
Doe maar een PM rondsturen met rekening en bedrag dan gaan we het afronden!!!!
En uiteraard kan iedereen langskomen voor een geluidsmeting.
:)
-
Ik vind het prima. Is ook een beetje in het midden van Nederland bij hans.
ik zie de pm wel tegemoet voor de betaling.
-
Ok, definitieve bevestiging voor de bestelling, ik laat factuur maken voor:
Raymond: 40CM RVS voor een XL600V
Waffie: 40CM RVS voor een XL600V (zwart doen ze helaas niet meer)
Nemo: 40CM RVS voor een XL600V
Nader: 40CM RVS voor een XL600V
T.Headl.HM 40CM RVS voor een XL600V
Hans: 40CM RVS voor een XL650V incl. DECAT pijp
BruudMartijn 40CM RVS voor een XL650V incl. DECAT pijp
Ik zal een groeps-PM sturen om dit van jullie allemaal bevestigd te krijgen.
Ik wijzig je naam in deze lijst naar dikgedrukt zodra ik die bevestiging binnen heb.
-
Akkoord! Trigger bedankt iig alvast!
-
Voor mij ook akkoord. Al via de pm gedaan.
Trigger bedankt voor het regelen en aanvragen. Benieuwd wanneer het allemaal binnen zal komen
-
Akkoord
-
Ik heb van iedereen akkoord gehad op de juistheid van de te bestellen uitlaat, ik ga de factuur opvragen en kom snel bij jullie terug met het bedrag dat overgemaakt moet worden.
Let op: ik ben vanaf morgen 4 dagen weg op het ITT!
-
Dan hoop ik dat ze snel zijn dat je nog een akkoord kan geven voordat je weg gaat ;D
In ieder geval veel plezier op de itt
-
Nou, de mail is eruit :). Heb Hans een PM gedaan voor het bezorgadres.
Ik heb gevraagd om het totaalbedrag inclusief alle bijkomende kosten, maar wel met vermelding van de stuksprijzen (omdat de 650 uitlaten duurder zijn) en of hij in EUR of ZLTY betaald wil worden. Ook bevestiging of het allemaal duidelijk is, geschatte levertijd etc.
We gaan het zien :).
-
Antwoord:
Everything is clear, 5 exhausts to TA 600V, 2 exhausts to TA650 plus two
decat manifolds.
As I said, a 10% discount.
Muffler 490 normal price - 10% = 441 PLN
Decat PLN 99 -10% = PLN 89
7x441 = PLN 3087
2x89 = PLN 178
Sum of PLN 3265
Shipping cost PLN 250
All in all 3515 PLN
I think the shipment would be possible at the end of next week 7-8.06
Mijn bank is de ABN AMRO, en die berekent:
Bedrag
3.515,00
Valuta PLN
Reken om naar EUR
Resultaat
3.515,00 PLN = 814,34 EUR
Individuele bedragen worden dan:
Uitlaat: 441,00 PLN = 102,17 EUR
Decat: 89,00 PLN = 20,62 EUR
Shipping: 250,00 PLN = 57,92 EUR
De shipping gaat door 6, dus dat word:
57,92/6=9,70 EUR (afgerond op 2 cijfers)
De over te maken bedragen worden dus:
XL600V uitlaat: 102,17+9,70 = 111.87 per persoon
XL650V uitlaat: vorige bedrag + 20,62 = 132.49 per persoon
Ik heb nu een indicatieve koers van mijn bank gebruikt, ten tijde van overmaken kan het bedrag weer iets anders zijn natuurlijk.
Laten we afspreken dat als dit afwijkt ik dit achteraf met jullie corrigeer, het zal niet om schokkende bedragen gaan, tenzij Poetin besluit in de komende weken Polen binnen te vallen natuurlijk.
Ik stuur jullie mijn bankgegevens in de PM.
-
Foutje: Volgens mij was Nemo toch afgehaakt, dus dan zijn het 6 uitlaten in plaats van 7. Ik heb een update verstuurd naar Huzar. De verzendkosten had ik al door 6 gedaan dus de bedragen veranderen als het goed is niet. Laat het me weten als ik iets verkeerd heb berekend aub!
-
Sven, het bedrag heb ik net overgemaakt!
:)
-
Super. Even kijken of het zonder de reader overgemaakt kan worden anders word dat na mijn werk.
-
Sven. Bedrag is zojuist overgemaakt
-
Sven, geld is overgemaakt.
-
Ook overgemaakt
-
Update: Ik heb van 5 van de 6 mensen het bedrag binnen, de laatste heeft een PM van me gehad als reminder.
-
Dan zullen de uitlaten deze week nog wel niet verstuurd worden :)
-
Ik moest ook de totaalfactuur met betaalgegevens nog ontvangen dus zo'n ramp is het niet hoor :).
Die verwacht ik vandaag binnen, overigens.
-
Krijgen wij een seintje wanneer er besteld is?
En wat de eventueele leverdatum is als die bekend is. :))
-
Uiteraard, ik heb de factuur binnen gekregen en verwacht de laatste betaling in de komende 2 dagen. Anders ga ik hem halen C:-).
-
dat lijkt me een strak plan 8)
ik zal zaterdag het bier koud zetten
-
Alle centjes zijn binnengeboekt ;D.
Vanavond ga ik de taak ondernemen om al deze euro's weg te boeken naar Polen in die prachtige Zloty's van ze.
Als bijlage de factuur die ik heb ontvangen. Afleveradres staat hier niet op. dat is bij Hans Schaap op de zaak.
Mocht iemand Pools spreken en een correcte vertaling kunnen geven is dat natuurlijk zéér welkom, anders doe ik het met Google.
-
Ik heb goed contact met mijn over buren die pools zijn. Kan wel even vragen om te vertalen voor je?
-
Ik heb goed contact met mijn over buren die pools zijn. Kan wel even vragen om te vertalen voor je?
Graag!
-
Krijg het als het goed is over pak en beed een uurtje
-
Nie ma za co
-
Het rekeningnummer op de factuur klopt met dat op de site.. maar als ik dat invoer krijg ik "incorrect, voer een IBAN nummer in". Hij staat al op "PL - Polen" maar dat is blijkbaar niet genoeg.
- edit -
blijkbaar is een "PL" voor het nummer voldoende, maar nu dit:
Op deze rekening staan buitenlandoverboekingen vanwege veiligheidsredenen uit. Deze instelling kunt u wijzigen via 'Beheer' gevolgd door 'instellingen overboeken buitenland' Na aanpassing duurt het 2 uur voordat een buitenlandbetaling ingevoerd kan worden.
Dat word morgenochtend vrees ik.
Ik heb de wijziging gelijk aangezet maar moet vroeg opstaan, dus heel misschien straks en anders morgenochtend vroeg. Zal voor de verwerking weinig uitmaken denk ik.
-
Wel gelukt. Heb hier ervaring mee. Ik stuur je PM hierover.
-
In de bijlagen de vertaling door de over buren
-
Dat helpt enorm, dankjewel!!
-
Nou, de betaling is overgemaakt. Spannend :P eerste keer in mijn leven dat ik wat naar het buitenland overmaak. Rekening nummer 3x gecontroleerd, alle schermpjes goed nagelopen... en nu maar wachten. Zulke betalingen worden niet direct afgeschreven/verwerkt maar 'behandeld'. Er is geen referentienummer bij de bestelling, dus heb maar gewoon NAW gegevens + de inhoud bestelling in het onderwerp vermeld.
We zijn onderweg jongens! ;D
Oh, en de bank rekende mij nog even 9 euro transactiekosten >:( dieven zijn het.
-
Ben benieuwd. Hoop dat je een verwachte leverdatum terug krijgt.
-
Ben ook zeer benieuwd. In spanning wachten.. Zucht..
-
Hij gaf eerder aan dat de levertijd ongeveer een week zou zijn.
En het geld is ondertussen ook afgeschreven, en dus verwerkt en onderweg naar Polen :).
-
Hij stelt ons alweer gerust met een mailtje :).
OK thank you. In that case, I'm getting to work.
Your order will be sent no later than on Friday, possibly on Thursday.
I will write the details of shipping when everything is ready
Best regards
-
Jihaaa, dat gaat goed zo ;D
-
Zo dat is snel als hij daar aanstaande mee bedoelt.
Dan zal het ergens volgende week binnen zijn. Rust alleen nog een uurtje rijden (volgens google) om het op te halen.
-
Ok, dan rest mij nu nog de berekening van de uiteindelijke conversie.
Er is afgeschreven in euro's: 722,65.
Er is bijgekomen aan kosten: 9,- (transactiekosten berekend door de bank)
Dat maakt een totaal van 731,65.
Ik heb binnengekregen van iedereen:
111,87 (maal 4) = 447,48
132,49 (maal 2) = 264,98
totaal ontvangen = 712,46
Het verschil is momenteel 19,19 in mijn nadeel. Daarvan is 9 euro transactiekosten en dat is gelijk voor iedereen, dus 1,50 per persoon. De 10,19 die dan overschiet kan ik niet direct door 6 delen, want dit komt door de conversie euro-zloty, en niet iedereens bestelling was voor hetzelfde bedrag. Ik heb dus een percentage berekend nav de waarde van de bestelde uitlaat.
Per XL650V uitlaat mist er nog 1,90 euro
Per XL600V uitlaat mist er nog 1,60 euro.
Bij beiden tel je nog de 1,50 transactiekosten op, dus totaal 3,10 of 3,40 per uitlaat wat nog ontbreekt.
Nu had The Headless Horseman mij 115 betaald in plaats van 111,87 dus hij heeft min of meer toevallig het restant al voldaan :D.
Wat mij betreft mag je het doneren aan de Voedselbank of het KWF, en anders drinken we er wat van bij de volgende clubmeeting :).
-
Dan zou ik even een lijstje maken van wie je allemaal een pilsje tegoed hebt ;D.
-
Dan zou ik even een lijstje maken van wie je allemaal een pilsje tegoed hebt ;D.
Ik drink geen bier (of wijn wat dat aan gaat) maar dat is dus iedereen minus the Headless Horseman :P.
-
Haha dan een uitsmijter bij de eerste beste rit waar we samen aan mee doen ;)
-
Kom allemaal maar naar de Polder Dakar van Marco! Dan is er kampvuur met sterke verhalen! Neem ik wel wat Jagermeister mee :).
-
Ik zou wel willen alleen die vrijdag stap ik in het huwelijksbootje.
-
Ik dácht te lezen dat de 1e rit pas zaterdag om 9u start, dus dat kun je dan mooi redden ;D
-
Alvast gefeliciteerd bruudmartijn.
Maak er een onvergetelijke dag van.
-
Thanks .
Ga ik ook zeker doen.
-
Goed nieuws jongens!
Hello.
The transfer has arrived.
Today I will finish preparing and packing.
The parcel will be sent tomorrow. In the next message I will write the
shipping number.
Best regards.
-
Ooeeeeeewww volgende week even afspreken wanneer we het op mogen halen.
-
Hah, Italia was toch sneller dan Polski.
(https://tweakers.net/ext/f/p099wlAh2vZ8d1zKkuI4GbS0/full.jpg)
-
Ook wel heel benieuwd hoe dat klinkt
-
Ook wel heel benieuwd hoe dat klinkt
Hij neigt nu meer naar een CRF1000 uit 2018 dan een Alp uit 1988 :P. Maar een filmpje maak ik binnenkort nog.
-
Ook wel heel benieuwd hoe dat klinkt
Nou, zo dus https://youtu.be/lRmHzu4I7Rc (https://youtu.be/lRmHzu4I7Rc)
-
Had het over de gpr.
Van huzar heb ik al tig filmpjes gezien haha.
-
Je moet het hier maar even mee doen tot ik zelf wat opgenomen heb:
https://www.youtube.com/watch?v=8dEBmcJO3EQ
https://www.youtube.com/watch?v=IFxaMUIRNuU&t=56s
-
Nou, luister hier maar alvast naar tot je Huzaartje binnen is >:D.
https://youtu.be/Vxlns3DOBM0
-
Dat klinkt goed. Ook bekend terein daar. Nac breda :).
Hij plopt wel leuk zeg
-
Ja mooi he :) geen idee waarom hij dat een tijd terug begon te doen maar ik laat het maar zo.
Het ploppen was een stuk minder geprononceerd met de laser.
-
Yes, the package has been sent.
Forgive the delay with information, the courier picked up the parcel in
the afternoon.
DPD carrier shipment number 13389300198272
It is one collective cardboard with dimensions of 60x60x60 cm secured in
the best way how I could do it, weighing 22 kg.
Each exhaust is packed separately and described outside.
Decat up to 650 is fitted in the exhaust intake pipe.
I am asking for information when the parcel will arrive.
Regards
Ze zijn vertrokken uit Polen jongens!
-
Yes :D
-
Mooi
-
Hier, nog meer materiaal om jullie zoet te houden >:D.
https://youtu.be/YP6Vl97LGOY
-
Huidige status pakket:
18.06.2018 19:05 Veenendaal (NL)
In transit.
-
Oew dan mischien morge afleveren?
-
Op het depot in meppel momenteel ;D
-
Ik kreeg een smsje vanmorgen dat het pakket tussen 10 en 11 bij Hans geleverd zou worden.
... dus Hans, kom maar in de lucht ;D.
-
Jeej mooi.
Nu even afstemmen wanneer we eventueel het mogen op komen halen.
-
Zelf zit ik op het moment in het buitenland.
Maar thuis hebben ze nog geen pakket ontvangen.
Zodra ik van het thuisfront een seintje krijg dat het pakket er is horen jullie van mij.
Vanavond krijg ik weer een update.
Groet Hans
-
Dan wachten wij geduldig af.
Hopelijk komt dat pakket dan tevoorschijn. Mischien bij de buren of in de tuin? Dat doet dpd wel eens vaker als we het internet mogen geloven
-
Ik krijg net een berichtje.
Doos is geleverd.
Jullie kunnen afspraken maken om op te komen halen.
Ik kan vrijdag en dan na het weekend weer.
Op doordeweekse avonden.
Groet Hans
-
Gaat iemand vanuit de hoek Breda toevallig dan al?
Ik heb echt weer een über vol agenda en zou 'm toch wel voor mijn vakantie willen hebben?
-
Ik kom uit oud heusden ( tussen waalwijk en den bosch)
Ik zou hem eventueel mee kunnen nemen voor je?
-
Dat zou al heel mooi zijn ;D
Ik weet niet wat Ad Mies doet, die heeft er ook een besteld. Die zit nog dichterbij uiteindelijk. Is verder geen probleem hoor, probeer even efficient te denken. Maar in iedergeval al heel fijn Bruudmartijn
-
Vanuit Ad kan ik hem wel meenemen naar Breda, ik kom daar regelmatig.
-
Thanks, maar bij Ad kan ik 'm sneller ophalen bedoel ik (omgeving breda), kom zelf uit gemeente Bergen op zoom.
Dan kan ik tussen afspraken snel heen en weer, en anders is het niet anders hoor. Waardeer jullie meedenken, super.
-
Laat maar weten wat je wilt. Ik ga in ieder geval vrijdag. Als ik niks hoor laat ik hem liggen :))
-
Ja, super. Ik laat het je weten. Bedankt alvast voor het meedenken. Tof.
-
heb zojuist een pm gestuurd naar martijn
dan pik ik ze weer op in oud heusden
gaat dan helemaal goedkomen,
-
Hans Schaap, Bruutmartijn en Waffie, HELEMAAL SUPER.
Fantastisch nieuws :D
-
En wanneer gaan we met z'n allen lawaai maken bij hans?
-
Wel gaaf hoor. Straks allemaal zo'n dikke pijp op de bikes.
Ben echt zo benieuwd. Bedankt ook nog eej Trigger
-
Geen probleem. Neem ze morge mee naar mijn huis
-
Martijn, heb je toevallig nog ruimte om die van mij ook mee te nemen?
Heusden is voor mij óók net wat makkelijker dan bij Hans ophalen :)
Grtz,
René
-
Ondanks dat ik zelf een bailout deed op het eind ben ik wel heel blij dat jullie straks allemaal zo'n glimmende nieuwe sigaar onder jullie Alpjes kunnen binden :D. Ik zie, of nee, hoor graag van jullie allemaal hoe ze bevallen! En mochten de clubdealers geen tijd hebben om te helpen monteren mag je hier in Breda komen buurten >:D.
-
Ik heb van ad en raymon een pm gehad. Als iederen mij een pm stuurt waarvan ik de uitlaat mee moet nemen dan zal ik ze bij mij neerleggen
-
Ze liggen klaar.
Zaten erg goed verpakt, en zien er netjes verzorgt uit.
Als ik het zo hoor ben ik ze bijna allemaal vrijdagavond al kwijt.
Kun je vrijdagavond niet dan ben ik vanaf maandagavond weer beschikbaar.
Het makkelijkste is even bellen wanneer je in gedachten hebt.
Groet Hans
-
Ik heb voor nu van ad, raymon en the headles horseman. Dus ik neem er morgen 4 mee van je hans.
-
Zonet weg gereden bij hans. Weer wat info rijker en natuurlijk 4 potjes achterin.
Morge monteren.
-
Weeeeehooeee, ben ook super benieuwd.
-
Mocht je in de buurt zijn of komen wil ik wel een fatsoenlijk video met goeie audio opnemen voor je :).
-
Breda is een klein half uurtje trigger dus dat komt vast goed
-
Ik voel een TA promotie clip aankomen :)
-
Voor degene die nieuwsgierig zijn :))
De foto van de pijpen is het kleine pijpje de decat pijp dus die is alleen voor de 650.
Morge maar is kijken hoe dit pijpje pruttelt
-
Wooo, dat ziet er super vet uit.
Dat gaat gaaf staan weet 't zeker.
Glimmen als de beste ;D
-
Glimmen doen ze zeker. Mag mn vette vingers alweer af poetsen haha.
Zitten zelfs 2 extra stikkers bij 8)
-
Kijk helemaal top. En dat rondje met de 4 gaten? Wat is dat?
-
Bling bling 8)
-
Hahaha ja bling bling.
-
Mwhoah, kweenie, ik vind zwart ook wel mooi staan 8).
-
Wat hans mij vertelde zorgt dat plaatje voor de nodige tegen druk die de motor nodig zou hebben.
-
Ok, klinkt logisch. We gaan het ervaren.
En zwart staat ook super idd Trigger
-
Hij zit eronder. Klein uurtje werk want de orginele zat vast geroest. Zelfs de uitlaat klem zat alleen nog door de roest vast. Filmpjes al gemaakt maar is natuurlijk met een telefoon gedaan :D . Binnenkort dan maar eens naar trigger voor wat betere opnames.
Mijn bevindingen zijn als volgt.
- Het past perfect. Geen duw/trek werk.
- Rijden met de db killer erin klinkt bijna hetzelfde als orgineel.
-Rijden zonder db killer is niet eens overdreven. Sterker nog tis iets luider als orgineel.
-Je hoort de motor meer slaan in de uitlaat maar dat is normaal met zon uitlaat. En ik vind het wel leuk.
Dit allemaal is met de inleg ring ervaard.
-
Ga je me nou vertellen dat jouw ekeurloze Poolse pijp minder herrie maakt dan mijn Italiaanse maatwerk? :o
-
Dat denk ik wel trigger hahahaha
Kunnen binnenkort wel eens een bakkie doen. Kunnen we vergelijken
-
Ben vanmiddag mijn Huzarenslaatje ook even op gaan halen bij Martijn :)
Ik vond ‘m op de 650 heel erg beschaafd klinken eigenlijk, zelfs zónder de DB killer.
Benieuwd wat het op de 600 doet.
Het ziet er iig heel erg netjes uit voor wat je er voor betaald, dat is mooi!
Martijn, erg bedankt voor het meenemen en uiteraard de koffie en gezellige babbel 8)
Grtz,
René
-
Geen dank rene.
Heel benieuwd wat hij onder de 600 doet aangezien daar geen kat op zit
-
Binnenkort ff meeten ergens voor een bakkie
-
Binnenkort ff meeten ergens voor een bakkie
Tja, ik heb net een mooie route uitgezet rond Chaam die ik nog moet proefrijden. Als we het rustig aan doen, komt iedereen wel mee denk ik? Heb je ook gelijk een mooie audio/video opname van je motor tegen een mooie groene achtergrond (bos en weiland) :). Is ongeveer 20 kilometer rondom, dus niet lang, en er zijn diverse locaties zeer dicht daarbij waar je wat kunt drinken.
-
Vandaag tóch maar ‘even’ gemonteerd :)
Dat ging niet hélemaal zonder slag of stoot :-\ De originele uitlaat zat behoorlijk vast!
Gelukkig had ik er ooit al een RVS klem op gezet.
-
Geen beweging in te krijgen :o
Kofferrek er af gehaald om wat wrik-ruimte creëren, beetje kruipolie er op....
-
Headless 1, Transalp 0 ;D
-
Goed schoongemaakt met roestborstel en nieuwe lik kopervet er op :)
-
Haha ja precies hetzelfde gehad.
-
Met het bijgeleverde stripje zou het wel lukken om de demper zelf op te hangen, maar dan moest de beugel die er om zit zó ver naar achter geschoven worden dat hij zelfs over de sticker zou zitten. Dat vind ik zelf niet zo mooi staan :-\
Dus maar een nieuw alu stripje gefröbeld en nu zit het mooi :)
-
En zo zit ‘ie er nu op.
Kwa geluid (mét DB killer, zonder nog niet geprobeerd) is het wat luider dan standaard. Stationair geen verschil, maar bij een beetje gas grom hij wel en bij gas dicht rommelt het ook wat :)
Ben blij met het resultaat 8)
Weet ook niet waarom de foto’s steeds kantelen :(
-
Goed bezig! Die oude uitlaten zitten vaak goed vastgeroest inderdaad. Heeft enige 'overtuiging' nodig.
Ik heb vandaag met het gezin (vrouw en kinderen met de auto erachteraan) een groot stuk van mijn route proefgereden. Moet wat aanpassingen maken, maar heb ook weer nieuwe stukken onverhard ontdekt die google niet aangaf of liet zien. Ik denk dat we al met al toch nog wel een uurtje of langer zoet kunnen zijn met deze route :).
-
Rene ik hoop voor je dat de strip niet gaat 'scharnieren' ik zou de strip iets aanpassen zodat je die met twee bouten kunt vastzetten of anders een slangenklem er omheen door het bestaande gat in het frame. Die laatste valt toch weg achter het zijscherm en voorkom je dat de uitlaat aan de collector gaat hangen.
-
Ik snap wat je bedoelt Bram! Had ik idd niet aan gedacht :-\ Ga verzinnen hoe ik dat het best kan doen :)
-
Dan zit het anders als bij de 650 zo te zien.
Mijn orginele uitlaat zat met 2 bouten vast en heb de lage bout (dichts bij de tank) gebruikt voor het verloop plaatje
-
Nee excuus heb hem wel op de hoogste beugel zitten
-
Als je een nieuw stripje maakt en die naar buiten buigt zodat je gemaakte spacertje komt te vervallen, dan kun je misschien ook die twee kleinere boutjes benutten?
Dan ben je er ook al namelijk.
-
Dát is idd ook nog een oplossing Pim :). Ik zat zélf nog aan een héle chique oplossing te denken: de vorm van het zwarte bagagerek een 1,5 a 2mm (strip is 4 dik) in het stripje frezen 8) Maar goed, daar heb ik dan weer geen gereedschap voor :-\
Ik denk trouwens dat het wel meevalt met dat ‘zakken’. De strip zit tussen rek en frame met een M10 bout vast, de Huzar weegt nauwelijks wat, dus dat beweegt heus niet zo snel en met déze Alp was ik niet van plan om héle grote sprongen te maken ;D
Zal er nog wel even naar kijken hoor! Een dikke ty-rap oid zou het trucje ook wel moeten doen :)
-
Kun je ook opbouwen uit plaat, lijm je dat gewoon op elkaar.
Ik heb wel weer een freesbank tot mijn beschikking maar mag er niet mee spelen ??? :-X
-
Duct tape!
-
Ik heb om te proberen even wat in elkaar geflanst om het verschil te laten horen van het origineel en van de Huzar uitlaat.
let maar niet op hoe het in elkaar gezet is want ik ben hier echt niet goed in ;D (ik moest zelfs zoeken hoe ik nou een video moet uploaden op YouTube ???
https://youtu.be/dvxx9v7MjZQ
-
Je hebt nog geen subs! Zal ik de eerste worden? Zou ik? Zou ik... ? >:D
Of het geluid is van te ver weg opgenomen, of dat ding is gewoon heul stil. Want ik hoor bijna niks :P.
-
hahaha triger :D ik had 2 accounts deze en een andere waar alleen een filmpje op stond van mn 45 wagentje die ik gehad heb waar meer geluid in zat als dat het vooruit kon.
sub maar. dr zal nie veel op komen >:D
-
Het is trouwens met mijn telefoon opgenomen.
Sony experia z2
-
Laatste keer dat ik hier wat zet wat betreft mijn ervaringen met de huzar. Rest zal ik in mijn eigen topic zetten.
Vandaag een db meeting gedaan met een gecalibreerde db meter. Resultaten als volgt.
Met db killer op het juiste toerental. 85.2
Gas los en de na roffel een piekje van 85.8 db.
Vrij netjes al zeg ik het zelf.
Zonder db killer. 87.2 op juiste toerental.
Gas los en de na roffel een piek van 88.9
Vrij netjes
-
Laatste keer dat ik hier wat zet wat betreft mijn ervaringen met de huzar. Rest zal ik in mijn eigen topic zetten.
Vandaag een db meeting gedaan met een gecalibreerde db meter. Resultaten als volgt.
Met db killer op het juiste toerental. 85.2
Gas los en de na roffel een piekje van 85.8 db.
Vrij netjes al zeg ik het zelf.
Zonder db killer. 87.2 op juiste toerental.
Gas los en de na roffel een piek van 88.9
Vrij netjes
Neem die meter eens mee, ik heb mijn twijfels over de GPR...
-
Is dat binnen de normen dan?
-
Is dat binnen de normen dan?
De 600 mag volgens het typeplaatje 86db bij 4000 toeren doen, dus dat lijkt mij ok. 650 weet ik niet.
-
Kijk weer iets geleerd, thanks.
-
Dat gaat helaas niet trigger. De meter word gebruikt bij nieuwe machines van dibo waar mijn oom werkt.
Hij vertelde me dat met calibreren de meter een kleine 2000 euro kost dus ik vermoed dat ik hem niet mee krijg.
De 650 mag 85 db hebben op 3750 toeren.
-
Een dikke ty-rap oid zou het trucje ook wel moeten doen :)
Dát is het (voorlopig) geworden :) Nog geen tijd gehad voor een betere oplossing :-\
Vandaag voor het eerst écht gereden met de Alp (zelfs dáár nog geen tijd voor gehad ::))
Ben zéér tevreden met het resultaat/geluid. De DB killer er nog steeds in trouwens. Een wat donkere, maar nog steeds beschaafde roffel bij gas geven, en héérlijke ploffen bij gas dicht 8)
-
Hij klonk inderdaad top Headless!
-
Vandaag eindelijk mijn uitlaat geplaatst.
Was een leuke klus, maar idd wel makkelijker gezegd dan gedaan. Eindelijk klaar, kom ik er achter dat ik dat ronde schijfje met de 4 gaatjes ben vergeten te plaatsen.
Toch maar even gereden (moest werken) ging goed.
Dus morgen maar weer ontmantelen en plaatsen, liever niet eigenlijk.... Begreep van Bruutmartijn dat hij er bij de Xl600v wel in gezet moet worden voor de tegendruk
-
Was jij de persoon die zijn uitlaat nog steeds op moest halen bij Ad? Wat ik begreep is dat er al een paar weken eentje lag daar.
-
Ja dat ben ik. Moment dat hij richting Ad ging was ik onderweg (buitenland). Nu eindelijk de tijd, dus gelijk opgehaald. Maar goed nu dus wel dat schijfje vergeten hahaha.
-
Vandaag eindelijk mijn uitlaat geplaatst.
Was een leuke klus, maar idd wel makkelijker gezegd dan gedaan. Eindelijk klaar, kom ik er achter dat ik dat ronde schijfje met de 4 gaatjes ben vergeten te plaatsen.
Toch maar even gereden (moest werken) ging goed.
Dus morgen maar weer ontmantelen en plaatsen, liever niet eigenlijk.... Begreep van Bruutmartijn dat hij er bij de Xl600v wel in gezet moet worden voor de tegendruk
Hi Raymond, ik heb uitlaat er ook eindelijk opgezet, maar waar moet dat ronde schijfje geplaatst worden? De uitlaat klinkt erg hard nu....
-
Eerst plaats je het onderste stuk, dan tussen het onderstuk en de pot, waar ze in elkaar schuiven moet je dan het schijfje plaatsen. Ik heb hem wel extra aangetikt, zodat hij stevig vst zit. Hij rammelde namelijk de eerste keer.
-
Zo zit het nu....
-
Past met wat moeite met bijgeleverde materialen. Heb niets aangepast enkel de ophanging verschoven.
-
Nader, heb je al een foto van je nieuwe uitlaat op je bike?
-
ik ga er morgen opnieuw naar kijken... is denk ik zo veelste hard C:-)
-
Welke gemeente woon je?
-
Mokum
-
Dat is te ver om ff heen te rijden voor mij. Anders had ik je eventueel kunnen helpen
-
Thanks Raymond, ik ga er morgen naar kijken bvd :) morgen een update...
-
Top, ik ben benieuwd. Bij mij geeft het niet erg veel meer geluid, enkel bij gas los dan ploft hij wat.
-
Ik heb er tot nu toe pas 1 probleem mee gehad. Dat dat schijfje is gaan rammelen. Even opnieuw monteren en beugeltje verzet en tot nu toe nog geen probleem. Mijn klinkt juist heel beschaafd. Maar moet er wel bij zeggen dat ik met een kat nog rond rijd en zonder db killer.
-
cirkeltje zit erin,motor klinkt veel beschaafder nu C:-) jammere is inderdaad dat ie weleens los kan raken,tweede keer is inderdaad scheepsrecht! Heren bedankt! :o >:D dbdoder blijft er bij mij lekker in!
-
Wat zijn de ervaringen tot nu toe?
Ik heb er ook een besteld en na veel gedonder ook gekregen. De demper, pijp, beugeltjes e.d. passen slecht. De demper staat onder een andere hoek dan op de foto's op de site. de "beugel" is van te dun metaal (ik bedoel dat stripje alu met 2 10mm gaten) en bovendien zit het gat 15mm te hoog. Ik heb zelf maar een nieuwe beugel gemaakt om het geheel te kunnen monteren. Bijgeleverde bouten en moeren waren ook niet juist. Zonder handleiding en verkeerder onderdelen om te monteren was het nog even puzzelen, maar het zit.
De uitlaat is erg luid en heeft last van backfire. Zal morgen even een ritje maken om te horen hoe het met een warme motor lijkt. Tot nog toe ben ik niet heel erg onder de indruk, maar mogelijk veranderd dat nog.
-
Ik heb er prima ervaringen mee. Geen backfire. Alles paste gewoon. Maar idd de klem die de demper vasthoud vind ik ook wat aan de dunne kant.
Vergeet die ronde schijf met gaatjes erniet in te zetten. Is voor de tegen druk voor de motor.
-
Ik denk dat ze de beugelset voor een ander type motor hebben meegeleverd. Backfire zal wel door koude start komen na twee weken stil staan.
-
Mijn Alp backfired ook als een malle, en daar zit geen Huzar op. Ik vermoed dat ik de aansluiting tussen de bocht en de eindpijp eens moet checken, wellicht dat die niet luchtdicht is en dat het daardoor erger word.
Backfire komt simpelweg doordat er onverbrande benzine mee in de hete uitlaat terecht komt en daar door de hitte van de uitlaat zelf ontbrand. Als er veel/makkelijk zuurstof bij komt komt het sneller voor.
Ik heb tot nu toe nog geen scheve gezichten gezien bij de Huzar kopers en ik vind de bouwkwaliteit van mijn meer dan twee keer zo dure GPR (Mét E-Keur) ook niet jé van hét hoor :P.
-
Ik ben zeer tevreden over mijn huzar.
Past perfect, ziet er goed uit.
Ja geluid is idd behoorlijk anders, backfires ja heb ik ook door de zuurstof die tussen de aansluiting door aangezogen wordt maar het zijn goed te doen plofjes.
-
Eerste rite met de uitlaat vandaag. Tijdens het rijden is het over het algemeen een beschaafd geluid. De motor rijdt er een stuk beter mee dan de lekke originele uitlaat. Meer kracht onderin de toeren lijkt het.
De passing van het verloopstuk op de originele uitlaat is goed en de aansluiting op de demper is ook naadloos.
Mijn voornaamste bezwaar is dat het voor mij niet direct er op te schroeven was zonder materiaal bij te maken en te kopen, maar nu hij zit lijkt het allemaal prima.