Transalpclub Forum

Algemeen => Algemene discussie => Topic gestart door: Trigger op 01 juli 2018, 13:20

Titel: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 01 juli 2018, 13:20
Afgelopen ITT kondigde de leiding aan dat Ride-On op bezoek was, en dat de eerste 5 motoren een gratis behandeling zouden krijgen.

Geboren en getogen Zeeuw, dus bij de 'ing' van 'behandeling' zat ik al op mijn motor onderweg naar de Ride-On tent op de camping.

En het heeft me geen windeieren gelegd! Ook de Mitas E-09 Dakar is niet immuun voor roestige spijkers op verlaten landweggetjes:

(https://tweakers.net/ext/f/y0DjNMRMHdXDXCQSo9Q2OfMD/full.jpg)

Spijker eruit getrokken, band was volledig leeggelopen. Opnieuw opgepompt, 500 meter gereden om de gel even goed rond te slingeren, en toen ik stopte voor controle hoorde ik nog net de laatste sputter terwijl de gel het gat opvulde.

Ik had ook lucht lekkage langs het ventiel, gek genoeg, dus die heb ik even stevig aangedraaid (de moertjes waarmee het ventiel tegen de velg gehouden word hadden we expres was los gezet zodat er wat 'wiggle room' zou zijn bij te lage druk) en dat stopte toen ook. Daarna weer lekker het grind in gedoken, en eenmaal thuis lijkt de band nog prima in orde.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Bruudmartijn op 01 juli 2018, 14:37
Was een prima ritje. Verbaasde me dat de band zo "hard" bleef terwij hij leeg was.

Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 01 juli 2018, 15:50
Ja mooi he ;D if all else fails kom je zonder lucht ook nog wel thuis op die dingen.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: frankie op 01 juli 2018, 15:58
Als je het spul gebruikt hebt........kun je dan je band daarna weggooien als je thuis bent ??

Er waren namelijk soortgelijke middelen op de markt die je rubber aan de binnenkant aantaste, en dus je band niet meer veilig was
Geen idee of daar tegenwoordig al een oplossing voor is

Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 01 juli 2018, 16:26
Het mag er lekker in blijven zitten voor alle spijkers die erna nog komen, tast de band totaal niet aan.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Waffie op 01 juli 2018, 18:08
hoe vreemd dat er lucht via het ventiel gat verdwijnt ??

je binnen band loopt leeg en krimpt dus maar de ruimte wordt wel opgevult met de lucht die uit de binnen band is gelopen,
en zodra je de binnenband weer op pompt moet de ingenomen lucht die tussen je binnenband en buitenband zit ergens langs weg dus via alle gaatjes en kieren in je velg(spaken en ventielgat)

Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 01 juli 2018, 18:23
Mysterie opgelost dus! Dank Ad! Gelukkig hoefde ik niet naar sprundel afgesleept te worden ;).
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: MartinW op 01 juli 2018, 19:58
Top dat jij het vast getest hebt Trigger!  ;D
Ik heb het spul op het ITT ook in banden laten aanbrengen en tot op heden nog niet gemerkt het nodig te hebben.
Afgelopen donderdag was het wel bijna raak, flinke file op de A30 en ik dus tussen de auto's door. Tot aan de kop van de file bleek waarom die file er was, de weg lag over 2 rijbanen vol met glasscherven. Snel een autospoor ingedoken waar het meeste glas was weggereden. Thuis gecheckt en zat er wel een soort gaatje en 1 van de blokken van mijn Mitas E07 achterband. Maar op dik rubber dus en zal niet naar binnen zijn doorgedrongen.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 01 juli 2018, 21:23
De band is waarschijnlijk lek gegaan toen ik een kilometer daarvoor een beetje enthousiast door een landweggetje scheurde een bochtje verkeerd inschatte. Ik heb eerst flink geremd en ben toen in de berm tot stilstand gekomen, op het laatste moment zelfs nog even op mijn kant gegaan ;D maar er was verbazingwekkend genoeg geen enkele schade, nog geen krasje.

Hoop zand, grind, stenen en gras daaro, en lang een weiland met een zelfgemaakt hek erlangs. Waarschijnlijk ooit door een onachtzame boer (pun intended) daar neergegooid, en ik gleed er waarschijnlijk met een geblokkeerd achterwiel zo doorheen.

Filmbeelden van de crash volgen later >:D.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 02 juli 2018, 13:08
Rectificatie: De band was vandaag alsnog leeg. Controle met zeepsop wijst aan dat het gaatje, alhoewel minder hard dan net na het lekrijden, nog steeds lucht lekt. Ik heb dit laten weten aan Ride-On en heb nu een chat met ze.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: xrvtuur op 02 juli 2018, 13:47
Op hun website schrijven ze dat ze niet garanderen dat het alle lekken dicht, 85 tot 95 % zou moeten lukken, jij zit blijkbaar bij de ongelukkige 15% .
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 02 juli 2018, 14:10
Ik verwachtte ook niks, heb het voor niks gehad immers, en ik ben wél thuisgekomen.

Gesproken met een engineer, die zegt dat hij inderdaad nét op het randje van het loopvlak zou kunnen zitten, maar het feit dat er wel prut uit het gat kwam gisteren maakt dat ze denken dat het misschien met een beetje extra gel opgelost zou kunnen zijn. De binnenband is de onzekere factor, het kan zijn dat die verder is gescheurd dan de millimeter-limiet die de gel aan kan.

Nu zijn deze banden van zichzelf al zó stijf dat ik die paar kilometer naar Ad's garage wel red, maar dan moet Ad wel tijd hebben en ik heb een drukke week voor de boeg :P. Word waarschijnlijk toch een nieuw binnenbandje... en deze banden zijn al zo lastig te monteren :P.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: xrvtuur op 02 juli 2018, 18:49
wel een beetje jammer dat de eerste hier op het forum die dit spul gebruikt en hier mee lek rijd ook gelijk bij de 15% hoort waarbij het niet werkt, hmmm ::)
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: PimW op 02 juli 2018, 19:08
Meer bedoelt voor tubeless toch?
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: V-Twin op 02 juli 2018, 20:19
Meer bedoelt voor tubeless toch?

Nee Pim dat maakt niet uit. Knelpunt in het geval van Trigger is dat RideOn alleen werkt op de strook van het loopvlak dat het asfalt raak bij rechtuit rijden. Zoals je kunt zien zit de spijker dus precies op het kritische punt waar het werkzaam zou moeten zijn. Als Trigger 10 minuutjes een rotonde tegen de rijrichting in had gereden  ::) dan was het gat ook gedicht. Mits de spijker niet voor een scheur in de binnenband heeft gezorgd.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 02 juli 2018, 20:38
Wacht, ik rij even naar Engeland dan ;D.

Morgen komt Ride-On bij mij langs met extra sealant, kijken of een extra laagje aan de binnenkant nét dat beetje extra geeft. En als dat niet helpt, moet ik toch langs Ad voor een nieuwe band.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: PimW op 02 juli 2018, 20:40
Nouja omdat een biba een stuk minder materiaal geeft om door die slurrie te dichten. Zie dat het ook zo vermeld word op de website.

Daarnaast dacht ik dat een beschadiging aan een biba eigenlijk altijd een scheur is.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 02 juli 2018, 20:47
Ik, jullie proefkonijn, ga erachter komen.

Ofwel het is morgenavond gefixt met meer gel, of ik ga de binnenband zelf inspecteren :p.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: JanO op 02 juli 2018, 23:09
Ben heel benieuwd naar ontwikkeling bij Trigger
Rij reeds 2 jaar met Ride On in 2 brommers met binnenbanden,heb nog geen lekke band gehad
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Waffie op 03 juli 2018, 01:49
een gat in een binnenband wordt altijd een scheur,
het is deze reden indien het gat niet wordt bewerkt tot iets ronds ( dat zelfs met een plakker)gewoon verder scheurt

ik heb  vast wel een gaatje voor trigger om  het te checken
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: xrvtuur op 03 juli 2018, 07:05
Dus eigenlijk zeg je nu dat ride on niet kan werken  in een binnenband, of misschien heel kort dan.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: robgoesdakar op 03 juli 2018, 08:50
Ik adviseer het spul met name voor tubeless banden.
In binnenbanden zal het altijd minder effectief zijn omdat, zoals Ad al zegt, deze sneller geneigd is om te scheuren.
Dat zal sterker zijn zodra je ook nog met een (bijna) lege band gaat rijden en de penetratie (spijker in dit geval) dus lekker kan bewegen. Verder is het mogelijk dat, vanwege de lege band, de binnenband ook aan de velgrand lek geprikt wordten daar zit dan weer geen Ride-On.

Overigens is het heel goed te gebruiken als balanceer middel, maar alleen daarvoor is het nogal prijzig.
Maar heb hier ook al een klant gehad die geen loodjes op zijn velgen wilde hebben en het spul dus echt alleen maar wilde hebben voor het balanceren, maar dat was dan ook meer een show-motor dan een rijmotor.

Voor binnenbanden schat ik het effect van ride-on eerder op 45-50% dan de 85-90% voor tubeless banden.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 03 juli 2018, 09:24
Dan hoop ik dat ik vanmiddag of vanavond langs kan komen bij Ad, ik krijg onwenningsverschijnselen en wil graag weer wegrijden :P.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Brombeer op 03 juli 2018, 09:47

Vieze rommel is het, blèh  ???


Om die reden weet ik er ook nikkes van, maar in mijn redenering kan het alleen voor tubeless bedoeld zijn. De constructie daarvan is erg stijf en bovendien dik. De smurrie werkt zich in de beschadiging en zal daardoor wat langer lucht vasthouden.

Een binnenband is heel dun en elke omwenteling dat er druk op het lek komt gaat die open staan en loopt je lucht weg.

Het is geen lijm namelijk.


Zal me niks verbazen als die rommel nu ook in je buitenband zit. Ga maar lekker schoonmaken  :)
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 03 juli 2018, 14:08
Zal me niks verbazen als die rommel nu ook in je buitenband zit. Ga maar lekker schoonmaken  :)

Het is een water-oplosbare gel dus dat loopt wel los denk ik.

Zojuist Ride-On gesproken, ze zijn erg begaan met het product en de gebruiker vind ik. De engineer komt zometeen langs om de band verder af te vullen (meer sealant) om te kijken of dat wat doet. Vervolgens ga ik vanavond naar Ad om de binnenband te wisselen, en Ride-On stuurt een setje af om die opnieuw te vullen. De oude band gaan we opensnijden en kijken waarom het niet geholpen heeft, want zoals meerderen hier zeggen is het waarschijnlijk een scheur geworden in plaats van een gat.

Ik ga de video-review die ik heb gemaakt alsnog plaatsen, maar dan met addendum van hetgeen erachter is gebeurd. Eerlijk naar de kijker en de fabrikant over wat er gebeurt en laten we wel wezen, het heeft niet gedaan wat ik verwachtte, maar ik kwam wél thuis, en dat was zonder dat spul niet op eigen kracht gebeurd.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 03 juli 2018, 16:14
Eaukay, de Ride-On engineer is langs geweest:

(https://tweakers.net/ext/f/AsT6g18iTicycqtcxgyOPhuu/full.jpg)

en hij heeft een extra lading kwak in mijn binnenbandje gespoten >:D.

Tot iets boven de 2 bar opgepompt (ik gok 2,3 ongeveer) - gaatje lekte nog steeds, maar dat was zonder een ritje. Ik ben 10 minuten daarna vertrokken voor een rondje Galderse meren, en halverwege ben ik gestopt voor een meting.

(https://tweakers.net/ext/f/Gw2iiGVgBmRkjAcRyW7pXqrl/full.jpg)

Het gaatje lekt op dit moment niet meer... dus dat is goed nieuws. Druk bij deze meting was net een haartje onder de 2 bar. Dat accepteer ik nog, er gaat sowieso wat druk verloren bij het in het weefsel drukken van de gel. Opnieuw weggereden, en thuis nogmaals gecontroleerd: 1,85 bar ongeveer. Dus toch nog drukverlies.

Kans bestaat dat de spijker dermate diep heeft gezeten dat hij ook tegen de velg zat en dus de binnenzijde van de binnenband lek heeft geprikt. Een dergelijke beschadiging zou een gel nooit kunnen verhelpen.

Ik check het over een uur en over 2 uur nog eens, maar dat word toch een nieuwe binnenband vanavond denk ik.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 03 juli 2018, 23:12
Nou, we hebben duidelijkheid hoor :P.

Beelden en foto's zijn er volop gemaakt voor de video-review. De bevindingen:

Binnenband had een scheur en geen gat, het was meer een soort stervorm, daar waar de spijker was binnengedrongen. De Ride-On was inderdaad door de binnenband gelekt en tussen binnen- en buitenband gekomen, waardoor de binnenkant van het karkas ook glibberig was. Het was daardoor erg k*t om de binnenband eruit te krijgen, het was zo glad dat je hem niet te pakken kreeg.

Wat we hebben gedaan: We hebben het gat terug rond gemaakt. Ja, dat lees je goed :P. Met een grote pons hebben we het gat groter, maar netjes rond gemaakt. Dit deels omdat de band geplakt zou worden (en niet vervangen, waardoor we de Ride-On hebben behouden) maar ook zeker omdat we via dat gat hebben kunnen vastleggen hoe de sealant zich in de band gedraagt.

Daarna opruwen, verlijmen, en een heule grote plakker erop. Daarna binnenkant karkas schoongemaakt (doekje met wat remreiniger deed het meeste, en daarna wat talkpoeder erin + op de binnenband) en de hele bups terug op de velg gezet.

(https://tweakers.net/ext/f/HK7j9cdQDws23cyiHiBuqe2w/full.jpg)

Onze conclusie:

- De Ride-On werkt wel degelijk als balanceermiddel (dit hebben we eerder geverifieerd)
- Ride-On is inderdaad vrij makkelijk afwasbaar, maar enorm glibberig (durex play is er niks bij)
- Ride-On had dit gat nooit kunnen dichten.

Dit laatste om twee redenen:

1) Een gat in een puur rubberen binnenband word eigenlijk altijd een scheur (en geen gat) waardoor je eigenlijk altijd over de aanbevolen maximale 6mm heen gaat die Ride-On aan zegt te kunnen dichten
2) Het pure rubber in een binnenband is zo glad als de pest, waardoor er niks is om de gel 'in' te drukken.

Ride-On zegt zelf dat je een tijdje moet rijden om de gel in de vezels te duwen en zo het gat te dichten.
Als ik een gat in een band prik en aan de binnenkant kijk, zie ik inderdaad dat een karkas van veel meer dan alleen rubber is gemaakt. Er zitten inderdaad vezels en andere materialen in verwerkt, en ik kan me heel goed voorstellen dat je een gel daartussen zou kunnen drukken en zo die 2 of 3 bar tegenhoud die een band moet kunnen hebben.

Maar een volledig rubberen binnenband? No chance. Leuk als balanceermiddel, en als je geluk hebt (zoals ik had) kom je er mee thuis, al heeft dat in mijn geval ook te maken gehad met de bizarre stijfheid van mijn banden. Een permanente seal kun je hiermee niet bereiken, is onze mening.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Brombeer op 03 juli 2018, 23:17
Nee joh niet aan beginnen die rommel.

Jan O. heeft gewoon tot nog toe mazzel gehad. Ik rij ook niet altijd lek. Maar met perioden..  ;D


Er zijn wel manieren om een spaakvelg tubeless te maken (http://www.advpulse.com/adv-products/convert-to-tubeless-spoked-wheels/) hoor. Dan kan zo'n slime-band wel een uitkomst zijn.


Is veel over te lezen op het web.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: JanO op 06 juli 2018, 22:21
Komt de video ook nog beschikbaar?
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 07 juli 2018, 13:02
De video komt zeker nog beschikbaar, maar het ontbrak me nog aan tijd om al het nieuwe materiaal te editen. Daar komt bij dat het verhaal ook nog niet ten einde was, want de band is opnieuw lek geraakt. Vanmorgen heb ik bij Ad een nieuwe binnenband gemonteerd.

En wat bleek tot onze verbazing:

(https://tweakers.net/ext/f/LvnBCrUYRzMkifNTZFoRX5FB/full.jpg)

De nieuwe lekkage werd, zo lijkt het, veróórzaakt door Ride-On. De gel heeft zich door de lijm gevreten danwel geperst, en heeft de plakker doen wijken waardoor de band opnieuw leegliep.

Ik heb de band bewaard en deze ga ik overhandigen aan de mensen van Ride-On.
Wat mij betreft is de conclusie dat je dit spul niet hoeft aan te schaffen indien je met binnenbanden rijdt. De kans dat het een lek dicht is miniem, en dan nog is het waarschijnlijk een tijdelijke oplossing, want permanent dichten doet het niet, en daarvoor is het spul gewoon te duur.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: The Headless Horseman op 07 juli 2018, 15:00
Citaat
De gel heeft zich door de lijm gevreten danwel geperst, en heeft de plakker doen wijken waardoor de band opnieuw leegliep.

Was dat ook Ad’s conclusie? Ik heb ooit bij Ad eens een workshop bandjes-plakken gedaan en toen bleek het nog niet mee te vallen een plakker er goed/permanent/luchtdicht op te krijgen  :-\
Het léék goed geplakt, maar met een flink lucht er op kwam de plakker er tóch weer af  :(

Kan het niet zo zijn dat jouw plakker gewoon niet goed vast zat? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de lijm opgevreten word door de gel, maar ik sluit niks uit  :)

Géén Ride-on voor de binnenbandjes dus! Bedankt voor het uitgebreid testen  8)
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Brombeer op 07 juli 2018, 16:14

Loskomen van de plakker heeft verschillende oorzaken:

- onvoldoende uitschuren plakplek
- verouderde solutie
- besmet plakvlak plakkert
- slime-achtige in je biba


Zei ik toch, is rommel. Alles is gelijk verziekt en plakken is daarna ook gen optie meer. Als je gaat offroaden of bewust over vervuilde wegen gaat rijden, zorg dat je leert banden plakken en neem een plakset mee.

Dan was dit hele verhaal nu ook niet nodig geweest. Ik had het 20 jaar geleden op aanraden [Bridgestone NL] al mee op een wereldreis en ben ik exact dit tranendal door geweest in één of ander crackland  ;D


Zinloos geweld  :)


Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 07 juli 2018, 16:25
Was dat ook Ad’s conclusie? Ik heb ooit bij Ad eens een workshop bandjes-plakken gedaan en toen bleek het nog niet mee te vallen een plakker er goed/permanent/luchtdicht op te krijgen  :-\
Het léék goed geplakt, maar met een flink lucht er op kwam de plakker er tóch weer af  :(

Kan het niet zo zijn dat jouw plakker gewoon niet goed vast zat? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de lijm opgevreten word door de gel, maar ik sluit niks uit  :)

Géén Ride-on voor de binnenbandjes dus! Bedankt voor het uitgebreid testen  8)

Ad hield het in het midden. Waarom ik die mening toch toegedaan ben, is omdat wij die biba heel zorgvuldig geplakt hebben:

- gat terug rond maken
- polijsten en opruwen
- met een chemische stof schoon/vetvrij maken en opruwen
- de juiste hoeveelheid lijm aanbrengen en eerst oppervlakkig laten drogen
- plakker 'clean' aanbrengen
- met een speciale roller alle lucht eruit drukken

Na het verlijmen hebben wij de band terug op druk gebracht (buiten de velg) om te controleren, en alles bleek perfect zitten.
Of het ook echt aangevreten is kan ik niet zeggen, ik ben geen chemicus, maar de gel is wel degelijke dwars door de lijmlaag naar buiten komen zetten, dus wellicht heeft het zich er als een soort kruipolie tussen gewrongen onder druk.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: V-Twin op 07 juli 2018, 18:27
Het zou kunnen wat je stelt maar ik zou zeker niet uitsluiten dat mogelijk de band te snel op spanning is gebracht en of dat de seal al via het grote ronde gat bij de nog niet volledig gevulkaniseerde plakker is gekomen en op die manier het chemisch proces heeft kunnen verstoren.
1x mis is voor mij nog geen bewijs dat het gaat zoals je nu verondersteld.
Ik zou je betoog daarom dus iets minder stellig stellen.
Nee ik heb geen aandelen RideOn en ik verwacht van deze post ook geen 'Buckler effect' maar toch iets genuanceerd zou geen kwaad kunnen tot dat ..........

Als ik trouwens naar de foto kijk dan lijkt dat grote ronde gat ook niet echt in het midden van de plakker te zitten maar wellicht is dat gezichtsbedrog maar ook dat zou mede van invloed kunnen zijn geweest onvoldoende vlees rondom het gat tov de de plakker.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 07 juli 2018, 18:40
Het zou kunnen wat je stelt maar ik zou zeker niet uitsluiten dat mogelijk de band te snel op spanning is gebracht en of dat de seal al via het grote ronde gat bij de nog niet volledig gevulkaniseerde plakker is gekomen en op die manier het chemisch proces heeft kunnen verstoren.
1x mis is voor mij nog geen bewijs dat het gaat zoals je nu verondersteld.
Ik zou je betoog daarom dus iets minder stellig stellen.
Nee ik heb geen aandelen RideOn en ik verwacht van deze post ook geen 'Buckler effect' maar toch iets genuanceerd zou geen kwaad kunnen tot dat ..........

Als ik trouwens naar de foto kijk dan lijkt dat grote ronde gat ook niet echt in het midden van de plakker te zitten maar wellicht is dat gezichtsbedrog maar ook dat zou mede van invloed kunnen zijn geweest onvoldoende vlees rondom het gat tov de de plakker.

De band gaat naar Ride-On in ieder geval, dan kunnen ze hun eigen onderzoek doen en conclusies trekken.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Brombeer op 08 juli 2018, 01:22

(..) Ik zou je betoog daarom dus iets minder stellig stellen.(..) maar toch iets genuanceerd zou geen kwaad kunnen tot dat ..........

Nee het is rommel. Trigger schetst en concludeert juist. De band is al besmet door de slime die door het lek naar buiten is gekomen. Zitten allemaal gore additieven in die het te plakken rubber besmetten. Die biba kun je gewoon in de berm flikkeren.

Niet aan beginnen. Eigenlijk ook niet met een tubeless. Als die band er later af komt zit alles onder. Je monteur zegt het dan wel niet, maar vrolijk is die er niet van, dat kan ik je verzekeren. Kun je beter even leren een prop te steken, voor langs de kant van de weg.

Maar niemand luistert ooit naar me en dat is goed. Dan leer je uit gemakzucht gewoon geen band plakken of prop steken en neem je dat ook verder niet mee. Blijf je toch lekker tobben. Want dat is ook goed  :)

Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 08 juli 2018, 07:16
Nee het is rommel. Trigger schetst en concludeert juist. De band is al besmet door de slime die door het lek naar buiten is gekomen. Zitten allemaal gore additieven in die het te plakken rubber besmetten. Die biba kun je gewoon in de berm flikkeren.

Niet aan beginnen. Eigenlijk ook niet met een tubeless. Als die band er later af komt zit alles onder. Je monteur zegt het dan wel niet, maar vrolijk is die er niet van, dat kan ik je verzekeren. Kun je beter even leren een prop te steken, voor langs de kant van de weg.

Maar niemand luistert ooit naar me en dat is goed. Dan leer je uit gemakzucht gewoon geen band plakken of prop steken en neem je dat ook verder niet mee. Blijf je toch lekker tobben. Want dat is ook goed  :)

Heb jij die forumnaam zelf gekozen of heeft een moderator dat later voor je gewijzigd?
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: robgoesdakar op 08 juli 2018, 08:54
Eigenlijk ook niet met een tubeless. Als die band er later af komt zit alles onder. Je monteur zegt het dan wel niet, maar vrolijk is die er niet van, dat kan ik je verzekeren. Kun je beter even leren een prop te steken, voor langs de kant van de weg.

Daar heb je het in dit geval een keer mis ;)
Heb inmiddels ook al een paar banden vervangen waar het spul ook in gezeten heeft, en het blijft netjes aan het loopvlak van de band zitten. Bij het demonteren heb je er totaal geen last van, en zou je het willen verwijderen is ook dat geen enkel probleem, je schept het er eigenlijk gewoon uit. Gebruikte gewoon een plastic bekertje langs de binnenkant van de band, en het is weg.
Er zijn inderdaad ook andere producten op de markt waar dit wel een probleem is, maar dat zijn met name de producten die bedoeld zijn om in de band te spuiten nadat je lek gereden hebt. Dat spul verdeeld zich dan over de hele binnenkant van de band en dat geeft een flinke rotzooi inderdaad.

Het enige wat je mogelijk op Ride-On tegen zou kunnen hebben is het feit dat je formeel gezien je band regelmatig goed moet nakijken op 'pentraties' (lees spijker/schroef e.d.) om deze te verwijderen. Maar zolang je geen druk verlies voelt met rijden of meten zal (bijna) niemand dat doen.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: xrvtuur op 08 juli 2018, 09:39
Nee het is rommel. Trigger schetst en concludeert juist. De band is al besmet door de slime die door het lek naar buiten is gekomen. Zitten allemaal gore additieven in die het te plakken rubber besmetten. Die biba kun je gewoon in de berm flikkeren.

Niet aan beginnen. Eigenlijk ook niet met een tubeless. Als die band er later af komt zit alles onder. Je monteur zegt het dan wel niet, maar vrolijk is die er niet van, dat kan ik je verzekeren. Kun je beter even leren een prop te steken, voor langs de kant van de weg.

Maar niemand luistert ooit naar me en dat is goed. Dan leer je uit gemakzucht gewoon geen band plakken of prop steken en neem je dat ook verder niet mee. Blijf je toch lekker tobben. Want dat is ook goed  :)

jawel hoor, proppen en micro compressor onder het zadel liggen. ;)
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Brombeer op 08 juli 2018, 10:15

Heb jij die forumnaam zelf gekozen of heeft een moderator dat later voor je gewijzigd?

Heb jij die avatar zelf gekozen of heeft je vrouw die later voor je gewijzigd?  :D


  :)
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: V-Twin op 08 juli 2018, 10:56
Brom, ben het met je eens dat je zeker rekening moet houden dat restanten RideOn van invloed kunnen zijn op het vulkanisatieproces maar Trigger is zo overtuigd dat het allemaal goed is gegaan vandaar mijn reactie.
Verder was Rob me net voor met zijn reactie over Slime, en schuimspuitbussen dat is inderdaad echt troep en een ramp voor een monteur.

RideOn is echt van een andere orde op dat vlak zoals Rob ook al schreef en vanuit de automotive sector hoor ik bijzonder goede berichten en ja dat is allemaal tubeless dat dan weer wel  ;). Neemt niet weg dat ook ik er niet voor zou kiezen met tube banden vanwege het 'scheur effect' bij een penetratie. Voor het balanseer effect van RideOn, ik ben niet zo'n ijdeltuit dus bij mijn motor mag er best wel 'lood' aan de spaken geklemd worden. Ben niet zo van het 'plaklood'.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Waffie op 08 juli 2018, 11:43
Over Ride On,

casus: anti lek product in een inner tube

De doeltreffendheid van Ride on in een binnenband  als anti lek product  is zeer plausibel
En nadat Trigger een lek had in zijn binnenband  bleek dat het product in dit specifieke geval  niet waarmaakt wat het claimt.

Dit neemt niet weg dat ik het verder wilde beoordelen.
Of anders gezegd
Is de penetratie alsnog luchtdicht te krijgen dmv van een gevulkaniseerde plakker.
De voorbereidingen (de penetratie rond maken,schoonmaken en ontvetten met liquid buffer en daarna nog opruwen met een frees zouden garant moeten staan voor een schoon en ruw oppervlak.
De aangebrachte lijm heeft zijn tijd gehad om te drogen (niet nat wel sticky).
 en de plakker was over bemeten.
De  koud vulkanisatie met de plakker is instant en zou  daardoor direct inzetbaar moeten zijn,
Maar als proef hebben we vooraf  aan het terug plaatsen de binnenband opgepompt tot ver buiten zijn nominale afmetingen.

Het terugplaatsen van de binnenband is ruimhartig met talkpoeder gebeurd.

en waardoor gaan plakkers los.. meestal vervuiling op het oppervlak,
of de vervuiling alsnog  afkomstig was van het product (immers we kennen de samenstelling niet) is niet duidelijk
Of het vanaf de binnenzijde iets doet met het rubber is mij ook onbekend


ik denk wel dat het een combinatie van beiden   is geweest.
Daar komt bij dat hedendaagse binnen banden zowel van butyl als natuurrubber gemaakt kunnen zijn,
en deze binnenband  betrof een butyl binnenband.
En deze zijn lastiger om te herstellen tov natuur rubber

Mijn conclusie

Het product werkt onvoldoende in een tube.
en nadat het heeft gefaald een verdere herstelling met een plakker zeer kritisch luistert of gewoonweg onmogelijk is.

Je dan de beste garantie hebt met een nieuwe binnenband. 8)
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: JanO op 08 juli 2018, 12:15
Motorbinnenland plakken!!!

Wat is de reactie van de leverancier Ride On??
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 08 juli 2018, 13:38
Motorbinnenland plakken!!!

Wat is de reactie van de leverancier Ride On??

Ik ben blij dat ad het me op de juiste manier heeft geleerd, je weet nooit wanneer het nog een keer nodig is.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Bomba op 08 juli 2018, 20:51
Ik ben ook wel benieuwd naar een reactie van Ride On. Ik heb ook gebruik kunnen maken van de actie tijdens het ITT en moet wel afkloppen dat ik nog niet lek gereden heb en daar heb ik wel ruime ervaring in zoals sommige wel weten ;D
Nu de biba reeds een reparatie poging gehad heeft, kan Ride On niet veel meer aan die band zien lijkt mij. Had mijns inziens beter geweest als Ride On een nieuwe biba aangeboden had en de oude voor onderzoek mee hadden genomen.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: JanO op 08 juli 2018, 22:45
In de toerfiets wereld wordt  het met succes gebruikt.
Deze hebben volgens mij bi banden!
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Waffie op 09 juli 2018, 07:11
De formule  voor fietsen is een andere.
en ook daar komen steeds meer tubeless banden voor.

tijdens eerdere de-montages met  dit product  bleek het product in tubeless motorbanden als een gel achtige substantie in de band achter te blijven.

bij de demontage van onze lekke  binnenband was het meer een vloeistof die zich in de binnenband had verzameld op 1 plek alsof er een duidelijke scheiding was tussen de vaste en de vloeibare delen.
Er was ook flink wat product terug te vinden tussen de binnenband en de buitenband (smerig)

Nee.. ik ben niet overtuigd  dat het product voldoende garanties bied bij het gebruik  van een motorfiets band waarin een externe binnenband zit.
Ook ik ben dus benieuwd naar de uitleg




Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 09 juli 2018, 11:28
De volledige Ride-On video review, met medewerking van MSD Motorbandenservice (8)) is nu aan het renderen.
Daarna nog uploaden, en dan laat ik Ad er nog even naar kijken. Snel online!
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 09 juli 2018, 20:08
https://youtu.be/mTXcUfP7nlc

De videoreview is er :).
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 12 juli 2018, 11:54
Ik kreeg zojuist een telefoontje van Ride-On.

Ze maken een ophaalopdracht aan om de oude binnenband bij mij op te halen voor onderzoek.
Daarnaast sturen ze een nieuwe set Ride-On op om mijn nieuwe band ook weer te voorzien, en ze staan erop om de kosten van de nieuwe binnenband te vergoeden!

Dit had ik echt niet verwacht, het is een kleine gunst maar groot gebaar, en laat wel zien hoe committed ze zijn.

De review zal dus vast ergens wel weer een vervolg krijgen bij de volgende spijker :P.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: J-P op 12 juli 2018, 11:59
Ze snappen er in ieder geval wel hoe het werkt!
Goede review trouwens, nou nog een paar zweetbandjes voor Ad kopen ;-)
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Waffie op 12 juli 2018, 12:53
zweetbandjes..... een compleet bad laken
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: JanO op 12 juli 2018, 16:54
Goede reaktie van Ride On
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Brombeer op 13 juli 2018, 02:02
zweetbandjes..... een compleet bad laken

Niet nodig. Ride-On moet inzien en/of toegeven dat dit spul alleen effectief kan zijn in tubeless banden. Goeie kans dat ze met een heel verhaal komen en dat het wel zou kunnen.


Als TD'er loop ik ook tegen dikke naams-reputaties aan. Bedrijven met zelfs wereldreputatie. Mij zegt het in eerste instantie niks hoe mooi iemand kan praten. Ik zoek feiten. Want ik heb iets te doen en het kan maar op één manier goed. Dus ik zoek onderscheid tussen mensen die toevallig ergens werken, of diegenen die werkelijk weten waar ze het over hebben. Ik bedoel daarmee, sommigen zien nu 'Ride-On', oehh BIG deal, terwijl ik kijk naar iemand die het ergens over heeft. En het is belangrijk je niet uit het veld te laten slaan en te bezien wie er nou wel en wie niet poop praat ???

Dit soort spul werkt niet in een binnenband. Ik geloof er niks van. Puur door verschil in constructie vergeleken met een tubeless. Klaar.


 :)

Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Waffie op 13 juli 2018, 20:25
 ;D
Binnenbanden zijn zo apart,
al was het enkel al omdat iedere penetratie van een andere orde is dan in een tubeless band


ik ben zelf ook wel benieuwd wat de verdediging gaat worden

al hebben we niet veel mogelijkheden


Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Brombeer op 14 juli 2018, 01:33

Waffie, graag even meelezen voor jouw expertise,


For arguement's sake, want er is een gemene deler bij gebruik van die slime gel- en ik weet enkel wat van binnenbanden plakken - ,

Een lekke tubeless zal altijd door je specialist beoordeeld worden of die nog veilig te repareren is, of moet worden vervangen. Dit hangt af van het type beschadiging.

Als een specialist concludeert dat de band te herstellen is, doet hij daar een prop in. Ik ben nu wat in de war door ervaring - met otobanden-  dat vroeger een prop een thuiskomer was, en tegenwoordig mag je er gewoon mee doorrijden. Daarnaast heb ik - ook weer in otobanden- gezien dat er prop EN een plakker aan de binnenkant van de beschadiging komt. Dat lijkt mij -maar ik weet alleen iets van binnenbanden- de meest logische en veilige oplossing: prop in het gat en plakker aan de binnenkant. Zoals op een binneband, aan de buitenkant.

En nu komt die gemene deler: Als een binnenband door de slime gel niet meer te plakken is, dan geldt dat onverkort dus ook voor een plakker op de binnenkant van een tubeless band.


Betekent dat, dat Ride-on slechts een thuiskomer is waarna je de band MOET vervangen (want als gevolg daarvan niet meer veilig te herstellen met bijv. een plakker). Terwijl de band op zich wel te redden zou zijn geweest? Moet je dus EN Ride-on kopen en na lek rijden verplicht een nieuwe band?

Of is Ride-on zo goed dat het lek echt vanzelf veilig dicht. Voor de verdere levensduur van de band. In dat geval zouden alle proppen en plakkers de deur uit zijn en iedereen daarmee in zijn banden rond rijden. En had mijn bandenspecialist 6 maanden gelden - oke, alweer een oto- niet mijn band geplakt maar me een fles Ride-on aangesmeerd. Want Ride-on is blijkbaar zó slim dat het zelf kan beoordelen dat, zolang je band daarna niet leeg loopt, het veilig is? I think not. Ride-on is een thuiskomer die tegen je zegt: met mij kun je thuis komen maar kost je wel gelijk een nieuwe band.

De vraag is dus: kun je een normaal plakbare tubeless, na Ride-on, nog steeds plakken of zit je, na het gemak van toch thuiskomen, dan wel vast aan een nieuwe band?

Wat doet Ride-on met je rubber? Tot nog toe niet veel goeds......?



Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: frankie op 14 juli 2018, 10:34
Als je het spul gebruikt hebt........kun je dan je band daarna weggooien als je thuis bent ??

Er waren namelijk soortgelijke middelen op de markt die je rubber aan de binnenkant aantaste, en dus je band niet meer veilig was
Geen idee of daar tegenwoordig al een oplossing voor is

Vandaar mijn opmerking een tijdje geleden...........
Tot nu toe heeft soortgelijk spul je uiteindelijk meer gekost dan de bedoeling is, namelijk een hele nieuwe band
En tot op heden ben ik nog niet overtuigd dat er een adequate oplossing voor is gevonden
Dus blijft het inderdaad een hele dure thuiskomer, in mijn ogen dan
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Waffie op 15 juli 2018, 14:23
beste brombeer,

Iedere band (maakt niet wat voor band) die vanaf de buitenzijde hersteld word, mag je beschouwen als een noodherstelling.

enkel met een demontage van de band kun je  beoordelen of herstelling verantwoord kan plaats vinden (daar zijn parameters voor)

en op basis van deze feiten kun je daar diverse materialen voor gebruiken.(paraplu, 2 delige reparatie, plakkers met of zonder karkas draden etc

in het geval van ride on.

er zit direct al een disclaimer in de handleiding

de controle op vreemde objecten in de band is zeer belangrijk want die moeten voor een goede werking van het product altijd verwijderd worden.
en als het produkt zijn werk doet ga je daar dan ook niets meer van merken
Ook niet als de spijker zo groot is dat de interne schade gevaarlijker kan worden dan de lek die gedicht zou zijn.
dagelijkse controle dus en daarmee besef je ook je verantwoordelijkheid
En in de handleiding stelt men ook  dat reparatie met een plakker nadien niet gaat (waarom niet ?)
misschien is het product toch te agressief zodat vulkanisatie niet meer lukt)
Immers, de lijm is niets anders dan een weekmaker voor rubber
Zoals ik het nu zie is herstelling nadien met een plakker dus heel lastig en zal op een tubeless band eveneens lastig zijn
Al heb ik daar wel de ervaring dat penetraties beter afgedicht worden
Aangaan de plakker op een binnenband, moet ik zeggen dat we dit nu pas 1 keer hebben geprobeerd dus van een bench mark kunnen we niet spreken

Lekke binnenbanden en tubeless banden zijn  vaak nog wel te herstellen zolang we er op tijd bij zijn.



maar met het leeglopen van een band verdwijnt ook het draagvermogen van de band .
En doorrijden met onderspanning geeft zoveel interne hitte dat er snel sprake is van onherstelbare schade.
( 1 km doorrijden kan al genoeg zijn)
Vandaar mijn voorkeur voor een TPMS systeem)

Op je vraag,, is ride on ee nood middel

zoals we dit nu zo hebben ervaren

voor een binnenband  helaas wel totdat het tegendeel is bewezen

voor een tubeless band werkt het beter  mist je altijd scherp toezicht er op houd
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 16 juli 2018, 18:21
Ze hebben woord gehouden:

(https://tweakers.net/ext/f/2WK5HtrQfp7ULPf9ksbHva0P/full.jpg)

De duurtest kan doorgaan.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Brombeer op 17 juli 2018, 00:36

Oh mooi! Bandentopic  :)

Welke van de 2 moet je nu van ze gebruiken?


Of maakt dat niet uit en heb je voor 3 banden smurrie..?  ::)
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 17 juli 2018, 08:03
Zelfde spul, nieuwe fles. Ik heb een nieuwe biba dus geen loslatende plakkers meer. Binnenkort even injecteren. Heb de komende tijd veel asfalt kilometers te maken en vind het zonde mijn nopjes daar af te rijden maar de rit naar Duitsland die gepland staat kan ik niet vermijden, dus er zit wel weer een 600 kilometer duurtest aan te komen.

Ik vrees dat ik tegen de tijd dat we de TET NL gaan rijden en Marco's Dutch Dakar er wel weer een nieuwe set noppen op moet >:D.
Titel: Re: Mijn eerste Ride-On ervaring
Bericht door: Trigger op 18 juli 2018, 18:52
Nieuwe gel erin:

https://youtu.be/B8jnfvDG5b0