Transalpclub Forum
Algemeen => Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden => Topic gestart door: Wrench op 22 augustus 2018, 20:58
-
Hallo ,
Mijn naam is Eelco Bijlsma uit Bolsward (friesland)
En heb vorige week zaterdag mijn nieuwe aanwinst opgehaald .
en op aanraden van Timy (motorforum) heb ik me hier ook maar aangemeld
Motor is een nette africa Twin 650 van 1988 .
Ben er zeer content mee en rijdt geweldig .
(http://i64.tinypic.com/2im192r.jpg)
Hoop eens een meeting bij de wonen in het noorden van het land . :D
Overige motoren zijn een NX250 , suzuki SV650N , dnepr K650 , ural M72 , Armstrong MT500 . (moet echt nodig 1 of 2 verkopen :-X)
-
Welkom ;D Ook hier Timy dus..
-
Welkom hier Eelco! Mooie Twin 8)
-
veel rijplezier ermee,zijn geweldige motoren.
-
Leuke motor! Nog wat aan te doen of gelijk rijklaar?
-
Cult fiets mooi hoor welkom
-
Hoi ,
Bedankt allen , ik zocht altijd al een dakar motor en twijfelde tussen deze of een suzuki DR Big
Hoef er gelukkig nog niets aan te doen ;D
Alleen ik merk bij 80+- dat het voorwiel een beetje hobbelt , denk dat hij even opnieuw moet worden gebalanceerd in de toekomst .
Meer mensen uit friesland ??
-
Mooie AT, mijn motor hobbelt bij iedere snelheid....oh dat hoort zo.
-
Groeten uit Drenthe!!
-
welkom uit sadinie
nog 3 weken dan weer uit Enschede
mooie Nederlandse kleur stelling ;)
-
Meer mensen uit friesland ??
Wol Frysken om utens út Drinthe hjir.
-
Hoi .
Nog altijd zeer tevreden met de twin , alleen als ik de koppeling inknijp dan hoor in een licht ratel geluid ? (net een ducati ::) )
Is dit normaal bij dit motorblok ?
En is het normaal bij de uitlaatbocht deze heel licht oranje (heet) wordt na belasting ? (te arm ? bougies waren bruin/zwart . 1 van de 4 was grijs/bruin)
En vanmorgen wou het ding niet starten , probeer ik vanmiddag weer start hij binnen 3 slagen van de startmotor .
zou wel te koud zijn geweest vanmorgen .
Laatste vraagje : Olie peilen met oliepeilstok los of vast geschroefd ?
-
Twin heeft dat 'Ducati geluid' wel vaak bij het los laten van de koppeling in de neutraal. Is de koppelingskorf, kan alles vervangen maar kans is reëel dat het snel terugkomt of niet verdwijnt. Hij kan zonder problemen oud worden ermee. Maar als jij het hebt met intrekken van de koppeling durf ik niet met zekerheid te zeggen dat dat het is.
M.b.t. bougies en uitlaat, durf ik niet t zeggen. Evt ander topic starten onder het juist onderwerp met foto's?
Het startproblemen kan misschien bij de 650 hetzelfde als de 750 zijn. Stond ie al even stil (>1 wk)? Dan kan de benzine uit de carb verdampt zijn en moet ie dus even vollopen.
Nu is de carb bij de 650 hetzelfde als die van de Alp (dacht ik). En die staat daar dan weer niet om bekend. Morgen kan je het weer testen, koud zat ;D
Olie peilen is zonder de stok erin schroeven. Dus horizontaal en dan meten. Genoeg te vinden over de meetmethode op het forum, zelfs met plaatjes uit het WPH :)
-
Ik maak me zorgen als mijn motor niet meer hobbelt...