Transalpclub Forum
Techniek => Honda Africa Twin => Topic gestart door: renATus op 20 november 2018, 19:56
-
Mijn AT heeft de bekende originele Honda accessoire (val)beugel waar ik eigenlijk niet veel vertrouwen in heb. Als ik de berichten voorbij zie komen geloof ik dat ik beter af ben met een aftermarket valbeugel. Nu kwam ik op het web voor €198 een Heed Bunker Crashbar tegen. Hierbij kan evt ook een alu of stalen Engine Guard besteld worden voor €203. Een hoop geld maar bij een mogelijke valpartij is een stuk Tupperware of schade aan het carter aanzienlijk duurder.
Zijn er wellicht CRF1000 rijders die een Heed Bunker valbeugel hebben en mogelijk een (crash)ervaring ?
https://heedshop.eu/en_US/c/CRF-1000-Africa-Twin/73
-
Kan aan mij liggen, maar ter hoogte van het carter, aan de onderkant lijkt het of de beugel aan een strip verlengd naar achteren word en daar aan het frame zit.
Een strip op die manier is niet erg stijf en ik vraag me af of die niet het carter in gaat als je stevig onderuit gaat.
-
Daar zeg je wat. Was mij niet opgevallen. Ik ga eens rustig verder kijken of is er al iets beschikbaar wat zijn diensten al bewezen heeft ?
SW Motech, Touratech ?? om maar een paar namen te noemen.
-
SW Motech heeft natuurlijk carterbeugels voor de AT 2016/17, maar ik ben benieuwd of deze passen bij de standaard (accessoire)beugel.
Is er al iemand die ervaring hiermee heeft?
-
SW-Motech past niet in combinatie met OEM Honda, Hepco Becker carter beugels schijnen wel te passen. Bij Rugged Roads heeft daar iets over gestaan maar dat kan ik niet meer vinden voor je. Je zou er een mailtje aan kunnen wagen aan RR of een H&B.
-
Top ! Ik waag er een mailtje aan. Wordt vervolgd.
-
Het eerste antwoordje is binnen. Niet erg hoopvol moet ik zeggen tenzij H&B graag ook een bijpassende tankbeugel wil verkopen natuurlijk. Ik heb ze nu gevraagd om het te checken met hun R&D afdeling in Duitsland. Ik mag aannemen dat de constructeurs hier tekeningen van hebben gemaakt voordat ze aan de productie van dit soort beugels beginnen.
(http://i64.tinypic.com/eklz47.jpg)
-
Rugged Roads hoef ik niet aan te schrijven. Hun site is er duidelijk in 👍
(http://i67.tinypic.com/9itov7.jpg)
Bedankt voor de tip 👍
Zo is het plaatje wat duidelijker
(http://i68.tinypic.com/14v7hw9.jpg)
-
H&B Nederland kwam nav mijn vraag met dit antwoord. Geloof niet dat er contact geweest is met de R&D afdeling in Duitsland.
(http://i66.tinypic.com/2me3fjn.jpg)
-
Probeer je t toch via de duitse website? Maar denk dat je weinig kans maakt.
-
Waarom niet de Outback motortek valbeugels in combi met een bumot bashplate? Dat is imho echt de meest hufterproof combi! OM is niet voor niets de enige de de motoren aan een gedegen test onderwerpt, no fancy shit ;-)
-
Mooi spul van OM staat ook bij mijn op het verlanglijstje. Liever in een keer goed dan half kost wel wat maar dan heb je ook wat. Ben laatst op het gras weggeleden maar dan zie dat die oem beugels niet veel voorstellen. Was stom van me om zonder Offroad training op het gras te raggen. Had verder geen schade. In het voorjaar maar eens op zoek naar een goede training.
-
Iemand bekend met deze set AltRider beugels ? Is dit een alternatief voor de Outback Motortek ?
https://youtu.be/IejszEyJJYY
-
Ook goed maar niet beter dan Outback motortek en als ik me niet vergis ook duurder.