Transalpclub Forum
Techniek => Techniek Algemeen => Topic gestart door: honda2x op 05 december 2018, 00:25
-
Oké ik ga toch maar beginnen met de motor trailer ;) dus de oude slopen en de overtollig materialen te verwijderen .
Om hem tijdelijk te stallen voor het hergebruik en hem te gebruiken voor een tijdelijk periode
voor dat ik aan de andere zou beginnen zou eerst mijn ( garage vloer opknappen )
Maar daar moest ik te veel aan verhapstukken zoals mistlamp en kenteken verlichting aan brengen en noch wat de andere zaken om hem voor de wet goed te krijgen . C:-)
Dat vond ik toch te veel werk dus dan maar meteen beginnen , ben ondertussen ook op zoek geweest naar ander aan hangers je weet het nooit of er iets bruikbaar tussen zit maar of het was veel te ver of te rot of complete restauratie daar komt bij toch wel stevig aan de prijs waren of weer net te smal of te kort En hoe is dan de staat van de as ? .
Dus op zoek naar ideeën www af gestruind en de nodig plaatjes opgeslagen en verschillend constructie passeren natuurlijk de revue leuk niet verschrikkelijk moeilijk te maken kost wat meer ijzer maar hou het toch maar simpel om bij de keuring geen gezeur te krijgen de verstelbare neer bare plateau verijst
een korte as tappen voor de wielen die wat ik kon vinden maar konden maar 350 kilo hebben das effen te weinig
voor een de zak bare constructie .
Dan toch maar zelf maken onder tussen is een splinter nieuwe as van 750 kilo en het neus wiel met klem en de koppeling besteld en dat moet genoeg zijn voor 2 motoren .
Kon ook nog een as bestellen van 1000 kilo die kost maar 40 euro meer maar dan zit je weer met
een andere en zwaardere keuring met oploop rem en een kenteken .
Dus keep het simpel dacht ik .
-
Het wachten op de spullen dan inmeten voor het staal te kopen .
-
Dus de vouwwagen bouw je om tot motoraanhanger begrijp ik. De disselstang vanaf de aanhanger tot de auto is enkel zie ik. Ga je nog 2 stalen balken toevoegen die in V - vorm naar de aanhanger gaan? (Ik weet t ff niet anders te omschrijven...). Lijkt mij stabieler op de een of andere manier.
-
Voor als het nog wat uit maakt
die van mij wil ik graag verkopen want ik wil iets groter
vraag prijs 500 euri (staal verzinkt met torsieas en een nieuwe vloer met 3 goten en 1 oprijplaat
kan je wel een foto mailen
-
James bond
Nee dus deze word niet omgebouwd van deze daar haal ik de stabilisator stangen draaipoten af die worden gebruikt en ?? misschien de wielen
deze zijn 10 inc heb zelf nog 14 inch polo velgen liggen steek 100 kijken wat het beste uitkomt dat moet nog worden bekeken ;D
en de rest gaat weer in de verkoop !
Waffie
Heb hem al voor bij zien komen mooie car maar is een echte motor trailer .
dat is niet wat ik zoek .
Deze van mij word een soort van bak wagen met de mogelijkheid om alles
te vervoeren van motor fietsen tot verhuizingen en camping trailer en afvoer van puin en me open haard hout ophalen .
poging tot een alles kunner alleen ietsje breder tot ongeveer 210 cm afhankelijk van de wielen et waarde velg
en bak lengte ongeveer 250 --- totale lengte zal ongeveer 3.60
en een hoogte van maximaal van 80 cm omdat die op de zijkant in de steeg moet en die is 93 cm een klein beetje zoals op deze foto effe als voor beeld
En krijg net door het spul word vandaag afgeleverd ;D
-
Voor zo'n aanhanger had ik toch een geremde willen hebben wel zo veilig achter de auto
-
Dank je wel voor het advies dropken :D maar neem het niet mee in deze bouw
zo het spul is binnen ;) en de as kan meteen retour hij is dus te smal de nieuwe is besteld heb inmiddels wel het ijzer gehaald .
zo een kleine 25 m ;D maar der zal nog wel wat bij komen tzt
-
Zo ik mag weer de nieuwe as binnen en een beetje passen meten om te beginnen gaten boren ben nu zover dat de boel inmiddels is afgelast . ;D
mag nu de dissel lengte gaan doen en de dissel hoogt kan gaan aan pakken en nog wat versteviging aan brengen natuurlijk
er zit een beetje veel flexibiliteit in :D
ook nog wat versteviging aan gebracht op de hoeken door delen weg te halen en wat meer in mekaar te laten vallen en kom ook redelijk uit met velgen dus gaat eigenlijk wel lekker
-
En nog wat
-
Heb je onder de as al een koker die de twee C-profielen met elkaar verbind? Kan niet goed zien op de foto's.
Zo een C-profiel is namelijk niet torsiestijf zoals je al gemerkt hebt, als je die sluit of overdwars met elkaar verbind win je een hoop.
Wat is eigenlijk de reden om voor C-profielen te kiezen en niet koker?
-
Ik heb es een klein Alkootje gekregen van iemand, kaal frame met een as. Dat is ook U-profiel. Dat is wel flexi, maar als er een plaat of bak op komt is het door de ontstane samenhang ineens behoorlijk torsiestijf.
Ligt eraan wat er op wilt vervoeren. Tandem-assers zijn vaak wel van kokerprofiel.
-
Pim
de reden is het is het zelfde materiaal als mijn motor hef brug 8 cm x 5 x 4 ik ga voor een beetje body lees uiterlijk .
en ook niet onbelangrijk is dat iets makkelijker bij de bouten en moeren kunt ;)
weet nu ook de trekhaak en dissel hoogte van mijn auto en toekomstig bus tussen de 43 cm en 50 cm .
trekstang word 120 cm schijnt rustig beeld met achter uit rijden te zijn .
De as is in midden geplaatst van de 2.50 cm en de wielen staan daardoor dan 13 cm naar achter schijnt en dat schijnt dan weer een rustiger beeld met rijden te zijn waardoor die minder snel neiging heeft heen en weer peddelen afijn neem het maar aan ;D
Daar door moest ik de trekstang in een gat de voor kant aan brengen en kon de afstand van de andere tussen stangen
uitmeten en vast zetten komt er nog achter 1 bij .
+ bij de trekstang nog 2 v u profielen voor de y vorm
de banden zullen lager komen denk aan 14 x 195 / en dan 65 55 of lager band is ongeveer 9 a 10 cm hoog van 65 inch
bij het draaien van de trailer frame die steeds zwaarder word met de bekende artikelen krijg ik steeds meer moeite :-\
en als je het op de weegschaal ligt denk is dat alles .
ik zal wel wat slapper worden in de spieren .
-
En een stukje verder tegelijk een draaibaar neus wiel gemaakt en de tussen balk en de y vorm er aan gelast en alles afgelast .
begint nu wat te lijken ;D
-
beetje de gewichten in de gaten houden .
-
Zo we mogen weer ging lekker dus als een speer ;)
extra ijzer gemaakt voor de stabilisatoren als steun
verrijdbare poten gemaakt lekker stabiel maar nog een gevaltje nazorg in en na praktijk
dissel buisje in gemaakt en gefelst ook voor de neus wiel druk je de buis niet in elkaar
en natuurlijk de spanband houders al is bij de toekomstige spatborden nog de vraag of ik dat goed heb gedaan :-\
-
Handig szo een magneetje om de boor schilfer en plaatje eruit te halen
-
En nog wat :) en ouderwets hand kracht voor het laats stukje
-
Zo mag weer ;D vandaag de oprij plaat of helling ? maar een aangepakt ben nog wel even naar praxis geweest maar de artikelen die ik nodig had werd wel iets duurder dan ik zelf wilde .
Dus dan zelf aan de slag . :) nou het oude staal van de vouw wagen is stukken dunner ??? en lekker lassen met roest erop dat het meer leek op bakken moet wel even zo de portemonnee word steeds dunner .
Dus moet maar effe zo , en kijken of het zo wel bevalt later kan het altijd nog beter en eventueel veranderd worden .
je bedenkt het wel maar of het in praktijk werk moet nog blijken .
-
En een stukje verder ;) geen zin in verhaaltje >:D gaat goed L-profiel vond ik toch nog even te weinig dus een buisje
bij geplaatst totaal 8 mm staal
-
En even proef gedraaid op een niet zo beste plank ;D maar daar kan ik nu wel langzamerhand aan denken .
zijkant borging was ook een issue die had ik in mijn denkwijze niet bedacht en meegenomen maar de oplossing was eenvoudiger dan ik dacht avonds in bed komen de ideeën inzetten .
Nu nog wat staal kopen voor de zijkanten en tevens ook nog voor de tv kast en salon tafel die ook in staal worden gemaakt tussen neus en lippen door tegelijk worden gemaakt.
en dan hout kopen bedrading en achterlichten kenteken plaatsing maken
-
Ik vind je laadklep geniaal. vraag me wel af of hij opengeklapt sterk genoeg is, maar waarschijnlijk makkelijk op te lossen door een ondersteunpootje eraan te maken die je op de grond laat steunen (misschien zit die er al, dat zie ik niet)
Je bent een mooi ding aan het bouwen!!!
-
Dank je Jasper altijd leuk om te horen :)
De laad klep is gewoon fijn en veiliger, is niet voor mij :(de eerst keer dat de motor omvalt dat je op zo een kleine open ruimten net even je been ander neer moet zetten om toch niet in een open ruimte bij het meelopen of even te moeten verstappen dat die ernaast lag of dat het kantel punt net effen ander uit valt dan wat jij van plan was ;D en dan gaaaaat die .
nu 2 x gebeurt
De laad klep !---- geen ondersteunde pootjes of uitsteeksels wil ik niet hij moet het hebben van de rugdekking dat wil zeggen de vrij ruimte tussen de scharnieren op gevuld is dat die niet door kan hangen .
Dat deze stuk gaat is zeker >:D is maar 1 dik de koker en roestig de volgende die gemaakt word word 2 a 3 mm dik misschien in 2 keer of 3 vouwbaar is probeersel ligt aan de lengt van het op rijden en de hoogte deze is nu 1.40 lang kijken of het genoeg is zo niet .
of toch 3 x 50 of meer .......en vanwege de hoogte en zo verder komt tijd komt raad maar zodra 1 wiel op de heling staat of op de aanhanger scheelt het al een heleboel gewicht
Alles is nu een leer proces net al de inrij goot of toch maar niet .... word vervolgt
-
zo kan weer heb 2 --2de hans banden gekocht 30 euro en die er op gezet met de bekendebanden vet dat ging redelijk makkelijk .
En 2 underlayment platen een bewuste keus die zijn stuk goedkoper dan multiplex maar ook wat zachter die gaat in de grond verf
en verf maar eerst verlijmen tot wat groters.
morgen na het drogen met de boven frees de zijkanten rond maken ;D
-
Underlayment ???????
Wel goedkoper maar zeker niet bestand tegen vocht. Al schilder je het nog zo goed, als de boel buiten moet slapen gaat dat geheid rotten.
Voor uiteraard wat meer heb je betontriplex wat absoluut waterbestendig is.
-
Marien
ja ik had nog niet alles versteld ;)
Betonplex is plaatmateriaal waarop een epoxy afwerklaag is aangebracht.
underlayment platen die inmiddels geschilderd zijn en later ook in de Epoxy afwerklaag worden gezet >:D
https://nl.wikipedia.org/wiki/Betonplex
https://www.verdouw.nu/watervast-multiplex-waar-moet-u-op-letten
https://www.verdouw.nu/de-juiste-underlayment-kiezen-verschillen-op-een-rij
-
Als je de epoxy optelt bij de kosten van de underlayment en vergelijkt met de kosten van betonplex, ben je dan nog goedkoper uit ???
WBT het in/uitladen van de mtorfietsen zou je ook kunnen kijken naar een klein electrisch liertje. Dat was met de zware gereedschaps kar in een bestelbusje waarin je geen ruimte hebt voor een lange oprijplank wel een mooie oplossing.
-
Ik kwam laatst deze tegen, vond ik ook wel een leuk idee!
https://youtu.be/fcqR-I41bsU (https://youtu.be/fcqR-I41bsU)
Al vraag ik me wel af hoe je een beetje stijfheid krijgt in de wielophanging aangezien je geen doorlopende as kan hebben en ook geen torsiestijf kokerprofiel.
Ook zou ik iets mooiers pakken voor dat neuswiel, maar het idee is wel echt leuk!
-
Pim
Wat de elektrische lier te maken hebt ongaat me volledig voor mijn trailer mede dat ik zo een mooi oprij plank heb gemaakt waar het merendeel van de mensen die gebruiken vind je het niet mooi dan en leg hetmemaarnietuit
En Krijg bijna het gevoel dat ik me moet verantwoorden ;) voor mijn keuzes :(maar oké voor de mensen die nieuwsgierig zijn de reden is dat ik zo poep kleur .niet mooi vind en ook wat anders wilde en uit ervaring weet ik ook dat moeilijk te schilderen is .
maar das niet te reden Maar voel je vrij om zelf datgene te nemen wat bij je portemonnee past als je zelf aan de slag wilt .
maar als jullie de bovenstaande koppeling hebben door gelezen kom je er ook achter dat betonplex,het niet zalig maken is ook dat rot door en rond Fresen is ook niet echt makkelijk .
maar als dus alles berekent en je gaat voor wat anders kom je dus bij de grote bouw markten
kun je het mooi berekenen eeehhh vergelijken
Dus
onderlayment praxis 29.90 per plaat 2 x =59.80 alles zonder zaag kosten 8)
hornbach betonplex, 52,49 2 x = 104.98
praxis 54.39 wel met voorkeur korting bon anders ..... = 108.78
karwei 89.98 2x = 179.90
wat ik doe :)
Verf 3 x maal 7 euro 750 ml blik action = 21 euro
polyester hars zeg 3 liter A 8 euro per liter = 24 euro
underlayement = 59.80
---------------------
104 euro met de nodig variabelen waar je het haald
ik denk dat het beter is of net zo goed in ieder geval ander en meer mijn keus en smaak
-
ligt aan de lengt van het op rijden en de hoogte deze is nu 1.40 lang kijken of het genoeg is zo niet .
of toch 3 x 50 of meer .......en vanwege de hoogte en zo verder komt tijd komt raad maar zodra 1 wiel op de heling staat of op de aanhanger scheelt het al een heleboel gewicht
Hier dacht ik te lezen dat het misschien pittig word om de motor de klep op te drukken en je overweegt hem langer te maken.
Ik weet uit ervaring dat je in die situatie soms veel profijt kan hebben van een kein liertje, scheelt je ook in de balans houden.
Zelfde geldt wbt de betonplex, ik dacht te lezen dat je het enkel om de centen deed en de epoxy doe ik ken is dusdanig duur dat het mij de extra hoeveelheid werk niet waard leek.
Jij moet uiteraard doen wat jij wilt, ik ben gewoon niewsgierig en doe een suggestie. Jouw feestje.
-
Ik lees epoxy en polyester. Nah goed, allebei kunstharsen.
Wat ze gemeen hebben is dat ze zonder wapening van vezeldoek vrij breekbaar zijn. Underlayment is vrij zacht materiaal, dus bedenk je dat de ondergrond niet meewerkt met de kunsthars, als je eens een spanratel uit je handen laat schieten.
Je hebt ook epoxy-basis lakken. Maar, dan heb je het niet meer over 7 euro per liter.
Ik moet 2x ook gelijk geven in de zijkanten van zelfs betonplex: als je dat niet fatsoenlijk afwerkt zal het na verloop van tijd van daaruit gaan delamineren.
Geen klein trailertje ook he, 2x? 8)
-
ieder moet zelf bepalen,
je meest bestendige laadvloer is gemaakt van hardhout planken 25 mm dik
en aangaande die betonflex...
voor een aanhangwagen gebruik je een geprofileerde vorm, die andere is veel te glad.....
en dat loslaten op de randen valt in de praktijk echt wel mee,
een lik ijzermenie op de randen
en die vind je zeker niet bij een hornbach of praxis
en een epoxy hars gaat niet werken op hout want dat gaat breken en scheuren .
je moet iets gebruiken wat flexibel blijft
ik zit dan meer te denken aan een bedliner
maar de tijd zal het leren
-
In de vele antwoorden schuilen de wijsheid en mijn dank daarvoor ik neem ze tot mij en overweeg dan .
Maar die verdomde eigenwijs van mij bepaald dat ik niet altijd moet luisterteren .
waarom als ik altijd zou luisteren word ik bang zou er geen ruime te meer zijn voor creatieventtijd en de eigen inbreng .
Dus straks of morgen gaat de hars erop met de hagelslag
En aanvaard de consequenties van mijn keus ;D
-
Heel verstandig Frits.
Laat ze maar lullen.😉
-
;) ;) ;)
Samengevat... je wilt graag tegendraads zijn enkel en alleen omdat je van mening bent dat dit je creativiteit bevorderd en daarmee hoopt dat het je geest verruimende ontwikkeling ten goede komt, in de hoop dat al die andere het gewoon verkeerd hebben ingeschat.
En jouw doelbewust klein hebben willen houden.
Het is zelfs mogelijk dat die kennis jouw bewust op het verkeerde been gaat zetten.
Immers kennis is macht, en dit is iets wat mensen van nature niet graag wensen te delen met elkaar.
Want afhankelijkheid is ook het creëren van een machtsmiddel waarmee we anderen dwingen onderdanig te zijn.
Mits we dit willen en toelaten.
je hebt nu eenmaal mensen die graag geleid willen worden.
Noem ze maar de passieve luitjes
Inderdaad... nu begrijp ik je pas.
Mijn oprechte excuses dat wij het als alfa mannetjes totaal niet hebben willen inzien dat dit bij jouw niet gaat werken,
echter de meeste hebben deze status ook ooit gehad en later opgegroeid dat wijsheid echt met de jaren komen,
Neemt niet weg
Alle kritiek is goddank nutteloos. De schrijvers zijn te eigenwijs, de lezers te dom om er hun voordeel mee te doen.
(funny modes)
-
Haha Ad. Je lult als een bosje uien ;D :'( ;)
-
Laat ze maar lullen.😉
Mja.. :)
-
Geen klein trailertje ook he, 2x? Ja brom vind het wel wat worden hoor ;)
Toch maar de werk kleding aan getrokken is flut weer mooi om de plaat even in de tjet te zetten nadat eerst even hand matig schuren
is geschuurd en om ruwer te maken .
Had voor de 1 eerste kant iets teveel aan gemaakt :-\ jammer dus Ietjes dikker nu .
-
En dit is het geworden 8)
-
Vandaag maar eens een stukje verder verder werken en even buiten uitgelaten ;D en heb even alles erop gezet om de spatborden te maken en te doen van hout maar .
Daar stap ik toch van af in verband met gewicht en waarschijnlijk scheuren heb nu een de mal er van gemaakt om daarover met polyester te doen daarvan de spatborden te maken .
De mal is klaar en staat nu in de polyester laagje te drogen te functioneren als grond verf en dan in de was.
Om morgen daar van een contra mal van te trekken
-
en een klein beetje nog
-
Da's een hip vloertje geworden zo, honda 2x. Crea-bea 8)
En wat ga je met het chassis doen? p-coaten, galvaniseren? Of DIY conserveren..? ::)
-
@Honda2x: Knap dat je dat zo allemaal kan maken! Ziet er top uit.
-
waarom geen plastic wielkuip, als je een beetje zoekt op internet vindt je ze voor nog geen tientje...?
https://www.2cheap.nl/es-aanhangwagen-spatbord-flex-kunststof-8-inch.html?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Auto%2FAanhanger%2FSpatschermen&utm_content=ES&gclid=EAIaIQobChMI6umfgcWY4AIVCc53Ch1-3w6KEAQYDiABEgKarPD_BwE
-
hier ben ik weer
brom ;D
alles heel eenvoudig schilderen en tectyleren in de hoekjes en body onder coating steenslag bescherming aan de binnenkant .
janno dank
fredsel gaan ik doen ;D
-
na de bekende problemen om de binnenkant er uit te totaal 4 a 5 uur om het mdf er uit te krijgen ben ik om .
Even los van de kosten van de hars en het werk ondanks dat de mal nu klaar is ga ik toch hard nadenken over het kopen van spatborden .
De link die fredsel geeft die spatborden zijn 10 inch ik heb 14 inch die zijn groter dus duurder rond de 15 euro ongeveer daar kan ik geen hars voor kopen nog even--- denk denk dus . ;)
-
even afstand nemen en wat anders doen
-
bij de spanbanden ruimte gemaakt tevens hand vaten om de zijkanten er af te trekken en teven afwatering
dat allemaal rond gefreesd boven en onder en de zijkanten
en nog maar even 27 meter staal gekocht voor de zijkanten bumpers en de salontafel die komt er nog tussendoor ;D
-
Ik heb wel een leuk klusje voor je.
Niet eigenwijs doen nu ;D
Ik heb klanten met o.a. stalen bootjes. Maar, op Mammoet tankers doen ze het ook zo:
Haal bij de boten of verfspecialist Owatrol van Rustol. Het is een lijnolie-variant die het oppervlak van kaal staal lucht- en vochtdicht afsluit en zo als anti-roest behandeling werkt. Smeer je frame er in 2 laagjes mee in. Laat tussendoor 24-36 uur uitharden. De laag is knetterhard en schuurbaar. Opruwen met iets van Scotchbrite is beter, tegen kaal schuren.
Dan aflakken met wat je ook maar wilt.
Owatrol :)
-
ken ik gebruikte ik om verf te verdunnen en ..... is een hout verbetering ga na denken erover :-*
-
Nee.
Owatrol kun je ook op hout gebruiken. Maar, primair is het een anti-roest laag.
Echwel :P
-
neemjeraad aan ga het kopen ;D maar effe lezen >:D
https://owatrol.com/nl/al-onze-producten/8092-rustol-owatrol.html
https://www.verfwebwinkel.nl/blogs/verf/rustol-owatrol-olie-wat-kun-je-er-eigenlijk-niet-m/
-
Twee lagen ouwerwetse ijzermenie is ook gewoon voor jàren beschermd. Maar, menie is een vrij zachte, beetje vettige laag. Dat betekent dat bij stoten de laklaag er af chipt. De menie blijft wel zitten, maar je ziet het.
Wat een erg goede combo ook is, is wat ijzermenie door de Owatrol. Niet teveel, het moet Owatrol blijven om de harde laag te blijven vormen. Paar laagjes.
Het is maar een goed advies. maar, er leiden meer wegen naar Rome. Om jou de vrijheid te geven :D
-
>>> ... ga ik toch hard nadenken over het kopen van spatborden
Scoor 1 vrachwagenband op de dump, even wat moeite met de flex, en je hebt 2 spatborden die nooit vergaan
Ben wel benieuwd naar je materialen/kosten lijst
-
Je bedoelt zo iets ;D 1 keer gedaan nooit meer slecht voor de gezondheid . ;) en de bende op je huid
de kosten, die lopen nog op ik heb er geen moeite mee op dat zodra die klaar is te vertellen .
zit nu op 615,56 euro nu en loopt op komt nog bij achterlichten en kabelboom en spatborden
al dan niet gemaakt :-\
-
....
Dan aflakken met wat je ook maar wilt.
....
Zolang het maar een één component (alkyd) verfsysteem is wel.
Groet, Jan
-
Ja baas :D
Galvaniseren kost 1,25 per kilo.
-
de planken idem dito aan de binnenkant gedaan de buitenkant daarna ook .
tevens de bevestiging boutjes voor de panelen gehaald
En vandaag kwamen me achterlicht met een speciale kabel zou plug en play moeten zijn
maar zit nu nog wel even met de voor stad lichten en de kenteken verlichting dat zal nog even uitgezocht moeten worden ???
-
En nu moet ik kiezen nou ja eigenlijk me keus al bepaald ;)
-
ooh lk lag in me bed en kon niet inslaap komen zat nog steeds over de spatborden te denken na een uurtje of 2 was ik er uit met bedenken hoe en wat met de techniek en zo en natuurlijk hoe doe ik dat .
ik ga nu voor staal en plaat werk kijk is iets goed koper dan kunststof of net zo duur afijn tijd leren maar ook steviger
en kon het niet vinden in dat plastic gedoe en vond ze niet mooi ! dus de mal ---- maar dan in staal .
-
dan kun je er meteen mooi een kistje bovenop lassen voor je spanbanden enzo!!!
-
of erin ;) bouwen de griep deed even zijn intree en tussendoor de meubeltje die nu af zijn mag dus straks weer en
heb nog maar wat ijzer erbij gekocht voor de achterlichten en kenteken plaat
had nog geïnformeerd voor plaat ijzer 1 mm de hele plaat was niet duur maar de bezorg kosten waren 75 euro dus effe verder kijken :-[
En ook maar nog wat gereedschap aangeschaft had nog niet genoeg ;D kleinere prijsjes en wat meer gemak hoop ik op .
-
Geweldig leuk project maar ik denk dat ik maar voor een gebruikt trailertje ga.
-
Heb ik voor je kun je hem je eigen maken als het je wat lijkt ;) uiteindelijk moet die de steeg uit voor dat die ander erin gaat
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=17320.0