Transalpclub Forum

Techniek => Techniek Algemeen => Topic gestart door: Flip op 22 december 2009, 17:25

Titel: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: Flip op 22 december 2009, 17:25
Beste mensen,
Wie rijdt hier mee rond en hoe bevalt die.
BDM levert deze nu sterk gereduceerd, en omdat mijn tripmeter elk jaar weer met kou dementeert, voel ik er wel wat voor om de hele boel maar te te vervangen. (ipv de tripmeter te reparen, ik ken die topics)
Graag hoor ik van jullie. :)
Titel: Re: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: hcm op 22 december 2009, 17:45
Ik denk dat het beter bij het arm kunt vragen, daar zijn meer mensen die daar ervaring mee hebben.

suc 6
Titel: Re: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: Flip op 22 december 2009, 18:27
Ik denk dat het beter bij het arm kunt vragen, daar zijn meer mensen die daar ervaring mee hebben.

suc 6
Ja, tuurlijk, inmiddels gedaan Thx.
Titel: Re: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: hcm op 24 december 2009, 17:30
He Flip

Volgens mij heeft Hotel 317 ook een IMO, bij Mulder gezien tijdens de sleuteldag.

suc 6 er mee
Titel: Re: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: Flip op 24 december 2009, 18:47
Ja, ik weet inmiddels wel wat meer over deze 100R Sport; mn. via de link en de opmerking van KTM-FAN o/h ARM;
"volgens mij mist deze essentiele rally dingen als deelafstand en totaal afstand"
http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=10_81

BDM heeft ook die 100R i/d aanbieding. Deze heeft die rally functies weer wel, maar mist weer een aantal functies van die Sport.
Bovendien is die 100R weer duurder (ondanks de korting), wordt geleverd excl. sensor handel en hoe vaak rij ik nou met een roadbook. Die enkele keer gaat het prima met m'n Sigma aan het stuur.
kben d'r nog nait uut, eerst maar even lekker eten! ;D
Titel: Re: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: Hotel 317 op 24 december 2009, 23:35
Ik heb inderdaad een IMO 100R300. Hij is echter in het Duits en het is niet mogenlijk dit te veranderen; je moet een duits, of engelstalige IMO bestellen en de vorige eigenaar van mijn motor was helaas duits. Hierdoor kan ik bij lange na niet alle potentie eruit halen.

Er zitten gigantisch veel opties op. simpele dingen zoals een stopwatch, roadbookfunctie, buitentemperatuurmeter ,olietemperatuur, tot gemiddelde afstand en snelheid van de afgelopen X dagen, gemiddelde afstand tussen twee tanks inc. optie om te waarschuwen na X KM. , maximum behaalde snelheid, rekenhulp om de maximaal ondervonden G-krachten bij het terugkeren uit de atmosfeer van de space-shuttle te berekenen...

Groot gemis vind ik persoonlijk echter de "levendigheid" van een cockpit met analoge snelheids/toerenteller. een IMO is een geweldig instrument voor een wedstrijdombouw opdat je veel ruimte krijgt voor bijv. een roadbook/GPS en de mogenlijkheid hebt tot een "after action review". Als je echter niet van plan bent om er nog wat bij te kopen dan zul je een zeer lege cockpit overhouden... :-X

EDIT: En ik mis een geïntergreerde voltmeter!  >:(
Titel: Re: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: robgoesdakar op 26 december 2009, 21:11
Voltmeter zit er ook gewoon in ;)

Ook ik rij met zo'n ding op mijn twins...., en vind het super rijden. Niets geen wazige wijzertjes, maar gewoon duidelijke getallen. Verder met stuurbediening super om te doen, even kijken of de spanning nog goed is.

Er zijn inderdaad heel veel opties te gebruiken. In de praktijk gebruik ik er maar een paar. Snelheid, temperatuur (motor en buitentemp), km-stand van tanken, spanning, en in rally de roadbook stand die enigsinds verstopt zit ;)
Titel: Re: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: hcm op 27 december 2009, 11:33
Is het veel werk en simpel om alles te verbouwen,of zitten er meer haken en ogen aan, en wat kost het?
Titel: Re: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: Hotel 317 op 27 december 2009, 13:02
Ik heb daar geen idee van. Maar hetgeen wat ik je echt aanraad is om niet de stekker op je kabelboom te gaan verknippen. Dat heeft de vorige eigenaar bij mij gedaan (en daarna omwikkeld met twee rollen ducktape tegen het vocht).

Houd het netjes, overleg met Honda of hun een stekker kunnen leveren oid. of verknip de kabelboom tussen de instrumenten en de stekkers in je cockpit en plaats Japanse systeemstekkers (http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=10003843&SID=6633328&SToken=8829F27D6072CDAA), zodat je makkelijk kunt switchen tussen originele instrumenten of IMO.

En bouw van tevoren een lijstje van mensen die je kunt bellen als het mis gaat / je twijfelt.  Rob? Ad? Bert Duursma? ::)

Kosten zijn wel best pittig wanneer je ook een (elektrisch) roadbook of GPS en montage beugels erbij neemt. Het is echt wedstrijdmateriaal, en een Koso motoGP cockpitje kost je volgens mij nog geen kwart van wat een IMO systeem kost. enige wat duurder is zijn de originele Honda tellers ^^
Titel: Re: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: robgoesdakar op 27 december 2009, 13:09
Voor de liefhebbers hier nog de handleiding voor de IMO.
Kun je zien wat er allemaal op/bij/aan zit, en hoe je het kunt gebruiken....

Hij is wel in het duits ;)
Titel: Re: Touratech IMO 100 R SPORT.
Bericht door: Hotel 317 op 27 december 2009, 18:59
En hier is de engelse versie.

Dit keer gevonden op de touratech(USA) website binnen tien minuten, ik weet niet waar het de vorige keer mis is gegaan... *schaam*