Transalpclub Forum
Techniek => Honda Africa Twin => Topic gestart door: AT.jeroen op 16 mei 2010, 17:05
-
Hallo allemaal
ik ben zins een paar maanden in het bezit van een rijbewijs en een a`twin.
mijn kilometer teller deed het niet dat was met hulp van de site snel gevonden, het kunstof tandwielje was versleeten. Dat was dacht ik ook de reden dat de stand op mijn trip master niet omhoog ging. maar niet dus de trip afstand blijft onveranderd. soms komt der een 0.1 km bij maar das dan alles ook.
ik heb bedrading en conectors nagekeken.
het mechanisme achter de kilometerteller werkt.(heb op een engelse site een proefopstelling gevonden)
ik heb in mijn trip master spaning om de draaden staan waar dat hoort en heb een goede massaverbinding. op de wit/bl en de gr/zw draaden meet ik als ik de hand het killometerwerk draai een spannings singnaal van 0v-0.45v-0v-0.45v ik heb gelezen dat dit 0 en 0.6v moet zijn maakt het uit dat ik 0.45 ipv 0.6 v heb? heeft iemand een iedee of een opmerking hierover?
mvg jeroen
-
ik heb hetzelfde gehad met mijn tripmaster, het resulteerde in een andere tripmaster monteren. Iemand hier op 't forum weet hoe je ze (soms?) op kunt lappen...
-
Volgens onze Engelse broeders heeft het te maken met gecorrodeerde ofwel slechte verbindingen.... It's worth a try....
http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/9128-tripmaster-problems.html (http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/9128-tripmaster-problems.html)
-
Het kunnen natuurlijk ook de beruchte elco's zijn. Is ergens een topic en schema van.
Als het met de bedrading niet lukt, dan alle elco's (laten) vervangen.
Deze elco's kunnen de vreemste klachten veroorzaken.
-
ik had alle contacten schoongemaakt, en nieuwe elco's geprobeerd.....
maar kreeg t niet draaiend.
-
De elco's vervangen heeft alleen zin als je tripmeter reset(alles op nul en knipperede clock) als je start.
Dit lijkt op een probleem wat ik eens eerder gezien heb, dat was een (vermoedelijke) pull up weerstand van 10K die hoog ohmig was geworden.Na vervangen te hebben liep hij weer.
Ik kijken of ik ergens een plaatje heb van de print, en dan zal het weerstandje aanwijzen.
-
super voor de snelle reactie`s
met een schema oid kan ik al wat meer meten.
ik ga van de week mijn tripmaster met een kennis uitwisselen en kijken of ik dan het zelde hou dan kan ik de bedrading uitsluiten
mvg jeroen
-
De elco's zitten in verschillende systemen en kunnen diverse problemen veroorzaken. Kost bijna niets en is het proberen waard.
Moet wel netjes, schoon en kundig gebeuren anders gaat het fout. Printbanen liggen er ook zo af als je gaat stoken.
Zie andere topics (weet ff niet zo snel waar maar daar is de zoekfunctie voor.)
-
Bijgesloten het elco repareer bestandje, tripmaster uitbreiding en een link naar een schema
http://www.qsl.net/iz7ath/moto/Trip/index.htm wel Italiaans
Link naar vertaalde versie via google
http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://www.qsl.net/iz7ath/moto/Trip/index.htm&sl=it&tl=nl
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik heb zelf geen tripmaster. Ik heb een Garmin ;)(http://www.tramsoft.ch/gps/garmin_quest_trip-computer.jpg)
-
En nog een linkje met wat info.
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3234.msg30509#msg30509
-
Ah, die was ook nog van mij. Vroegah
-
Ah, die was ook nog van mij. Vroegah
Zeker, dat was de gouden tip schreef ik nog min of meer.