Transalpclub Forum

Techniek => Techniek Algemeen => Topic gestart door: olaf op 25 augustus 2010, 00:27

Titel: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: olaf op 25 augustus 2010, 00:27
PER HEDEN STOP IK MET HET OMBOUWEN VAN DE POMPEN

DE reden is heel simpel , er zijn af en toe problemen , er zijn nu een behoorlijk aantal prints in de omloop voor de AT en 35 stuks geleverd door mijzelf , hier van zijn 5 motoren die niet goed lopen met deze aanpassing (waar ik van weet) .
Een aantal van deze pompen waar  problemen mee waren , heb ik onder mijn eigen AT gezet en ben er mee gaan proefrijden , en wat schets mijn verbazing , geen enkel probleem , geen inhouden stotteren , of te wel geen slag verkeerd .
Een aantal leden hebben mij geholpen met testen maar ik kan het gewoon niet vinden , en volgens de maker Gerben ligt het niet aan de lichtsluis  .
Vandaar ook mijn besluit om er mee op te houden voorlopig .
Het blijkt dus van de motor af te hangen , maar wat is er dan anders of mis .
Shiet mij maar lek inmiddels .



Wil je van je onbetrouwbare contactpunten af , nu is er een oplossing .

De print is beschikbaar voor AFRICA  TWIN & VARADERO (carberateur versie)

HET INBOUWEN EN RIJDEN MET DEZE PRINT IS ECHTER WEL GEHEEL OP EIGEN RISICO !!!!!!

Kosten Nu 50euro voorheen 55 euro voor de print inclusief inbouw , daarbij komen indien nodig 6euro voor retour zenden .
Prijs is per heden (23-05-2011) 5 EURO GEZAKT reden is dat Gerben wat grotere aantallen laat maken en dat is wat voordeliger .

De print is voorzien van een noodloop , dit houd in als de lichtsluis vuil zou zijn geworden en niet meer goed kan zien , gaat hij in een mode met een automatische loop (pompslag) zodat je kunt blijven doorrijden , er blijft dus benzine in de carb stromen , pomp levert dan niet genoeg om volgas te rijden maar 60 km per uur of meer zal zeker lukken .
Bij normaal gebruik zal het niet voorkomen , het is een keer voorgekomen dat de pomp onder water heeft gestaan en de deksel er niet goed op zat , die zat helemaal vol met drap , kwestie van schoonmaken , en hij doet het weer .
De print wordt na de inbouw helemaal afgesloten met een speciale lak, zodat hij vocht bestendig is en blijft .
Dit is voorlopig ook de reden dat ik ze zelf inbouw en niet verstuur , het blijkt dat na het sealen het erg moeilijk wordt om de draadjes te solderen op de printplaat .
Het is geen super moeilijke klus het inbouwen maar er moet geknipt en gesoldeerd worden met de juiste spullen , gebruik je de verkeerde tin dan gaat de boel corroderen .
Nog een paar plaatjes van het geheel , en het is een zeer degelijk geheel , maar de foto's spreken voor zich .
Nog een ding de pomp moet in orginele staat zijn , dat wil zeggen originele bedrading en stekker (andere of aangepaste punten geen probleem ) . en verwijder het rubber van de ophanging van de pomp , kan ik hem niet vergeten terug te sturen .
Is ie niet in orginele staat , kan ook maar in overleg , fout aansluiten ruineert de print namelijk .

Heb je intresse     ojschrama@hotmail.com



Olaf
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: Geart op 25 augustus 2010, 09:56
Yep! Ik graag!
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: Two Plugs op 25 augustus 2010, 10:45
Olaf: graag wil ik je vragen om hierover een kort stukje te schrijven voor in de Transalper. Wellicht is er in de komene nog een (klein) plekje. Geld immers voor vrijwel alle Africa twin- en Carbudero rijders. Heb Bram al ff ingelicht; kopijsluiting is al wel geweest dus spoed is gewenst...  ;)
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: Nikotech op 25 augustus 2010, 10:58
Olaf,
Ik neem zomaar even aan dat het weer een soort van ruil systeem wordt ?  Oude pomp inleveren en modern gereviseerde retour?
 
Heb juist vorige week de,  via jouw Oosterijkse gemodificeerde pomp aan barrels na 24.000, dus ben ik in  de race voor een ge-update reservepomp.
 
 
Hoor/lees het wel weer
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: frankie op 25 augustus 2010, 15:38
Hoewel nu nog geen problemen  ;D
Wil het wel graag vóór zijn !!

Dus: wil graag meedoen

Groet
Frankie
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: daandus op 25 augustus 2010, 17:10
Dit is het setje van DrBean neem ik aan ?
Wel heel mooi inderaad.
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: EDxrv op 29 augustus 2010, 16:43
Ik moet de mijne ook reviseren. Ik had daan(dus) al gemaild. Hoe snel kan je een pomp regelen? En als ik hem los haal kan ik dan beide draden los halen? De ene kan ik los halen de andere lijkt in de pomp te lopen. 25 september moet ie weer lopen.

Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: miesio op 19 september 2010, 12:05
Beste Olaf,

Ik las je topic over de brandstofpomp en een goede modificatie zonder bewegende delen.
Zowaar reed ik van de verkoper op mijn nieuwe AT naar huis met op die rit gelijk een kapotte pomp.
Dus ik zou hem graag aangepast zien.

Jij zie dat eind september de setjes beschikbaar zijn. (of dat het dan begint te lopen)
Ik ben dus geďnteresseerd.  Ik heb dus een originele onaangepaste in de aanbieding

mijn e-mail is: miesio@hotmail.com

met groet,
Michčl
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: EDxrv op 19 september 2010, 15:43
Die lichtcel is een benaderingsschakelaar?
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: daandus op 20 september 2010, 14:19
Nee, lichtsluisje (toch Olaf?)


Ennuh, misschien is dit wel het meest betrouwbaar:     ;D
http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTMzMzMzMjg3OTI=?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_search%3Dbrandstof%26fh_secondid%3Dnl2235057%26fh_lister_pos%3D2%26fh_location%3D%252f%252fb2cconrad_nl_b2c%252fnl_NL%252f%2524s%253dbrandstof%252fcategories%253c%257bb2cconrad_nl_b2c_nl2shop_b2c_tab_hobby_nl2shop_area_37367_nl2shop_area_14773_nl2shop_area_19782_nl21210075%257d%26fh_refview%3Dsearch (http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTMzMzMzMjg3OTI=?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_search%3Dbrandstof%26fh_secondid%3Dnl2235057%26fh_lister_pos%3D2%26fh_location%3D%252f%252fb2cconrad_nl_b2c%252fnl_NL%252f%2524s%253dbrandstof%252fcategories%253c%257bb2cconrad_nl_b2c_nl2shop_b2c_tab_hobby_nl2shop_area_37367_nl2shop_area_14773_nl2shop_area_19782_nl21210075%257d%26fh_refview%3Dsearch)

Gewoon op je stuur monteren en gaan met die banaan.... ;-) Wel lastig met offroad rijden!
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: Bill op 22 september 2010, 17:37
Hier ook een pomp heen svp, Olaf
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: Rob op 06 oktober 2010, 23:08
Olaf,

Mijn brandstofpomp begon tijdens de VBAT kuren te vertonen, en afgelopen zondag tijdens de Brabo-rit weer paar keer stilgestaan. Had al een door Daan gemodificeerde pomp, die ik nu heb gemonteerd. Wil wel weer een reserve-exemplaar. Ik begrijp dat jij dan de 'oude-pomp' modificeert op een wijze dat er geen contactpuntjes meer in zitten?
Kortom; ik ben wel geinteresseerd. Neem aan dat op dit topic tzt meer informatie volgt ?

grt Rob
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: Tommieh op 14 oktober 2010, 09:35
past de pomp ook de Dero?
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: olaf op 14 oktober 2010, 13:04
De pomp kan voor nood terug worden gebouwt naar contactpunten , bv tijdens een wereldreis als backup .
De print is nu 1.5 jaar in gebruik , en dit is de nieuwste versie .
Twee keer zij er probelemen geweest , een keer gecorrodeerde aansluitingen , en een vol met drap zoals boven beschreven , maar de print is probleemloos gebleken .
Wat betreft de prijs van de print 55 euro zonder retour verzendkosten , ja er zit een paar euro marge in , dit is voor extra materiaal , lak , tin , verpakkings materiaal en ik ben er 330km voor heen en weer gereden gisteravond (lesje netjes inbouwen van Gerben ), dit kan eigenlijk gewoon niet uit maar het is het beste wat er is denk ik .
Gerben heeft er ook ongelofelijk veel werk van , de printen worden met de hand in elkaar gezet(door Gerben) , maar niet te spreken van de ontwikkeling en het uitzoeken van de juiste componenten .

Groeten Olaf

Wil je er een ,  gebruik mijn EMAIL
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: Eelke op 14 oktober 2010, 16:05
Ook ik volg dit onderwerp nauwlettend.... Wil een lange reis gaan maken en dan lijkt mij dit een goede modificatie aan mijn motor (hoewel ik net de diode ombouw heb gedaan voor m'n brandstofpomp)
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: mototinus op 02 november 2010, 09:34
Vorige week donderdag door Olaf mijn pomp laten modificeren, tot nu werkt het prima.

Olaf nogmaals dank voor de topservice.

Gr. Martin
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: tomtom op 12 januari 2011, 16:46
Ok dan. Ik heb de pomp van mijn varadero ter beschikking van de wetenschap gesteld :-[ Ik hoop dat e.e.a gaat werken.
Hij is inmiddels onderweg naar de OK.

wordt vervolgd.....
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: olaf op 14 januari 2011, 12:18
Nogmaals dank TOMTOM .
Verwacht in de komende week wel het resultaat te horen , en dan is het ook leverbaar voor de Varadero .


Inmiddels staat de teller op een 9 omgebouwde pompen , en verwacht dat dat wel zal gaan stijgen als de motoren weer van stal worden gehaald .

En voor die gene die al met een print in de pomp rond rijden , laat hier je bevindingen achter .




Grt Olaf

Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: olaf op 14 januari 2011, 12:50
Had het vorige bericht nog maar net achter gelaten , of kreeg bericht van Gerben .

De PRINT PAST ONVERANDERD OOK IN DE VARADERO POMP .

DUS VANAF HEDEN OOK DE PRINT LEVERBAAR VOOR DE VARADERO .

 Tomtom veel plezier met je primeur als eerst verbouwde Varadero pomp .


Grt Olaf
Titel: Re: Brandstofpomp ombouw zonder contactpunten
Bericht door: tomtom op 14 januari 2011, 13:57
Bedankt, ik ben benieuwd. Het zal wel even duren voordat ik weer een bericht achterlaat want voorlopig ligt de brommer nog uit elkaar. Gerben heeft trouwens beloofd om te komen duwen mocht ie er toch mee stoppen. ;)
Titel: Re: OlaGer-pomp; Brandstofpomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: jar op 03 maart 2011, 17:17
Hallo beste allemaal,

Afgelopen dinsdag kreeg ik mn pomp weer terug van Olaf. Wat meteen opviel was dat er niets bijzonders aan te zien was, uiterlijk gewoon de standaard benzinepomp. Er gaat tenslotte niks boven de standaard spullen, behalve dan verbeterde standaard spullen! ha!
Verbeterd door Olaf en Gerben, laten we zeggen de 'OlaGer-pomp'...

Het was wel wat fris vandaag, maar in het zonnetje en uit de wind was het toch aangenaam sleutelen. Met een uurtje of anderhalf zat de vernieuwde originele Olager-pomp weer op zn plaats. Erg mooi om te zien, die vacuumpomp is erg praktisch, maar ontzettend lelijk, maar nu zijn alle slangen, slangetjes, steuntjes en schroefjes weer verwijderd. Heerlijk om die fraaie houder achter de framebuis weer bezet te zien door een échte benzinepomp.
Gelukkig had Olaf de retourzending nog even een vergezeld laten gaan van een mailtje waarin de uitgang en ingang van de twee buisjes op de pomp duidelijk werden aangewezen, dat scheelt weer proefondervindelijk tijd en benzine verknoeien...

Heel geinig Olaf dat je ook de oude contactpuntjes mee terug had gestuurd, waren inderdaad niet meer in beste conditie.

Inmiddels de openingsrit van 13 maart meegereden en het werkt allemaal fantastisch.
Het viel me trouwens op dat je toch nog veel originele benzinepompjes in die frames ziet zitten...of zijn die allemaal aangepast?

groetjes,

Jan

Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: jar op 25 maart 2011, 08:16
Nou heb ik wel gemerkt dat die pomp een beetje warm wordt onderweg. Het is natuurlijk nog steeds sterreveskouwejattenweer en dan voelt alles warm aan, maar toch...
Is dat normaal dat je benzinepomp warm aanvoelt?
En niet specifiek aan de elektronicakant trouwens, gewoon het hele huis is enigszins warm.
Jan
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: olaf op 04 april 2011, 14:08
Nou heb ik wel gemerkt dat die pomp een beetje warm wordt onderweg. Het is natuurlijk nog steeds sterreveskouwejattenweer en dan voelt alles warm aan, maar toch...
Is dat normaal dat je benzinepomp warm aanvoelt?
En niet specifiek aan de elektronicakant trouwens, gewoon het hele huis is enigszins warm.
Jan
Hallo Jan
Duurde even maar heb een testje gedaan(proefopstellng niet aan de motor)  , even de lichtsluis en daarna de contactpunten pomp een 20min vol-uit laten pompen , beide worden warm .
Ook heb ik even bij mijn eigen Twin even de gevoeld ook een beetje warm .
Ook komt er nog wat warme lucht van de motor naar achteren gewaaid dat zal ook nog voor wat extra warmte zorgen .


Grt Olaf
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: LeidschendamTwin op 04 april 2011, 15:42
Beste olaf,

Tijdje terug meegedaan met de actie via de Oostenrijkse pompbouwer, ging ook via jou geloof ik.
Ik heb een prima gereviseerde pomp teruggekregen, nog geen km mee gereden, is immers reservepomp.
Dit was een pomp voor een AT, en ik ik heb inmiddels een varadero.
Nou is mijn vraag of ik de gereviseerde AT pomp kan omruilen voor een varaderopomp?
Ik weet eigenlijk helemaal niet of er verschillen in zitten......


Gr Rogier
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: olaf op 04 april 2011, 18:55
Beste olaf,

Tijdje terug meegedaan met de actie via de Oostenrijkse pompbouwer, ging ook via jou geloof ik.
Ik heb een prima gereviseerde pomp teruggekregen, nog geen km mee gereden, is immers reservepomp.
Dit was een pomp voor een AT, en ik ik heb inmiddels een varadero.
Nou is mijn vraag of ik de gereviseerde AT pomp kan omruilen voor een varaderopomp?
Ik weet eigenlijk helemaal niet of er verschillen in zitten......
Gr Rogier

Geen verschil(tot nu toe ondekt) , behalve de bedrading is van een andere lengte en het Honda nr is anders , je kunt de bedrading verlengen , maar wel even netjes met een krimpkous , en geen s69 of zo iets gebruiken anders gaat de boel corroderen .
Grt Olaf
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: LeidschendamTwin op 05 april 2011, 17:17
Dank voor je reactie, misschien kunnen we eens telefonisch overleggen?
Dan kan ik alsnog besluiten of het handig is om deze pomp te modificeren?
Kun je mij als het uitkomt aub je telnr pb'en?

Dank!

Rogier
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: jar op 12 april 2011, 09:19
heb een testje gedaan(proefopstellng niet aan de motor)  , even de lichtsluis en daarna de contactpunten pomp een 20min vol-uit laten pompen , beide worden warm .
Ook heb ik even bij mijn eigen Twin even de gevoeld ook een beetje warm .

Bedankt Olaf! Niks om zorgen te maken dus, dacht ik al hoor...
grtjs,
Jan
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: Miquel op 16 april 2011, 08:56
Vanaf aankoop (42000 km) check ik af en toe mijn contactpunten van de pomp, bij 52000 waren de punten als nieuw bij 68000 wel iets slijtage. Als het te gek wordt neem ik contact met je op.
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: olaf op 16 april 2011, 22:06
Bedankt Olaf! Niks om zorgen te maken dus, dacht ik al hoor...
grtjs,
Jan
Ook nog even Gerben de maker van het geheel contact gehad .

Deze heeft de pomp tot 100 graden C laten warm lopen als test (niet thuis proberen ) pomp werkte nog zonder problemen .

Grt Olaf
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: sneekie op 07 mei 2011, 22:11
He Olaf
Heb de door jou aangepaste pomp nu een 1000km op mijn gereviseerde twin zitten en hij functioneerd uitstekend. Motor is op de testbank geweest en loopt helemaal goed.
Ik houd je op de hoogte
 ;D
Henk
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: olaf op 08 mei 2011, 11:32
He Olaf
Heb de door jou aangepaste pomp nu een 1000km op mijn gereviseerde twin zitten en hij functioneerd uitstekend. Motor is op de testbank geweest en loopt helemaal goed.
Ik houd je op de hoogte
 ;D
Henk

Mooi , zelf nu een 2000km met de aanpassing erop zitten .
Er rijden er nu een 18 stuks van rond binnen de club , dus laat het weten hoeveel km's je erop heb zitten , dat is uiteindelijk waar het om te dioen is .

Grt Olaf
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: olaf op 23 mei 2011, 21:06
Vandaag even bij Gerben op de koffie geweest , en weer wat nieuwe printjes opgehaald .
De teller staat nu op ruim 80 stuks(inclusief Gerben zijn aandeel ) , waarvan er ook al enkele in het buitenland rondrijden .

Ook is de prijs een 5euro gezakt voor de nieuwe print  , reden is dat Gerben wat grotere aantallen componenten en printjes laat maken dit drukt de kosten .

Nu dus 50euro inplaats van 55euro inclusief inbouw .

Grt Olaf
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: eggie op 23 mei 2011, 21:41
afgelopen zaterdag ook de keus gemaakt om  de brandstofpomp om te laten bouwen bij olaf,toen we halverwege waren op de heenreis hield mijn t@ er plots mee op.paniek dus! olaf gebeld met het vermoeden dat mijn pomp de geest had gegeven.wat gemorreld aan de pomp en de benzine kraan en het blokje enigzins wat af laten koelen om het na 10 minuten nog eens te proberen en ja hoor plots weer leven in de brouwerij.kalm aan verder gereden richting olaf. daar aangekomen na een kennismakend gesprekje meteen de koe maar bij de hoorns gevat en de zaak omgebouwd.na een bakje koffie maar weer richting heitelan. duurde echter niet zo lang want na 500 meter gaf hij weer de geest,al steppende maar weer terug naar olaf.alles weer gecheckt en voor de zekerheid de brandstof slangen doorgeblazen en, en, en, en wat bleek geen brandstof meer in de tank.had de tripmaster op trip 2 staan terwijl de werkelijk afgelegde onder trip 1 stonden...kortom een zeer leerzame middag gehad daar in de polder..moet je een keer gebeuren denk ik dan maar.olaf nog bedankt voor de extra moeite en graag tot ziens.
pomp loopt heel best overigens!!                                gegroet eggie.....
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: olaf op 23 mei 2011, 22:11
afgelopen zaterdag ook de keus gemaakt om  de brandstofpomp om te laten bouwen bij olaf,toen we halverwege waren op de heenreis hield mijn t@ er plots mee op.paniek dus! olaf gebeld met het vermoeden dat mijn pomp de geest had gegeven.wat gemorreld aan de pomp en de benzine kraan en het blokje enigzins wat af laten koelen om het na 10 minuten nog eens te proberen en ja hoor plots weer leven in de brouwerij.kalm aan verder gereden richting olaf. daar aangekomen na een kennismakend gesprekje meteen de koe maar bij de hoorns gevat en de zaak omgebouwd.na een bakje koffie maar weer richting heitelan. duurde echter niet zo lang want na 500 meter gaf hij weer de geest,al steppende maar weer terug naar olaf.alles weer gecheckt en voor de zekerheid de brandstof slangen doorgeblazen en, en, en, en wat bleek geen brandstof meer in de tank.had de tripmaster op trip 2 staan terwijl de werkelijk afgelegde onder trip 1 stonden...kortom een zeer leerzame middag gehad daar in de polder..moet je een keer gebeuren denk ik dan maar.olaf nog bedankt voor de extra moeite en graag tot ziens.
pomp loopt heel best overigens!!                                gegroet eggie.....
Tja dat was een mooie bak met die Eggie , ik het zweet op het voorhoofd wat is dit nu .heeft ie geen benzine in de Tank  :o ??? ::)

Het is een beetje een wijsheid wat op een tegeltje hoort , maar eerst effe checken of je wel peut in de tank hebt voordat je de pomp de schuld geeft  C:-)
Grt Olaf

Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: jar op 08 augustus 2011, 08:51
Inmiddels zo'n 5000km met de home-made-modificatie erop zitten, en ik ben er nog steeds heel blij mee !
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: eggie op 29 augustus 2011, 20:20
vierduizendvijfhonderd kilometer gereden inmiddels en geen enkel probleem gehad met de gemodificeerde pomp!!!              groet eggie..
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: Brombeer op 29 augustus 2011, 20:34
Tsja...

Maar eigenlijk, pas als van 1000 motoren met modificatie er 999 probleemloos 80.000km hebben gereden, kun je pas spreken van een succesvolle verbetering.

Nu blijft het toch een beetje je angstgevoel sussen..
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: Neet op 29 augustus 2011, 20:41
Nou, inderdaad, ik zou altijd een reservepomp bij me hebben al lijkt het mee best wel een betrouwbaar ontwerp.
(mits goed ingepakt)
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: eggie op 29 augustus 2011, 20:48
hoi brombeer, mochten er 999 AT,s  met 80.000 km op de klok rondrijden zonder problemen met de orginele pomp had ik de pomp niet laten modificeren. kans dat de orginele pomp het begeeft is toch zeker aanwezig ,al spreek ik gelukkig niet uit ervaring..en angst gevoelens sussen valt wel mee hoor..geen moment bij "stil gestaan" ;). groet eggie..
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: Neet op 29 augustus 2011, 20:59
De originele pomp kan je op tijd reviseren, net als vroeger met auto's, brommers en motoren met contactpunten.
Deze elektronische variant is een heel leuk, totaal ander ontwerp en zal best goed kunnen werken.

Gezien het soort elektronica op het printplaatje zou deze eigenlijk volledig ingeseald moeten zijn net als de cdí's.
(maar dat kan natuurlijk niet ivm de open optocoupler)

Elektronica is nou eenmaal erg gevoelig voor vocht, benzinedampen en in dit geval, ook vuil. Het is ook nog optisch weet je...
Vandaar onze ietsje terughoudendheid. Ik hou het in dit geval ook lekker op oude trouwe tikkende contactpunten.
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: eggie op 29 augustus 2011, 21:08
duudelijk neet..
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: jar op 09 september 2011, 12:24
He Olaf, bouw je niks meer om? Jammer volgens mij, maar ook begrijpelijk. Je kunt natuurlijk met eventuele nieuwe liefhebbers gewoon afspreken dat je een omgebouwde pomp levert met de spreekwoordelijke garantie tot aan de deur . . .
Het siert je dat je iedereen wil helpen, maar als de klantenkring groeit wordt dat natuurlijk onmogelijk.
En iedereen kan tenslotte toch zelf een testje doen om te kijken of een onregelmatig lopen aan de benzinepomp ligt of niet?

En naar aanleiding van de laatste opmerkingen: ik heb geen reservepomp bij me, nooit gehad ook trouwens, en ik heb meer vertrouwen in de OlafGerbenPomp dan in het originele spul.
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: EDxrv op 09 september 2011, 13:53
Op mijn AT van nu zit een nieuwe pomp. Die wil ik natuurlijk voorzien van diode en condensator.
De diode is volgens mij 1N4007 Wie heeft info over de condensator? 30V  ? ?F.

Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: Bill op 11 september 2011, 22:33
Voor de liefhebbers heb ik nog een "nieuwe"pomp liggen. Deze komt bij Olaf vandaan maar gaf op de motor van alpelientje niet het gewenste resultaat.
Ligt niet aan de pomp die is goed, waarschijnlijk ligt het aan de boordspanning.
50 euro en ik neem hem over twee weken mee.
roept u maar.
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: jar op 03 oktober 2011, 23:43
De originele pomp kan je op tijd reviseren, net als vroeger met auto's, brommers en motoren met contactpunten.

Dat is nou een opmerking die ik eigenlijk wel eerder had willen lezen. Vantweekend kwam ik er pas achter dat je (bv bij Ad) gewoon revisiesetjes kunt kopen voor een paar tientjes, dwz nieuwe contactpuntjes, en daarna weer tigduizend te gaan . . .
eigenlijk heel simpel dus.
Er is al heel wat alternatiefs weggeschreven op dit forum terwijl deze mogelijkheid toch de meest voor de hand liggende is ?

Al het vertrouwen ten spijt heb ik er nu toch ook weer een gewone contactpuntjespomp op zitten. . . en een revisiesetje meteen erbij genomen.
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: EDxrv op 04 oktober 2011, 00:04
Voor de liefhebbers heb ik nog een "nieuwe"pomp liggen. Deze komt bij Olaf vandaan
Weet jij wat er op de condensator staat?? Hoeveel uF en V?
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: daandus op 05 oktober 2011, 01:42
ik heb een paar honderd van die revisiekitjes door m'n handen gehad,  waarvan de meeste naar AT rijders zijn gegaan....

Nu kun je ze voor 2 tientjes vinden op Ebay, en voor 22 bij Roukema geloof ik... dus hoef ik me d'r niet meer mee bezig te houden.
Ik gooide er dan ook een condensator en diode overheen, en dat werkt prima. Neemt niet weg dat wij op iedere motor een reserve bij ons hebben.... altijd verstandig, 't blijft een AT! ;-)
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: EDxrv op 05 oktober 2011, 09:59
Ben nog steeds op zoek naar gegevens:
Diode is 1N4007.
Condensator: ? uF ?V.
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: EDxrv op 18 mei 2012, 22:05
162434    Siliciumdiode 1N5408 1000V                  0,18  eur
500943    MKT-foliecondensator B32529 1,0µF           0,32  eur
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: appie124 op 02 maart 2014, 20:38
Even een vraag, waar zit de brandstof pomp op een varadero met carburateur?
Titel: Re: Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Bericht door: varaderohuibje op 02 maart 2014, 20:51
Hangt haast onder je blok achter je keienvanger... bij twijfel over functioneren kan je hem " bypassen ".
als je wil weten wat ik daar mee bedoel zie..
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10457.0