Transalpclub Forum
Techniek => Honda Varadero => Topic gestart door: Streetbikertje op 20 maart 2012, 18:53
-
Beste geleerde ;)
Ik heb een vara staan uit 2000 dus een carb model.
Wat is daar nu mee aan de hand, ik sta echt voor een raadsel.
steeds word de klepdeksel rubber eruit geblazen. LEES de 2 halve maantjes.
eerst de achterste cil de linker kant en kort erna de voorste cilinder ook de rechter kant.
het zijn nieuwe rubbers.
in eerste instantie zou je zeggen carterontluchting niet goed.
deze loopt via het kleppendeksel het luchtfilterhuis in.. deze is perfect open....
Dus mijn vraag is nu waar zou ik kunnen zoeken?
MVG Danny
-
Heb je de compressie met afgenomen ontluchtingsslangen al eens gemeten en vergeleken met de fabriekswaarden?
-
goed idee:P
met slangen heeft hij 12 achter 10 voor
-
is de pair valve niet defect of verstopt.
er zit overigens ook een olieafscheider in het ontluchtings systeem opgenomen
nog een punt te veel olie en dus carterdruk
heb je geen lek naar je carter toe met brandstof waardoor het peil veel te hoog staat
1 ding is zeker, je hebt overdruk op je carter
-
Cilinderlektest (laten) doen, zegt meer dan een compressietest.
-
alternator uitmeten !!!!
-
alternator uitmeten !!!!
Omdat je er 4 uitroeptekens achter hebt gezet zou ik graag van je horen wat jij denkt dat "alternator uitmeten" te maken heeft met de oplossing van het probleem van streetbikertje.
bijvoorbaat dank.
-
Volgens mij doelt ie op dit topic, http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=8555.msg82091#msg82091
Maar daar was streetbikertje juist erikm aan het adviseren..... ???
-
Topic volgt elkaar toch op.
Kijk naar de data van posting.