Transalpclub Forum
Techniek => Techniek Algemeen => Topic gestart door: bobby templier op 31 maart 2009, 20:49
-
ik zoek ketting vet shell de groene/blauwe bussen prima :))
nu geel voor langzaam lopen de kettingen nee
dus na gesprek met bernard motol off road ???
vul aan :D
we hebben toch allemaal kettingen ;)
-
Castrol chain wax, goed spulletje maar lastig te krijgen. nog steeds niet gevonden :-\, gebruik nu zo'n ouderwetse pot kettingvet, ook goed voor bakken en braden, spettert ook net zo ::) Voordeel, je achterwiel komt beschermt de winter door :angel:
-
Ja echt wel mooi, poedercoaten vind ik wel wat, maar we gaan een beetje off-topic geloof ik ;)
-
Al héél lang S100 kettingvet.
Voor mij nog steeds het beste van wat ik geprobeerd heb en daarom geen reden om een ander merk te proberen.
-
Lithiumvet van Duckam's
(in een pot, dus op je knieen met je tandenborstel..)
-
Scot Oil olie. In een bekertje doen en met een tandenborstel of kwastje insmeren.
-
Castrol chain wax, goed spulletje maar lastig te krijgen. nog steeds niet gevonden :-\, gebruik nu zo'n ouderwetse pot kettingvet, ook goed voor bakken en braden, spettert ook net zo ::) Voordeel, je achterwiel komt beschermt de winter door :angel:
hoe zo lastig te krijgen
hebben we gewoon altijd op voorraad...
-
het beste goedje om te smeren is met olie....
vet is ronduit een smerig boeltje al doet het teflon spray ook erg goed
motorex racing of zo echter wax van catrol moet ook goed werken
maar ik hou het al jaren bij met een scott oiler die veel te ruimhartig staat ;D
-
Chainlube. Blauwe spuitbus. Bevalt mij errug goed, blijft lang zitten. Is heel vloeibaar bij het opspuiten en wordt met ongeveer 5 minuten heel taai. Ja de ketting wordt er uiteindelijk wel vies van, maar je hoeft hem veel minder vaak te smeren, wat mij goed uitkomt omdat ik niet altijd continu op dit soort dingen wil moeten letten. Bovendien kunnen we hem altijd nog om de zoveel tijd eraf halen en in een warm oliebadje leggen zodat ie weer mooi schoon wordt.
-
Lithiumvet van Duckam's
(in een pot, dus op je knieen met je tandenborstel..)
Lithiumvet is ook heel erg goed ja, heb er een tube van. Ik gebruik het altijd om kleine bewegende delen in te smeren. Blijft ook uitermate lang zitten en heeft een zeer hoge temp. bestendigheid.
-
Ik gebruik de spray van Molykote: KETTINGVET MKL-N SPRAY 400ML
Lekker spul !
-
Scotty gevuld met verlopen motorolie. ;) (back to the nature 8) )
-
een osco oiler gevuld met kettingzaagolie
-
Scotty gevuld met verlopen motorolie. ;) (back to the nature 8) )
ik neem aan dat je afgewerkte olie bedoelt. Voor zover ik weet zit er geen houdbaarheids datum op motorolie ;)
-
Motul Offroad chainlube uit de spuitbus. Werkt beter als welke automatische kettingsmeerder dan ook, de olie blijft (letterlijk en figuurlijk) op de ketting en smeert niet automatisch de gehele achterkant van de motor mee. Smeer gemiddeld 1x per 1.000 / 1.500 km (1x per 500 km in de winter / regen), ketting + tandwielen (DID of Regina) gaan gemiddeld 30.000 / 35.000 km mee. Ik reinig mijn ketting nooit.
-
Vorige week nieuwe ketting besteld op Louis.de
Daar ook gelijk deze bus besteld. Ben benieuwd hoe goed dit spul is!
PROCYCLE Kettenspray (weiß)
-
Ik heb Scottoiler en ben daar best tevreden mee.
-
Ik reinig mijn ketting niet !
Maar smeer hem wel 1 keer in de week in met afgewerkte hydraulic olie.
Dit doe ik altijd nadat ik een tijd heb gereden ( als ik thuis kom vanuit utrecht bijv ) , naar mijn mening is de ketting dan wat warmer en staat wat meer "open"
Zodat de olie er lekker tussen kan kruipen.
Werkt prima !
-
Hoi,
Smeerde m'n ketting tot voor kort met chainwax van Castrol, bleef langer zitten dan de vetten die ik heb geprobeert, maar is wel gevoeiliger voor regen (laat sneller los dan kettingvet, tenminste dat is mij ervaring).
Wel probeer ik in de gaten te houden wat de kosten zijn van veel smeren en een hoge kilometerstand versus wat minder smeren en wat eerder vervangen van ketting en tandwielen.
Smeren van een ketting kost namelijk ook veel geld (en tijd zonder scott oiler of i.d.)
Tegenwoordig wordt mijn ketting automatisch gesmeerd met Lithium vet, ketting en tandwielen zitten er nu meer dan 55.000 km op, dat bevalt mij dus uitermate goed.
Jensen
-
had eerst s100 witte kettingspray, wat een meuk :-\ na 250-275 begonnen de schakels al te glimmen. Ik dacht eerste dat dit wel acceptabel was. Maar toen ik laatst bij een motorzaak was en er als service Tech Chain Ceramic chain wax op gesprayed was en de ketting er na 350 immer nog goed bij lag had ik zoiets van, weg met die s100 zooi. Altijd de ketting eerst goed warm gereden en dan flink "sauzen" om hem vervolgens in de garage in te laten trekken.
-
Ik gebruik al drie jaar een OSCO-oiler, hij bevalt mij prima...
-
Een kettingsmeerzooi van Addinol speciaal voor hoge belastingen, da's grattisch op de zaak, dus kostentechnisch heel verantwoord ;D
Verder hebben we nog wat dunner spul voor in de winter, teflonolie voor het fijnere werk, en uiteraard WD40 in grootverpakking :P
Het smeerteam :
-
Tijdens het weekend zijn we er over eens dat je met wit ketting vet meer dan dan je ketting smeren ;)
glijmiddel :)) maskeer middel >:D vlammen werper C:-)
(http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/14/1239689396-540.jpg) (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1492793.html)