Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
Honda Transalp / Re: Knipperlicht relais
« Laatste bericht door Ineke Gepost op Vandaag om 12:33 »
Hoe groot is dat relais eindelijk?
2
Honda Transalp / Re: stuurrubbers
« Laatste bericht door xrvtuur Gepost op Vandaag om 12:01 »
Maar TA poten zijn toch 41mm en die van XR 43mm?
3
Honda Transalp / Re: stuurrubbers
« Laatste bericht door Brombeer Gepost op Vandaag om 10:30 »

De oplossing van Pim werkt maar ten dele,

Ik heb het zelf ook jaren zo gedaan. Het werkt prima, maar bij een valpartij verschuiven de ringen en moet je de boel lossen, op zijn plek zetten en weer vastzetten.

Na meerdere valpartijen zijn de ringen uitgelubberd en doen ze hun werk niet meer.


Je kunt ook simpel een andere kroonplaat zoeken. Wat ook wel wordt gedaan is de voorvork en kroonplaat/t-stuk van een XR600 overbouwen. Die hebben bomvaste meegegoten stuurklemmen, dikkere dus minder flexi binnenpoten en ze zijn langer dus meer grondspeling.

Dat laatste is wel een flinke ingreep, maar niet moeilijk.


Brom

 
4
Honda Transalp / Re: stuurrubbers
« Laatste bericht door robgoesdakar Gepost op Vandaag om 10:15 »
Jaren geleden in Marokko een mede reiziger met een dominator gehad waar het stuur gewoon heen en weer te bewegen was omdat de rubbers compleet versleten waren.
Een lokale 'mechanicer' heeft de boel uit elkaar gehaald en vervangen voor teflon gedraaide bussen.
Jaren later kreeg ik diezelfde motor toevallig bij mij op de zaak binnen, en die bussen zaten er nog steeds in :D
5
Honda Transalp / Re: stuurrubbers
« Laatste bericht door scrambler Gepost op Vandaag om 09:52 »
@oldtimer : de moeren aan de onderkant kan ik niet meer verder aandraaien. zit waarschijnlijk niets anders op dan nieuwe te steken
of de oplossing van Pim te bekijken. Bedankt in ieder geval!
6
Honda Transalp / Re: stuurrubbers
« Laatste bericht door PimW Gepost op Vandaag om 09:34 »
Ik heb ze eruit gesloopt en vervangen voor gedraaide aluminium bussen. Stuurt gewoon veel direkter, zelfs als die dingen nog goed zijn.
Foam grips lossen eventuele problemen met trillingen grotendeels op.

Maar het is niet zo eenvouding die krengen uit de kroonplaat te halen. Je kunt proberen of je met grote carosserie ringen aan boven en onderkant uit de voeten komt, als je die tegen de kroonplaat trekt overbrug je de rubbers in feite ook.

Alternatief kan zijn een kroonplaat van een XR, die zijn uitgevoerd geweest met vaste stuurstroppen. Maar moet je even kijken hoe dat dan precies zit met de dikte van je vorkpoten, contactslot etc.
7
Honda Transalp / Re: stuurrubbers
« Laatste bericht door Oldtimer Gepost op Vandaag om 09:04 »
Deze dempers zitten ingegoten dus kun je niet los vervangen.
Nieuwe stuurhouders is de oplossing dan.
Maar ken het verschijnsel niet. Heb je deze wel goed aangedraaid aan de onderkant. Iets beweging moet er gewoon in zitten
8
Honda Transalp / stuurrubbers
« Laatste bericht door scrambler Gepost op Vandaag om 08:47 »
De laatste tijd stuurt mijn TA  (PD10) niet meer zo strak : de rubberen demping geeft wat veel mee. Logisch na 21 jaar trouwe dienst denk ik.Kunnen die rubbers vervangen worden door iets anders en volledig vast gezet worden? De extra trillingen neem ik er wel bij. Wie heeft hier ervaring mee?
9
Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden / Re: We gaan groen..
« Laatste bericht door xrvtuur Gepost op Gisteren om 22:01 »
wat ook heel goed werkt is dit spul:

http://www.schraubendoktor.de/en/
10
Honda Transalp / Re: Knipperlicht relais
« Laatste bericht door PimW Gepost op Gisteren om 21:51 »
Mijn alpen hebben wel die drie-polige stekker.
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10