Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden / Leuk project
« Laatste bericht door DirkdeWild1984 Gepost op Gisteren om 22:24 »
Hallo Transalpers!!

Ik ben Dirk vader van 2 zoons (3 en 6) en een dochter (8 ). Inmiddels ook al bijna 2 jaar lid van de club.

Sinds Koningsdag  2016 ben ik de trotse eigenaar van een gepensioneerde politie C:-) Transalp uit 2006. Ik heb 'm gekocht van iemand die 'm gekocht heeft een weekje Eiffel gedaan heeft en daarna 3 jaar lang in de garage heeft laten staan.

Dus met 62000 km ervaring mocht ik m voor een zacht prijsje overnemen(lees hij stond in de weg >:D). Waarna ik er direct Heavy Duties op gezet heb. Na er ruim een jaar mee gereden te hebben zonder problemen, naar Itali via Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Duitsland en diverse weekeinden naar de Eiffel en Luxemburg.
Daarnaast ook nog de nodige woon-werk kilometers vond ik het tijd om deze gepensioneerde dienstmachine wat op te kalefateren.

Daar begon ik in Augustus (met wat hulp) aan een leuk project, eerst flink onderdelen verzamelen. Maar in oktober begon het echt, de Transalp werd volledig gedemonteerd. Frame kreeg een fris vers kleurtje poedercoating net als de valbeugels RAL 1016. De Tank en het voorspatbord werden zwart gespoten. Zelf heb ik de achterbrug, voorvork en bovenkant van de topkoffer voorzien van RAL 1016. Nu de 90000km bijna gepasseerd gaat worden is de one of a kind Transalp bijna klaar! Komende week komt het opnieuw bekleed en gevulde zadel er op en is hij eindelijk helemaal af.
Voor wie het leuk vind, HIER kan je het een en ander mee kijken.


2
Honda Africa Twin / Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Laatste bericht door Brombeer Gepost op Gisteren om 22:08 »

Nee, is een broodje aap.

Lekkende keerring is 9 v/d 10 keer vuil tussen keerring en poot. Is in het algemeen te verwijderen met een tooltje.

Het is wel zo dat er een maximum zit aan de hoeveelheid olie die je veilig in de vork kunt doen. Anders kun je inderdaad hydraulisch gezien de keerringen er letterlijk mee uitdrukken.

Die ventielen zitten er primair op om de vork te beluchten [lees: terug op atmosferische druk brengen]. Als de rebound de compressie niet meer kan bijhouden (keihard over zeer hobbelig terrein) komt het voor dat [na verloop van tijd] de luchtkamer naar vacuum wordt gezogen, waardoor de rebound het nog moeilijker krijgt en de veer- en dempingseigenschappen belemmerd worden.

Je kunt via de ventielen ook de luchtkamer een fractie (1/2 bar of zo) verhogen. Dit geeft ook een wat progressiever karakter. Dit kun je doen als je verwacht de vering en demping zwaarder dan normaal te gaan belasten of als je door olievolume de minimale luchtkamer al hebt bereikt.
3
Honda Africa Twin / Re: extra bergruimte CRF1000
« Laatste bericht door J-P Gepost op Gisteren om 21:58 »
Rechtstreeks bij Assen besteld inderdaad, hij trekt gelijk mijn BTW eraf en dat is lekker. Levertijd is normaal 2 dagen vanaf bumot maar ik kan voorlopig geen pakketje aannemen.
4
Honda Africa Twin / Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Laatste bericht door bassertoon Gepost op Gisteren om 21:53 »
Geeft meer olie, dus een kleinere luchtkamer, niet veel meer kans op lekke keerringen door die hogere luchtdruk. Crossmotoren hebben dat toch ook maar dan instelbaar met ventielen. Vroeger ging daar nog wel eens een keerring op lek. Maar misschien hebben ze ook extra zware keerringen.
5
Honda Transalp / Re: Transalp 650 2006 is wat mat
« Laatste bericht door Brombeer Gepost op Gisteren om 21:49 »

Maar, hij heeft dus best lang stil gestaan. Alle sproeiers deels verstopt. Gegarandeerd.

Met de troep in brandstof tegenwoordig kan dat na 3 maanden stilstand al de kop op steken.


Waarom denkt Brom dat? Bij straatje keren gebruik je grotendeels de stationairsproeiers (tot 1/8 gas plm). Daar kom je tekort zeg je. Na wegrijden schakel je over op de hoofdsproeiers en dat gaat daarna blijkbaar beter. In de hogere toeren loop je ook weer tegen een beperking aan, want ook die zijn deels verstopt en op gegeven moment is er gewoon niet meer brandstof beschikbaar en kan hij gewoon niet harder.


In feite rijdt je rond als met een set te kleine sproeiers als gevolg van verstopping.


 ;)


6
Honda Africa Twin / Re: Africa Twin Adventure Sports CRF1000L komt uit in 2018
« Laatste bericht door Brombeer Gepost op Gisteren om 21:36 »

Huib, ik reageer nog even off- ontopic, daarna ben ik weg  :)


(..) Hoor alleen wisselende verhalen over progressive vering bij offroad gebruik, maar of dat nu gezever van puristen is of een valide punt..

Geen gezever.

Op de achterwielophanging is het Pro-Link mechanisme zelf al progressief (Progressive Link). Dubbelop heeft weinig zin. Dat blijft gewoon een liniaire veer, waarbij het belangrijk is de juiste veersterkte te kiezen [voor jouw rijdergewicht]. Dat is altijd een compromis, want de ene keer wil je er beladen mee op vakantie, de andere keer solo touren en weer een andere keer offroad. Je keuze kun je maken naar op welk gebruik je nadruk ligt, of je maakt de keus die de verschillende doeleinden gemiddeld het beste benadert.

Vr kun je kiezen voor progressief, maar met ook daar de juiste sterkte liniare veer kun je progressief gedrag varieren door met de hoeveelheid olie (ofwel de luchtkamer) te varieren. Mr olie (ofwel een kleinere luchtkamer) maakt progressiever en omgekeerd. Daarnaast kun je varieren met de viscositeit van de olie en daarmee de dempings-eigenschappen be-invloeden.


Brom
7
Honda Transalp / Re: Transalp 650 2006 is wat mat
« Laatste bericht door TransAlpGhost Gepost op Gisteren om 21:34 »
fijn. althans ook ff gedoe maar dan ga ik dat oplossen
8
Hallo V-twin
Ik heb interesse in deVoorvorkpoot verlengers, 4cm extra hoogte, merk Africa Queens
neem aan dat die ook passen op ta ven 2001

Ik heb ze nog liggen en ze passen probleemloos.
Stuur me ff een mailtje op awvanalphen apenstaartje gmail punt com
9
Honda Africa Twin / Re: extra bergruimte CRF1000
« Laatste bericht door MartinW Gepost op Gisteren om 19:53 »
Heb je ze direct bij Bumot.eu besteld? Wat is de levertijd?
10
Aangeboden: motoren / Re: Honda Transalp XLV 650
« Laatste bericht door drummer Gepost op Gisteren om 19:46 »
 8) 8) 8)


Hier mag een slotje op, Verkocht.

grtz Drummer

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10