Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
Honda Transalp / Re: verstelbare remhendel
« Laatste bericht door transalpert Gepost op Vandaag om 18:54 »
Hier de foto van mijn remcilinder, denk gewoon dat het een foute maat was, gezien de orginele hendel wel gewoon past.
2
Honda Africa Twin / Re: Dubbele koplampen
« Laatste bericht door renATus Gepost op Vandaag om 17:15 »
En na al deze reacties heeft niemand mij overtuigt dat een ca 50% werkend Led-grootlicht, overdag zal verblinden.  Vertekend lichtbeeld is mij duidelijk, maar verblinden doet het zeker niet.

Ik houd andere sites in de gaten en zal bij gelegenheid wat proberen te posten hierover.

Ja Brom, ik ben rete eigenwijs  :P
3
Honda Africa Twin / Re: Dubbele koplampen
« Laatste bericht door bassertoon Gepost op Vandaag om 14:31 »
Oké, prima reactie.
En ik blijf lekker met de originele enkele koplampen rijden op mijn AT 1000.
4

Gebroken klepveer.

Allemaal giswerk. Ben benieuwd, we horen het wel!
5
Dit is niet zoals het klinkt Harm. Het lijkt erop dat er iets losloopt en meteen begint de motor te ratelen en te knallen zoals bij backfire of vuile brandstof. Hij slaat ook meteen af ondanks meer gas geven.
Een directe herstart leverde meteen moeiteloos lopen op.
Ik zou bijna denken aan een klep die open blijft staan of juist dicht. Niels heeft het geheel weer meegenomen en gaat in elk geval het blok demonteren en open maken.
Als de koppen er af zijn krijgen we hopelijk meer inzicht.
Ik denk uiteraard ook aan een eerdere vastloper maar dat werd wss verdoezeld door het perfecte lopen in de lagere toeren.
Het wachten is dus nu op Niels als hij terug komt met het blokje.
Ik ga er stiekem alvast vanuit dat het een vervangend exemplaar moet worden gezien de kosten van een top-end revisie.
Al het overige is al gedaan toch.
Wordt een spannende kerst.

@ Danny, daar heb ik een lange schroevendraaier voor die tegen het oor hetzelfde resultaat geeft.  ;)
6
Honda Africa Twin / Re: Wat te vervangen als je toch bezig bent?
« Laatste bericht door Brombeer Gepost op Vandaag om 12:53 »

Lees het hele wph door. Dan komen er vanzelf dingen op het lijstje.


- hendels en voetrem demonteren, schoonmaken en smeren. Bedieningskabels controleren
- speedo opnemer bij het wiel schoonmaken en smeren. Wielas smeren
- omdat wiel er toch al uit ligt, balhoofdlager voorspanning controleren
- pro link schoonmaken en smeren. De keerringen kun je bij de lagerboer krijgen. Vervangen
- wiellagers controleren. Keeringen daar vervangen. Wielas smeren
- splines uitgaande as/tandwiel smeren
- thermostaat uitbouwen en aan de kook brengen. Sensor thermostaathuis opnieuw monteren voor hernieuwd contact
- rubber ketting geleiders rond voortandwiel controleren


Echt, je kunt heel veel dingen vinden die zinvol kunnen zijn. Hoe meer je doet, hoe vollediger je nieuwe 'ijkpunt'.

7
Techniek Algemeen / Re: Frame controleren na ongeval
« Laatste bericht door Brombeer Gepost op Vandaag om 12:40 »

Dat kan inderdaad alleen door opmeten door een specialist. Maar, je kunt wel een educated guess eraan wagen.

Als alleen de radiateur en de tank de klap hebben opgevangen en de voorvork in de valpartij daarna niks heeft geraakt mag je er het beste van hopen. Het frame met het blok ingebouwd is ontzettend sterk. Ook dat balhoofd. Je rijdt eerder de rest er omheen aan gort. Zoals je kappen, radiateur en tank bijvoorbeeld.

Je kunt de tank eraf halen en de 4 ophangpunten inspecteren. Dat zijn die 2 nokken op het frame met die ronde rubbers erop, en de 2 bouten achterop onder het zadel. Dat kan ook een indruk geven.

Je kunt inderdaad verder de uitlijning van de wielen controleren zoals Oldtimer schetst. Rijden ermee zegt ook veel. Voorop gesteld dat het stuur (weer) spanningsloos recht staat en de balhoofdlagers juist afgesteld, moet de motor zonder handjes rechtuit rijden. Als er iets krom is de kans groot dat hij naar een kant trekt.


Het zou wel eens heel erg mee kunnen vallen..

 
8
Honda Africa Twin / Re: Dubbele koplampen
« Laatste bericht door Brombeer Gepost op Vandaag om 12:28 »

Je hebt gelijk. I apologize  ;)

9

Klinkt bijna als een krukas lager.


Toen mijn 750 blok in de poeier liep door oliegebrek liep hij daarna nog geruisloos tot 2500 rpm. Daarboven ging het klapperen en rammelen. Dat bleek een uitgelopen krukas lagerschaal. Dat veroorzaakt veel wrijving op zuiger en cilinder en mogelijk een warmloper.

Probeer eens met de krukasdop links er af, of, direkt na afslaan de krukas gangbaar is..?  ::)

10
Dat lawaai was niet hoorbaar vanwege de after market uitlaat die er op zat.

Geen poen, geen beker
Oldie krijgt een stethoscoop kado van de TCN op de ALV voor zijn Leden-voor-Leden inzet

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10