Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 10
11
Valbeugels passen vaak gewoon niet lekker. Die claxon hoort achter het plastic rooster dingetje te zitten, nr 2 op onderstaande afbeelding.
Hij kan op één manier op beugeltje 6 en die zit weer tegen het frame geschroefd.



Bedankt @Pimw en @JasperFZR! Helemaal blij met jullie antwoorden!
En de rest weer bedankt voor het welkom heten!

Heb inmiddels de boel los gehaald en beugeltje 6 zit omgekeerd, maar denk dat de (nep) claxon te groot is dat daarom er voor gekozen is. Ga morgen weer verder want door de roest kreeg ik de moeren niet los. Morgen kijken of de beugel omdraaien lukt qua ruimte en anders wil ik de claxon een slag naar rechts hebben daar is genoeg plaats namelijk.
12
Gezocht / Re: Gezocht: Aluminium of RVS kettingkast
« Laatste bericht door V-Twin Gepost op 22 februari 2019, 18:45 »
Aan een knappe originele zwarte kunststof versie kan ik je voor €5 excl verzendkosten wel helpen.
13
Gezocht / Gezocht: Aluminium of RVS kettingkast
« Laatste bericht door Sopa Gepost op 22 februari 2019, 18:31 »
Wie heeft er nog eentje liggen die weg mag? RVS of Alu, voor transalp 600, zelfde als africa twin als ik me niet vergis. 
Kleur maakt niet uit

Mijn kunststof zwarte is erg lelijk geworden, heeft al een keer de fohn behandeling gehad, maar hielp niet lang.

In Amsterdam en omstreken kan ik ophalen. Heeft iemand een knappe kunststof voor weinig in de buurt heb ik ook interesse.

Alvast bedankt!
14
Gezocht / Re: HAYNES service manual werkplaatsboek
« Laatste bericht door Trigger Gepost op 22 februari 2019, 17:59 »
Ebay, daar zijn ze vaak inclusief gratis verzenden te bestellen voor tussen de 25 en 30 dollar/pond/euro.
15
Honda Africa Twin / Re: AT 1997 start niet meer
« Laatste bericht door DPC Gepost op 22 februari 2019, 17:55 »
Hoe lang heeft de machine stil gestaan bij de vorige eigenaar?
Onze 'nieuwe' benzine trekt wat vocht aan, kan dus zomaar zijn dat je een waterig mengseltje rijd? En het water zakt naar de bodem.

Mocht het weer starten even met de Voltmeter meten.

Succes
16
Gezocht / Re: HAYNES service manual werkplaatsboek
« Laatste bericht door Jeroen Gepost op 22 februari 2019, 17:21 »
Ik heb er een voor mijn Peugeot 807, en voor mn ouwe BX en een peters voor mn xl500r. Kortom waarvoor zoek je er een?
17
Honda Africa Twin / AT 1997 start niet meer
« Laatste bericht door Cdw Gepost op 22 februari 2019, 17:14 »
Forumgenoten,

Begin januari heb ik mijn eerste AT (RD07 uit 1997) gekocht. Inmiddels start de machine niet meer, maar ik ben zoekende naar wat er mis is. Kunnen jullie meedenken?

De situatie is als volgt:
- enkele weken na aankoop begon de AT moeilijker (koud) te starten, en met de choke open viel het toerental steeds terug. Tot hij tijdens een rit bij een stoplicht uitviel. Gelukkig starten en naar huis gereden.
- een dag later startte hij helemaal niet meer. Accu eruit gehaald, die bleek leeg te zijn.  Dus lader erop, bijgeladen, weer terug in de AT, starten en proefrit gemaakt. Na twee straten begon het blok te haperen bij opschakelen, leek geen power meer te geven. Omgedraaid en het laatste stuk moeten lopen. Echter nog wel in de straat kunnen starten en laten draaien met handmatig gas bijgeven.
- accu bleek paar dagen later weer leeg, overigens deed de verlichting en tellerunit het steeds wel.
- vervolgens de accu van de motor van een vriend erin gestopt, bleek daarmee ook niet te starten.

De spanningsregelaar (zwak punt van dit model) is volgens de verkoper recent vervangen. Zekeringen nagekeken, die zijn in orde. Misschien is het de dynamo of startmotor?

Accu is van november 2016.

Hopelijk slaat iemand, misschien door soortgelijk probleem, hierop aan. Ik hoor het graag! Aanvullende vragen, stel ze gerust.

Bedankt! en groet, Chris
18
Welkom vanuit Arnhem ;D
19
Gezocht / HAYNES service manual werkplaatsboek
« Laatste bericht door Pepdubois Gepost op 22 februari 2019, 14:50 »
heeft iemand er toevallig nog een liggen? bij voorbaat dank
20
Honda Transalp / Re: Benzine lekt uit uitlaatbocht
« Laatste bericht door V-Twin Gepost op 22 februari 2019, 11:19 »
Ik heb even één bougie eruit gehaald (zie foto's). Lijkt, wat mij betreft, op het plaatje normal condition uit Haynes. De andere heb ik laten zitten. Zijn slecht bereikbaar zonder je motor half uit elkaar te halen en ik had er weinig vertrouwen in dat het veel zou opleveren.

Motor nog wel even gestart. Leek aanvankelijk goed te gaan, maar hij begon gauw weer te stotteren en sloeg vervolgens af. Na zo'n vier á vijf startpogingen en uiteindelijk een kleine minuut gedraaid te hebben, druppelde het benzine weer uit de uitlaatbocht.

Dit bevestigd mijn vermoeden dat de chokeplunjers vastzitten.
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 ... 10