Auteur Topic: Nieuw hier zoek motor denk alp?  (gelezen 2123 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alp?

Nieuw hier zoek motor denk alp?
« Gepost op: 26 juli 2013, 22:57 »
Hallo iedereen,

Mijn naam is Jan-Jelle en ik zoek een motor. heb laatst een alp proefgereden en voelde me meteen thuis, dus zit er aan te denken een te kopen. liefst een 650 met rond de 20.000 op de teller... wat zou ik hier voor moeten neerleggen zo gemiddeld en wat zou in ieder geval te duur zijn? en waar moet ik op letten? zag er laatst een waarvan ik het vermoeden heb dat de velgen zwart zijn gespoten en niet origineel zwart zijn... moet ik daarvoor oppassen? ooow so many questions... help!

Offline Peter M

Re: Nieuw hier zoek motor denk alp?
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2013, 01:05 »
Jan-Jelle,


je kan hier een en ander lezen betreffende aankoop tips:
http://leden.transalpclub.nl/index.php/techniek/algemeen/34-aankooptips

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Nieuw hier zoek motor denk alp?
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2013, 23:12 »
Hoi Jan Jelle,

Waarom kom je niet eens naar een toerit. Daar zijn genoeg enthousiastelingen die je willen vertellen dat een transalp top is.
Ik ben er één van. Al ben ik persoonlijk meer gecharmeerd van een model dat de 650 vooraf gaat. Namelijk de pd10
Een alpje de laatste uit de serie 600 dus vrij van alle ziektes die je maar voor kunt stellen. Met het gevolg dat je een fiets hebt die met fatsoenlijk onderhoud je nooit in de steek laat.

Of je gaat ff langs op het afsluitweekend 25 tm 27 okt. Dan maak je niet alleen kennis met veel enthousiaste alprijders maar krijg je een ook een beeld van de club.

Dus mijn advies: een ta pd10 ipv het (tussen)model 650. Bovendien goedkoper in aanschaf.

Marc

Offline Alp?

Re: Nieuw hier zoek motor denk alp?
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2013, 21:24 »
Bedankt voor jullie reacties :) ik was al een tijdje druk op zoek naar een alp en heb er ondertussen ook al een gevonden. het is toch een 650 geworden. zie uit naar tourritjes!

Groeten,

Jan-Jelle

Offline Peter_Winsum

Re: Nieuw hier zoek motor denk alp?
« Reactie #4 Gepost op: 01 augustus 2013, 08:47 »
Van harte gefeliciteerd!

Op 17 augustus hebben we een open toertocht in Groningen, daar mag je als niet-lid dus ook aan meedoen. Anders even lid worden en je krijgt naast het club-magazine ook toegang tot alle activiteiten!
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Marcel T

Re: Nieuw hier zoek motor denk alp?
« Reactie #5 Gepost op: 01 augustus 2013, 09:10 »
Bij een zogenaamde gesloten rit mag je eenmalig als introduce meerijden.
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline Alp?

Re: Nieuw hier zoek motor denk alp?
« Reactie #6 Gepost op: 07 augustus 2013, 20:54 »
17 augustus redt ik helaas niet meer. het afsluit weekend lijkt me enorm gaaf maar dan zal ik lid moeten zijn neem ik aan (kost dat eigenlijk?) en hoeveel ervaring heeft men nodig voor de offroad versie?

Offline dropken

Re: Nieuw hier zoek motor denk alp?
« Reactie #7 Gepost op: 08 augustus 2013, 19:55 »
25 euro per jaar en je krijgt ook een clubblad in kleur