Auteur Topic: Defecte benzinekraan of ???  (gelezen 5992 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline tuin

Defecte benzinekraan of ???
« Gepost op: 27 juli 2013, 16:33 »
Hallo,

Vraagje,

Nu het weer mooi weer is heb ik de Transalp uit 1995 type PD06 maar weer eens van stal gehaald. (stond in de garage in de winterslaapmode)
Na wat startpogingen met de benzinekraan in de normale stand en een volledige volle tank wou de machine niet aanslaan.
Nadat ik de kraan op reserve stand had gezet sloeg hij wel aan !!http://www.honda-allroad.nl/forum/Smileys/default/laugh.gif
Nu blijkt dus dat de normale stand niet werkt, wat kan hier de oorzaak van zijn ??
Verstopt of een membraan wat defect is ??

Wie heeft er een goed advies  ?

Gr   <>   Cees  (Email: pa3fce@gmail.com)


Offline Oldtimer

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2013, 16:45 »
even openmaken  kan inderdaad allebei, alleen bij een defect membraam werken beide standen niet.
Waarschijnlijk bezinksel in de kraan zelf
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Hotel 317

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2013, 17:40 »
even openmaken  kan inderdaad allebei, alleen bij een defect membraam werken beide standen niet.
Waarschijnlijk bezinksel in de kraan zelf

Volgens mij niet waar: Bij gebrek aan "PRI" stand zoals bij Kawa, Suzuki, en Yamaha, overbrugt de RES stand op de Honda-kranen ook het membraam.

Andere merken:  ON, PRI, RES
Honda: ON, OFF, RES

Offline Oldtimer

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2013, 18:51 »
Je hebt gelijk.
Mem dus kaduuk
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline tuin

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2013, 20:58 »
Ok heren nou das duidelijk dan gaan we een nieuw Membraan bestellen, ik zag al wat revisie-setjes op internet.
Bedankt voor de tips, we gaan ermee aan de slag.

Groeten  <>   Ceeshttp://www.honda-allroad.nl/forum/Smileys/default/laugh.gif

Offline paso

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2013, 01:07 »
Ik wil hier even op verder gaan.
Ben een 87er met 94 blok aan het restaureren, moet nog een CDI hebben en dan is het tijd om te starten.
Maar er komt geen druppel uit de kraan.
De kraan is volledig zuiver, het membraam goed, maar niet vernieuwd.
Als ik in tegenovergestelde richting (aftapopening) beetje perslucht gebruik hoor ik het ook borrelen in de tank.
Als ik op het ontluchtingspijpje dichts bij het huis een puf lucht geef (doe ik met een grote injectiespuit en een darmpje), dan komt er wel benzine uit.
Moeten die ontluchtingspijpje ergens mee aangesloten worden of blijven die gewoon open?
Vorige eigenaar had het membraamdeel eraf gelaten (met een plaatje gedicht), ik heb nu terug een originele kraan geplaatst (ik maak van 1.5 TA 1 hele)
XL 600V 03/87

Offline EelkoL

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2013, 08:31 »
je weet dat er een vacuümslangetje aan hoort? Zonder vacuüm geen druppel!
'99 TA

Offline Jeroen

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2013, 09:22 »
loopt in de pre stand ook niet door?
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Oldtimer

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #8 Gepost op: 18 december 2013, 12:24 »
Ik heb nog een revisiesetje liggen voor een kraan.
Helemaal nieuw in verpakking.
Was heel lang onderweg en heb er dus eentje bij de dealer gehaald.

zie http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10275.msg98758#msg98758
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline len_tour

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #9 Gepost op: 18 december 2013, 12:57 »
Moeten die ontluchtingspijpje ergens mee aangesloten worden of blijven die gewoon open?
Vorige eigenaar had het membraamdeel eraf gelaten (met een plaatje gedicht), ik heb nu terug een originele kraan geplaatst (ik maak van 1.5 TA 1 hele)

Er hoort een vacuumleiding tussen de kraan en een aansluiting op (bij een 93 model) de achterste cilinder. Op de kraan zit idd een onluchting en een vacuumaansluiting.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline The Headless Horseman

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #10 Gepost op: 18 december 2013, 13:02 »
Yep, stukkie slang er aan en dan moet het werken  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline EelkoL

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #11 Gepost op: 18 december 2013, 15:43 »
en de andere vacuümaansluiting moet afgesloten zijn, anders loopt hij veel te arm... Of niet...
'99 TA

Offline paso

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #12 Gepost op: 18 december 2013, 15:45 »
Ik kijk even waar ik die aansluiting kan vinden. :D
In de manual had ik ook zo 1 2 3 iets gevonden, misschien nog wat beter doorpluizen.
Maar goed eerst visueel, alvast bedankt.

Welke andere vacuumaansluiting? Aan de voorste cilinder dan?
XL 600V 03/87

Offline paso

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #13 Gepost op: 18 december 2013, 15:50 »
Ik heb nog een revisiesetje liggen voor een kraan.
Helemaal nieuw in verpakking.
Was heel lang onderweg en heb er dus eentje bij de dealer gehaald.

zie http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10275.msg98758#msg98758
Ik heb zo'n revisiesetje liggen, bedankt voor het aanbod maar wat goed is kun je niet maken toch?
Aan de kraan kun je goed aan dus kan dat setje ten alle tijden gemonteerd worden, anders is bvb. inlaatrubbers van de carbs, die steken preventief nieuw.
XL 600V 03/87

Offline len_tour

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #14 Gepost op: 18 december 2013, 15:54 »
Achterste cilinder had ik geschreven. Op de foto zie je een zwart buisje naar achteren lopen NB dit is de aansluiting niet de leiding naar de kraan (die heb ik zonder vacuum gemaakt)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline paso

Re: Defecte benzinekraan of ???
« Reactie #15 Gepost op: 18 december 2013, 16:10 »
In beide cilinders zit daar bij mij een schroefje, zal dus ten gepaste tijden eens een aansluitingsbuisje zoeken of maken.
Ga hem dus eerst met de oude kraan afwerken.
Weer een stuk gepieker minder. top.
XL 600V 03/87