Auteur Topic: achterlicht brand te veel...  (gelezen 3460 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alp?

achterlicht brand te veel...
« Gepost op: 31 juli 2013, 21:19 »
het is de alp geworden! :D vandaag gekocht, erg blij. de alp is echter ooit wel eens op zijn zij gelegd aan de rechterkant heb ik het idee. lichte krasjes op de valbeugel en een scheurtje in de kap. verder is de kap bij de kilometerteller lichtelijk ontzet. is hier veel aan te doen?

dus al met al prima alp met 9500 km op de teller. echter heb ik wel nog een ander euvel. het achterlicht brandt namelijk continu zodra ik het  contact al aanzet. nu ben ik zelf elektromonteur dus ik kom er denk ik wel uit met wat liefdevolle aandacht, maar ik vroeg me af of dit een bekend probleem is en of iemand zo een aantal voorkomende oorzaken kan vertellen?

hoor het graag!!! :D

Greetz Jan-Jelle

Offline jbm

Re: achterlicht brand te veel...
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2013, 21:26 »
Jan-Jelle allereerst gefeliciteerd, staat de lichtschakelaar niet gewoon aan? of blijft er misschien een remlichtschakelaar hangen waardoor het achterlicht brandt ?
wat betreft de schade, foto kan het een en ander verduidelijken.

succes Jan
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2013, 23:38 door jbm »

Offline AT-Jelle

Re: achterlicht brand te veel...
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2013, 22:36 »
Gefeliciteerd met je aankoop!

Bij een slecht passende voorkuip/dashboard zou ik het in het subframe zoeken. Die is niet zo heel sterk en kan bij een val zomaar wat verbogen zijn. Vwb het achterlicht is mijn eerste gedachte dat het remlicht blijft branden zoals jbm ook al aangeeft. Snelste check, gaat hij feller branden bij bedienen van een rem? Indien nee, even stekkertjes van de voorremschakelaar los trekken, geen verandering dan moet je het achter zoeken (geef ik de grootste kans).

Offline The Headless Horseman

Re: achterlicht brand te veel...
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2013, 23:29 »
het achterlicht brandt namelijk continu zodra ik het  contact al aanzet.

Moet dat niet dan?  :-\. Ik ken de 650 niet zo goed, maar bij mijn 600 brand de verlichting ook als ik het kontakt aan zet. Sterker nog, er zit niet eens een knop op om de verlichting aan of uit te zetten  :). Heeft de 650 die wel?


Gefeliciteerd met de Alp overigens, veel fijne kms gewenst  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline jbm

Re: achterlicht brand te veel...
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2013, 23:34 »
amerikaans 600 versie heeft geen lichtschakelaar, europese wel. 650 ken ik verder ook niet, vandaar mijn vermoeden remlichtschakelaar of lichtschakelaar op on in combinatie met kapot dimlicht.

Jan

Offline Sandra

Re: achterlicht brand te veel...
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2013, 23:49 »
het is de alp geworden! :D vandaag gekocht, erg blij. de alp is echter ooit wel eens op zijn zij gelegd aan de rechterkant heb ik het idee. lichte krasjes op de valbeugel en een scheurtje in de kap. verder is de kap bij de kilometerteller lichtelijk ontzet. is hier veel aan te doen?

dus al met al prima alp met 9500 km op de teller. echter heb ik wel nog een ander euvel. het achterlicht brandt namelijk continu zodra ik het  contact al aanzet. nu ben ik zelf elektromonteur dus ik kom er denk ik wel uit met wat liefdevolle aandacht, maar ik vroeg me af of dit een bekend probleem is en of iemand zo een aantal voorkomende oorzaken kan vertellen?

hoor het graag!!! :D

Greetz Jan-Jelle
Gefeliciteerd met je aankoop!
Heb laatst mijn zij-kapje gerepareerd met een legoblokje. Die complete "pin" waar dat bolletje aanzit die in die rubbers steekt aan het frame was afgeknapt van het kapje... >:(
Had er op dit forum al vaker over gelezen dat repareren met lego goed gaat...
Ik heb een 6 punts legoblokje in een jampot gedaan met 1 eetlepel aceton (apotheek/kruidvat, geen nagelakremover gebruiken) heb de pot buiten gezet, een beetje scheef.
Volgende dag is het een opgeloste  'pudding' achtige lijm geworden die zich met de stompe kant van 2 satepennen  uitstekend op de scheur of barst laat aanbrengen. Wel aan de binnenkant van het kapje uiteraard. Wel even opletten, je knoeit nogel snel omdat het ontzettende  draden trekt.
Laten drogen en je hebt een mooie sterke reparatie!
Succes!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline AT-Jelle

Re: achterlicht brand te veel...
« Reactie #6 Gepost op: 01 augustus 2013, 18:57 »
Moet dat niet dan?  :-\. Ik ken de 650 niet zo goed, maar bij mijn 600 brand de verlichting ook als ik het kontakt aan zet. Sterker nog, er zit niet eens een knop op om de verlichting aan of uit te zetten  :). Heeft de 650 die wel?


Gefeliciteerd met de Alp overigens, veel fijne kms gewenst  8)

Bij mijn weten heeft de Europese 650 nog gewoon een lichtschakelaar. En hebben zowel de 600 en 650 voor de VS markt continu brandende verlichting.

Offline Alp?

Re: achterlicht brand te veel...
« Reactie #7 Gepost op: 02 augustus 2013, 18:39 »
excuses voor mijn beroerde omschrijving van het probleem. het ging over het remlicht, niet het achterlicht. maar het is ondertussen opgelost, voor degene die het interesseren het volgende was het geval:
de eerste keer dat mij opviel dat ik dacht dat mijn remlicht continu brandde was inderdaad een stomme fout van mezelf, het schakelaarknopje stond inderdaad nog op parkeerlicht hehe. de rede dat ik aan mijn remlicht dacht was omdat ik mijn remmen bediende en het licht niet uitging (maar mijn remlicht ging dus gewoon niet aan hehe) dus het volgende probleem was dat het remlicht het niet deed. ik had ondertussen de schakelaar van de voetrem weer in elkaar gezet en gemonteerd, en ben de spanning gaan meten op de nul en 12V+ van het remlicht en die schakelde inderdaad naar 12V als ik de voet- of handrem bediende dus mijn volgende conclusie was dat mijn lampje gewoon stuk was. vreemd vond ik het wel gezien je remlicht aanzienlijk weinig branduren maakt. na nog eens te kijken blijkt dat je dus het achterlicht op 2 manieren in de socket kan drukken. 1 goede en een verkeerde. bij de verkeerde manier werkt alleen je gewone licht en je remlicht niet. dus lampje in de socket omgedraaid en probleem weg :D nouja.. eerste sleutel ervaring met de alp, erg leuk!

Offline jbm

Re: achterlicht brand te veel...
« Reactie #8 Gepost op: 02 augustus 2013, 22:20 »
Jan Jelle, mooi dat het is opgelost

Offline dropken

Re: achterlicht brand te veel...
« Reactie #9 Gepost op: 03 augustus 2013, 08:31 »
kijk daar steken we allemaal wat van op en daar is dit forum voor bedoeld dacht ik zo
dus prima actie