Auteur Topic: Welke koplampen?  (gelezen 1839 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lange1979

Welke koplampen?
« Gepost op: 08 augustus 2013, 02:51 »
Beste mensen,

Zoals her en der te lezen is zit er goede verlichting op de Dero's maar ik moet zeggen dat als het donker en nat is dat ik dan best wat meer licht kan gebruiken. Nu is mijn vraag, wat gebruiken jullie voor lampen? Iemand tips? Ik kwam ook 100/80 watt H4 tegen, ik vraag me af of dit vermogen niet wat teveel is voor de bedrading e.d.

Graag hoor ik van jullie!

Offline Waffie

Re: Welke koplampen?
« Reactie #1 Gepost op: 08 augustus 2013, 04:19 »
eerst enkele zaken

standaard zit er 60/55  h4  lampen in.
hier is je bedrading op afgestemd net als de dynamo dat ook is,
hogere wattages zijn verboden al zijn ze wel te koop en in veel meer variaties dan jij opnoemt
(ik verkoop ze allemaal)

sterkere lampen versnellen de slijtage van je accu (heb er ervaring mee!!)

daarnaast neem je ook een risico met de extra warmte ten opzichte van de reflector

maar... wat is de staat van je reflector.. schoon en niet verweerd van binnen en vervolgens hou je koplampglas goed schoon

scheelt ook veel.


je zou de philips h4 extreme kunnen proberen zou 30 % meer lichtopbrengst moeten hebben
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Two Plugs

Re: Welke koplampen?
« Reactie #2 Gepost op: 08 augustus 2013, 08:19 »
Hoi Lange,

Ik gebruik lampen die aan me geleverd zijn door Waffie (= clubtechneut Ad). Ad... help me ff, kan de naam niet onthouden... Leeftijd...  ;D 8)

In principe hebben ze hetzelfde effect als de - helaas - uit productie genomen Phillips Gold lampen. Echt perfect. Je valt én beter op in het verkeer, en ze laten, vooral in het normaal gesproken natte, mistige Nederlandse climaat, objecten in de berm en kantbeleining veel beter 'oplichten' dan standaard witte lampen.

Je kunt ook PIAA proberen. Dichter bij Xenon kun je met een H4 lamp niet komen. Zijn wel prijzig, maar komen ook met garantie... Hoor ook veel positieve reacties op de Phillips Motovision lampen.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Lange1979

Re: Welke koplampen?
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2013, 22:12 »
Ja precies, ik hou het maar bij de normale wattages. Die PIAA lampen lijken me wel wat maar zijn inderdaad best prijzig. Ik denk dat ik die motovision lampen eens ga proberen. Ik hoop wel dat ze langer meegaan als die blue vision lampen welke ik in de auto had zitten.....

Offline Waffie

Re: Welke koplampen?
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2013, 10:45 »
meer licht is meer warmte+ korte levensduur

ik heb nog gele H 4 lampen beschikbaar van osram aan  12,50 per stuk
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl