Auteur Topic: CDI laten herstellen  (gelezen 1359 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The dude

CDI laten herstellen
« Gepost op: 12 augustus 2013, 22:51 »
Afgelopen week heeft mijn CDI het begeven en is er een nieuwe ingegaan. Weet iemand of ik de oude CDI ergens kan laten repareren? Dit zou toch weer een mooie reserve opleveren  :D

Offline Bochtenkoning

Re: CDI laten herstellen
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2013, 02:40 »
Ik heb begrepen dat het ook zelf gedaan kan worden. Voorzichtig openen en solderingen op de printplaat opnieuw vastbraaien met de bout. Is volgens mij op dit forum al eens een topic aan gewijd incl uitleg & foto's. Zal ook eens zoeken of ik het nog vinden kan en het linkje ernaar hier plaatsen, maar zelf zoeken kan natuurlijk ook...  ;)

Edit: mbv zoekfunctie handleiding van CDI reparatie van de Dominator gevonden. Zou zelfde principe moeten zijn.
http://www.honda-dominator.nl/Site_page/3_TECHNIEK/Techniek/4-CDI_reparatie.htm
Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed

Offline Waffie

Re: CDI laten herstellen
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2013, 09:08 »
repareren zijn echt tijdelijke oplossingen tenzij je in staat bent om de defecte onderdelen te vervangen zoals de condensators
omdat de uinit zijn ingegoten  kun je er lastig bijkomen.
zodoende blijven de gerepareerde onbetrouwbaar voor langdurige inzet

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Timy

Re: CDI laten herstellen
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2013, 21:55 »
Pas bij Carmo laten doen, is helemaal nagelopen en zaken zijn vervangen waar nodig. Kost 'alleen' ruim 200euro, maar je krijgt wel weer garantie erop.
Ik ben erg tevreden erover.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel