Techniek > Honda Varadero

Honda kleurnummer omzetten naar RAL kleur

(1/2) > >>

Simonshavenaar:
Weet iemand of de Honda kleurnummers kunnen worden omgezet naar een RAL nummer.
Ik heb zelf al even gezocht op google, maar kan niets vinden.

Mijn kleurnummer is NH-480, kleurnaam shield silver metallic. (kom ook NH-480-M tegen via google, ga ervan uit dat M voor metallic staat)

Als niemand het hier weet, dan word het selecteren vanaf een kleurenwaaier, maar wil het kleurverschil uiteraard zo minimaal mogelijk gaan houden.

Alvast bedankt.

dropken:
bij een goede autospuiter kunnen ze je een lakstift  of een pot lak op kleur maken als je een voorbeeld meeneemt van de kleur bijvoorbeeld een stuk van de kuip of zo.
nu is auto lak niet goedkoop met verdunner en harder erbij en als het op kunstof moet ook nog speciale primer en weekmakers maar dan heb je wel nagenoeg dezelfde kleur.
omzetten naar ralnummers is vaak moeilijk omdat veel bedrijven zoals Honda of ford of welk merk dan ook hun eigen kleurnummers hebben omdat die kleur alleen speciaal voor hun gemaakt is.
Soms heb je wel een kleur die het dicht benaderd maar ook daar kan een spuitbedrijf je in helpen.

Waffie:
In tegenstelling tot documentatie met  de kleur nummers bij auto's is er maar weinig gedocumenteerd met de kleuren van motorfietsen
er zijn hierdoor maar enkele bedrijven die zich met deze materie bezig houden.
en nog valt het dan tegen.

mede versterkt dat kuipdelen vaak in kleur geleverd worden en incl de bestickering.
het is dus duidelijk een kosten plaatje
maar op je vraag

nee . de kleur codes zijn niet te herleiden naar ral kleuren

Simonshavenaar:
Waffie en Dropken, bedankt voor de info.

Verklaart wel waarom ik zelf niets kan vinden.
Zal binnenkort eens langs een goede verfhandel rijden.

tigger:
Er worden ook online lakstiften/spuitbussen etc aangeboden:

Even snel twee linkjes uit mijn bookmarks:
https://www.twowheelparts.nl/nl/verf/kleurverf/honda/
http://www.rsbikepaint.com/en-us/colours.php#makeid=61

Ik heb met beiden geen enkele band/ervaring, had ze opgeslagen voor als ik mijn kuip wil bijwerken en evt koffers wil voorzien van een bijkleurend laagje verf  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View