Auteur Topic: Uitlaatbocht diameter PD10  (gelezen 1943 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MJB

Uitlaatbocht diameter PD10
« Gepost op: 12 augustus 2013, 23:27 »
Ha allemaal,

Ik ben momenteel wat aan het rondkijken naar een andere demper voor op m'n XL600V uit '99. Genoeg keus qua dempers lijkt het zo, het grootste probleem is ze passend te krijgen op de originele uitlaatbocht. Nu heb ik na wat zoekwerk op dit forum deze pagina gevonden met verbindingsstukjes om de diameters te laten aansluiten, maar ik vraag me af welke binnendiameter van zo'n stukje ik nodig zou hebben om 'm op de uitlaatbocht van een Transalp te laten aansluiten. Met zoeken op dit forum kom ik er namelijk niet helemaal uit.

Alvast bedankt!

Offline MJB

Re: Uitlaatbocht diameter PD10
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2013, 14:49 »
Niemand die ooit hetzelfde 'probleem' heeft gehad?

Offline Arjen

Re: Uitlaatbocht diameter PD10
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:36 »
Volgende keer iets beter zoeken, met de zoekfunctie vond ik het antwoord binnen 5 sec.
Zoekwoorden: uitlaat diameter
“Never Stop Exploring”

Offline MJB

Re: Uitlaatbocht diameter PD10
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2013, 22:17 »
Ja, dat topic had ik inderdaad ook in een soortgelijke tijd gevonden. Ik wist alleen niet zeker of dat om hetzelfde ging. Maar bedankt voor de bevestiging, 38.2mm it is!

Offline Arjen

Re: Uitlaatbocht diameter PD10
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2013, 22:48 »
Overigens kan je ervoor kiezen om er nog een pakking op te doen, dan wordt hij ongeveer 42mm (de pakking heeft een dikte van 2mm).
“Never Stop Exploring”

Offline PimW

Re: Uitlaatbocht diameter PD10
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2013, 23:27 »
Anders gungum op smeren.

Offline MJB

Re: Uitlaatbocht diameter PD10
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:15 »
Thanks allebei, da's ook wel nuttige info! Gungum heb ik hier ook nog wel liggen, maar 'n pakking lijkt me wel wat netter. Nu nog even ergens 'n tent zoeken die een verbindingsstuk tussen voorbocht en demper kan maken.

Offline PimW

Re: Uitlaatbocht diameter PD10
« Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2013, 19:56 »
Wat heb je exact nodig? Binnen- buitendiameter en lengte?

Offline MJB

Re: Uitlaatbocht diameter PD10
« Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2013, 20:04 »
Ik heb nog geen demper liggen, over het algemeen probeer ik eerst e.e.a. aan research te doen voordat ik met een dergelijk project begin, om de tijd dat ik met 'n stilstaande motor sta wat te verkorten.

Diameter van de aansluitingen van de twee dempers waar ik nu naar kijk zijn 50 en 52mm, wat dus op mijn bocht van 38.2mm moet aansluiten. Precieze lengte ben ik dus niet helemaal achter, evenals of er nog 'n bochtje in moet zitten (al lijkt het in een redelijk rechte lijn te zitten). Zijn er op dit forum mensen die een dergelijke verbinding kunnen fabriceren? Dat zou helemaal fijn zijn natuurlijk.

Offline PimW

Re: Uitlaatbocht diameter PD10
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2013, 20:50 »
Jep, ik kan dat  :)