Auteur Topic: remlicht  (gelezen 1577 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nader

remlicht
« Gepost op: 18 augustus 2013, 09:34 »
Goeiemorgen leden,


Ik heb een probleempje met mijn remlicht. het remlicht blijft vaak branden nadat ik geremd heb met het rempedaal. Ik moet dan steeds het rempedaal naar boven drukken zodat het remlicht uit gaat. Een keer ging het remlicht spontaan van zelf aan terwijl de motor stationair aan het warmdraaien was. Is er een schakelaar stuk???????

Iemand suggesties?
Ik heb al een nieuwe accuu van Motobatt erin gegooid. pd10

bvd

Offline Peter_Winsum

Re: remlicht
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2013, 09:59 »
Citaat
Ik moet dan steeds het rempedaal naar boven drukken zodat het remlicht uit gaat.

Klinkt mij alsof je rempedaal niet goed terugveert en dus blijft hangen. Dan wordt de schakelaar natuurlijk ook ingedrukt. Ik zou eens beginnen met zoeken naar de oorzaak van het 'hangen' van je rempedaal. Is je motor recent omgevallen o.i.d. waardoor je pedaal verbogen kan zijn bijvoorbeeld?
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Nader

Re: remlicht
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2013, 10:18 »
Ik moet steeds de motor door een kleine deuropening naar buiten manouvreren dus het kan zijn dat het rempedaal daar verbogen is....

Offline Oldtimer

Re: remlicht
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2013, 10:32 »
Schakelaartje gewoon even wat bijstellen. Zit  bij de achterrem cylinder. Als die wat te strak staat heb je dat probleem.
Zit een zwart buisje met schroefdraad waarmee je het schakelmoment kunt instellen.
Het is een trekschakelaartje aan een veertje.
 Je zou er ook wat wd40 op kunnen spuiten zodat het allemaal wat soepeler gaat.
Niet te zien op deze foto, maar hij zit net achter het frame naast de cylinder

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: remlicht
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2013, 22:48 »
Kan ook zijn dat je rempedaal stroef loopt. Heb ik van de winter ook gehad.
Dan blijft je pedaal gewoon onder staan...

Dan moet je het heveltje aan de binnenzijde van het frame losmaken, dan kun je de as met het pedaal eraan eruit trekken(schetsplaat waar ook je voetsteun op zit) . In die plaat zitten twee keerringetjes en het idee is dat er vet tussen zit. Ooit. Lang geleden.

Goed schoonmaken, pedaal goed schoonmaken en dan volsmeren met lithiumvet of ander multipurpose vet en terugbouwen.

Should do the trick!

Maar eerst kijken of er niet iets gewoon verbogen is of verkeerd afgesteld ;)

Offline Nader

Re: remlicht
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2013, 16:12 »
Heren bedankt, ik ga er mee aan de slag!