Techniek > Techniek Algemeen

hiss herkent sleutel niet?!

(1/2) > >>

leon xl650:
Goedendag,

Een paar weken geleden heb ik (weer na 3 jaar zonder) een xl650 uit 2005 gekocht.
Hij had wat onderhoud nodig (vond ik), dus is hij gisteren pas (met nieuwe lagers/filters/olien etc. uit de schuur gerold.
Ready to rumble!!

Maar ik kreeg m niet aan de praat.
Omdat ik veel heb losgehad ( ook alle stekkers even ingespoten met contactspray), kon het van alles zijn dacht ik...
Het bleek echter dat mijn motor slechts op 1 van de 3 sleutels wil starten!
De 2 onwillende werken op zich goed, maar laten het 'sleutellampje' continu branden, waardoor de motor niet aanslaat.

Hoe kan ik er voor zorgen dat alle drie de sleutels goed werken??

Alvast bedankt

groeten

Leon


Jeroen:
Ik denk langs de dealer voor een herprogrammering van de niet herkende sleutels.

Arjen:
Bij motoport (in Veldhoven) konden ze dit ook.

Oldtimer:
Kan ook aan de knoopcel in de sleutel zelf liggen die wat zwakker is geworden.
Herprogrammeren is niet altijd nodig.
Er zijn meer oorzaken voor te noemen.
Zo heb ik eenzelfde probleem opgelost door een nieuwe antenne ( ring om het contactslot ) te plaatsen, waardoor niet alleen het spontaan afslaan, maar ook het niet herkennen van de sleutel werd opgelost.

Eerst moets ik 4 of 5 keer de sleutel opnieuw in het slot steken om de Hiss uit te schakelen.
Na de nieuwe antenne geen enkele keer meer een "misser "gehad.

Door het loshalen van de stekers kan dit probleem niet spontaan optreden, tenminste als er geen rare dingen zijn gebeurt.

Misschien kan de vorige eigenaar het probleem bevestigen. ?
Elke Honda dealer kan je helpen met herprogrameren trouwens.

Suc6

leon xl650:
Thanks heren,

Dat word dus herprogrammeren bij een dealer.
Ik had gehoopt dat ik het op de een of andere manier zelf kon fiksen.

? Zou je die hele HISS er niet af kunnen halen? Ontkoppelen bijvoorbeeld, en de stekkertjes doorverbinden?

bedankt voor jullie reacties.

leon

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View