Auteur Topic: Voorwiel rd11 andersom  (gelezen 1271 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Manoman12

Voorwiel rd11 andersom
« Gepost op: 24 augustus 2013, 21:56 »
Even iets raars. Bij de alp rd11 kun je het voorwiel er andersom inzetten. Remklauwen passen gewoon. Het is mij met niet opletten gelukt ;-)) Ik heb de fout tijdig ontdekt en verholpen. Maar nu de vraag: Omdat de snelheidsopnemer in dat geval aan de andere wielzijde op de kop komt te zitten, draait ie dus de andere kant op. Loopt de teller dan ook terug? Kan dat? Ik heb het er maar niet op gewaagd maar het is een intrigerende dingetje.
Gr Hans

Offline Cas

Re: Voorwiel rd11 andersom
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2013, 22:00 »
Je zult toch rekening moeten houden met de draairichting van je voorband, daar staat een pijl op die de draairichting aangeeft.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Waffie

Re: Voorwiel rd11 andersom
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2013, 22:03 »
niet alle banden hebben een rijrichting !!

cross banden
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Cas

Re: Voorwiel rd11 andersom
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2013, 22:06 »
Ik neem aan dat er op zijn Alp geen crossbanden zitten.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline PimW

Re: Voorwiel rd11 andersom
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2013, 23:50 »
Dan draai je de band toch om.

Er zijn inderdaad crossbanden die geen draairichting hebben, maar ook banden die je op een harde ondergrond de ene kant om monteert en op een zachte andersom. Dan is het verrekte hendig als je gewoon je wiel andersom kunt monteren.

Niet dat ik dat ooit zou doen, ik merk het verschil waarschijnlijk toch niet.

Offline Manoman12

Re: Voorwiel rd11 andersom
« Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2013, 09:02 »
Er zitten geen crossbanden op. Ik zat te kijken in het wphb hoe dat plastic hulpbeugeltje voor de tellerkabel aan de voorpoot ook al weer vast moest. Op de foto op de voorkant van het boek zag ik de tellerkabel aan de andere kant van de vork. Huh? Toen pas ontdekte ik dat het wiel verkeerd om moest zitten. Maf, want het wiel draaide gewoon en de remmen werkten. Misschien past het achterwiel ook wel aan de voorkant...