Techniek > Honda Transalp

Vering strakker of andere ideeën!? TA650

(1/5) > >>

Kialdajo:
Hallo,

Sinds kort wéér in het bezit van een TA650. 11 jaar geleden mijn TA600 verkocht welke ik destijds maar 3 jaar heb gereden!!

Nu een leuke gevonden uit 2000 maar is bereden door een kleiner persoon en daarom zit er ook een verlaagd zadel op (wil ik veranderen) en de voor'poten' waren een 2 cm lager gezet!
Ook dit is weet terug gezet maar ik blijf het gevoel hebben dat de motor lager is dan normaal (origineel dus).
Even los van het zadel wat nog moet veranderen is mijn vraag of het misschien ook mogelijk is dat er een verlaging heeft plaats gevonden middels de achtervering??
Bij bv auto's kan je ook de vering veranderen waardoor de auto 30mm verlaagd.

Misschien is de vering in die 13 jaar wel verslechterd en zou een nieuwe achtervering helpen??

Wie o wie heeft ideeën?

Het mag al duidelijk zijn dat ik met mijn 1.98 graag weer de vertrouwde hoogte van de TA terug zie!!

Allen alvast bedankt!!

Tuur

xrvtuur:
bij de achterveer kun je door de wartel te verdraaien de rijhoogte veranderen, je zou eens kunnen kijken hoe waar die wartel nu staat.

tuur. :)

Kialdajo:
Hmm, klinkt logisch. Zal kijken of ik dat kan vinden!
Alvast bedankt!

Waffie:
je bent gewoon te lang voor een transalp

spijtig maar je zult je keus moeten afstemmen op iets wat beter past
tenere ktm gs 800

maar wie mooi wilt zijn moet pijn lijden

Kialdajo:
Ach,


te lang voor deze motor, nee hoor. Ligt er dan ook weer aan of je lange benen hebt of juist niet. En dit staat trouwens los van deze discussie. De vraag was hoe ik een verlaagde motor weer op  zijn gewone hoogte kon krijgen.
De vorige eigenaar was 1.75 en had er zeker wat aan om een lager zadel erop te zetten en wat met de vering te doen. De beide stangen bij het stuur staken ook 3 cm erboven uit. Dit alles bij elkaar zorgde voor een lagere motor.

De stangen staan weer op de originele hoogte en voor het lage zadel heb ik al iemand gevonden waarmee ik kan ruilen met een originele hoger zadel. Als ik dan ook nog iets kan met de achterveer (bijdraaien wartel) dan is de Transalp weer perfect qua hoogte.

En dus zeker niet te klein.........

Komt allemaal goed. ;-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View