Techniek > Techniek Algemeen

Motor Ketting klinken.

(1/4) > >>

Oldtimer:
Al veel over geschreven, maar de ketting klinken in plaats van een zgn visje is veel veiliger.
Nu zijn er verschillende setjes in de handel, maar sommige zijn alleen voor een bepaald type en merk ketting.
Zo kun je voor een DID ketting een setje kopen van rond de 20 euro, maar daar kun je weer geen Regina ketting mee klinken.
Zijn er universele setjes in de handel die betaalbaar zijn en voor verschillende soorten ketting geschikt zijn.??

Heeft iemand ervaring hiermee.???

Oldtimer:

--- Citaat ---geneuzel over "het haar van een oud wijf"
--- Einde van citaat ---

Geneuzel........maar tussen de koppelschakels ( en dus de kettingmaten ) zit inderdaad soms een klein verschil in als het haar van een oud wijf, maar net voldoende om of de ketting op dat punt stroef, of zelfs vast te laten lopen of stuk te laten gaan. Daar zat je ouwe heer dus niet helemaal koosjer.
Wanneer de ketting stuk gaat als je 100 rijd is de schade aanzienlijk groter aan mens en machine dan de aankoop van een degelijk tooltje.

Tis maar wat je belangrijk vind.

Maar hoe dan ook, ik zoek gebruikers ervaringen met diverse setjes. Jou setje zag ik bij Louis.de en ze geven er inderdaad bij aan dat het alleen voor DID gebruikt kan en mag worden.
Zag ook dat er stiften zijn die los gekocht kunnen worden, maar of die voor dit setje waren weet ik niet.

Damian:
Ik heb met dit universele setje zonder problemen een DID ketting geklonken.
Ze staan te koop op oa. ebay voor rond de € 35. Zoek naar 'Chain riveter'



Resultaat foto's:
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=9461.msg90249

Oldtimer:

--- Citaat ---zonder problemen een DID ketting geklonken.

--- Einde van citaat ---

Maar zijn die ( losse ) stiften dan geschikt voor bijvoorbeeld een Regina ketting ???
En kun je ook de ketting demonteren hiermee ???

Doe je beide pennen tegelijk of een voor een ??

Damian:
>Maar zijn die ( losse ) stiften dan geschikt voor bijvoorbeeld een Regina ketting ???
Dacht het wel maar check het inderdaad nog even

>kun je ook de ketting demonteren hiermee
Ja. Ik heb wel eerst even de kopjes van de pinnetjes afgeslepen.

>Doe je beide pennen tegelijk of een voor een ??
Een voor een

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View