Techniek > Honda Varadero
Varadero verlaagd
Cas:
Vandaag mijn Lucas verlagingssetje voor de Varadero binnengekregen.
Toen ik het pakje openmaakte dacht ik dat er maar 1 driehoek in zat maar het bleken er 2 te zijn met de halve dikte van de originele.
Meteen een telefoontje naar Ad en die zei: "deze zijn waarschijnlijk van staal en niet van aluminium".
Inderdaad, ze zijn van staal en ze zien er niet uit. De originele driehoeken zijn 4x zo massief.
Toch maar monteren en toen bleek dat ik op alle 3 de bouten draadeinde te kort kwam dus ik moest ook nog revetten gaan zoeken. Nu heb ik voor deze 2 stukjes staal 94 euri betaald (incl. verzendkosten)
en dan zou het toch prettig zijn als ze daar 3 bouten met moeren of minstens een paar revetten bij doen. (@ Tuur............totaal overpaid).
Op de foto lijkt het nog iets maar als je het in werkelijkheid ziet ziet het er erg fragile uit. Op het forum gelezen dat Marien hetzelfde setje heeft dus dat geeft de burger weer moed en de eerste proefrit is gemaakt.
Voetjes makkelijk op de grond en rijden geen probleem. Het zwaartepunt ligt nu ook 3.5 cm lager en het lijkt alsof de motor in S-bochten makkelijker van de ene kant naar de andere kant te gooien is.
Ook de vorkpoten 3.5 cm doorgestoken, zou ik normaal nooit gedaan hebben maar (ook weer op het forum) gelezen dat Ron Overkleeft dit ook heeft gedaan. Ziet er wel een beetje vreemd uit!
Op de bovenste foto kun je aan de achterzijde van de onderste winding van de veer een zwarte vlek zien, hier heeft de veer de achterbrug geraakt (met de originele driehoeken). Dit was ook het geval met de originele achterdemper met Hyperpro veer. Die afstand is nu een dikke halve cm groter geworden, positief punt dus.
Al met al ben ik dik tevreden, maar die zielige dunne driehoekjes geven weinig vertrouwen.
@Marien.................Heb je al eens met een passagier gereden? Hahahahahaha.
Sandra:
Oehh.. is 35 mm doorsteken van de voorvorkpoten niet wat veel?
Ik heb welliswaar een transalp en misschien heb jij bij jouw motor meer ruimte maar als ik dat bij de alp zou doen ben ik bang dat ik m'n voorspatbord naar z'n grootje help als ik bv en flinke voorremaktie/noostop zou moeten maken...
Sandra:
Oh, vergeten ik heb 20 mm doorsteken aangehouden
Cas:
Ik zou het normaal nooit gedaan hebben Sandra, maar ik vertrouw Ron Overkleeft volledig en ik hou uiteraard de veerweg in de gaten, ik heb een elastiekje op een van de poten gezet.
ron overkleeft:
@ Cas
Vreemd heb ook het Lucas verlagingssetje er toendertijd op gezet en zijn van aluminium ,heb er toen 99 eurie voor betaald bij Motozoom en zijn 6 mm dik (effe gemeten) en die van jou?
Dat ze nu van staal zijn hoeft geen nadeel te zijn staal is veel sterker dan aluminium,maar raar dat je dan zelf de boel moet op gaan vullen natuurlijk ze moeten dat kompleet leveren voor dat geld toch?
Wees voor het doorsteken van de poten maar niet bang, ik rij al jaren zo en heb echt wel eens max in
de ankers gemoeten maar nog nooit problemen ermee gehad. Dat het een beetje een raar gezicht is
vind ik ook, de motor lijkt nu net een tekkel (te lang met te korte potjes) maarja we moeten er wat voor over hebben.
Heb er wel progressieve voorvering in zitten, die worden steeds stugger bij dieper inveren.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie