Auteur Topic: moertjes in rubber bij ruit  (gelezen 2538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mrijnvis

moertjes in rubber bij ruit
« Gepost op: 03 september 2013, 11:00 »
er zitten 4 moeren in rubber dopjes bij de ruit, ook 2 om de kuip (bovenkant vast te zetten, zijn deze allemaal gelijk (ben er 1 kwijt bij wisselen koplamp)
waar kan ik deze bestellen en hoe heten ze?

wat is de makkelijkste en beste manier je koplamp te vervangen? ik heb de ruit eraf gehaald en de boven op liggende kuipdeel, toen kon ik erbij (met moeite).

alvast bedankt

Offline Arjen

Re: moertjes in rubber bij ruit
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2013, 11:31 »
Zag ze toevallig gister op ebay voorbij komen:

http://www.ebay.de/itm/Windschild-Verkleidungsmuttern-Honda-Transalp-10-Stck-/390651090985?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item5af49e9829

Overigens denk ik dat je ze bij de betere Honda dealer ook wel kan bestellen (aftermarket).

Als je het én makkelijk én voor een scherpe prijs wil: MSD motorbandenservice in Sprundel ff bellen :)

“Never Stop Exploring”

Offline transalp-rijder

Re: moertjes in rubber bij ruit
« Reactie #2 Gepost op: 03 september 2013, 11:32 »
Gewoon bij de dealer schrik niet van de prijs..
Of als je zakelijk bij Fabory kan bestellen RAW nut M5.

Patrick


Offline Oldtimer

Re: moertjes in rubber bij ruit
« Reactie #3 Gepost op: 03 september 2013, 12:27 »
Ik heb een setje gekocht bij Louis.de  Dacht iets van 13 euro of zo. Zit een heel scala aan boutjes en rubbers in een doosje. Dus ook voor de kappen.
Bestellen bij honda kosten ze 3,65 per stuk.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline JJ

Re: moertjes in rubber bij ruit
« Reactie #4 Gepost op: 03 september 2013, 19:32 »
Inderdaad bestellen bij Ad Mies, MSD
Heb ik ook gedaan, perfect!

Offline xrvtuur

Re: moertjes in rubber bij ruit
« Reactie #5 Gepost op: 03 september 2013, 20:12 »
die aftermarket dingen van louis enz. zijn net iets kleiner dan die van honda en daar door is het vervelend vastzetten, honda is duurder maar past beter en gaat gegarandeerd lang mee.
Varadero SD02  2004

Offline mrijnvis

Re: moertjes in rubber bij ruit
« Reactie #6 Gepost op: 04 september 2013, 07:37 »
dank jullie allemaal, heb mailtje naar Sprundel gestuurd, wilde bijna de after kopen, zal de originele gaan kopen.

iemand nog andere ideeen over de lamp wisselen of moet dat altijd boven langs en de ruit eraf halen?

Offline gert

Re: moertjes in rubber bij ruit
« Reactie #7 Gepost op: 04 september 2013, 08:19 »
als de lamp kapot is kan je onderlangs erbij.
het stukje plastic(vorm van een halve maan) even losschroeven en dan onhandig wat friemelen :-[ omdat je niet goed kan zien wat je doet.
een koplamp vervangen is altijd wat lastig >:( maar de komplete demontage van de kuip is niet nodig.

gr, gert ;D
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline mrijnvis

Re: moertjes in rubber bij ruit
« Reactie #8 Gepost op: 04 september 2013, 08:42 »
dank je

Offline marlene

Re: moertjes in rubber bij ruit
« Reactie #9 Gepost op: 04 september 2013, 21:22 »
Vorige maand in Noorwegen een kapotte koplamp.
Meteen een nieuwe gekocht bij het eerste de beste benzinestation, want zonder koplamp in die tunnels... en af en toe wat donker miezerig regenbuitje...
Op de camping meteen begonnen. Volgens het instructieboekje, idd  het "halve maantje" onder de koplamp vervangen.
Echt niet te doen. Je ziet niet wat je doet en alles zit in de weg. Stekkertje zat ook behoorlijk vast.
Uiteindelijke toch maar de ruit en bovenste deel van de cockpit eraf. Een hoop gepruts...
We zijn er bijna 2 uur mee bezig geweest. Alles moet immers ook weer in elkaar, en die rubbertjes met moertjes waar dit item over gaat... pfff. met wat lippenvaseline is het gelukt.
Wat denk je, gaat de volgende dag de koplamp van mijn mans motor stuk... haha. die was gelukkig snel vervangen.