Auteur Topic: Varadero verlaagd  (gelezen 14713 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #30 Gepost op: 01 september 2013, 21:31 »
Ik zal maar niet vertellen hoeveel uren (weken) werk er in de bovenste kroonplaat zitten, maar ja, hobby is hobby.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Two Plugs

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #31 Gepost op: 02 september 2013, 07:34 »
Ik zal maar niet vertellen hoeveel uren (weken) werk er in de bovenste kroonplaat zitten, maar ja, hobby is hobby.

Reden van de interesse... de aluminium onderdelen van mijn XLV750R zijn ook behoorlijk aangetast... Nu hoeven deze niet zo mooi gepolijst te zijn, maar die zwarte spikkels wil ik er eigenlijk wel uit hebben...  :(
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Cas

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #32 Gepost op: 02 september 2013, 11:23 »
Het aluminium is niet glad, het heeft een reliëf en dat moet je er eerst uitschuren.
Ik heb dat gedaan met korrel 80 en daarna stapsgewijs naar korrel 1200 en daarna polijsten.
De kroonplaat was vanwege de vele hoekjes en rondingen veruit het meeste werk, 1 maand lang, 7 dagen per week 2 uur per dag schuren.  :-[
Ik had nog een kroonplaat als reserve liggen anders was ik er nooit aan begonnen, maar het resultaat was mooi.

Jammer is dat als je het gepolijste aluminium gaat poetsen met belgom alu er altijd kleine krasjes ontstaan door de doek.
Ik heb verschillende doeken geprobeerd maar ik blijf krasjes zien. Niet echt een probleem want het blijft mooi glanzen maar misschien is de boel laten verchromen nadat het is geschuurd ook een optie.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #33 Gepost op: 02 september 2013, 11:51 »
Citaat
maar ik blijf krasjes zien

Geen doek gebruiken maar poetswatten.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #34 Gepost op: 02 september 2013, 11:54 »
Bedankt voor de tip Marien, ga ik proberen!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #35 Gepost op: 02 september 2013, 12:36 »
Ik heb door het lekken van remvloeistof een blok wat kaal is geworden. Ziet er niet uit.
Welke verf/lak heb jij gebruikt voor de deksels.?
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #36 Gepost op: 02 september 2013, 12:47 »
Ik heb alleen het blok gespoten met Motip Engine Paint, de deksels heb ik (nog) niets aan gedaan. Lijkt mij dat hier 2K lak op moet.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #37 Gepost op: 02 september 2013, 13:57 »
Heb je de deksels wel eraf gehaald dan bij het spuiten van het blok of alles gewoon afgeplakt ?
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #38 Gepost op: 02 september 2013, 14:06 »
Alles afgeplakt, rottig klusje. Maar het spuiten met die engine paint is een fluitje van een cent, dat spul is zo snel droog dat je helemaal geen zakkers krijgt.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #39 Gepost op: 02 september 2013, 14:42 »
Heb ik ook voor het blok van een Alp gebruikt. Klasse spul idd.

Ik wil het blok onder de Dero uithalen en helemaal opknappen. De remvloeistof heeft veel schade aan de lak aangericht, ook van het frame.
Zijn er dingen waar ik extra op moet letten bij de demontage ?
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #40 Gepost op: 02 september 2013, 15:00 »
Je hebt 2 nieuwe O-ringen nodig voor het luchtfilterhuis.
En foto's maken, heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel foto's, liefst met nummertjes van de kabelboom, remleidingen, slangen en leidingen.
Ik dacht ook van ooooo dat onthoud ik wel, niet dus en dan is het een geweldige puzzel.
 

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Simonshavenaar

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #41 Gepost op: 02 september 2013, 18:18 »

Ik wil wel de driehoekjes die er nu onder zitten vervangen door 8 mm aluminium, die zijn niet te koop dus dan maar zelf maken, dat moet toch niet zo moeilijk zijn.

Ga je toch zeker niet zelf doen?
De mijne komen bij Nikotech vandaan, en zoals je ziet lijken ze erg op het origineel qua maatvoering.
Nico heeft de tekening al in de computer staan, snijdt ze zo uit, In 8 mm (RVS of ALU) is bij Niko ook vast wel mogelijk als je het vraagt, mijne zijn geloof ik 6 mm, maar dik genoeg (zie foto)
Ik zou voor die paar tientjes niet zelf gaan staan tobben met een stuk plaat en een slijptol. (ga er van uit dat je zoiets van plan was, en niet de beschikking hebt over een laser/plasma snijder ofzo)


Offline Cas

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #42 Gepost op: 02 september 2013, 18:33 »
Als Nico ze kan maken uit 8 mm aluminium ga ik ze zeker niet zelf maken.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Simonshavenaar

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #43 Gepost op: 02 september 2013, 18:46 »
Als Nico ze kan maken uit 8 mm aluminium ga ik ze zeker niet zelf maken.

Waarom wil je ze eigenlijk uit aluminium hebben in plaats van RVS, ga je ze ook weer polijsten?

Zou hem gewoon een mailtje sturen op zijn website, meestal reageert hij wel binnen een paar dagen.

Offline Cas

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #44 Gepost op: 02 september 2013, 19:09 »
Honda heeft er driehoeken onder gezet van 8 mm aluminium, ik neem aan dat dat wel een reden heeft.
De Varadero is een zware motorfiets met een joekel van een achterdemper en die achterdemper wordt in werking gebracht door die driehoeken.
Ik heb geen goed gevoel bij die waaiboompjes die er nu onder hangen.
Ik denk dat 8 mm alu vooral zijdelings meer steun geeft dan 4 mm staal, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Hoe dan ook, donderdag weer 600+ km door de Ardennen met mijn waaiboompjes!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #45 Gepost op: 03 september 2013, 15:54 »
Geen doek gebruiken maar poetswatten.
Gaat inderdaad prima met poetswatten, veel diepere glans.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #46 Gepost op: 03 september 2013, 20:58 »
Voor nog veel meer doeleinden te gebruiken Cas. >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #47 Gepost op: 03 september 2013, 21:10 »
 :P
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Nikotech

Re: Varadero verlaagd
« Reactie #48 Gepost op: 12 september 2013, 18:54 »
Ze zijn van rvs.
Maar ik ga bij de ijzerhandel 2 stukken aluminium halen van 8 mm dik en zoek iemand op met een goede boorstandaard.
3 gaten boren en dan de buitenomtrek zagen en schuren. Die gaten in het midden hoeven er niet in.


En ?????  al een beetje uitgeboord en gevijld ?


5 mm RVS is echt wel sterk zat maar wanneer je ze dikker wilt hebben kan dat natuurlijk ook 6 /  8mm RVS
RVS kan ook wat beter tegen de pekel rotzooi dan Alu van daar dus RVS 316. en een beetje dunner, voor het gewicht RVS is dan wel weer wat  sterker en taaier dan Alu.

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.