Auteur Topic: Gezocht: geschakelde plus draad thv accu.  (gelezen 1839 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Simonshavenaar

Gezocht: geschakelde plus draad thv accu.
« Gepost op: 03 september 2013, 14:35 »
Ik ben bezig om een 12v aansluiting te maken op de Varadero.
Ik gebruik hiervoor een relais + zekering.
Het relais zit net boven de accu gemonteerd, bedrading naar voren heb ik vandaag in orde gemaakt.

Ik zoek alleen nog een handige geschakelde plus, bij voorkeur ergens bij de accu.
Als er daar niets zit wat makkelijk te bereiken is trek ik een draad bij het achterlicht vandaan.


Offline Oldtimer

Re: Gezocht: geschakelde plus draad thv accu.
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2013, 14:47 »
Draad naar het achterlicht is goed bereikbaar en voldoende afgezekerd om een relais aan te sturen.
Ik heb het relais ook daar vlakbij geplaatst.
Ook gezocht naar een geschakelde + maar niet dichter bij gevonden.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Simonshavenaar

Re: Gezocht: geschakelde plus draad thv accu.
« Reactie #2 Gepost op: 03 september 2013, 14:55 »
Draad naar het achterlicht is goed bereikbaar en voldoende afgezekerd om een relais aan te sturen.
Ik heb het relais ook daar vlakbij geplaatst.
Ook gezocht naar een geschakelde + maar niet dichter bij gevonden.



Heb jij hem ook helemaal achter vandaan gehaald, of ergens de kabelboom open gehaald?

Waar heb jij je relais geplaatst?

Offline Oldtimer

Re: Gezocht: geschakelde plus draad thv accu.
« Reactie #3 Gepost op: 03 september 2013, 16:03 »
Uit de boom en het relais geplaatst op het stukje waar je een slotbeugel kunt plaatsen.
Gewoon met een parker aan de plaat vastgemaakt en de aansluitingen met krimpkous afgewerkt
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Simonshavenaar

Re: Gezocht: geschakelde plus draad thv accu.
« Reactie #4 Gepost op: 15 september 2013, 23:41 »
Heb toch nog een iets mooiere plaats gevonden om de geschakelde plus af te takken, nl op de bedrading van de remlichtschakelaar van de voetrem.
De stekker van de schakelaar zit letterlijk naast de accubak, heb hem net na de stekker afgetakt, een draad van 25 cm was nu al genoeg.
Bijkomend voordeel was dat ik de hele schakelaar kon demonteren, en op de werkbank kon solderen.
Werkt toch een stuk makkelijker zo, ben bij solderen toch altijd bang voor vallende tindruppels op plekken waar ik ze niet wil hebben.

(helaas is het rechter handvat van de handvatverwarming overleden, waarschijnlijk draadbreuk intern, maar de 12v aansluiting tbv de telefoon doet het prima)