Techniek > Honda Transalp

Lithium-ion accu

(1/2) > >>

giedi:
Is dit een aanrader voor een 700?

http://www.motoport.nl/Webshop/nl/Technische-Onderdelen/Accus/Lithium-Ion-accus

Waffie:
 met welke doelstelling  zou je dit willen
 ???
ten eerste heel duur en ik denk niet dat het enorme gewicht van een normale YTZ acu het gaat uitmaken in de performance  want ook een ytz gaat ca 5-7 jaar mee

The Headless Horseman:
En tóch ! 

Ik zit ook te kijken naar zo'n Li-ion accu. Met name vanwege de levensduur.
5 maanden geleden een nieuwe accu geplaatst, maar door omstandigheden niet gereden met de Alp  :-\
Gisteren weer eens even geprobeerd, is die nieuwe accu gelijk weer dood  >:(. Geen meter mee gereden  ::)

Heb jij ervaring met deze accu's Ad? Motoport adviseert de kleinste versie voor motoren tot 600cc, maar als ik op de site van SuperB kijk bijv. dan zou ik bij het middelste model uitkomen en die is idd gelijk weer heeeeeeel wat duurder  :(

Grtz,
René

giedi:

--- Citaat van: Waffie op 05 september 2013, 00:53 --- met welke doelstelling  zou je dit willen
 ???
ten eerste heel duur en ik denk niet dat het enorme gewicht van een normale YTZ acu het gaat uitmaken in de performance  want ook een ytz gaat ca 5-7 jaar mee

--- Einde van citaat ---
copy/paste van de site van Motoport:

Snelle laadtijd en breed temperatuurbereik
De LBP accu´s zijn veel sneller te laden dan normale loodaccu´s: een loodaccu heeft 7-14 uur nodig. De LBP kan geladen worden binnen 30 minuten met 10A.
Ook het temperatuurbereik is beter dan normale loodaccu´s. De LBP modellen kunnen worden gebruikt tussen -10 en +50 graden Celsius! Dus ook geen koud-weer startproblemen meer
Extreem lange levensduur zonder zorgen
De levensduur van de LBP accu´s lopen op tot wel 10 jaar! Door de zeer lage zelfontlading kunnen deze accu´s zelfs enkele jaren in opslag overleven zonder bijladen!
Sneller laden: 30 tot 45 minuten
Gewicht 1000 gram
Dus het is niet meer nodig om telkens weer een nieuwe accu te kopen als het seizoen weer van start gaat.
5 jaar garantie !! (bij normaal gebruik)

Waffie:
allemaal heel mooi,

maar de uitdaging zit in het feit dat een startpoging direkt moet lukken omdat een lion accu niet de langdurigheid heeft van een agm of lood zuur accu
dus meerdere startpogingen eisen hun tol.
en dan is het wel leuk dat je ze snel kunt laden echter een 10 amp oplader kost iets meer dan een ctek of optimate voor motorfiets accu's  die normaal een laadstroom hebben van 0.8 amp
en je hebt er verder niets aan.

ze zijn gewoon nog te duur afgezet tegen de voordelen  die het zou geven

denk er gewoon goed over na

ps.. een startaccu heeft het gewoon zwaar en dat is een een lion accu niet anders

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View