Techniek > Honda Transalp

Benzine tank/reserve transalp

(1/6) > >>

de sjeng:
Effe een vraagje? (heb al gezocht via de zoekfunctie zonder resultaat)

Volgens beschrijving heeft mijn 90er transalp xl600v een benzine tank van 18ltr, echter als ik op reserve over moet, tank ik 14ltr. Dit betekend dat ik 4ltr(reserve) niet gebruik? en dus in theorie 84km (gemiddeld gebruik van 1/21) verder zou kunnen rijden? (tank natuurlijk nooit leegrijden) Hoe zou ik de die (reserve) liters wel kunnen gebruiken?? en in theorie 17(ltr) X 21(km) = 357km kunnen rijden op één tank

PimW:
Als jij overschakelt op reserve kun je toch blijven rijden? Dan spreek je die 4 liter toch gewoon aan?

de sjeng:

--- Citaat van: PimW op 08 september 2013, 14:09 ---Als jij overschakelt op reserve kun je toch blijven rijden? Dan spreek je die 4 liter toch gewoon aan?

--- Einde van citaat ---

Idd maar op een gegeven moment zijn ook die 4 ltr op. Maar wanneer?? en zijn al deze 4 ltr beschikbaar of blijft er nog rest in de tank?  Was al aan het denken om hem eens (bijna) leeg te rijden en een jerrycan mee te nemen om te kijken hoe ver ik kom.

Marcel T:
Wanneer is bijna?  ;)

Wanneer ik op reserve ga, is mijn strategie om binnen 40 km een tankstation van mijn keuze te bezoeken

de sjeng:

--- Citaat van: Marcel T op 08 september 2013, 15:42 ---Wanneer is bijna?  ;)

Wanneer ik op reserve ga, is mijn strategie om binnen 40 km een tankstation van mijn keuze te bezoeken

--- Einde van citaat ---

Als er in theorie 4ltr in de tank zit. Na +/- 60km (of 3 ltr) Zou er in theorie nog 1 ltr in moeten zitten. Bijvullen met 1 ltr vanuit jerrycan(meegenomen, om er zeker van te zijn dat ik tot bij een tankstation geraak) en dan voltanken.  Dit natuurlijk alleen als ik in regio rij. Eens proberen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View