De hoogte van dat pijpje bepaalde volgens mij de verhouding "normaal" en "reserve" brandstof.
Kort je hem in ga je later op reserve maar heb je ook minder over.
Volgens mij is voor jou de truuk dat je weet hoever je kunt op reserve? Ik snap het "probleem" nogsteeds niet zo
Zoals ik aangaf op moment dat hij op reserve ga MOET ik gaan tanken. Terwijl er eigenlijk nog 4ltr in de tank zit. Nog een tijdje op reserve rijden is geen optie. Risico dat je vergeet om te zetten, of te tanken. (Been there, done that
)
Als ik het pijpje met 1/4 of 1/2 zou inkorten, zou ik (in theorie) bij 1/4 inkorten 1 ltr extra kunnen gebruiken(rest 3ltr) dit zou betekenen een aktie radius van 300km (15ltr x 1/20= 300km) Bij 1/2 inkorten 2 ltr extra(rest 2ltr) aktie radius 320km. Gezien mijn gemiddelde toerrit tussen de 250 en 350 km ligt, zou dit handig zijn.
Daarbij je sleept die 4 ltr reserve toch mee, dus waarom niet gebruiken? Daarbij 2 á 3 ltr reserve moet genoeg zijn.