Auteur Topic: accu plotseling leeg  (gelezen 1421 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Luc

accu plotseling leeg
« Gepost op: 11 september 2013, 21:53 »
Hallo allemaal,

Vorige week slaat bij thuiskomst de motor af omdat ik de koppeling iets te snel laat opkomen.

Als ik opnieuw wil starten is de accu helemaal leeg. Ik heb alle accessoires afgekoppeld en de accu opnieuw geladen.

Vanaf dit moment weer een  probleemloze start,  maar wel met de oplader in de topkoffer voor de zekerheid.

Weet iemand of het mogelijk is dat tijdens het afslaan de accu geheel wordt leeggetrokken ? Kan een losgeraakte draad van de handvatverwarming dit veroorzaken ?  Of zit er iets anders aan te komen zoals de spanningsregelaar of toch de accu ?


Offline EelkoL

Re: accu plotseling leeg
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2013, 22:29 »
Accu stuk lijkt me sterk, als hij na opladen wel weer start, daar heb je best een flinke stroomsterkte voor nodig.

Kennelijk zit er iets mis ergens in het laadcircuit, dat kan de dynamo zijn, een kabel, de spanningsregelaar, wellicht een zekering (weet ik niet zeker). Maar het verstandigst is om dit circuit vanaf de bron door te meten en zo weg te strepen wat wel werkt...
'99 TA

Offline Oldtimer

Re: accu plotseling leeg
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2013, 23:19 »
Slechte accu, spanningsregelaar defect, te veel belasting ( verlichting, handvatverwarming enz.. ) maakt dat de boel niet geladen wordt tijdens het rijden.
Als de motor een nachtje gestaan heeft zal de accu regenereren en start hij weer gewoon.
Als de belasting beneden de grens blijft zal hij gewoon weer geladen worden.

Vaak heb je er dan geen erg in dat de boel gewoon aan z'n einde is.
Ik zou eerst de accu maar eens testen, inclusief de laadspanning.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.