Auteur Topic: Newbie met XLV750R carburateur backfire  (gelezen 6806 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchie

  • Gast
Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Gepost op: 12 september 2013, 15:34 »
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus als er iets is wat ik moet weten over dit forum laat ik me graag informeren.

Ik heb een XLV750R die een tijd heeft stil gestaan en die ik nu weer aan de praat probeer te krijgen.
Zolang ik de motor heb, heeft ie nooit helemaal lekker gelopen, ook niet toen ik hem 2 jaar geleden aan de kant zette.
Nu heb ik er eindelijk tijd voor om dit monster te geven wat ie verdient en ben er vol goede moed mee begonnen.

De problemen:
Hij start niet makkelijk, en al helemaal niet als ie koud is. Als ik me hand op het luchtfilter houd en het gas open doe start ie. Als ie dan loopt, doe de achterste cilinder het niet op lage toeren.
Als ik het gas open trek hoor je een klap (boven 3000 toeren) en dan loopt de achterste cilinder ook. Onder de 3000 toeren houd ie weer op.
Op verschillende forums las ik dat de CDI kapot kan zijn. Ik heb beide CDI's omgedraaid, hopende dat nu opeens de voorste cilinder het probleem had. Maar dat gebeurde niet. Nog steeds de achterste cilinder laat het afweten.
Toen heb ik de olie filter en de olie ververst, de klappen zijn nu minder, dus het zou ook aan de hydraulische kleppen kunnen liggen. Maar voor dat ik me verse olie ga verpesten met het door spoelen van het blok met diesel, dacht ik, laat ik hier even vragen wat jullie denken.
Zou het ook aan de carburateur kunnen liggen?
Hij backfired soms door de carburateur en soms door de uitlaat.

Dutchie

Dutchie

  • Gast
Re: Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2013, 11:48 »
Niemand? Hahahahaha, gaaf hoor zo'n Nederlands XLV forum. Daar heb je wat aan.

Offline Oldtimer

Re: Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2013, 12:02 »
Citaat
Nederlands XLV forum. Daar heb je wat aan.

Een ding moet ik je nageven.

Je durft wel........ en dat in het hol van de leeuw. >:D >:D

Laat ik je melden dat onze XLV doktor momenteel met vakantie is en er maar een paar mensen zijn binnen de club die je echt kunnen helpen.

Maak je niet ongerust, als je 2 jaar hebt gewacht, mag er nog wel een weekje bij ..........of toch niet ??
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2013, 23:34 »
Bougies gecontroleerd? Krijgen die wel of geen vonk? Spanningsregelaar (das nml een vet zwaktepunt bij de XLV)? Hoofdzekering gecontroleerd? (zit achter het rechter zijklepje)

Heb je al een flesje Fuelguard II van KENT Europe (google on it) geprobeerd? Heeft mijn XLV (die ook 2 jaar stil had gestaan) weer helemaal los gekregen...
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Hotel 317

Re: Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2013, 09:58 »
Als hij boven de 3000 toeren meeloopt dan zeg ik dat het stationaircircuit van je éne carburateur het niet meer doet (door verstopping o.i.d.?)

(laten) schoonmaken is het advies, kritisch kijken naar alle rubbertjes, en bij montage de boel synchroniseren, en een koud biertje pakken.

Offline Two Plugs

Re: Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2013, 09:52 »
Schijnbaar is onze haastige XLV strijder met de noorderzon vertrokken...  ;D
Zal dus wel goedgekomen zijn.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Martin Visser

Re: Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2013, 23:13 »
Pickup spoelen wel goed, even meten met het werkplaatshandboek er bij?
Ga er vanuit dat de carburateur schoongemaakt is en ultrasoon gereinigd is, synchroon stellen en kijk eens of de luchtschoeven nog functioneren.
hier eerst naar kijken en dan later naar de andere zaken.
Motor start slecht als deze een paar weken niet heeft gelopen, komt door brandstofpomp, brandstofleiding is namelijk leeg. 
Slechte afstelling ( te rijk ) geeft klappen en er komen dan vlammen uit de uitlaat.
Als bij 3000 toeren de cilinders weg goed draaien zou ik in eerste instantie de carburateurs nalopen, kijk ook even of het membraan goed is van de carbs.
succes.

Is de uitlaat dicht, lekke uitlaat geeft hetzelfde effect. backfire en rottig lopen van de motor.

gr, M

Offline Bikkel

Re: Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Reactie #7 Gepost op: 23 september 2013, 23:30 »
Als zijn lidmaatschap net zolang duurt als z'n geduld, wordt dat geen langdurig lid >:D
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline Two Plugs

Re: Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Reactie #8 Gepost op: 23 september 2013, 23:32 »
Als zijn lidmaatschap net zolang duurt als z'n geduld, wordt dat geen langdurig lid >:D

Nu jaag je 'm bij voorbaat al weg!  ;D ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Bikkel

Re: Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2013, 23:37 »
Gaan we hem missen 8)
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline Two Plugs

Re: Newbie met XLV750R carburateur backfire
« Reactie #10 Gepost op: 24 september 2013, 01:03 »
Gaan we hem missen 8)

Huh? Wie?  ???
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180