Auteur Topic: Hoe kom ik bij die synchronisatieschroef?? #*$*#&^*&# + inlaatrubbers  (gelezen 1911 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline alexrv

Graag tips over de bereikbaarheid van de synchronisatieschroef :)

Zojuist ook even mijn inlaatrubbers getest. Met dit weer reageert de motor juist negatief op de choke bij starten, hij gaat er niet harder van lopen. De chokeplungers heb ik van de week losgedraaid en de kabel gecontroleerd en gesmeerd, deze functioneert goed. Valse lucht misschien?

Ik heb remreiniger op de inlaatrubbers gespoten en bij 1 van de rubbers zakte het stationair toerental van 1500 naar 800 voor een paar seconden. Je zou verwachten dat deze toch zal stijgen met remreiniger?

Kan het zo zijn dat de carberateurs al rijk zijn afgesteld op de lekker inlaatrubber en door het toevoegen van extra brandstof alleen maar slechter gaat lopen? De motor verbruikt ongeveer 1 op 14, is dit ook te verklaren door de lekke inlaatrubber?

groeten,

Alex

« Laatst bewerkt op: 27 september 2013, 13:48 door alexrv »

Offline Oldtimer

Re: Hoe kom ik bij die synchronisatieschroef?? #*$*#&^*&# + inlaatrubbers
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2013, 14:15 »
Even de tank eraf. Afstellen kan met het beetje benzine wat in de carb zit, of even een andere oplossing hiervoor.

Stelschroef zie je tussen de 2 carbs zitten, precies tussen die 2 slang aansluitingkjes
Er is maar 1 stelschroef te zien, dus kan niet missen.
Zie foto
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline V-Twin

Re: Hoe kom ik bij die synchronisatieschroef?? #*$*#&^*&# + inlaatrubbers
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2013, 14:17 »
Inderdaad je inlaatrubbers vervangen.
Je tank moet er dan toch af en dan kan je relatief eenvoudig ook bij de synchronisatieschroef.
Als je niet over te grote handen beschikt lukt het vanaf de linkerzijde ook. Is inderdaad een heel gepiel maar een voormalig clublid heb ik het bij mijn AT RD07A zien doen.
Succes!

« Laatst bewerkt op: 28 september 2013, 11:35 door V-Twin »

Offline V-Twin

Re: Hoe kom ik bij die synchronisatieschroef?? #*$*#&^*&# + inlaatrubbers
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2013, 14:19 »
@ Oldtimer
Was het maar waar dat het zo eenvoudig was. Bij een RD03 en een RD04 gaat dat lukken. Bij een RD07(A) zit die schroef onder de carburateurs.

Offline alexrv

Re: Hoe kom ik bij die synchronisatieschroef?? #*$*#&^*&# + inlaatrubbers
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2013, 14:32 »
Het is inderdaad een RD07A uit 1999. Ze dachten het makkelijk te maken dat je je tank kon laten zitten tijdens het synchroniseren....

Ik heb de inlaatrubbers van Tourmax besteld dus die ga ik eerst maar eens vervangen. Laten we maar bij het begin beginnen.

Offline Oldtimer

Re: Hoe kom ik bij die synchronisatieschroef?? #*$*#&^*&# + inlaatrubbers
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2013, 15:17 »
Citaat
RD03 en een RD04 gaat dat lukken.
`

Sorry, had niet in de gaten dat je een twin had. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Hans Schaap

Re: Hoe kom ik bij die synchronisatieschroef?? #*$*#&^*&# + inlaatrubbers
« Reactie #6 Gepost op: 27 september 2013, 22:49 »
Naast het vervangen van je inlaatrubbers, is het het moment om ook gelijk de kleppen te stellen.


Voor het synchroniseren heb ik een haakse schroevendraaier waarmee je makkelijk bij de schroef kunt komen.
Zonder is het bijna niet te doen.


Wanneer je wilt weten hoe rijk of arm jouw mengsel per cylinder is heb ik een transparante bougie waarmee je dat kunt controleren.


Met deze gereedschappen is het een eenvoudige klus.


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Erik

  • Gast
Re: Hoe kom ik bij die synchronisatieschroef?? #*$*#&^*&# + inlaatrubbers
« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2013, 02:49 »
Inderdaad je inlaatrubbers vervangen.
Je tank moet er dan tog af en dan kan je relatief eenvoudig ook bij de synchronisatieschroef.
Als je niet over te grote handen beschikt lukt het vanaf de linkerzijde ook. Is inderdaad een heel gepiel maar een voormalig clublid heb ik het bij mijn AT RD07A zien doen.
Succes!

Klopt. Je kan er zelfs bij met de tank er nog op. Bithoudertje met de juiste bit en een stukje slang om de bithouder iets te verlengen en meer houvast te krijgen.
Het is te doen met goede voorbereiding, maar moet niet te lang duren anders hangen de blaren erbij  8) ;D

Haakse schroevendraaier werkt nog mooier maar dan moet alles wel perfect passen.