Helaas heeft het vervangen van de sproeiers en afstellen/synchroniseren weinig effect gehad. Het benzineverbruik bleef op de 1:15 hangen. Afgelopen maand zakte dit terug naar 1:14 en begonnen de oude symptomen weer op te spelen. Inhouden, stotteren en niet oppakken.
En dat vooral boven de 2500 toeren.
Met twee onvrijwillige oponthouden en een verbruik van 1:8 nog net in Sprundel weten te komen. Aldaar hebben we de carburateur losgesleuteld en in een ultrasoon badje gelegd (zie foto's). En voorzien van andere gasbuizen.
De sproeiers van de Dynojet hebben we teruggeplaatst De standaard sproeiers die ze bij de Dynostar Testbank werkplaats geplaatst hadden, hebben we teruggeplaatst (wonderwel maat 102 en 105, terwijl 115/118 bij mijn modeljaar hoort).
Met een schone en gesynchronizeerde carburateur (en nieuwe bougies, luchtfilter, remblokken en Metzeler Tourance exp) weer naar huis gereden. De alp rijdt weer als een zonnetje en het verbruik is na de eerste 267 kilometer ruim 1:19! Ik merk bij het doortrekken nu wel dat de sproeiers aan de krappe kant zijn, maar dat komt het verbruik ten goede.... En anders zet ik de oorspronkelijke weer terug.
Ad heeft het 'm weer geflikt!
Update huidig verbruik:
-----------------------------
20-03-2014: 1:19,1
25-03-2014: 1:20,2
01-04-2014: 1:19,4
04-04-2014: 1:20,0
16-04-2014: 1:20,0
22-04-2014: 1:19,2
24-04-2014: 1:20,2
09-05-2014: 1:20,5
14-05-2014: 1:20,1
22-05-2014: 1:20,3
03-06-2014: 1:19,3
05-06-2014: 1:19,8
11-06-2014: 1:19,6
18-06-2014: 1:19,8
24-06-2014: 1:19,6
15-07-2014: 1:18,4 (sw+pas.)
17-07-2014: 1:19,8
13-08-2014: 1:19,1
22-08-2014: 1:19,3
25-08-2014: 1:19.1
29-08-2014: 1:20,2