Auteur Topic: Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter  (gelezen 2263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline varig767

Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter
« Gepost op: 07 oktober 2013, 09:23 »
Dag allemaal,

Gisteravond met behulp van een kundige zwager de ketting en tandwielen van mijn XL650V uit 2006 vervangen. Daarbij is één van de zes inbusschroeven van het achtertandwiel gesneuveld. We hebben wel gewoon de ketting en de tandwielen vervangen, maar het achtertandwiel is nu met vijf i.p.v. met zes inbusschroeven vastgezet.

Heeft die bewuste inbusschroef (inclusief borgmoer en ringetje aan de achterzijde) ook een apart onderdeelnummer en zo ja, is er iemand die dat gemakkelijk voor mij kan opzoeken? Op cmsnl.com kon ik het niet vinden.

groeten, Martijn

Offline Simonshavenaar

Re: Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter
« Reactie #1 Gepost op: 07 oktober 2013, 10:22 »
Hier staan wat nummers bij, hoop dat dit de nummers zijn die jij nodig hebt.
De Transalp staat bij deze site trouwens ook niet in het hoofdmenu genoemd (Varadero's wel) , heb hem echt via de zoekfunctie op de site opgezocht.



http://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-5930-13MCB2S1-XL650V6-2006-F__1300-TRANSALP+650.html

hoop dat je er wat mee kan

mvg

Cor

Offline varig767

Re: Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter
« Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2013, 14:40 »
Geweldig Cor, precies wat ik zoek!

groeten, Martijn

Offline xrvtuur

Re: Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter
« Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2013, 20:08 »
Hier staan wat nummers bij, hoop dat dit de nummers zijn die jij nodig hebt.
De Transalp staat bij deze site trouwens ook niet in het hoofdmenu genoemd (Varadero's wel) , heb hem echt via de zoekfunctie op de site opgezocht.



http://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-5930-13MCB2S1-XL650V6-2006-F__1300-TRANSALP+650.html

hoop dat je er wat mee kan

deze site kende ik niet, geweldig ding, bedankt!!

mvg

Cor
Varadero SD02  2004

Offline Simonshavenaar

Re: Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter
« Reactie #4 Gepost op: 07 oktober 2013, 21:46 »
deze site kende ik niet, geweldig ding, bedankt!!
Ga ervan uit dat dit je reactie is, waarschijnlijk iets niet helemaal goed gegaan met citaat toevoegen.

Is inderdaad een handige site, snap alleen niet waarom Transalp niet in het hoofdmenu staat en Varadero wel.

Het allermooiste was dat mijn Honda dealer met dezelfde tekeningen werkt, ik had een printje gemaakt van de tekening, en deze meegenomen naar mijn dealer, en kon zo de nummers opnoemen.
Je moet alleen niet teveel schrikken van de prijzen van het spul, denk dat je voor de bout, ring en moer van de topic starter al tussen de €10 tot €20 kwijt bent


Offline Oldtimer

Re: Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter
« Reactie #5 Gepost op: 08 oktober 2013, 08:27 »
Citaat
Je moet alleen niet teveel schrikken van de prijzen van het spul, denk dat je voor de bout, ring en moer van de topic starter al tussen de €10 tot €20 kwijt bent



Gewoon ff via het forum vragen of er iemand nog eentje heeft liggen ( gebruikt )
 ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline varig767

Re: Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter
« Reactie #6 Gepost op: 08 oktober 2013, 10:20 »
€ 12,22 voor boutje, moertje en ringetje inderdaad. Besteld bij ZSF-Motorrad in Duitsland, samen met nog wat andere onderdelen om de verzendkosten een beetje aanvaardbaar te maken  ;)

Offline xrvtuur

Re: Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter
« Reactie #7 Gepost op: 08 oktober 2013, 10:35 »
ik heb net alle stofkapjes voor swingarm, link en wielen besteld. daar loop je dus ook op leeg maar bij bij David Silver Spares in GB betaal je best wat minder als bij ZSF.
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter
« Reactie #8 Gepost op: 08 oktober 2013, 11:57 »
http://www.otterparts.nl/

Gebruikte kosten 1,50 euro.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Waffie

Re: Onderdeelnummer inbusschroef en moer tandwiel achter
« Reactie #9 Gepost op: 09 oktober 2013, 20:49 »
de beter gesorteerde ijzerwaren handel heeft vast wel een goed alternatief bijv

M 10 x 30 linzekop met sluitring m 10 en een flensmoer kosten ca 1 euri
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl