Auteur Topic: Welke normale banden op de TA?  (gelezen 10868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Doei, Suc6 ermee

Welke normale banden op de TA?
« Gepost op: 12 oktober 2013, 13:33 »
.Bericht van mod:

Topic starter heeft forum verlaten en originele tekst zelf gedelete
« Laatst bewerkt op: 21 december 2014, 17:40 door varaderohuibje »

Offline Waffie

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2013, 18:14 »
neem voor de winter een band met een open structuur (goede afvoer van water en loskomen van sneeuw etc
dus ik zou meer denken aan de heidenau k 60 snowtex of als goede keuzes die je zelf al opnoemt, de  michelin anakee 2 , of een bridgestone bw 501/502 maar de dunlop Tr 91 kan ik ook aanbevelen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Waffie

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2013, 12:26 »
 heb niet de gedachte dat de snowtex enkel voor sneeuw bedoelt is

hij presteert gewoon vele malen beter al het koud is.
de arrowmaxis puur sang wegband vrgelijkbaar met lasrtec,contogo,michelin aktive  bridgestone bt 45 etc

alleen enkel geschikt voor verharde wegen..
maar onder een all road kom je ze zelden tegen

mvg

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Waffie

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2013, 16:02 »
ik weet niet hoe jouw motorfiets zich gedraagt met deze banden in de regen, bij mij voorspelbaar.wat inhoudt dat ik mijn rij stijl aanpas aan de omstandigheden
bladerer zijn altijd tricky(zelfs treinen hebben er moeite mee)

alle banden blijven persoonlijk maar als regen belangrijk is zou ik kiezen voor michelin
zelden te verslaan..
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline tigger

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2013, 19:26 »
heb niet de gedachte dat de snowtex enkel voor sneeuw bedoelt is

hij presteert gewoon vele malen beter al het koud is.
de arrowmaxis puur sang wegband vrgelijkbaar met lasrtec,contogo,michelin aktive  bridgestone bt 45 etc

alleen enkel geschikt voor verharde wegen..
maar onder een all road kom je ze zelden tegen

mvg

Ik heb de bt45 onder mijn TA650 liggen, Hoewel ik ze best aardig vind, ben ik er ook nog heel erg van onder de indruk....
Overigens als je gaat zoeken op de bridgstone site, zijn ze niet geschikt voor de transalp... de bt45 zou tot 500 cc geschikt zijn.

Voor mij voldoen de bt45's wel, maar ik ben ook een mooi weer rijder, voor in de winter zou ik, zoals hier aangegeven, een band met een wat meer open structuur kiezen.
Voor de mensen die de bridgstone (motor)website willen bekijken: http://moto.bridgestone.co.uk/motorcycle-tyres/

Offline Bram

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #5 Gepost op: 17 oktober 2013, 21:08 »
Ik heb ondertussen mijn setje Dunlop tr91 versleten en vind het een geweldige band. Geweldig in de regen en ook de afgelopen winter gaf die me heel veel vertrouwen. Persoonlijk vind ik de Dunlop fijner dan de anakee, maar zoals al gezegd is dit voor iedereen anders.

Offline GK

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #6 Gepost op: 16 november 2013, 17:33 »
ik vind het een goed keus! ik heb ze onder mijn 600 en ook al is het profiel flink weggesleten door t rijden op de weg (circa 1,8 mm) geeft hij nog voldoende vertrouwen in de modder

Offline GK

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #7 Gepost op: 17 november 2013, 10:43 »
van zoekend gedrag is geen sprake, iig niet bij 136 km/h harder ga ik praktisch nooit  C:-).

enig zoekend gedrag is als je op de strepen rijdt waar twee asfalt stroken naast elkaar liggen maar dat is normaal :-p

Offline xrvtuur

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #8 Gepost op: 17 november 2013, 14:03 »
De TR91 schijnt nog al sneller versleten te zijn dan de Tourance.
Varadero SD02  2004

Offline GK

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #9 Gepost op: 17 november 2013, 14:28 »
geen idee wat snel is, heb er 8000km opzitten met veel achterrem gebruik (lees hier en daar een slipje  :angel: en heb nog voldoende profiel)


Offline xrvtuur

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #10 Gepost op: 17 november 2013, 16:54 »
tourance scoort juist heel goed bij nat wegdek, en de tourance (de gewone) heeft op onverharde wegen nog wat meer grip dan de exp en de next. Maar ja banden is net als olie, zeer persoonlijk, gelukkig is er voor iedereen wel een smaakje ;)
Varadero SD02  2004

Offline GK

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #11 Gepost op: 17 november 2013, 21:11 »
@XRVtuur,

Zeker waar, banden zijn gewoon persoonlijk, en ik ben eigenlijk al blij als ze rollen, zwart zijn, profiel hebben en op mijn wielen passen :-p

Offline GK

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #12 Gepost op: 19 november 2013, 06:47 »
Dat is wel waar, maar of dat continental of dunlop is, ik neem aan dat alle banden veilig zijn ;-)  het is denk ik meer de ervaring die je bij een band hebt en het vertrouwen die ook bepaald hoe je rijdt en of de banden voor jouw geschikt zijn en of je er veilig mee rijdt.

Als je een band hebt die je geen vertrouwen heeft en je zenuwachtig op de motor zit, zijn het onveilige banden

Offline Waffie

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #13 Gepost op: 19 november 2013, 09:54 »
kwafo begrijpt het helemaal

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline len_tour

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #14 Gepost op: 19 november 2013, 16:23 »
In Duitsland bijvoorbeeld zijn er eisen gesteld aan het type en soort band dat je op de motor legt. De bandenfabrikant moet daar dacht ik een toelating per type band voor afgeven. Althans dat is mij ooit door een Duitse motorrijder verteld, die wilde een bepaalde set Golden Tyre GT 201 op zijn Transalp leggen alleen daar was geen goedkeuring (Unbedenklichkeitsbescheinigung) voor afgegeven en hij kon die al gekochte banden niet gebruiken. Waarom zou dat zijn denk je als alle banden veilig zouden zijn?

Lobby, fabrikanten geld... Kijk goed naar de Apk discussie. Mij werd verteld dat verschillende merken/typen voor en achterband ook niet mag in duitsland terwijl er op diverse fora druk getest wordt met verschillende banden voor en achter om de beste combi te maken.

Een band is zo veilig als het gezonde verstand van de bestuurder en tuv/dekra/overheid hebben niet altijd het beste met ons voor.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Waffie

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #15 Gepost op: 19 november 2013, 17:28 »
onze huidige maatschappij is er al lang geen meer van gezond verstand maar1 van wie kan ik de schuld geven als er iets gebeurt in mijn leven dat ik niet prettig vindt.
wat dan als gevolg heeft.. de onstuitbare neiging tot regelzucht.

waardoor een net zo groot aantal instanties zich dan weer bezig kan houden met handhaving en of naleving en voortdurende aanpassing aan de gaten die er nog in die regelgeving te vinden zijn want ook mensen blijven constant op zoek naar de mazen zolang dit in hun eigen belang kan zijn maar als dat niet zo is begint het weer van voren af aan.



technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline xrvtuur

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #16 Gepost op: 19 november 2013, 17:46 »
volgens mij is het in duitsland ook zo dat de snelheidsindicatie op de band overeen moet komen met de topsnelheid van je voertuig, maw bijv. TKC80 op een Varadero mag niet
Varadero SD02  2004

Offline len_tour

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #17 Gepost op: 19 november 2013, 18:10 »
Je mag met een andere snelheidsindicatie dinges rijden mits je een sticker in je cockpit hebt met je maximale snelheid. En volgens mij mag je in nl ook niet zomaar afwijken van de snelheids en gewichtsindicaties voor je moto.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Waffie

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #18 Gepost op: 19 november 2013, 18:28 »
zie nu wel .. diep in jullie hard willen jullie gewoon een apktje

dan kunnen we dit allemaal vaststellen corrigeren en melden via misdaad anoniem

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline len_tour

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #19 Gepost op: 19 november 2013, 18:54 »
zie nu wel .. diep in jullie hard willen jullie gewoon een apktje

dan kunnen we dit allemaal vaststellen corrigeren en melden via misdaad anoniem

Ik wil dat niet! Ik wil graag met verschillende merken/typen bandencombinaties rijden en heb geen zin in mijn geld en motor naar een keuringsstation te brengen. De tijd en het geld steek ik liever in echte veiligheid ipv schijnveiligheid. Ik weet zelf wanneer mijn band op is en dat ik met mijn mefo stonemaster, ondanks de snelheidsaanduiding niet harder wil dan 100 (uitschieters 110).

Veiligheid verbeteren in europa? Zorg voor motorveilige vangrails, controleer actief op onjuist gebruik mistlampen en eventueel profieldikte van banden. Dat soort zaken.

Ik ben bang dat het verplicht stellen van reflectie op de helm (zoals in frankrijk) of zelfs zo'n fluoriserende helm (nb niet verwarren met zo'n hesje wat wegvalt achter de topkoffer) meer bij kan dragen aan de veiligheid dan de belachelijk strenge regels in duitsland of geplande apk in europa. Persoonlijk rij ik liever in het zwart maar als het moet, ok. Maar apk, NEEEEEEEEEEEE!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Waffie

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #20 Gepost op: 19 november 2013, 23:30 »
hierbij wat kleine voorbeelden van rijders die hun motorfiets ook(niet) goed bij houden

« Laatst bewerkt op: 20 november 2013, 03:16 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Waffie

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #21 Gepost op: 19 november 2013, 23:33 »
en nog 1 , en ik heb er nog veel meer dus er mag zeker nog wat verbeteren aan de verantwoordelijkheid
En zeker nu het financieel allemaal wat minder is zie je nog veel meer onregelmatigheden

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Jeroen

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #22 Gepost op: 20 november 2013, 07:23 »
Ad, volgende keer ff vragen voordat je de foto's van mijn velg en schij fop het forum zet ok?  :-\
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Robertehv

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #23 Gepost op: 20 november 2013, 08:59 »
Oh gelukkig, het is de jouwe....
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline Peter M

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #24 Gepost op: 20 november 2013, 09:38 »
hierbij wat kleine voorbeelden van rijders die hun motorfiets ook(niet) goed bij houden


Offline Jeroen

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #25 Gepost op: 20 november 2013, 10:41 »
Goh, die heb ik ook in de garage hangen.......... :-[
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline xrvtuur

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #26 Gepost op: 20 november 2013, 11:24 »
Goh, die heb ik ook in de garage hangen.......... :-[


volgens mij kom je daar niet zo vaak 8)
Varadero SD02  2004

Offline Jeroen

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #27 Gepost op: 20 november 2013, 11:50 »

volgens mij kom je daar niet zo vaak 8)

als mn bier op is!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline len_tour

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #28 Gepost op: 20 november 2013, 12:55 »
Nja krijgen we dat weer. Met de invoering van de apk voor auto's blah veiliger blah blah. Onderzoek blah... enz Die versleten band kan ook voorkomen met apk dusss

APK

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Waffie

Re: Welke normale banden op de TA?
« Reactie #29 Gepost op: 20 november 2013, 18:22 »
 ;D ;D
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl