Auteur Topic: Opschieten!!! Het word weer warmer.....  (gelezen 40550 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Headless Horseman

Re: Joepie, het wordt weer kouder!!
« Reactie #30 Gepost op: 02 maart 2014, 15:39 »
Sneak preview  ;)




Stevig geheel zo  8). Nu moet er uiteraard nog een 'dashboard' op komen en de kabelboom hier en daar vastgeknoopt, maar dat gaat wel lukken.
En nog een paar lampjes er op, en juist daar twijfel ik wat over  :-\

Ik dacht aan zoiets: http://www.japparts.nl/index.php?main_page=popup_image&pID=5856
Zou dat wat zijn, of heeft iemand een beter idee?
Led zou natuurlijk ook mooi zijn. Lekker licht en gaat niet meer stuk  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Joepie, het wordt weer kouder!!
« Reactie #31 Gepost op: 02 maart 2014, 15:47 »
x-vision?
Wel prijzig... Maar moooi.

Ik heb in zweden een jetser van een ledlamp gekocht (~zelfde diameter als een twin lamp, 13w/1700lumen) maar daar kun je overdag niet mee rijden. Heb ik ook wel eens online voorbij zien komen (40euro ofzo).

Mooi simpel voorbouwtje! :)

Offline V-Twin

Re: Joepie, het wordt weer kouder!!
« Reactie #32 Gepost op: 02 maart 2014, 16:46 »
Pim je maakt me nieuwsgierig naar die lamp uit Zweden, hoe, wie, wat, waar etc etc etc :)

Offline The Headless Horseman

Re: Joepie, het wordt weer kouder!!
« Reactie #33 Gepost op: 02 maart 2014, 19:31 »
Rest van de dag bezig geweest met bevestigingspunten maken voor het neuskuipje. Dat zit nu  :)
En ook nog met een dashboard. Ik had nog eea liggen, wat verzaagd, overgezet en gepast. Moet lukken zo!



Nu eerst maar eens op zoek naar lampen voordat ik verder kan.
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS


Offline V-Twin

Re: Joepie, het wordt weer kouder!!
« Reactie #35 Gepost op: 03 maart 2014, 18:29 »
Pim die Vison X ziet er wel leuk uit.
Die grote ronde is een gigantisch werklamp. Ik vrees als je daarmee gaat rondrijden dat je geen vrienden gaat maken ivm de lichtbundel.
Ja ja ik heb het goed gelezen HET LIJKT HIEROP!

Ik ben wel benieuwd naar wat je nu precies hebt en hoe dat gaat uitpakken.

Offline PimW

Re: Joepie, het wordt weer kouder!!
« Reactie #36 Gepost op: 03 maart 2014, 18:42 »
Die visionX is rally spul, zeker mooi.

De lamp die ik heb is inderdaad een werklamp en niet geschikt voor gebruik op de openbare weg. Maar ik wilde juist een lamp voor als ik in het donker van die weg af ga :P Voor de prijs wel een poging waard vond ik.

Offline Two Plugs

Re: Joepie, het wordt weer WARMER!!
« Reactie #37 Gepost op: 03 maart 2014, 22:14 »
Zeg René... zou je die titel niet eens aanpassen nu de temperaturen tegen het weekeinde naar de 20 graden+ kruipen?  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #38 Gepost op: 03 maart 2014, 22:21 »
 ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Two Plugs

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #40 Gepost op: 09 maart 2014, 17:29 »
Nog steeds geen koplampen in huis helaas  :-\

Vandaag dus maar eventjes verder gegaan met het dashboard, dat zit nu netjes op zijn plek  8)
En verder een begin gemaakt met de zijpanelen, maar dat gaat nog niet zo makkelijk als ik dacht  >:(
Genoeg voor vandaag! Maar effe een paar nachtjes over slapen  ::)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #41 Gepost op: 16 maart 2014, 17:28 »
Hier nog een foto van het dashboard:



Staat op een beugel, lekker hoog in de kuip en zowel zittend als staand prima af te lezen  :)


Koplampen zijn besteld, maar nog niet in huis.
Dus vandaag maar weer aan de slag met het kuipwerk. Ik had al 2 zijpaneeltjes voor onder het zadel via marktplaats gescoord, dus die heb ik wat opgeknapt en pas gezaagd om mooi aan de tank aan te laten sluiten:



Zit netjes zo  8)
Ook met de grote kuipdelen tussen tank en neuskuipje bezig geweest, maar ik moet eerst eens goede ABS lijm maken voordat ik daarmee verder kan. In de Hema nagellakremover lost mijn ABS niet op  :(. Zit wsl te weinig aceton in.

Zit wél een beetje schot in nu  :). Ben tevreden met de vorderingen vandaag  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #42 Gepost op: 16 maart 2014, 17:38 »
Je kunt ook aceton kopen in ''pure'' vorm! In flesjes van een L, gebruik ik ook om alulilium mee te wassen voor het lassen :)

Anders bij de apotheek, daar verkopen ze kleine flesjes.

Dash ziet er erg strak uit René. Ben erg benieuwd hoe de tank je bevalt (het was best veul werk  ;D ).

Ik hoop binnenkort ook weer mijn mijn projectje verder te kunnen  :-X

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #43 Gepost op: 16 maart 2014, 18:38 »
Dashboard gebruikte ik al in de oude setting, heb er alleen een flink stuk afgezaagd. Het deel waar de roadbookhouder zat was niet meer nodig, gebruikte het ding toch nooit  ::)

We gaan het zien met die tank Pim, knietjes zullen lekker uit de wind zitten  ;D

Ik zoek nog wel een tankdop er voor. Liefst zo'n simpele, zónder slot.
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #44 Gepost op: 16 maart 2014, 18:45 »
Ja die tank is best breed he, maar als je staat vond ik hem wel lekker ''knellen'' met je knieen.

Ik heb er helaas geen dop voor. Misschien kun je een alpdop verbouwen zonder slotje?

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #45 Gepost op: 19 maart 2014, 22:39 »
Ik kan idd voorlopig wel de dop van de oude tank gebruiken ja. Komt wel goed, ik ga nog wel op zoek naar een tankdop  :)

Vandaag de koplampen binnengekregen  :D. Zien er goed uit  8)
Wat ik me nog afvroeg: Dimlicht zit normaal gesproken links toch? Hoe is dat bij een Twin?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline jbm

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #46 Gepost op: 19 maart 2014, 23:05 »
René, bij de Twin (RD 07) zit dimlicht links.

gr Jan

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #47 Gepost op: 20 maart 2014, 14:30 »
Watvoor lampies dan? ;D

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #48 Gepost op: 20 maart 2014, 20:41 »
Bedankt voor de info Jan!

Zag trouwens inmiddels (wist het niet eens uit mijn hoofd  :-[) dat bij mijn GS het dimlicht rechts zit.

Het zijn deze lampjes geworden: http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=70024912
Met het bijbehorend grootlicht dan.

Zal nog wel even verzinnen wat ik links of rechts zet  :-\

TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Bill

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #49 Gepost op: 20 maart 2014, 23:21 »
Bedankt voor de info Jan!

Zag trouwens inmiddels (wist het niet eens uit mijn hoofd  :-[ ) dat bij mijn GS het dimlicht rechts zit.

Het zijn deze lampjes geworden: http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=70024912
Met het bijbehorend grootlicht dan.

Zal nog wel even verzinnen wat ik links of rechts zet  :-\
René ik heb deze ook weliswaar van Louis.de wat het moederbedrijf is van motozoom en een stuk goedkoper ook. Maar dat daarbuiten gelaten, ik merk geen enkel verschil tussen dim en groot licht en heb dus beide lampen maar geschakeld. Heb nu aparte lampjes voor op de valbeugels erbij gekocht die ik op het gootlicht heb geschakeld.

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #50 Gepost op: 20 maart 2014, 23:49 »
Oh, prutspul dus  :(
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #51 Gepost op: 22 maart 2014, 18:21 »
Motor verwend met een verse accu vanmiddag  :)

En verder nog wat zitten prutsen met de benzinepomp en de slangen. Een goed plekje voor de pomp is inmiddels gevonden  8) Zit netjes aan de linkerkant, strak naast de achterste cilinder.
Maar hoe zou ik het beste de slang van de rechter tankwang naar de pomp kunnen leggen?
Tussen de cilinders door, of beter achter de achterste cilinder langs?  :-\. Wat denken jullie?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #52 Gepost op: 22 maart 2014, 18:38 »
Ik had hem tussen de cilinders door. Voorlangs is wat betreft de temperatuur het beste.

Offline Ron76

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #53 Gepost op: 22 maart 2014, 18:47 »
Indd voorlangs is het beste Of goed isoleren
Je moet proberen de benzine zo koel mogelijk te houden.
Hopelijk wordt je benzine pomp ook niet al te warm als die strak tegen de cilinder aan geschroefd zit.
Mss een hitte schildje maken oid.
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #54 Gepost op: 22 maart 2014, 19:05 »
Nou ja, strak  :-\. Valt ook wel mee  :). Er zit wel wat ruimte (paar cm) tussen de cilinder en de pomp, dus er kan een luchtstroom langs  :D. Het alternatief was om hem ter hoogte van de startmotor te zetten, maar daar komt hij wat verder naar buiten te zitten, dus wat kwetsbaarder en ik denk ook wat in de weg voor mijn been/laars, dus dat wilde ik niet.

Benzineleiding voorlangs laten lopen is ook nog een optie ja, maar dan moet ik de benzinekraan omdraaien. Moet kunnen denk ik. Zal ik morgen even bekijken.

Nog 2 vragen:
- Is het nog belangrijk dat die benzinepomp onder de onderkant van de tank zit? Of zuigt 'ie vanzelf leeg?
- Ik vind nog een 'loos' pijpje aan de pomp. Waar is dat voor? Is dat een overstort ofzo? Moet ik daar wat mee doen?

Deze pomp heb ik:



Bij de 2 pijpjes rechts (met dopje) staat een pijltje, 1 'in' en 1 'uit'. Dat is aan- en afvoer neem ik aan?
Het kleine pijpje rechts is de vacuumaansluiting toch?
Maar dat chromen pijpje wat uit het deksel komt, wat is dat dan?
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2014, 19:32 door The Headless Horseman »
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #55 Gepost op: 22 maart 2014, 22:09 »
Is die uit het deksel niet juist de vaccuum? (kun je testen, gewon aan dat ding lurken).

Omdat hij haaks op de stroomrichting staat enzo...

Ik had de pomp gemonteerd boven het voortandwiel, op drie boutjes aan het carter. Leiding tussen de cilinders door en niks geďsoleerd. Deed het goed hoor. :)

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #56 Gepost op: 23 maart 2014, 21:24 »
Vandaag maar verder aan de slag gegaan met de voorkant.

- koplampen geďnstalleerd. Ik zie toch duidelijk verschil tussen dim- en grootlicht Bill. Dim toch maar links gezet  :)
- knipperlichten in orde gemaakt. Ik heb eindelijk een goed werkend electronisch relais kunnen scoren, dus mooie kleine (BMW  ;)) Led's aan de voorkant  8)
- zekeringenkast op de kroonplaat gemonteerd.
- alle spaghetti-brei in de kuip vastgezet. Dus veel ty-rap's gebruikt  :)
- nieuw plekje voor het ontluchtingskastje onder de tank gevonden.

Heb alleen een wazige foto, dus dat houden jullie nog tegoed.

Langzaamaan zie ik het einde van dit project in zicht komen  :D. Ik denk nog een paar weekenden rommelen en dan moet er een proefritje in zitten  8)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Ron76

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #57 Gepost op: 23 maart 2014, 21:34 »
Zolang het slangetje niet te warm wordt en de buitentemperatuur ook niet te hoog is zal het ook best goed gaan.
Maar er wordt gevraagd wat beter is  ;).
Onderstaande gaat over een auto maar het principe is hetzelfde.
 
Een vapour-lock ontstaat als benzine zo warm wordt dat hij van vloeibaar naar gasvorm gaat.
Dat gebeurt meestal als een benzineleiding dicht langs een heet onderdeel loopt (bv. de motor, de uitlaat of een verwarmingsslang). De oplossing daarvoor is om de betreffende benzineleiding te verleggen naar een koelere plek, of om de benzineleiding te isoleren t.o.v. de warmtebron.
Vapour-lock is wel een logische oorzaak in jouw geval, omdat het zich alleen voordoet bij warme motor.
Als het ook bij een koude motor zou gebeuren, zou je de benzinepomp gaan verdenken óf een luchtlek in de benzineleiding waardoor de benzine terug kan zakken richting tank.


Die kabelwokkels werken ook wel mooi die heb je in zwart en zilver volgens mij en je draden zijn gelijk beschermd .kan je bij de DHZ winkels kopen

Is dat bovenste haakse pijpje niet een ontluchtinsaansluiting of retour ? Met retour slang als je membraam gaat lekken of een overdruk aansluiting .
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Offline V-Twin

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #58 Gepost op: 23 maart 2014, 21:45 »
@Ron76

Bij welke DHZ zaak? Ik zoek die dingen al een tijdje maar kan ze nergens vinden.

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #59 Gepost op: 23 maart 2014, 21:49 »
Conrad.nl heeft ze maar als je Huib een berichtje stuurt kan hij je aan de wat grotere maten misschien ook wel helpen.