Zolang het slangetje niet te warm wordt en de buitentemperatuur ook niet te hoog is zal het ook best goed gaan.
Maar er wordt gevraagd wat beter is
.
Onderstaande gaat over een auto maar het principe is hetzelfde.
Een vapour-lock ontstaat als benzine zo warm wordt dat hij van vloeibaar naar gasvorm gaat.
Dat gebeurt meestal als een benzineleiding dicht langs een heet onderdeel loopt (bv. de motor, de uitlaat of een verwarmingsslang). De oplossing daarvoor is om de betreffende benzineleiding te verleggen naar een koelere plek, of om de benzineleiding te isoleren t.o.v. de warmtebron.
Vapour-lock is wel een logische oorzaak in jouw geval, omdat het zich alleen voordoet bij warme motor.
Als het ook bij een koude motor zou gebeuren, zou je de benzinepomp gaan verdenken óf een luchtlek in de benzineleiding waardoor de benzine terug kan zakken richting tank.
Die kabelwokkels werken ook wel mooi die heb je in zwart en zilver volgens mij en je draden zijn gelijk beschermd .kan je bij de DHZ winkels kopen
Is dat bovenste haakse pijpje niet een ontluchtinsaansluiting of retour ? Met retour slang als je membraam gaat lekken of een overdruk aansluiting .