Auteur Topic: Opschieten!!! Het word weer warmer.....  (gelezen 40552 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ron76

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #60 Gepost op: 23 maart 2014, 21:49 »
Volgens mij gewoon bij de gamma karwei Ed .
ze liggen bij de Electra afdeling tv spul enzo.
Zit dan ook zo een geleider bij om de draden er makkelijk in te krijgen .
Een electro zaak heeft ze ook vast wel .

Nog even snel gekeken . De meeste computerzaken verkopen ze ook . ;D
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Offline V-Twin

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #61 Gepost op: 23 maart 2014, 21:51 »
Bedoel je die kunststof dingen om meerdere draden/kabels bij elkaar te houden?


Offline Ron76

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #63 Gepost op: 23 maart 2014, 21:56 »
http://www.kantoorinrichtingkopen.nl/producten/kabelmanagement/cable-management/kabelslang-25-mm-op-rol-/

De middelste vind ik zelf het stevigst en die gebruik ik dus.

Maar er zijn indd andere alternatieven zoals de onderste al weet ik niet waar je die kan krijgen
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Offline Bill

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #64 Gepost op: 23 maart 2014, 23:07 »
Vandaag maar verder aan de slag gegaan met de voorkant.

- koplampen geďnstalleerd. Ik zie toch duidelijk verschil tussen dim- en grootlicht Bill. Dim toch maar links gezet  :)

Heb alleen een wazige foto, dus dat houden jullie nog tegoed.

Langzaamaan zie ik het einde van dit project in zicht komen  :D . Ik denk nog een paar weekenden rommelen en dan moet er een proefritje in zitten  8)

Grtz,
René
Ben reuze benieuwd René naar het resultaat. Ik zie echt geen enkel verschil bij die van mij.


Een paar weekenden heb je niet! Zaterdag de 29 offroad Deventer!!! Zorg dat je er klaar voor bent  ;D

Offline Oldtimer

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #65 Gepost op: 24 maart 2014, 15:12 »
Grappig

Citaat
Maar er zijn indd andere alternatieven zoals de onderste al weet ik niet waar je die kan krijgen


Het adres staat op de onderste foto.
http://www.easy-ergonomics.nl/offers.html
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Ron76

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #66 Gepost op: 24 maart 2014, 18:09 »
Scherp oldtimer ;).

Maar Bedoelde eigenlijk in welke winkel/ bouwmarkt.
Ik ben meer van het eerst even kijken of het wat is voor ik iets bestel op internet.
Maar het is ook een optie  :)
Ronald Holkamp
Transalp pd 06 1990
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #67 Gepost op: 30 maart 2014, 19:46 »
Vandeweek even kontakt gehad met Erik vwb de brandstofpomp en hij heeft me weer even de juiste kant opgestuurd  8)
Dus gisteren nóg maar eens naar de plaatselijke auwtogarage voor een stuk brandstofslang met een iets andere diameter en vandaag aan de slag gegaan er mee.

Wát een kl*te klus zeg  >:(
De plaats die ik gekozen had voor de brandstofpomp bleek niet helemaal goed, want hij kwam wat in de knoop met de wang van de tank. Dus eerst maar eens een nieuw plekje gezocht, klein stukje verder naar achter. Schetsplaatje aangepast, boutje van het blok vervangen voor een stukje draadeind en toen zat hij netjes.




Daarna aan de worsteling met de slangen begonnen. Ik moest nog een T-stuk hebben om de 2 tankwangen te kunnen koppelen, de garage had die niet, maar dat vond ik aan een setje carbs die nog op de plank lagen.
Helaas wel met verschillende diameters pijpjes, dus ik moest wat goochelen met de verschillende slangen.
Na een aantal word je er wat handiger in, maar bij sommige aansluitingen moest ik echt heeeeel veel kracht gebruiken om de slang er op te krijgen. Beetje vet op het pijpje en de slang goed warm maken hielp wel, maar echt makkelijk ging het niet  :-\
Ik vond nog een snelkoppeling van mijn oude GS in een doosje, dus die hebben we ook maar benut. Maakt het losmaken als de tank er eens af moet weer makkelijker  :)

De slang van de rechterwang heb ik maar voor het blok langs naar links laten lopen om 'm zo koel mogelijk te houden.
Hieronder een piccie zoals het nu zit.




De tank zit er inmiddels weer op en alles is aangesloten. Binnenkort maar eens een paar liter er in mikken en kijken of het werkt.
Ben benieuwd  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline V-Twin

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #68 Gepost op: 30 maart 2014, 21:52 »
René ff een tip. Haal de slang ff van de tankkraan af en giet de handel incl carburateur ff vol met benzine.
Als de handel leeg staat start je je accu leeg.
Ook daar weet Erik alles van. We hebben een keer langs de snelweg in Zeeland gestaan met een AT en moesten de handel al zuigend aan een kort slangetje ontluchten. Dat had beelden op kunnen leveren die je niet openbaar wilt hebben  ;D Gelukkig was het die zaterdag slecht weer en waren en weinig mensen op de weg.  ::)

Offline jeroenh

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #69 Gepost op: 31 maart 2014, 10:06 »
Conrad.nl heeft ze maar als je Huib een berichtje stuurt kan hij je aan de wat grotere maten misschien ook wel helpen.


Ik heb ze afgelopen jaar in Engeland via eBay gekocht.  Moest hittebestendig zijn voor de om-manteling van de bobine kabels van mijn Volvo V70 (onder deksel), was na tien jaar volledig vergaan, enige optie die de dealer voorstelde was een volledig nieuwe bobine kabelset (jaja, zo verdienen ze daar hun geld).  Zal de verkoper even opzoeken:
Gevonden:

http://www.ebay.co.uk/itm/6-5MM-SPLIT-CONVOLUTED-CONDUIT-SLEEVE-TUBE-CABLE-7MM-WIRE-HARNESS-10-METRES-10M-/251173637057?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a7b1d8bc1

(olie en benzine resistent, daarom had ik het ook voor mijn auto gekocht)
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2014, 21:23 door jeroenh »
XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Erik

  • Gast
Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #70 Gepost op: 31 maart 2014, 21:46 »
René ff een tip. Haal de slang ff van de tankkraan af en giet de handel incl carburateur ff vol met benzine.
Als de handel leeg staat start je je accu leeg.
Ook daar weet Erik alles van. We hebben een keer langs de snelweg in Zeeland gestaan met een AT en moesten de handel al zuigend aan een kort slangetje ontluchten. Dat had beelden op kunnen leveren die je niet openbaar wilt hebben  ;D Gelukkig was het die zaterdag slecht weer en waren en weinig mensen op de weg.  ::)

 ;D ;D

Ik moest ff denken maar inderdaad, toen gingen we "even" naar Ad om je Hobbelnau K60 te laten bekijken  :)


Ik denk trouwens dat het bovenstaande wel meevalt als de tank voldoende vol zit hoor, dan hoeft het pompje amper wat te doen. Het probleem ontstaat pas als je de tank helemaal leeg rijdt, dan kan je idd beter het inlaatvacuum oraal imiteren (..  :o )   om te voorkomen dat je je accu leeg start voordat de carbs weer gevuld zijn.

Off topic; Bram, heb jij die Suzuki stelplaatjes nog  ;) ?

Offline V-Twin

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #71 Gepost op: 31 maart 2014, 22:33 »
@Erik
Ja ja die liggen braaf in het vet op je te wachten  8)

Erik

  • Gast
Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #72 Gepost op: 01 april 2014, 00:16 »
Mooi! Ik kom ze dit jaar echt nog halen  ;)

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #73 Gepost op: 05 april 2014, 12:11 »
Rijd ie nu al?

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #74 Gepost op: 05 april 2014, 14:21 »
Nope  :-\ Héle week tot m'n nek in het werk, vanmiddag sociale verplichtingen, dus word pas weer morgen voor ik wat doen kan.....
Moet trouwens éérst ook nog effe met het startrelais aan de gang, want ik zag al dat de stekker aardig weggesudderd is  >:(

Maar tóch bedankt voor de belangstelling Pim  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #75 Gepost op: 05 april 2014, 16:10 »
Ik ben de laatste tijd ook nergens aan toe gekomen hoor.

Gisteravond voor het eerst weer even in m'n hok geweest. Niks anders gedaan dan mijn werkbank verplaatsen en opruimen ;D

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #76 Gepost op: 06 april 2014, 15:41 »
Je hebt gelijk Danny  :(. Maar goed, itt jou besteed ik per week ook nog een aantal uren om brood op de plank te krijgen  :P

Enniewee, ik kom er niet helemaal uit met het startrelais  :-\

- de hoofdzekering is goed
- het relais doet geen klik/klik
- er komt geen prik op de startmotor bij het indrukken van de startknop
- met een punttangetje op de contacten gaat de startmotor wél rond

Kan ik dan al concluderen dat het startrelais kapot is, of zou het probleem ook nog ergens anders kunnen zitten?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline V-Twin

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #77 Gepost op: 06 april 2014, 15:48 »
Je zegt het al.
Inderdaad defect.
Je zou nog ff een andere 30A zekering kunnen proberen.

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #78 Gepost op: 06 april 2014, 15:49 »
Komt er wel prik op het relais als jij het startknopje indrukt?

Offline Pakfiets

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #79 Gepost op: 06 april 2014, 16:06 »
Of je accu is (zo goed als) overleden....
Had het zelfde, onbelast (contact uit) 12,5v op de accu. Contact er op, startknop ingedrukt 10v.
ff meten dus.

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #80 Gepost op: 06 april 2014, 16:09 »
Accu is een verse, 22 maart er nieuw in geplaatst (zag ik net in dit topic  ;)) dus daar zou het niet aan mogen liggen, maar ik sluit niks uit.

Geen idee waar ik precies moet meten Pim  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #81 Gepost op: 06 april 2014, 16:22 »
Als er geen stroom gaat lopen dan lijkt het me dat of:

zekering stuk,
relais stuk,
relais schakelt niet.

Je hebt de kabels van accu -> relais(30Azekering) ->startmotor, en startknop ->relais->startonderbrekingscircuit(=verkapte massakabel).

Als er in jouw startonderbrekingen eentje stuk is start le motor niet omdat je relais geen aarde maakt (circuit onderbroken) op de schakelkant. Je zou eens kunnen meten of er prik staat p die twee kabeltjes die niet op de zekering zitten, als je op de GOOOO knop drukt.

Ik ben niet zo electro dus kan het niet veel duidelijker brengen  (hoop dat het correct is) ;D

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #82 Gepost op: 06 april 2014, 17:27 »
De boosdoenert is gelokaliseerd  :)

Heb even het startrelais van de andere Alp overgezet en dan hoor ik weer bekende geluiden bij het bedienen van de startknop  8)
Helaas niet helemaal de goede geluiden, want het blijft bij klik klik klik klik klik  :(

Bij nameten van de accu meet ik iets van 11,5v en bij kontakt aan stort hij gelijk onder de 10v, dus die kakelverse accu is ook al weer naar de knoppen  >:(

Nah ja, ik weet nu iig wat ik op moet scharrelen  :)

In de tussentijd nog maar wat knutselen aan het kuipwerk.......
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline len_tour

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #83 Gepost op: 06 april 2014, 20:32 »
Um accu kan gewoon een beetje leeggelopen zijn. Hoeft geen probleem te zijn als je hem maar rap oplaadt (hij mag niet volledig leegraken want dan stuk!) . Ik moet na een maand of 2 ook ff mijn accu aan de prik hangen en dat gaat al 2 jaar goed. Een fris gezuurde accu is nog niet 100% vol dus moet je hem volladen anders loopt ie langzaam leeg en zit ie snel onder de startkracht. Wie weet scheelt het weer wat brood ehh euri's.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #84 Gepost op: 06 april 2014, 21:23 »
Ik heb 'm idd aan de lader gezet Lennert, inmiddels is hij opgelopen tot tegen de 12v, dus wellicht is hij nog te redden  :)
We gaan het wel zien!
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline len_tour

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #85 Gepost op: 06 april 2014, 21:39 »
Fijn! Hoop dat t goedkomt! Je zal al aardig de kriebels hebben, mooi weer, de ritjes zijn al begonnen en jij zit in je schuurtje  :-\  Blijf wel benieuwd hoe het wordt en vooral hoe je kuipframe er uit ziet. Ik rij met een kaal origineel gewei omdat ik maar geen oplossing vind. Deze week moet het af, komend weekend weer 600km ofzo voor de boeg  :P
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline The Headless Horseman

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #86 Gepost op: 06 april 2014, 21:58 »
Valt mee hoor, ik heb de GS óók nog, die komt regelmatig buiten  8)
En de Alp van mijn vrouw natuurlijk. Die heb ik vanmiddag ook weer rijklaar gemaakt (óók een nieuwe accu  ::)). Komend weekend gaan we een ritje doen  :)

Kuipframe is al op pagina 2 te zien.
Het kuipwerk ben ik zélf ook wel benieuwd naar hoe het er uit komt te zien  :). Vanmiddag nog wat geplakt en gezaagd. Binnenkort de delen samenvoegen en een kleurtje er op zetten  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #87 Gepost op: 06 april 2014, 22:36 »
Als je inspiratie nodig hebt voor geweitjes: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=684282

Het makkelijkste is twee alu platen met daartussen een kokertje ofzo, afhankelijk van wat er allemaal aan moet komen te hangen ;D

Offline len_tour

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #88 Gepost op: 06 april 2014, 23:44 »
De plaatjes op pag 2 zijn niet compleet (koplamp, hoe, kuip, hoe) maar al wel inspirerend.

Pim, het kokertje en plaatje zijn al in huis alleen welke koplamp en hoe die er op moet zit ik nog te bedenken. Misschien eerst gewoon een bouwsel de lucht in zodat de teller te combineren is met een cross-lamp/kuipachtig dingetje.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline PimW

Re: Opschieten!!! Het word weer warmer.....
« Reactie #89 Gepost op: 07 april 2014, 11:17 »
Ja dat is soms wat lastig, maar je kunt ook gewoon een endurokap (wrf,crf ktm etc) aan je voorvork knopen met bijgeleverde rubber straps en dan je teller op je bovenste kroonplaat monteren.

Zo'n gewei is best complex daar hij je teller, lamp, electra moet bevatten en tegelijktijd de kuip omhoog moet houden en vrijlopen van de voorvork.
Ik heb vorige keer eerst uit een paar stukken multiplex wat gezaagd en getimmerd om aan de verhoudingen te komen. Daarna alles overgezet op aluminium.

Volgende geweitje wil ik (deels) uit plastic maken denk ik.