Vandeweek even kontakt gehad met Erik vwb de brandstofpomp en hij heeft me weer even de juiste kant opgestuurd
Dus gisteren nóg maar eens naar de plaatselijke auwtogarage voor een stuk brandstofslang met een iets andere diameter en vandaag aan de slag gegaan er mee.
Wát een kl*te klus zeg
De plaats die ik gekozen had voor de brandstofpomp bleek niet helemaal goed, want hij kwam wat in de knoop met de wang van de tank. Dus eerst maar eens een nieuw plekje gezocht, klein stukje verder naar achter. Schetsplaatje aangepast, boutje van het blok vervangen voor een stukje draadeind en toen zat hij netjes.
Daarna aan de worsteling met de slangen begonnen. Ik moest nog een T-stuk hebben om de 2 tankwangen te kunnen koppelen, de garage had die niet, maar dat vond ik aan een setje carbs die nog op de plank lagen.
Helaas wel met verschillende diameters pijpjes, dus ik moest wat goochelen met de verschillende slangen.
Na een aantal word je er wat handiger in, maar bij sommige aansluitingen moest ik echt heeeeel veel kracht gebruiken om de slang er op te krijgen. Beetje vet op het pijpje en de slang goed warm maken hielp wel, maar echt makkelijk ging het niet
Ik vond nog een snelkoppeling van mijn oude GS in een doosje, dus die hebben we ook maar benut. Maakt het losmaken als de tank er eens af moet weer makkelijker
De slang van de rechterwang heb ik maar voor het blok langs naar links laten lopen om 'm zo koel mogelijk te houden.
Hieronder een piccie zoals het nu zit.
De tank zit er inmiddels weer op en alles is aangesloten. Binnenkort maar eens een paar liter er in mikken en kijken of het werkt.
Ben benieuwd