Auteur Topic: voorlicht TA  (gelezen 13526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tina Harms

voorlicht TA
« Gepost op: 28 oktober 2013, 20:59 »
Mensen ik heb vorige week voor het eerst op mijn TA in het donker gereden maar volgens mij geeft mijn voorlicht niet genoeg licht. Ik heb al geprobeerd het voorlicht te openen maar dit lukt mij niet. Volgens het handboekje moet je deze naar beneden kunnen "trekken". Mooi niet, dus maar laten zitten. Maar zijn er TA eigenaren in Amsterdam of omgeving waarmee ik kan vergelijken of het licht wel juist brand. Ik hoor graag of dit mogelijk is.

Ik ben lid geworden (opgegeven gisteren) en verheug mij al op sleuteldagen om meer kennis van mijn motor te krijgen. Ik ben wel al aan het poetsen met chroom geslagen en de kettingbeschermer verwijderd, volgens mij nog nooit schoongemaakt, wat een drap. Dat het bijna niet tegen de ketting aan zat ongelofelijk. Afijn de troep zit nog onder mijn nagel dus dat wordt sleutelen met handschoentjes. Wennen de heren ook wel aan denk ik  ;)

Groeten Tina

Offline PimW

Re: voorlicht TA
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2013, 21:13 »
Voorlicht kan niet zo open, alleen de fitting uit de achterkant kun je eruit halen.

Maar je kunt gewoon voor de motor staan en kijken of de dimlicht wel brand en niet alleen het stadslicht. Maar ik heb nog geen alp gezien waar veel licht uit kwam hoor.
's Nachts op de a1 rijd ik ook maar wat op de witte streepjes, of lift mee met de lampen van een auto.

Offline Waffie

Re: voorlicht TA
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2013, 23:40 »
 er zijn ook sterkere lampen ?

maar vaak gaat de reflector achteruit in opbrengst
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Tina Harms

Re: voorlicht TA
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2013, 06:31 »
He Pim, zij branden beide, maar als ik het licht met die van de Shadow van mijn man vergelijk is die van hem net een beamer. Maar misschien is het inderdaad een idee om een sterkere lamp erin te zetten. Maar wat bedoel je met reflectoropbrengst Waffie?

Offline Waffie

Re: voorlicht TA
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2013, 00:56 »
je lamp wordt gereflecteerd door het zilverachtige deel van je koplamp echter hiervan loopt het rendement met de jaren wat terug doordat de metaalfolie wat verweerd
dit resulteert in minder licht daar waar je het wilt hebben

maar je kunt ook kiezen voor een andere lamp zoals gemeld
echter officieel niet toegestaan maar   ze zijn er in div wattages
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Tina Harms

Re: voorlicht TA
« Reactie #5 Gepost op: 05 november 2013, 18:45 »
Wel dat ga ik dan maar in overleg met jullie doen, wat het beste is. Dus de lamp want ik vind echt dat ik meer licht moet hebben.

Offline GK

Re: voorlicht TA
« Reactie #6 Gepost op: 05 november 2013, 21:46 »
inderdaad als het mogelijk is om wat meer licht te creeeren is dit altijd fijn (zonder tegenliggers te verblinden dan)

Offline Oldtimer

Re: voorlicht TA
« Reactie #7 Gepost op: 06 november 2013, 10:31 »
Zelfde probleem hier.
Ik zie een clubactie aankomen.

Ad, ik wil meer licht

Aanbiedingen via dit forum dus.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline voorstad

Re: voorlicht TA
« Reactie #8 Gepost op: 06 november 2013, 12:51 »
Zelfde probleem hier.
Ik zie een clubactie aankomen.

Ad, ik wil meer licht

Aanbiedingen via dit forum dus.

+1

Gister in het donker in de regen over de Veluwe. Zeker met tegenliggers is het dan maar hopen dat er niks op de weg ligt....... Heb nu mooie gele lampjes van Ad, maar wat meer licht is erg gewenst.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline GK

Re: voorlicht TA
« Reactie #9 Gepost op: 06 november 2013, 13:12 »
Het is niet zozeer dat de alp weinig licht geeft maar de tegenliggers verblinden je zoveel dat je minder gevoelig wordt voor het wat mindere licht van de alp.

Maar ja de tegenliggers zullen zich niet aanpassen dus misschien moeten wij ook maar meer licht installeren :-p


Offline Waffie

Re: voorlicht TA
« Reactie #10 Gepost op: 06 november 2013, 14:04 »
 specials moeten per doos besteld worden

ze zijn er in
H 4 100/55 watt
H 4 100/90 watt
H 4 110/95 watt (gold)
H 4 130/100 watt
H 4 130/90watt
H 4 160/90 watt

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline voorstad

Re: voorlicht TA
« Reactie #11 Gepost op: 06 november 2013, 14:24 »
specials moeten per doos besteld worden

ze zijn er in
H 4 100/55 watt
H 4 100/90 watt
H 4 110/95 watt (gold)
H 4 130/100 watt
H 4 130/90watt
H 4 160/90 watt

En wat kan de Transalp Dynamo nog aan? Aankomen met een lege accu is ook zo wat.

(P.S. ik geen toeters en bellen als handvatverwarming, alarmsystemen, GPS-sen, etc, dus minus 5 wat voor de achterlamp...)
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Oldtimer

Re: voorlicht TA
« Reactie #12 Gepost op: 06 november 2013, 15:01 »
Citaat
H 4 100/55 watt
H 4 100/90 watt
H 4 110/95 watt (gold)
H 4 130/100 watt
H 4 130/90watt
H 4 160/90 watt

Ik wil alleen meer licht op mijn alpje Ad,

Tot welk niveau kan ik zonder problemen gaan en dus geen raadseltjes opgeven aub.
Missschien ook een prijsje erbij helpt ook wel een beetje, >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Hans Schaap

Re: voorlicht TA
« Reactie #13 Gepost op: 06 november 2013, 23:05 »
Hella levert een high performance lamp die door de gebruikte materialen waar de gloeidraad en de reflector van de lamp 50% meer lichtopbrengst geeft en een ongeveer 20% langere lichtkegel.
Voordeel is dat de wattages gelijk blijven.


Het betreft onderstaande lamp:

Hella Lamp 12V H4 +50% P43T Light Power

Deze kan ik samen met Ad eventueel in een clubactie aanbieden.




groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline voorstad

Re: voorlicht TA
« Reactie #14 Gepost op: 07 november 2013, 07:58 »
Hella levert een high performance lamp die door de gebruikte materialen waar de gloeidraad en de reflector van de lamp 50% meer lichtopbrengst geeft en een ongeveer 20% langere lichtkegel.
Voordeel is dat de wattages gelijk blijven.
Het betreft onderstaande lamp:
Hella Lamp 12V H4 +50% P43T Light Power
Deze kan ik samen met Ad eventueel in een clubactie aanbieden.
groet Hans

Adverteren daar niet alle aanbieders mee? Of is het praktijkervaring?

Ik ben eigenlijk wel gehecht aan mijn "Gold" lamp, waarmee ik (denk ik) opval tussen al het witte licht. Ik zou alleen graag wat meer lichtopbrengst hebben, dus ik ben wel voor de H 4 110/95 watt (gold) die Ad suggereert. Is dat deze?

Daarnaast ben ik benieuwd of er voor achter ook wat te upgraden valt? Ik heb helaas nooit veel geluk gehad met de LED lamp die een jaar geleden door een clublid gemaakt is. Misschien een wat fellere normale lamp. Of een andere suggestie?
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Oldtimer

Re: voorlicht TA
« Reactie #15 Gepost op: 07 november 2013, 09:58 »
Citaat
Deze kan ik samen met Ad eventueel in een clubactie aanbieden.

Ik ben voor  ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline TransAlpGhost

Re: voorlicht TA
« Reactie #16 Gepost op: 07 november 2013, 12:17 »
ik heb de zelfde ervaring, maar ik was verbaasd wat er gebeurde toen ik de lamp eens iets hoger stelde, pas op dat je  niet vol in de voor ruiten die je tegemoet komen schijnt, maar de lamp eens stellen kan ook al wat doen.
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Oldtimer

Re: voorlicht TA
« Reactie #17 Gepost op: 07 november 2013, 12:24 »
http://www.autolampen.nl/particulier/halogeen-11095-p43t-p-17.html

Deze lamp is niet toegelaten op de openbare weg Voorstad.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline voorstad

Re: voorlicht TA
« Reactie #18 Gepost op: 07 november 2013, 13:04 »
http://www.autolampen.nl/particulier/halogeen-11095-p43t-p-17.html

Deze lamp is niet toegelaten op de openbare weg Voorstad.

 :D Zal dus wel een lekkere bak licht zijn  :angel:
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Waffie

Re: voorlicht TA
« Reactie #19 Gepost op: 07 november 2013, 15:43 »
geen enkele special is toegelaten maw heeft geen ECE keuring

so what

hebben de verlichting armaturen voor de rally sport ook niet

ik zou gaan voor de 100/130 als de dynamo het aan kan, (is overigens ook te upgraden!)

kijk dus wat deze levert

stel 315 watt bij 5000 rpm

tel je nominale gebruikers op en je weet wat mogelijk is

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Tina Harms

Re: voorlicht TA
« Reactie #20 Gepost op: 09 november 2013, 12:43 »
Oh fijn al die reacties, het leeft.

Inderdaad als er een clubactie komt wil ik graag meedoen. Ik heb mij al 2 weken geleden opgegeven om TCN lid te worden maar ik heb nog niets gehoord. Dus ik hoop dat ik wel met deze actie dan mag meedoen. Ik wil wel graag wit licht. Ik houd niet van gelige kleuren. Vind dat persoonlijk niet mooi en fijn.

Laat maar weten hoe dit dan gaat werken.

Groeten Tina

Offline Tina Harms

Re: voorlicht TA
« Reactie #21 Gepost op: 09 november 2013, 12:44 »
Oh ja nog er aanvulling er zit bij mijn motor handvatverwarming op, weet niet of dat nog van invloed is want ik las zoiets een paar reacties terug

Offline Bikkel

Re: voorlicht TA
« Reactie #22 Gepost op: 09 november 2013, 13:04 »
Waarom geen Xeon erin, heb dat hier in de donkerebossen van N-Duitsland erg op prijs gesteld,
Want hier heb je totaal geen straat verlichting en erg veel overstekend wild en erg lange en zeer donkere wegen
Maar met Xeon lijkt het of je bij daglicht rijd, en het verbruikt ook nog minder stroom dus!!!!!! Wat let je
NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Offline GK

Re: voorlicht TA
« Reactie #23 Gepost op: 09 november 2013, 13:14 »
ik had gelezen dat xenon anders straalt en dat je dus eigenlijk ander koplamp glas moet hebben, volgens mij moeten auto's zelfs een automatisch nivellerende koplamp unit hebben

niet dat erop gecontroleerd wordt :-p  C:-)

Offline Waffie

Re: voorlicht TA
« Reactie #24 Gepost op: 09 november 2013, 16:42 »
op een motorfiets  verblind je bijna altijd  de tegenliggers met xenon  al is het alleen al door de op en neer gaande vering

en  dat wil ik niet(meer)

het is een keuze
in viva le france willen ze het niet hebben
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Oldtimer

Re: voorlicht TA
« Reactie #25 Gepost op: 09 november 2013, 19:40 »
Prima Ad,
Ik bestel er eentje. Zet maar op de lijst dus.
De 100/130 H4

Wie volgt ??
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline GK

Re: voorlicht TA
« Reactie #26 Gepost op: 10 november 2013, 09:48 »
met groot licht verblind je echt je weggebruikers en ik heb het gevoel dat ik dan aan de zijkanten minder zie (wat ik best belangrijk vindt op die boswegen) je weet maar nooit wat er langs de kant staat en oversteekt
(al ben je toch bijna altijd te laat)

Offline Oldtimer

Re: voorlicht TA
« Reactie #27 Gepost op: 10 november 2013, 10:23 »
Citaat
Wat als je gewoon altijd met groot-licht rijdt?

$#%&*@!@   eindelijk heb ik hem gevonden.  >:D
Volgende keer zet ik er mijn halogeen verstralers op en een zwaailicht.

Niks is zo hinderlijk als je op je motor rijdt en je een tegenligger krijgt  die denkt dat hij alleen op de weg zit
Vooral bij wat regenachtig of miezerig weer, waarbij je toch al een nat vizier hebt.
Goed zicht is van groot belang, maar niet ten koste van alles.
En dat noem ik nou boerenslimheid  8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: voorlicht TA
« Reactie #28 Gepost op: 10 november 2013, 10:58 »
met groot licht verblind je echt je weggebruikers

Valt echt reuze mee is mijn ervaring.

Vorig jaar eens een experimentje mee gedaan.
Met een groepje van een man of 5 op pad, op de Veluwe, waar het dus écht pikdonker is snachts, niet vergelijkbaar met een stedelijke omgeving.
Allemaal groot licht aan en dan de afspraak dat je het pas uit zet als een tegenligger daar om vraagt dmv seinen met groot licht.
Verbazingwekkend weinig tegenliggers die er om vragen  :o

Mijn conclusie is dat automobilisten erg weinig last hebben van dat ene lampje van ons  ::)
(was trouwens met de GS, die in vergelijk met het armzalige peertje van de Alp, toch echt een behoorlijke bak licht geeft  8))
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline greenbike

Re: voorlicht TA
« Reactie #29 Gepost op: 10 november 2013, 11:09 »
Hier Greenbike

Ik rij al jaren met de Philips H 4 60/53 Nichtguide 3 in 1 en ben hier tevreden over deze geeft iets meer licht naar de zijkanten dan de standaard lamp en hiervoor hoef jij niets aan te passen

 Gr