Auteur Topic: carbs van pd06 werking en afstelling  (gelezen 1323 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline roel xl

carbs van pd06 werking en afstelling
« Gepost op: 13 april 2014, 15:22 »
hallo,

heb momenteel de alp uit elkaar staan voor klepstellen, heb begrepen dat de inlaat tussen 0,13 en 0,17 moet zitten en uitlaat tussen 0,18 en 0,22, volgens mij moet dat wel lukken. maar zou graag willen weten hoe nou eigenliujk de carbs precies werken van de alp?

heb ze thuis op de werkbank liggen, was benieuwd hoe de juiste verhouding en afstelling voor mekaar komt?

iemand ideen of plaatjes?

groet roel

Offline roel xl

Re: carbs van pd06 werking en afstelling
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2014, 20:06 »
Jammer dat er geen reactie komt, ik t spul uit elkaar liggen dat moet komend weekend wel weer in elkaar dan moet ik blijkbaar tevreden zijn met wat google bied?

Offline Waffie

Re: carbs van pd06 werking en afstelling
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2014, 20:15 »
hallo roel,

in de praktijk worden de carb synchrooon gezet en dat gaat het beste als de motor draait  omdat je dan de onderdruk kun meten met vacuum meters

het co gehalte stel je af.. ook als ze op de motor zitten anmelijk per uitlaat meet je dit met een co meter
en stationair toerental.. je begrijpt het al... ook als deze op de motor zitten en de motor op bedrijfstemp is echter dit doe je als laatste

schoonmaken gaat wel goed op de werkbank en dan met name ultrasoon echter dan moeten alle rubbertjes, membraampjes en vlotter  los

Je laat de carb set wel aan elkaar zitten.. dat is het meest verstandig om daarmee de goede werking in stand te houden

succes
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline roel xl

Re: carbs van pd06 werking en afstelling
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2014, 22:53 »
bedankt voor je reactie,

heb de carbs al van elkaar afgehaald, zo gingen ze beter van de inlaat van de cilinder af, dat zat vrij stug.
heb 1 carb los gehaald en gekeken naar vervuiling, lijkt redelijk schoon(heb al brandstofreiniger gebruikt toen ik nog reed op de motor)

De hoofdsproeier wil ik nog even nakijken op vervuiling, en ik kan de vlotterstand nog even nameten. heb een membraam aan de zijkant van de carb gecontroleerd op scheuren en het membraam van de vacuumschuif ziet er ook nog goed uit.
aan de choke plunjers zie ik ook niets vreemds, was alleen benieuwd hoe dat allemaal werkt tijdens bedrijf.

verder zien de rubber van de inlaat er ook niet beroerd uit(moet ik nog wel testen)
ga ws deze week kleppen stellen dan kunnen de carbs er weer op, dan nog een reparatie aan de luchtinstroom naar de carbs, een nieuw luchtfilter en eventueel nieuwe bougies, en dan zou met afstellen en synchroniseren de motor weer soepel moeten draaien.

hebben jullie een foto of zoiets waar ik kan zien hoe je die synchronisatie uitvoert? Wil een u-buis maken om de afstelling gelijk te maken per carb.

iemand nog suggesties of opmerkingen dan hoor ik het graag.

met vr groet
roel